Top/Flop stammen

Reactiescore
1.049
Dus die drie boostdorpen waar accounts uit Imago gebruik van hebben gemaakt stel jij gelijk aan de 45% van geheel Spread aan MB's/DU's/interns/whatsoever? Die vat ik niet helemaal.
Ik kan een dezer dagen wel de 2 stammen onder de loep nemen qua interns en dan huidige MB + Du stammen en kijken welke de meeste impact heeft gehad aan die boosts
 
Reactiescore
428
Idem hadden jullie in de begin fase een tweede stam aka Swift die qua verhoudingen nog veel groter was dan wat er hierboven word gesuggereerd over ons. Daarbij bestrijken wij een veel groter gebied als spread dan Pit of Imago doet, dan ga je ook in meer hoeken MB's zoeken of aanbiedingen krijgen voor hulp.

Dat het niet nodig is om hulpjes te gebruiken is een feit, maar dat geld voor iedereen. Daar kan je natuurlijk bij alles over twisten..

Ik moet hier toch echt eerlijk zijn Vaal, Toen ik jullie MB was kreeg ik al gauw te horen dat jullie er teveel hadden en er moest gezocht worden naar een oplossing zoals fuseren of internen omdat jullie er weinig overzicht van hadden.
Nou geldt de dik gedrukte zin misschien niet voor het account waar jij op speelt maar hoezo moet je perse nieuwe MB`s zoeken als je gebied groter word als je de huidige MB`s ook naar het front kan laten jumpen.
Want met meer MB`s rekruteren zorg je er zelf voor dat het onoverzichtelijk word waardoor de oplossing al gauw word internen wat richting % gaat die jullie nodig hebt voor de overwinning.

Dan nog even iets aparts
Als het klopt wat @MyPride zegt en spread heeft 7,5 mil aan gratis dorpen dan vind ik dat wel een madness hoor jeeeezzzz.
 
Reactiescore
2.444
Er wordt geen makkelijke weg gekozen je ziet hierin namelijk het duidelijke verschil tussen imago en spread.
In imago waren het puur boost accounts gestart of laten starten om te boosten.
In spread gaat het om oprechte mb's/du's die gewoon gezellig er bij horen en niet gestart zijn als pure boost, zal vast hier en daar een uitzondering zijn ik weet ook niet van alle accounts hoe ze hun mb's du's geworven hebben maar we gaan niet iedereen intern gooien omdat ze nu te groot worden.

Die boost accounts heb ik aan het begin van de wereld ook benoemd, ben ik ook absoluut geen fan van en maken de startfase bijzonder veel makkelijker. Maar die vallen momenteel enigszins in het niet bij de schaal waarop er nu geboost wordt in de mid-game. Er wordt daarnaast niet alleen door middel van mee gestarten accounts geboost (Addict, Kyuka etc.) maar ook wordt de hele RIM veilig gesteld door middel van het aannemen van moraalbrekers en samenwerkingen. Dat terzijde vind ik het argument dat de moraalbrekers meegroeien geen sterk argument doordat er tot op heden nog steeds moraalbrekers en samenwerkingen aangenomen worden (furzlol & brabolander).

De schaal waarop het momenteel gebeurd is gewoon abnormaal en dat is vooral waar ikzelf tegenaan bots. Wat het voor mij nog vreemder maakt is dat ik veel ex stamgenoten van W70 in Spread heb zitten die toen terecht Chef.Intern (Do Not Eat Yellow Snow) zijn speelwijze niet vonden kunnen. Die had een vergelijkbaar percentage aan moraalbrekers als Spread nu heeft. Ik heb vanzelfsprekend niks tegen de heren van Snow, want ik ben deze wereld met ze gestart maar wel alleen met de belofte dat de praktijken van W70 niet herhaald zouden worden.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik moet hier toch echt eerlijk zijn Vaal, Toen ik jullie MB was kreeg ik al gauw te horen dat jullie er teveel hadden en er moest gezocht worden naar een oplossing zoals fuseren of internen omdat jullie er weinig overzicht van hadden.
Nou geldt de dik gedrukte zin misschien niet voor het account waar jij op speelt maar hoezo moet je perse nieuwe MB`s zoeken als je gebied groter word als je de huidige MB`s ook naar het front kan laten jumpen.
Want met meer MB`s rekruteren zorg je er zelf voor dat het onoverzichtelijk word waardoor de oplossing al gauw word internen wat richting % gaat die jullie nodig hebt voor de overwinning.

Dan nog even iets aparts
Als het klopt wat @MyPride zegt en spread heeft 7,5 mil aan gratis dorpen dan vind ik dat wel een madness hoor jeeeezzzz.


Laat ik heel duidelijk zijn, je MOEST helemaal niks :p. We hadden twee accounts die zouden stoppen na PP farm die dat niet deden, we wouden ze niet verplichten te stoppen oid en dus heb ik algemeen gevraagd wie er eventueel wouden fuseren, dit wou jij zelf. Toen dat niet is doorgezet heb je later ZELF aangeboden te stoppen ''want je vond als mb spelen toch maar kut''.

