Top/Flop Stammen

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum
Reactiescore
533
Niels was een speciaal geval met hoe diep die torens waren. Al heeft niels wel degelijke aanvallen op zich gehad maar vgm was jij er op dat moment niet. Daarnaast geen skill meer nodig? Dan speel jij hele andere werelden als ik. Mensen klagen altijd dat werelden zo snel klaat zijn. Is het dan niet beter dat er een toren is waardoor het voordeel bij de verdediger ligt ipv de aanvaller?
Bwa ik klaag niet de wereld snel klaar is hoor. Druk leven.
 
Reactiescore
415
toren is best een leuke toevoeging hoor, maar ik ben juist deze wereld gaan spelen omdat hier geen toren aanwezig. Dan vind ik het veel leuker om te deffen. Jammer genoeg krijgen we amper incs tho.

Maar ik kan wel inzien dat met toren het voordeel niet volledig meer bij de aanvaller ligt, en door de toren is ook de bestede tijd aan t deffen aanzienlijk minder wat weer makkelijker te combineren is met andere dingen.
 
Reactiescore
967
Ik denk dat torens met belegeringsdorpen als eindspel wel een slechte combinatie is... Stel NEO had z’n shit together op 66, en we hadden ons volledig gefocused op inbunkeren hadden we de wereld gewonnen. Dat komt door die erg diepe torens, waardoor deffen gewoon heel makkelijk is. Verdient een het schoonheidsprijs? Dat zeker niet nee, maar ik denk dat dat wel de realiteit wordt bij dat soort werelden... Heel saai alleen maar deffen en afwachten tot je genoeg punten hebt om te winnen.
 
Reactiescore
1.367
Doe mij maar gewoon uitkijk, je bent als verdediger sws al in het nadeel kwa tijd en planning, met uitkijk komt het iets meer in balans
 
Reactiescore
1.454
Niels was een speciaal geval met hoe diep die torens waren. Al heeft niels wel degelijke aanvallen op zich gehad maar vgm was jij er op dat moment niet. Daarnaast geen skill meer nodig? Dan speel jij hele andere werelden als ik. Mensen klagen altijd dat werelden zo snel klaat zijn. Is het dan niet beter dat er een toren is waardoor het voordeel bij de verdediger ligt ipv de aanvaller?

Ik was er inderdaad niet tijdens de massa. Verschil is wel dat we niks van stam niks van Niels5151 konden pakken ondank dat hij meer dan 180 graden front had. Zelf de beste deffer houd dat geen 3 massas vol. Grootste probleem met de toren is dan ook het stack festijn. Hierdoor zijn de clears altijd dood en duurt het weer twee weken voordat er weer wat gebeurd. De werelden worden langzaam en saai imo. Kijk nou naar deze wereld, we hebben nu twee waves gedaan en hebben nog steeds een groot deel van onze clears. Er is actie bij het front. Tsja voor de deffer is het rot, maar dat is gewoon zo. Dan is het zaak om zelf terug te beuken (wat tot nu toe niet gebeurd is).

Ik blijf erbij dat de toren een slechte toevoeging is. Deze massa had je met de toren makkelijk afgeslagen, moet je nagaan als je dan ook nog genoeg deff kreeg en je kreeg de zelfde massa. Dan waren we kansloos. Dat vind ik dan niet leuk. Ik heb liever dat hier en daar account worden weggespeeld en successen aan beide kanten worden gepakt dan het eeuwige wachten wat de toren creerd :)

Doe mij maar gewoon uitkijk, je bent als verdediger sws al in het nadeel kwa tijd en planning, met uitkijk komt het iets meer in balans

Waarom zou het in evenwicht moeten zijn? Waarom mag je als aanvaller niet het voordeel hebben. Dat creert toch puur de wil om aan te vallen? Om massas te doen?
 
Reactiescore
1.367
Waarom zou het in evenwicht moeten zijn? Waarom mag je als aanvaller niet het voordeel hebben. Dat creert toch puur de wil om aan te vallen? Om massas te doen?

