Top/Flop stammen

Reactiescore
2.386
Als wij het doen is het moord en brand. Als Spread het doet 'moeten we iets anders doen dan lappen tekst schrijven' en 'stoppen met janken'. Hypocriet much. :confused2: :rolleyes2:
 
Reactiescore
2.444
Een kleine periode na het stopzetten van de gesprekken tussen Pit, Spread en de daarop volgende aanvallen van Spread, heeft 'The Fart Bomber' het contact met Spread hervat. De heren daar hebben al sinds het begin van de wereld aangegeven dat ze als team gestart zijn om tegen 'de premade' te vechten. Die ambitie werd onmogelijk gemaakt binnen Pit door de positie waarin Pit zat. Een oorlog met POV, Spread, wat rim-stammen en in de toekomst een oprukkend Imago in het zuiden. Deze situatie plus het wegvallen van 'Feestjebouwen01' en de staat van het account 'Jann0' zorgden ervoor dat 'The Fart Bomber' zich in een kansloze positie bevond en dus zijn ze opzoek gegaan naar andere oplossingen. Die oplossing is dus gekomen in de vorm van het joinen van Spread.

De leiding is gedurende proces op de hoogte gehouden en heeft toestemming gegeven voor het joinen. De stam is vorige week ingelicht over het leaven van 'The Fart Bomber', op dat moment was er begrip voor de keuze, doordat de overstap voor Pit ook voordelen had. Dit begrip is deze week omgeslagen in onvrede door de onthulling omtrent de gezamenlijke massa tussen POV + Spread en de timing van het stopzetten van de gesprekken.

Bij 'Jann0' spelen er hele andere zaken, die al langer spelen dan deze overstap. Maar dat is intern beleid en dat zal ik hier niet delen. Als Jann0 daar zelf behoefte aan heeft zullen ze dat wel doen.

Bewust geen mening aan bovenstaande post toegevoegd, als er verdere vragen zijn over hoe het verlopen is beantwoord ik die graag. Maar ga over intern beleid geen mening delen op het AF.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
27
Hell yeah het forum word steeds leuker !
Ik wil kort en krachtig hier over zijn en ga er geen doeken over inbinden .

mee hebben een tijd geleden voordat er een massa op mij / feestje is geweest een gesprek over een fusie tussen rots spread en pit leden geweest !
Na het te vaak te hebben gemeld is er tussen mijn kant front en pit kant front ruzie ontstaan dat ik jann0 mijn deff moest afstaan terwijl mijn front dieper en gevaarlijker lag dan sommige leden van pit zelf na de gesprekken zijn ze er niet uitgekomen en stond mijn deff urenlang weg dus kort gezegd deff dorpen leeg ! Geen nachter actief gezet omdat we de blitz niet hadden verwacht ivm de gesprekken die de avond ervoor er nog waren ! Na de blitz en alles weer rustig nachters erop konden wij als short niet riskeren om onze deff richting feestje te zetten want er was maar minimaal aantal deff thuis . Toen kwam pov op savage die wel binnen 1 dag vol gepompt kon worden terwijl wij nog steeds onder vuur lagen van spread enkele dagen later wilde ik verhaal halen en bleek er meteen uit dat als je stacks zet vanuit Jann0 & je begin clears aan de stam geeft je blijkbaar geen stam speler bent ! Ik wil iedereen veel succes wensen op w73 en hou het voor de verder rest een leuke en eerlijke strijd
 
Reactiescore
2.444
Toen kwam pov op savage die wel binnen 1 dag vol gepompt kon worden terwijl wij nog steeds onder vuur lagen van spread enkele dagen later wilde ik verhaal halen en bleek er meteen uit dat als je stacks zet vanuit Jann0 & je begin clears aan de stam geeft je blijkbaar geen stam speler bent ! Ik wil iedereen veel succes wensen op w73 en hou het voor de verder rest een leuke en eerlijke strijd

Om hier even kort op in te haken, er is vanuit 'Jann0' geen enkele stack of def aanvraag gekomen ondanks dat hier meermaals om is gevraagd.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.404
Reactiescore
27
Om hier even kort op in te haken, er is vanuit 'Jann0' geen enkele stack of def aanvraag gekomen ondanks dat hier meermaals om is gevraagd.