En als je een extra continent bezit is het toch logisch dat je meer moet coveren qua rim en dus meer moraalbrekers gebruikt/nodig hebt?
 
Reactiescore
1.892
Ik moet hier toch echt eerlijk zijn Vaal, Toen ik jullie MB was kreeg ik al gauw te horen dat jullie er teveel hadden en er moest gezocht worden naar een oplossing zoals fuseren of internen omdat jullie er weinig overzicht van hadden.
:biggrin: :biggrin: :biggrin:
 
Reactiescore
1.226
Er wordt geen makkelijke weg gekozen je ziet hierin namelijk het duidelijke verschil tussen imago en spread.

Kun je mij eens een voorbeeld geven waarin jullie niet voor de makkelijke weg kozen? Ik heb tot nu toe alleen maar dingen voorbij zien komen die duiden op wel de makkeljke weg kiezen. Kleine opsomming van de dingen waar ik dan wat van af weet:

  • Recruit KipKalkoentje (name change en andere spelers er op nu) hierdoor werd exitus verzwakt en dus makkelijker weg te nemen. Ik zeg nergens dat het anders niet gelukt was, maar dit maakt het wel makkelijker.
  • Vragen aan PalliePatatje voor intern, en dit vervolgens doen.
  • Aannemen van Johan1963 als MB en vervolgens interenen (Johan is een toffe peer trouwens, wees zuinig op hem :) )
  • Een Speler uit Apex aannemen als MB
  • Een speler vanuit de westrim (Temptation Island) internen, waardoor je dus - in combinatie met de intern van pallie - makkelijk de beschikking krijgt over die westrim
Zijn misschien ook wel zaken waarbij jullie niet voor de makkelijke weg kiezen, ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
 
Reactiescore
1.143
De klassieke propagandamachine van Spread komt wel weer op gang zeg. Verder dan zeggen "Imago deed het ook, dus wij doen het ook" komen ze niet, daarbij volkomen negerende dat ze alles nog in het kwadraat uitvoeren. 45% van de moederstam aan hulpjes, dat is zelfs Imago in de start niet gelukt.

Nu draai je het om he.
Ik zeg niet daarom doen wij het ook.
Ik zeg gewoon dat jullie geen recht van spreken hebben aangezien jullie het zelf ook gedaan hebben.
Sterker nog jullie hebben het puur om het boosten gedaan hier is dat geen reden hier is het gewoon omdat iemand bevriend is werken ze samen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Kun je mij eens een voorbeeld geven waarin jullie niet voor de makkelijke weg kozen? Ik heb tot nu toe alleen maar dingen voorbij zien komen die duiden op wel de makkeljke weg kiezen. Kleine opsomming van de dingen waar ik dan wat van af weet:

  • Recruit KipKalkoentje (name change en andere spelers er op nu) hierdoor werd exitus verzwakt en dus makkelijker weg te nemen. Ik zeg nergens dat het anders niet gelukt was, maar dit maakt het wel makkelijker.
  • Vragen aan PalliePatatje voor intern, en dit vervolgens doen.
  • Aannemen van Johan1963 als MB en vervolgens interenen (Johan is een toffe peer trouwens, wees zuinig op hem :) )
  • Een Speler uit Apex aannemen als MB
  • Een speler vanuit de westrim (Temptation Island) internen, waardoor je dus - in combinatie met de intern van pallie - makkelijk de beschikking krijgt over die westrim
Zijn misschien ook wel zaken waarbij jullie niet voor de makkelijke weg kiezen, ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.

Je vergeet voor het gemak even dat al deze spelers zelf ook een mening en ambitie hebben. We lijken wel gek om partijen af te gaan wijzen als ze met ons willen samenwerken toch?

Spelers gaan naar de norm spelen die op de wereld geldt. Op de ene wereld is boosten, interns, etc not done en op de andere is dit minder het geval. Zeker nadat Inno alle remmen eraf gehaald hebt zal je zien dat men hier flink in door kan slaan en dat is op deze wereld zeker het geval.

Een voordeel: we kunnen wel sneller aan een klapper van een end-game beginnen die eraan lijkt te komen.

Dat is trouwens direct een mooi voorbeeld waarbij men niet voor de makkelijkste weg kiest: het opnemen tegen een van de sterkste, misschien wel de sterkste, stammen die er momenteel op .NL bestaan.
 
Reactiescore
1.226
We lijken wel gek om partijen af te gaan wijzen als ze met ons willen samenwerken toch?

Er zit natuurlijk een verschil in partijen die uit zichzelf aanbieden om samenwerkingen aan te gaan, of zelf partijen benaderen om intern/MB te worden.

