Door het kapot rekruteren van andere stammen gaat de wereld er niet leuker op worden, maar dat zien veel mensen niet in vrees ik

Op dit tempo heb je een twee-strijd tussen imago en spread binnen een paar maandjes at the max. Leuk man, daarvoor kom je na 2 jaar afwezigheid terug op Tribal. Boring as ever.
Ik denk inderdaad ook dat elke handeling naar een kwantitatieve onbalans een soortgelijke reactie uitroept bij de concurrent. De grootste drijfveer tot rekruteren is altijd het balanceren van de verhoudingen. De hoeveelheid accounts speelt daar helemaal geen rol in, het gaat om de hoeveelheid kwantiteit en deze meet je in dorpen. Als het stamlimiet 25 was geweest dan hoef je als partij ook zeer zeker niet aan dat maximaal aantal te komen.
Inmiddels is Spread, door het rekruteren van de nummer 4 en 27 van de wereld een dikke 20% groter dan concurrent Imago. Spread zal vast en zeker naar een nog grotere onbalans willen rekruteren. Het zal ze ook geen fluit uit maken waar die speler zit of hoe ze de rekruut voltrekken, dat is al duidelijk.
Binnen Imago hebben wij de afgelopen dagen een 'crisisoverleg' gehad met talloze betrokken leden over hoe te anticiperen op de onbalans welke Spread eerst heeft gebalanceerd (door de fusie met Rots + Paratus) en vervolgens weer heeft gecreëerd door het rekruteren van kipkalkoen en fart bomber. Ook Imago heeft talloze mogelijkheden tot (massaal) rekruteren in alle hoeken en kon dit bewerkstelligen met geplande en extra interne fusies waarbij plaatsen beschikbaar zouden worden of weer een Amen-Swift verhaal waarbij er 12 extra plaatsen waren. Hadden we dit gedaan, had de eindstrijd over twee weken al kunnen beginnen, hadden we de wereld zeker verkracht (en hoogstwaarschijnlijk gewonnen), barbarenzeeën gecreëerd en vooral een shitload aan terechte drama veroorzaakt.
Ondanks de verstoorde kwantiteitsbalans hebben we er toch voor gekozen om NIET te gaan rekruteren als reactie daarop, omdat wij niet mee willen doen aan een eindeloze neerwaartse actie-reactie spiraal waarin beide partijen de wereld voor zich zelf en voor alle neutralen verpesten. Hoogstwaarschijnlijk zal Spread zich alsnog naar een nog grotere onbalans toe rekruteren, maar er kan in ieder geval nooit gesuggereerd worden dat het verdere rekruteren van Spread een legitieme reactie is op iets van Imago zou zijn.
Overigens wil ik melden dat dit besluit van Imago, wat voor de wereld en voor alle neutrale partijen gunstig is, niet mijn verdienste is maar dat van talloze betrokken spelers (toppertjes) binnen Imago die wel degelijk garant willen staan voor een interessant en leuk wereld 73 - wat ook de initiële insteek was. Zelf had ik onder andere een bijzonder alcoholische avond en schrijf ik dit met een grote kater.
Dus Curiosity, ik hoop dat dit besluit de wereld ook voor jou leuk gaat houden. Jammer genoeg zijn we niet de enige partij die daar grote invloed op kan uitoefenen, danwel positief danwel negatief. Wow Who beschreef het al in een treffende spotprent (zie hieronder), die 'keten' hopen wij dus te doorbreken met dit besluit.