Dit was omdat we vanuit ons account liever deff na feestje zagen gaan ivm met eigendeff veilig te kunnen stellen voor snipe s en kleine stacks te kunnen zetten
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.784
Ach jochie, wie moet jij dan voorstellen?
Een 1 of ander klein kutjoch die ook 0 voorstelt? Ben echt 0 bang voor jou hoor. Waarschijnlijk ben jij ook niet ouder dan 20 ofzo :p.
Persoonlijk maakt niks uit, ik zeg t gewoon.

Nice, was even leuk om dit soort comebacks weer te lezen. Denk zeker sinds groep 3 niet meer de “nee jij dan” gehoord!
 
Reactiescore
614
Inmiddels is Spread, door het rekruteren van de nummer 4 en 27 van de wereld een dikke 20% groter dan concurrent Imago. Spread zal vast en zeker naar een nog grotere onbalans willen rekruteren. Het zal ze ook geen fluit uit maken waar die speler zit of hoe ze de rekruut voltrekken, dat is al duidelijk.

Binnen Imago hebben wij de afgelopen dagen een 'crisisoverleg' gehad met talloze betrokken leden over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber. Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen met geplande en extra interne fusies waarbij plaatsen beschikbaar zouden worden of weer een Amen-Swift verhaal waarbij er 12 extra plaatsen waren. Hadden we dit gedaan, had de eindstrijd over twee weken al kunnen beginnen, hadden we de wereld zeker verkracht (en hoogstwaarschijnlijk gewonnen), barbarenzeeën gecreëerd en vooral een shitload aan terechte drama veroorzaakt.

Ondanks de verstoorde kwantiteitsbalans hebben we er toch voor gekozen om NIET te gaan rekruteren als reactie daarop, omdat wij niet mee willen doen aan een eindeloze neerwaartse actie-reactie spiraal waarin beide partijen de wereld voor zich zelf en voor alle neutralen verpesten. Hoogstwaarschijnlijk zal Spread zich alsnog naar een nog grotere onbalans toe rekruteren, maar er kan in ieder geval nooit gesuggereerd worden dat het verdere rekruteren van Spread een legitieme reactie is op iets van Imago zou zijn.

Overigens wil ik melden dat dit besluit van Imago, wat voor de wereld en voor alle neutrale partijen gunstig is, niet mijn verdienste is maar dat van talloze betrokken spelers (toppertjes) binnen Imago die wel degelijk garant willen staan voor een interessant en leuk wereld 73 - wat ook de initiële insteek was. Zelf had ik onder andere een bijzonder alcoholische avond en schrijf ik dit met een grote kater.

Dus Curiosity, ik hoop dat dit besluit de wereld ook voor jou leuk gaat houden. Jammer genoeg zijn we niet de enige partij die daar grote invloed op kan uitoefenen, danwel positief danwel negatief. Wow Who beschreef het al in een treffende spotprent (zie hieronder), die 'keten' hopen wij dus te doorbreken met dit besluit.

Ik zal weer even op je inhaken Roald, dat begint immers vanzelfsprekend te worden.

Inmiddels is Spread, door het rekruteren van de nummer 4 en 27 van de wereld een dikke 20% groter dan concurrent Imago. Spread zal vast en zeker naar een nog grotere onbalans willen rekruteren. Het zal ze ook geen fluit uit maken waar die speler zit of hoe ze de rekruut voltrekken, dat is al duidelijk.

Het 'zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk' principe is hier al vaker voorbij gekomen. Hierbij is destijds al aangegeven dat er niet wordt gerekruteerd om nu een kwantitatief voordeel te creeëren. Er wordt een recruit gedaan om hiermee in te spelen op een toekomst waarin je anders met 8/9 accounts tegen 12 accounts speelt. Wat, zoals al meermaals genoemd, een negatief effect heeft op je phalanxen en je er automatisch wordt uitgegroeid in de toekomst.