Een voordeel: we kunnen wel sneller aan een klapper van een end-game beginnen die eraan lijkt te komen.

Ja asap richting de end-game en hier op een zo makkelijk mogelijke wijze komen, dat is wat Spread probeert. Zie ik geen voordeel voor het wereldverloop in, jij wel? Ik heb geen voorbeeld gezien nog van niet de makkelijkste weg kiezen, want je haalt aan "het opnemen tegen een van de sterkste stammen". Kun jij mij dan een actie laten zien waaruit blijkt dat jullie het tegen die sterke stammen opnemen? Saillant detail is natuurlijk dat jullie vanuit PiT gerecruit hebben. Lijkt me niet echt een moeilijke weg in slaan?

6954301f61b198b4ba2abc0da2c4fb9f.png
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Er zit natuurlijk een verschil in partijen die uit zichzelf aanbieden om samenwerkingen aan te gaan, of zelf partijen benaderen om intern/MB te worden.



Ja asap richting de end-game en hier op een zo makkelijk mogelijke wijze komen, dat is wat Spread probeert. Ik heb geen voorbeeld gezien nog van niet de makkelijkste weg kiezen, want je haalt aan "het opnemen tegen een van de sterkste stammen". Kun jij mij dan een actie laten zien waaruit blijkt dat jullie het tegen die sterke stammen opnemen? Saillant detail is natuurlijk dat jullie vanuit PiT gerecruit hebben. Lijkt me niet echt een moeilijke weg in slaan?

6954301f61b198b4ba2abc0da2c4fb9f.png

Feestjebouwen01, voor de TFB recruit en FlamingSnakes uit POV is gewoon degelijk.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Er zit natuurlijk een verschil in partijen die uit zichzelf aanbieden om samenwerkingen aan te gaan, of zelf partijen benaderen om intern/MB te worden.

Ja asap richting de end-game en hier op een zo makkelijk mogelijke wijze komen, dat is wat Spread probeert. Ik heb geen voorbeeld gezien nog van niet de makkelijkste weg kiezen, want je haalt aan "het opnemen tegen een van de sterkste stammen". Kun jij mij dan een actie laten zien waaruit blijkt dat jullie het tegen die sterke stammen opnemen? Saillant detail is natuurlijk dat jullie vanuit PiT gerecruit hebben. Lijkt me niet echt een moeilijke weg in slaan?

6954301f61b198b4ba2abc0da2c4fb9f.png

Palliepatatje sprak toevallig mij aan en Temptation Island is een oude bekende van W49. Dus nee, het komt echt niet enkel en alleen vanaf onze kant hoor ;). Ook die Vendetta kerel van Emile dumpte ineens random clears op defnoobs in ons cluster. Ik heb zelfs die defnoobs nog een pm gestuurd met bedankt voor het rapportje lol, omdat ik het ook niet zag aankomen.

Het schijnt dat als er grote stammen met veel kwaliteit op een wereld zijn dat ze het dan in een later stadium tegen elkaar opnemen. Ik weet niet precies waar ik dat gehoord heb, maar volgens mij gaat het bijna elke wereld zo? Wat voor voorbeeld verwacht je als we nog niet eens bij de clash zijn aangekomen?
 
Reactiescore
735
Hadden jullie wel?
Althans Savior/TAD had dit toch?

T'is dat ik liever geen prive gesprekken van Fabian hier op zet maar daarin bevestigde hij gewoon dat Melvin spelers had geronseld van w71/69 idk meer welk.
Dus ik ga gewoon weer verder over de verhouding waarin dit gebeurd en niet zozeer dat het gebeurd?
Beetje meer uw best doen!
Waar vervolgens bijna iedereen te horen heeft gekregen er lekker zelf wat van te maken ipv Melvins masterplan, dat hij buiten de rest van savior om had gemaakt ;) (Melvin heeft überhaupt praktisch niet op savior gelogd)
 
Reactiescore
1.226
Palliepatatje sprak toevallig mij aan en Temptation Island is een oude bekende van W49. Dus nee, het komt echt niet enkel en alleen vanaf onze kant hoor ;)

Ik begreep van Jarne dat jij hem er om vroeg.

Wat voor voorbeeld verwacht je als we nog niet eens bij de clash zijn aangekomen?

Ik had geen voorbeeld verwacht, dat was ook mijn punt. Ik daagde jullie uit om met een voorbeeld te komen van niet de makkelijkste weg kiezen. Overigens is de makkelijke weg kiezen wel vaak verstandiger als je end-game wilt halen. Maar niet een vereiste natuurlijk.
 
Reactiescore
735
Omdat ze met alle gratis dorpjes kwantitatief zo erg voorstaan dat het rendabeler is om zsm in de endgame te komen. De vijand kan immers niet op dat tempo bijbenen.
Dit is toch wel erg flauw hoor deze redenatie, maar prima, onze voorsprong is te wijten aan gratis dorpen :')
 
Bovenaan