Top/Flop stammen

Reactiescore
2.303

Deleted User - 487971236

Guest
Nog steeds dezelfde slecht beargumenteerde meningen hier, veranderd ook niks met de jaren.
Hoe kan je : 584|503 en 567|503 nou geen CF's noemen?
Je bent of compleet incapabel om een kaart te bekijken of je kiest ervoor het te negeren en subjectief te oordelen omdat je er baat bij hebt.

cf.png
 
Reactiescore
972
Nog steeds dezelfde slecht beargumenteerde meningen hier, veranderd ook niks met de jaren.
Hoe kan je : 584|503 en 567|503 nou geen CF's noemen?
Je bent of compleet incapabel om een kaart te bekijken of je kiest ervoor het te negeren en subjectief te oordelen omdat je er baat bij hebt.

Dat het CF's zijn staat buiten kijf. Zijn het echter illegale CF's? Dat hangt van de afspraken af die jullie gemaakt hebben en of GB13 bij een vijandelijke partij hoort. Als GB13 een MB van Oelewapper is, lijken met het gewoon legale CF's, dan had je er maar voor moeten zorgen dat je een actieve MB hebt of hem van het front weghalen...
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Het is een vrij vage situatie. GB13 is naar zeggen van Kratje op het begin MB voor hem geweest maar besloot daarna even bij Mask te blijven. Later, wanneer zijn cluster ook nog beetje gemixed zit in Visstreak en co (MBs Oele), besluit hij terug MB te worden van Kratje. Hierdoor is er in mijn ogen van een speler recruiten die al CFs heeft liggen in vijandige cluster, en profiteert Kratje daarvan. Maar de vork zat zelfs nog anders in de steel, want de MB werd blijkbaar inactief en Kratje heeft hem gecleard. En dus ook dorpen overgenomen in het cluster van Oele + MB's. Ik vond het grensoverschrijdend, maar het blijft een beetje een vage situatie waar je het algauw beetje kan wegmoffelen met wat simplistische argumenten.
 

DeletedUser77755

Guest
Bewijst maar weer dat je niet jan en alleman als mb moet aannemen, maar er wat selectief in moet zijn.
Afwijzen kan ook altijd ;)
 
Reactiescore
1.165
@Spread
Hebben jullie nog een plekje voor Wow Who ergens in de rim? :tongue:
 
Reactiescore
1.278
Hij brengt ongeluk :(
 
Reactiescore
2.303
Als je nog pp nodig hebt om ff boven alle Imago'ers te komen kan dat geregeld worden ook :santa:
Geef je nog eens die 16k PP voor al die info die ik je al gaf? Zodat we w76 sick kunnen boosten met Thorsten en Sven?
 
Reactiescore
2.303
Ik speel niet met buitenlanders...
 
Reactiescore
1.892
Beste vriendjes, vriendinnetjes en We Like Hot Chicks,

We zijn vandaag bijeen omdat het niveau van het forum de laatste tijd aanzienlijk aan het dalen is en het tijd is voor een kwaliteitsinjectie. Roald heeft op het AF dan misschien niet voor een hoog niveau kunnen zorgen, in-game is dit aardig gelukt. Dit geldt niet alleen voor Imago, ondanks dat men vooraf sprak van een overpowerede premade die toch sowieso ging winnen. Akkoord, het is een feit dat er een groot aantal gevestigde spelers binnen Imago spelen. Dat was waarschijnlijk ook het doel achter de premade. Je wilt immers niet starten met spelers die een risicofactor vormen. In zo'n geval zou de kans namelijk aanwezig zijn dat we een groot aantal stamwisselingen zouden krijgen. We weten allemaal wel over welke stam ik spreek, hun aantal stamwisselingen ligt namelijk nog hoger dan het getal dat Emile iedere ochtend op z’n weegschaal ziet staan.
Spread.png
De niet-premade die vijf dagen na de wereldstart in het ‘geheim’ werd opgericht. Met dat aantal stamwisselingen lijkt die stam - met alle respect - wel op een asielzoekerscentrum. Hoewel al meermaals is aangegeven dat Imago niet zo overschat moest worden zijn er toch enkele personen die zich bedreigd voelen en ons 'pijn' denken te kunnen doen met hun weerzinwekkende staaltjes propaganda. Om een paar voorbeeldjes aan te halen van die propagandakannonnen van Spread:
Knulletje ga in een hoekje janken ofzo rotnoob
Kun je nog meer janken knul? Enigste wat jij kan volgens mij ;). ...
Dus lijkt mij logisch dat ik zo denk en geloof me jankebalnoob die mij zelfs nog n tokkie durft te noemen (ga er stuk om.), ik ben totaaal niet de enige die zo denkt knulletje.
Konden die jankebalk en piepkuiken t niet alleen aan ofzo? Wat een faalleiders moet jij hebben zeg...
En jij kunt alleen maar janken.
Zeer sterke onweerlegbare posts. Nee dames en heren, niet omdat wij vervelend zijn op het algemeen forum, maar omdat hij communicatief niet het niveau van Imago kan bereiken waardoor de emoties de overhand nemen.