Om dan nog in te haken op het 'het maakt ze geen fluit waar die speler zit'. Wanneer je een premade opricht is het natuurlijk redelijk makkelijk om 12 accounts te vinden die je logischerwijs nergens anders vandaan haalt. Wanneer je echter niet als premade begint en niet boven de 8 leden zit (en kom niet aan met ik had ook maar 8 leden want er is menig lid geïnternd om plaats te maken voor de huidige 12) en je in een later stadium gaat recruiten dan komen deze spelers naar alle waarschijnlijkheid uit een andere stam. Wanneer dit in het geval van Pit ook nog eens in goed overleg is gegaan valt daar weinig over te zeggen ;)

Binnen Imago hebben wij de afgelopen dagen een 'crisisoverleg' gehad met talloze betrokken leden over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber. Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen met geplande en extra interne fusies waarbij plaatsen beschikbaar zouden worden of weer een Amen-Swift verhaal waarbij er 12 extra plaatsen waren. Hadden we dit gedaan, had de eindstrijd over twee weken al kunnen beginnen, hadden we de wereld zeker verkracht (en hoogstwaarschijnlijk gewonnen), barbarenzeeën gecreëerd en vooral een shitload aan terechte drama veroorzaakt.

Imago is goed, Spread is slecht, ja die onzin kennen we inmiddels wel. Imago heeft talloze opties geweigerd dit dat. Precies hetzelfde argument dat je destijds gebruikte rondom recruits en nog geen 2/3 weken later zat je stam vol met 12 spelers waarmee er een groot kwantitatief voordeel werd gepakt op de tegenstanders. Je geeft dit immers zelf toe wanner je zegt: over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd door de fusie met Rots + Paratus.

Je geeft hier dus toe dat Imago in 1e instantie een onbalans heeft veroorzaakt en wil nu in dezelfde alinea stellen dat je nu als stam de beste ooit bent omdat je niet hebt gezocht naar nog meer samenwerking (of ja dat beweer je, maar daar kom ik later op terug).

Ondanks de verstoorde kwantiteitsbalans hebben we er toch voor gekozen om NIET te gaan rekruteren als reactie daarop, omdat wij niet mee willen doen aan een eindeloze neerwaartse actie-reactie spiraal waarin beide partijen de wereld voor zich zelf en voor alle neutralen verpesten. Hoogstwaarschijnlijk zal Spread zich alsnog naar een nog grotere onbalans toe rekruteren, maar er kan in ieder geval nooit gesuggereerd worden dat het verdere rekruteren van Spread een legitieme reactie is op iets van Imago zou zijn.

Jij kan mij dus garanderen dat jullie nergens gepolst hebben tot samenwerkingen en ook zeker niet in gesprek zijn geweest of in gesprek zijn over mogelijke fusies, interns en/of nieuwe recruits? Ik raad je aan hier heel zorgvuldig alvast 'nee dat kan ik niet garanderen' op te antwoorden.
Waarmee de door jouw ingenomen positie als oh zo heilige partij in de vorige alinea en deze dan ook meteen komt te vervallen.

Overigens wil ik melden dat dit besluit van Imago, wat voor de wereld en voor alle neutrale partijen gunstig is, niet mijn verdienste is maar dat van talloze betrokken spelers (toppertjes) binnen Imago die wel degelijk garant willen staan voor een interessant en leuk wereld 73 - wat ook de initiële insteek was. Zelf had ik onder andere een bijzonder alcoholische avond en schrijf ik dit met een grote kater.

Het was inderdaad de initiële insteek om van wereld 73 een leuke en interessante wereld te maken. Dit is ook waarom jullie destijds gestart zijn met een onbeperkte hoeveelheid aan interns, fusies, boostaccounts, ervaren mb's en een enorm kwantitateve overmacht hebben gecreeërd zoals je zelf al aangaf in je 2e alinea. Wat ben ik blij dat jij je daar zo actief voor inzet! Petje af! Laten we allemaal streven naar de leuke en interessante wereld zoals gepland door Roald.

Dus Curiosity, ik hoop dat dit besluit de wereld ook voor jou leuk gaat houden. Jammer genoeg zijn we niet de enige partij die daar grote invloed op kan uitoefenen, danwel positief danwel negatief. Wow Who beschreef het al in een treffende spotprent (zie hieronder), die 'keten' hopen wij dus te doorbreken met dit besluit.