Ik durf er wel 5.000 pp onder te verwedden dat er op deze post minstens 5 inhoudsloze reacties van Spreaders komen. Dat ligt niet aan mijn exceptionele inschattingsvermogen, maar meer omdat het in de lijn der verwachting ligt. (We gaan zien of ik gelijk ga krijgen!). Ik bedoel, zoveel inhoudsloos gebrabbel. In een post van de gemiddelde Spreader zit nog meer lucht dan in een zak Lays chips. Als de simpele oneliners van Fabian nog de meeste inhoud hebben dan weet je al hoe laat het is. Een AF-beleid had ze geen kwaad gedaan, maar daarvoor is het wellicht al te laat. Veel meer inbreuk op hun Imago ( :biggrin: ) kan al niet meer. Zeker als de leiding infantiel profilatiegedrag zelfs aanmoedigt (clicky). Of is dat juist hun AF-beleid? Nu goed, dit heeft voor ons echter alleen maar voordelen opgeleverd. Kort samengevat: dit beleid - waarbij een aantal Spreaders als een stel losgeslagen, blèrende geitjes over het AF banjerden en andere, serieuzere posters uit Spread weer denigrerend opmerkingen maakten jegens andere stammen - in combinatie met hun zeer discutabele rekruutbeleid, heeft er wel voor gezorgd dat ze alle andere (bepalende) stammen tegen hen in het harnas hebben gejaagd.

Spread 2.png
Natuurlijk is niet alles aan Spread negatief. Dit zou een misplaatst en onrealistisch beeld schetsen en dat is niet mijn bedoeling. De clustervorming en positionering van de Spread accounts biedt daarentegen wel zeer veel potentieel. Zie het kaartje hierboven. (Heb bewust alle samenwerkingsverbanden niet gemarkeerd, anders nam het te veel tijd in beslag). Ik durf wel te stellen dat ze op dit gebied de beste kaarten van alle aanwezige stammen op W73 hebben. Hier hebben ze - in tegenstelling tot een Imago - natuurlijk ook alle tijd voor gehad en hebben dit rustig onder de radar kunnen uitdokteren. Daar is zichtbaar over nagedacht. Perfect is het in ieder geval niet, want ook dit stammencluster - zoals nagenoeg elke - heeft een aantal zwakke plekken. Bij de eerste serieuze offensieven die daarop zijn uitgevoerd is ook duidelijk gebleken dat ze hier of niet mee kunnen omgaan, zich niet goed hebben voorbereid of het hebben onderschat. De ruim opgeschoven frontlinie bij Oelewapper en de vele CF’s bij The Fart Bomber spreken hierbij boekdelen. Deze laatste heeft inmiddels meer frontdorpen in z’n cluster dan aan de rand ervan.

Spread 3.pngKaas.png

Recentelijk kregen we deze PM:

Barnie 11.07.20 14:05
Goedemiddag,

Ik zal me even koert voorstellen, ik ben Luc en ben sinds 1/2 weken op dit account gezet om de opmars van jullie mb leger wat af te remmen. Opzich is het een mooie strijdt tot nu toe maar ik erger mij kapot aan het feit dat 2 mb's constant barbs/CF lopen te pakken. Ik hoorde dat hier geen afspraken over zijn..