Als laatst hoop ik dat de wereld inderdaad leuk blijft voor iedere speler. Of dit nu is in hun huidige stam, hun nieuwe stam of wellicht wanneer zij op een nieuw account aan de slag gaan. Wat ik echter niet ga doen is mijzelf in de positie van heilig boontje plaatsen. Want laten we nu allemaal net zo eerlijk zijn als Roald zelf, deze situatie was nooit ontstaan zonder het begin dat door jouw doen is geïnitieerd en wat nog immer voortduurt.
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Spread speelde/speelt met meer accounts komen we nu achter en nog is het de schuld van imago? :/
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Om dan nog in te haken op het 'het maakt ze geen fluit waar die speler zit'. Wanneer je een premade opricht is het natuurlijk redelijk makkelijk om 12 accounts te vinden die je logischerwijs nergens anders vandaan haalt. Wanneer je echter niet als premade begint en niet boven de 8 leden zit (en kom niet aan met ik had ook maar 8 leden want er is menig lid geïnternd om plaats te maken voor de huidige 12) en je in een later stadium gaat recruiten dan komen deze spelers naar alle waarschijnlijkheid uit een andere stam. Wanneer dit in het geval van Pit ook nog eens in goed overleg is gegaan valt daar weinig over te zeggen ;)

Nogmaals; oorlogen worden gewonnen met troepen en troepen behoren tot dorpen. De meer dorpen, de machtiger je bent. 10 spelers met 10 dorpen of 2 spelers met 50 dorpen, in kwantiteit ontloopt het elkaar helemaal niet. Mijn vraag aan jou weer; waarom zou je per sé aan 12 leden willen komen? Dit is mijn zesde stam en vaak heb ik gedurende de wereld altijd plekken over - soms loopt het anders, soms niet. Het gaat er om dat de kwantiteit in balans is. Natuurlijk is er ook een kwaliteitsbalans. Misschien de reden dat Spread per sé kwantitatief veel groter wilt zijn omdat deze mogelijke onbalans in jullie optiek lastiger te balanceren is?

Imago is goed, Spread is slecht, ja die onzin kennen we inmiddels wel. Imago heeft talloze opties geweigerd dit dat. Precies hetzelfde argument dat je destijds gebruikte rondom recruits en nog geen 2/3 weken later zat je stam vol met 12 spelers waarmee er een groot kwantitatief voordeel werd gepakt op de tegenstanders. Je geeft dit immers zelf toe wanner je zegt: over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd door de fusie met Rots + Paratus.

Je geeft hier dus toe dat Imago in 1e instantie een onbalans heeft veroorzaakt en wil nu in dezelfde alinea stellen dat je nu als stam de beste ooit bent omdat je niet hebt gezocht naar nog meer samenwerking (of ja dat beweer je, maar daar kom ik later op terug).

Wat een selectief citaat zeg, je bent vast vergeten om het tweede stukje ook te citeren:
''over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber.''

Ik ben mij er heel bewust van dat Imago een grote onbalans heeft veroorzaakt na de fusie van Swift en Amen + paar rekruten - dus ja ik geef Spread groot gelijk dat ze de onbalans hebben gebalanceerd met de fusie Spread/Rots/Paratus (waar ik allang van wist). Punt wat ik maak is dat Spread het daar niet bij heeft gelaten maar bewust een nog veel grotere onbalans heeft gecreëerd- hetgeen waar jullie ons maanden lang van hebben zitten beschuldigen - om het nu zelf even flink te doen. Daarbij zijn jullie nog niet eens klaar.

Jij kan mij dus garanderen dat jullie nergens gepolst hebben tot samenwerkingen en ook zeker niet in gesprek zijn geweest of in gesprek zijn over mogelijke fusies, interns en/of nieuwe recruits? Ik raad je aan hier heel zorgvuldig alvast 'nee dat kan ik niet garanderen' op te antwoorden.
Waarmee de door jouw ingenomen positie als oh zo heilige partij in de vorige alinea en deze dan ook meteen komt te vervallen.

Ik citeer even een stukje uit de post waar jij hierop reageerde:
''Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen ''

Volgens mij zeg ik daar letterlijk dat we talloze mogelijkheden hebben en dit ook waar konden maken. Is dat een uitspraak die ik kan doen op het moment dat ik de opties niet eens bekeken en besproken heb? Dus bedankt voor je advies wat ik hier moet antwoorden, jammer genoeg voor jou heb ik de uitspraak al crystal clear staan.

Wil je ook nog toelichten waarom het smerig zou zijn om in gesprek te zijn met omliggende stammen en samen de opties te bekijken want dat komt mij nogal uit de lucht vallen. Volgens mij spat de essentie: ''We hebben de opties bekeken, we hadden er heel veel, maar we hebben bewust gekozen om het niet te doen omwille van een leuke wereld'' er nogal af namelijk. Misplaatste poging tot een sneer.

Het was inderdaad de initiële insteek om van wereld 73 een leuke en interessante wereld te maken. Dit is ook waarom jullie destijds gestart zijn met een onbeperkte hoeveelheid aan interns, fusies, boostaccounts, ervaren mb's en een enorm kwantitateve overmacht hebben gecreeërd zoals je zelf al aangaf in je 2e alinea. Wat ben ik blij dat jij je daar zo actief voor inzet! Petje af! Laten we allemaal streven naar de leuke en interessante wereld zoals gepland door Roald.

Als laatst hoop ik dat de wereld inderdaad leuk blijft voor iedere speler. Of dit nu is in hun huidige stam, hun nieuwe stam of wellicht wanneer zij op een nieuw account aan de slag gaan. Wat ik echter niet ga doen is mijzelf in de positie van heilig boontje plaatsen. Want laten we nu allemaal net zo eerlijk zijn als Roald zelf, deze situatie was nooit ontstaan zonder het begin dat door jouw doen is geïnitieerd en wat nog immer voortduurt.

Weer iets met een pot en een ketel? Zelfs in dit topic is letterlijk neergezet dat Spread tientallen pbg's (lees: interns, boosts, mb's) heeft. Alsook dat in dit topic, zoals al verwacht, aan het licht gekomen is dat Spread ook gewoon een vooropgezette stam was maar die dat hebben zitten ontkennen en niet transparant geweest om het lekker makkelijk te maken. Easy start, niet in de schijnwerpers en dezelfde voordelen als een premade. Prima dat je het zo speelt, maar waag het niet om dan met dat vingertje te wijzen en iets te zeggen over de kwantiteit in de startfase van Imago. Sterker; jullie premade bestond letterlijk uit drie stammen waarvan er in spread en N1 nog twee keer een tiental slaven zat. Wel eens aan gedacht dat je dit ook kunt optellen en dat het er dan evenveel of meer zijn dan Imago?

Haha je afsluiter spreekt boekdelen zeg. Ik kom met een statement waarin staat dat Imago niet gaat rekruteren en de neerwaartse actie-reactie spiraal heeft doorbroken. Dat maakt mij geen heilig boontje (zelfs in de post staat dat het besluit niet mijn verdienste is??) noch Imago. Vervolgens reageer je met het vingertje dat het allemaal onze schuld is. Je kunt roepen wat je wilt maar Imago heeft de intentie meermaals uitgesproken en meermaals nageleefd. Heeft Spread überhaupt een visie behalve ''Imago moet kapot - ten koste van alles en iedereen''?

Ik snap heel goed dat je je in het nauw gedreven voelt nu ik het het symbolische balletje bij Spread leg. Jij weet ook wel dat Spread zich weer wilt en gaat vergrijpen met rekruten en een nog grotere onbalans en je weet ook dat je standaard excuusje: ''het was een reactie op imago'' niet meer kan. Ofwel zullen jullie de rekruteer drang / grotere onbalans drang moeten beteugelen ofwel blijken jullie (weer) zeer hypocriet en laagwaardig. Geen leuke keuze kan ik mij zo inbeelden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.367
als er iemand hypocriet is ben jij t wel, roald :')
 
Reactiescore
1.367
Bovenaan