Ik ben sws al geen voorstander van barbs edelen tenzij het is om safe te creëren oid. vind ik persoonlijk een no-go.

Zou graag horen wat jullie mening hierover is en hoe jullie hierin staan om evt. te kijken naar afspraken. Ik ben nu nog MB maar zal uiteindelijk ook gwn spread joinen.

Mvg,
Luc

Binnen Imago lagen we helemaal strijk van het lachen toen we hem te lezen kregen en dat was niet omdat de afzender strijd met ‘dt’ had geschreven. Nee beste lezers, hij kwam klagen over het CF’en door middel van barbs door een Vans-lid. Allereerst is dit gewoon een autonome stam waar Imago niks over te zeggen heeft. Maar het wordt wel lachwekkend als blijkt dat het account/stam van de afzender zelf is begonnen met CF’en middels het pakken van barbs in vijandelijke clusters.
1594549883794.png
Ik bedoel, wie probeert hij nu voor de gek te houden?

Verder blijkt hieruit dus ook dat Spread - ondanks hun grote kwantiteitsverschil en leger aan hulpjes/betrekkingen - nog steeds naarstig op zoek is naar nóg meer kwantiteit om de aanstormende grootmachten Pit en Imago het hoofd te kunnen bieden. Voor de Spreaders die moeite hebben met begrijpend lezen: nee, ik zeg hiermee niet dat Imago en Pit BG’s zijn. Ik zeg echter wel dat Spread keer op keer voor de makkelijke weg kiest. Het woord ‘moeilijk’ moeten ze volgens mij nog vrijspelen in hun vocabulaire. Het kapot recruiten van Apex & Exitus, het kapot internen van NF, het plaatsen van spelers op rimaccounts achter Imago. Tsja, je moet wat hè. Maar als zelfs de leiding van Spread aangeeft geen spijt te hebben van het doodrecruiten van Exitus middels de KipKalkoen-recruit en “het rustig nog een keer zou doen”, hoe serieus kun je ze dan eigenlijk nemen?

In mijn ogen zijn dit soort posts wel een tikkeltje leuker dan de oersaaie spam en simpele oneliners die dagelijks gepost wordt. Het zou fijn zijn als men bereid is om inhoudelijker te reageren dan voorgaande dagen. Iig bedankt voor het lezen.
 
Reactiescore
967
Leuk dat je op zich een uitgebreide post maakt, vind ik namelijk zelf ook leuker om te lezen dan alleen maar oneliners.

Ik vind het wel jammer dat je post dan weer vol met sneren en denigrerende opmerkingen zit, is dat dan echt nodig? Er wordt hier zojuist nog gepraat over dat het hier zo ontzettend toxic is en weinig inhoudelijk wordt bijgedragen. Nu begin je de post met onderwerpen die al compleet zijn uitgemolken en kom je pas op het einde met daadwerkelijk iets nieuws? Gemiste kans, want een post als dit lokt totaal niet uit tot een leuke discussie.
 
Reactiescore
1.892
Dat is nu eenmaal onderdeel van P&P schat. Als je daar niet tegen kunt verwijs ik je graag door naar de praathoek.
 
Reactiescore
1.581
Beste vriendjes, vriendinnetjes en We Like Hot Chicks,

We zijn vandaag bijeen omdat het niveau van het forum de laatste tijd aanzienlijk aan het dalen is en het tijd is voor een kwaliteitsinjectie. Roald heeft op het AF dan misschien niet voor een hoog niveau kunnen zorgen, in-game is dit aardig gelukt. Dit geldt niet alleen voor Imago, ondanks dat men vooraf sprak van een overpowerede premade die toch sowieso ging winnen. Akkoord, het is een feit dat er een groot aantal gevestigde spelers binnen Imago spelen. Dat was waarschijnlijk ook het doel achter de premade. Je wilt immers niet starten met spelers die een risicofactor vormen. In zo'n geval zou de kans namelijk aanwezig zijn dat we een groot aantal stamwisselingen zouden krijgen. We weten allemaal wel over welke stam ik spreek, hun aantal stamwisselingen ligt namelijk nog hoger dan het getal dat Emile iedere ochtend op z’n weegschaal ziet staan.
De niet-premade die vijf dagen na de wereldstart in het ‘geheim’ werd opgericht. Met dat aantal stamwisselingen lijkt die stam - met alle respect - wel op een asielzoekerscentrum. Hoewel al meermaals is aangegeven dat Imago niet zo overschat moest worden zijn er toch enkele personen die zich bedreigd voelen en ons 'pijn' denken te kunnen doen met hun weerzinwekkende staaltjes propaganda. Om een paar voorbeeldjes aan te halen van die propagandakannonnen van Spread:




Zeer sterke onweerlegbare posts. Nee dames en heren, niet omdat wij vervelend zijn op het algemeen forum, maar omdat hij communicatief niet het niveau van Imago kan bereiken waardoor de emoties de overhand nemen.

Ik durf er wel 5.000 pp onder te verwedden dat er op deze post minstens 5 inhoudsloze reacties van Spreaders komen. Dat ligt niet aan mijn exceptionele inschattingsvermogen, maar meer omdat het in de lijn der verwachting ligt. (We gaan zien of ik gelijk ga krijgen!). Ik bedoel, zoveel inhoudsloos gebrabbel. In een post van de gemiddelde Spreader zit nog meer lucht dan in een zak Lays chips. Als de simpele oneliners van Fabian nog de meeste inhoud hebben dan weet je al hoe laat het is. Een AF-beleid had ze geen kwaad gedaan, maar daarvoor is het wellicht al te laat. Veel meer inbreuk op hun Imago ( :biggrin: ) kan al niet meer. Zeker als de leiding infantiel profilatiegedrag zelfs aanmoedigt (clicky). Of is dat juist hun AF-beleid? Nu goed, dit heeft voor ons echter alleen maar voordelen opgeleverd. Kort samengevat: dit beleid - waarbij een aantal Spreaders als een stel losgeslagen, blèrende geitjes over het AF banjerden en andere, serieuzere posters uit Spread weer denigrerend opmerkingen maakten jegens andere stammen - in combinatie met hun zeer discutabele rekruutbeleid, heeft er wel voor gezorgd dat ze alle andere (bepalende) stammen tegen hen in het harnas hebben gejaagd.

Natuurlijk is niet alles aan Spread negatief. Dit zou een misplaatst en onrealistisch beeld schetsen en dat is niet mijn bedoeling. De clustervorming en positionering van de Spread accounts biedt daarentegen wel zeer veel potentieel. Zie het kaartje hierboven. (Heb bewust alle samenwerkingsverbanden niet gemarkeerd, anders nam het te veel tijd in beslag). Ik durf wel te stellen dat ze op dit gebied de beste kaarten van alle aanwezige stammen op W73 hebben. Hier hebben ze - in tegenstelling tot een Imago - natuurlijk ook alle tijd voor gehad en hebben dit rustig onder de radar kunnen uitdokteren. Daar is zichtbaar over nagedacht. Perfect is het in ieder geval niet, want ook dit stammencluster - zoals nagenoeg elke - heeft een aantal zwakke plekken. Bij de eerste serieuze offensieven die daarop zijn uitgevoerd is ook duidelijk gebleken dat ze hier of niet mee kunnen omgaan, zich niet goed hebben voorbereid of het hebben onderschat. De ruim opgeschoven frontlinie bij Oelewapper en de vele CF’s bij The Fart Bomber spreken hierbij boekdelen. Deze laatste heeft inmiddels meer frontdorpen in z’n cluster dan aan de rand ervan.

Bekijk bijlage 22028Bekijk bijlage 22030

Recentelijk kregen we deze PM:



Binnen Imago lagen we helemaal strijk van het lachen toen we hem te lezen kregen en dat was niet omdat de afzender strijd met ‘dt’ had geschreven. Nee beste lezers, hij kwam klagen over het CF’en door middel van barbs door een Vans-lid. Allereerst is dit gewoon een autonome stam waar Imago niks over te zeggen heeft. Maar het wordt wel lachwekkend als blijkt dat het account/stam van de afzender zelf is begonnen met CF’en middels het pakken van barbs in vijandelijke clusters.
Bekijk bijlage 22038
Ik bedoel, wie probeert hij nu voor de gek te houden?

Verder blijkt hieruit dus ook dat Spread - ondanks hun grote kwantiteitsverschil en leger aan hulpjes/betrekkingen - nog steeds naarstig op zoek is naar nóg meer kwantiteit om de aanstormende grootmachten Pit en Imago het hoofd te kunnen bieden. Voor de Spreaders die moeite hebben met begrijpend lezen: nee, ik zeg hiermee niet dat Imago en Pit BG’s zijn. Ik zeg echter wel dat Spread keer op keer voor de makkelijke weg kiest. Het woord ‘moeilijk’ moeten ze volgens mij nog vrijspelen in hun vocabulaire. Het kapot recruiten van Apex & Exitus, het kapot internen van NF, het plaatsen van spelers op rimaccounts achter Imago. Tsja, je moet wat hè. Maar als zelfs de leiding van Spread aangeeft geen spijt te hebben van het doodrecruiten van Exitus middels de KipKalkoen-recruit en “het rustig nog een keer zou doen”, hoe serieus kun je ze dan eigenlijk nemen?

In mijn ogen zijn dit soort posts wel een tikkeltje leuker dan de oersaaie spam en simpele oneliners die dagelijks gepost wordt. Het zou fijn zijn als men bereid is om inhoudelijker te reageren dan voorgaande dagen. Iig bedankt voor het lezen.

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ik speel nog niet zo lang op het account "Barnie" maar ben er geplaatst om de eigenaar te ondersteunen omdat het kwantiteitsverschil te groot is. Wat er voorgaand op/met dit account is gebeurd heb ik geen kennis van, je haalt overname stats erbij van 6-5-2020, zo kan ik het ook wel. Ik had oprecht goede bedoelingen om misschien eens te beginnen wat afspraken te maken en om te kijken wat er mogelijk is om CF situaties in de toekomst te voorkomen. Discussie is nooit verkeerd en ik merkte dat niemand hierin de rol op zich nam dus wilde ik informeren hoe Imago hier naar kijkt.

Dat jij dan als een kleine baby naar het forum rent om te doen of je leuk bent getuigd wel dat je gewoon een gigantische stumpert bent. Ik bedoel, wat wil je nu bereiken dan? was dan gewoon de discussie aangegaan en had mij verteld hoe de vork in de steel steekt zodat ik ook op de hoogte was en misschien iets meer begrip had voor de situatie. Als ik had geweten dat er in het verleden al CF discussies over o.a. het account waar ik toevallig speel zijn geweest had ik je nooit/anders benaderd. En om dan ook eens even lollig te doen over een spellingfoutje, kom op jongen, jij zat vroeger zeker vaak voorin de klas? weinig vrienden, konten kruipertje van de docent.. iedereen kent ze wel. Naar persoon. Ik ken je verder niet "Jonathan" maar je hoeft jezelf niet te profileren alsof je het allemaal beter weten en je het iedereen wel eens even uit zal leggen.

Een ding heb je in ieder geval voor mekaar gekregen en dat is mij motiveren om met de volle 100% voor deze wereld te gaan om ettertjes zoals jij op de plaats te zetten. Job well done om te laten zien dat de leidersfunctie niks voor jou is.
 
Reactiescore
967
Dat het een onderdeel is van PP betekent niet dat het een onderdeel van PP moet blijven, ik noemde het alleen maar omdat ik letterlijk zojuist gelezen heb dat men het vervelend vindt dat het zo toxic is. Jij hebt dit ook nog expliciet gezegd in de wereldchat toen we praatte over een mogelijk oorlogstopic tussen de grote stammen, jammer dat je hier dan niet aan bijdraagt.
 
Bovenaan