Waarom zou het in het voordeel van de aanvaller moeten zijn?
Lekker ff met je hele stam op de vijand 1c fakes rammen op de hele vijandelijke stam en 1 doelwit clears er tussen door met late edels, dat 1e doelwit gaat, mits de vijand de aanval goed opzet, nooit iets uit kunnen halen door gebrek aan OS.

Een balans lijkt me daarom ook het beste
 

Deleted User - 697374

Guest
Ik was er inderdaad niet tijdens de massa. Verschil is wel dat we niks van stam niks van Niels5151 konden pakken ondank dat hij meer dan 180 graden front had. Zelf de beste deffer houd dat geen 3 massas vol. Grootste probleem met de toren is dan ook het stack festijn. Hierdoor zijn de clears altijd dood en duurt het weer twee weken voordat er weer wat gebeurd. De werelden worden langzaam en saai imo. Kijk nou naar deze wereld, we hebben nu twee waves gedaan en hebben nog steeds een groot deel van onze clears. Er is actie bij het front. Tsja voor de deffer is het rot, maar dat is gewoon zo. Dan is het zaak om zelf terug te beuken (wat tot nu toe niet gebeurd is).

Ik blijf erbij dat de toren een slechte toevoeging is. Deze massa had je met de toren makkelijk afgeslagen, moet je nagaan als je dan ook nog genoeg deff kreeg en je kreeg de zelfde massa. Dan waren we kansloos. Dat vind ik dan niet leuk. Ik heb liever dat hier en daar account worden weggespeeld en successen aan beide kanten worden gepakt dan het eeuwige wachten wat de toren creerd :)



Waarom zou het in evenwicht moeten zijn? Waarom mag je als aanvaller niet het voordeel hebben. Dat creert toch puur de wil om aan te vallen? Om massas te doen?
Het klopt dat je sneller stackt op toren wereld. Daardoor wordt het trager en is het voor mij persoonlijk beter bij te benen kwa activiteit aangezien ik geen zin heb om dagen achter een op tw te zitten. Maar we hebben hier wel eens eerder discussie over gehad en denk dat we het hier nooit over eens gaan zijn.
 
Reactiescore
767
torens hebben het niveau van tw volgens mij alleen maar om laag gehaald tbh deffers worden er alleen maar laxer op:p
 
Reactiescore
1.478
Dat de werelden snel klaar zijn komt vooral omdat een aantal accounts niet willen deffen. Daar brengt een toren geen verandering in.
 
Reactiescore
1.454
Waarom zou het in het voordeel van de aanvaller moeten zijn?
Lekker ff met je hele stam op de vijand 1c fakes rammen op de hele vijandelijke stam en 1 doelwit clears er tussen door met late edels, dat 1e doelwit gaat, mits de vijand de aanval goed opzet, nooit iets uit kunnen halen door gebrek aan OS.

Een balans lijkt me daarom ook het beste

Naja, ik vind het scheef dat iemand die initiatief neemt, niet het voordeel heeft en vaak het nadeel heeft met de toren. Laten we RL pakken. Jij en een collega hebben de zelfde baan. Je collega hangt wat achteruit, doet het minimum en jij werkt je uit de naad. Je doet alles om zoveel mogelijk succes te creeren voor het bedrijf. Uiteindelijk, wordt jij daar niet voor beloond, terwijl de gene die naast je zit precies het zelfde krijgt of een promotie krijgt, terwijl die niks doet? Iemand die het initiatief neemt zou het voordeel moeten hebben. Anders creer je in mijn ogen een situatie die domweg oneerlijk is.

Maar dat is hoe ik er in sta :)

Het klopt dat je sneller stackt op toren wereld. Daardoor wordt het trager en is het voor mij persoonlijk beter bij te benen kwa activiteit aangezien ik geen zin heb om dagen achter een op tw te zitten. Maar we hebben hier wel eens eerder discussie over gehad en denk dat we het hier nooit over eens gaan zijn.

Zou heel goed kunnen. Jij mag vinden wat je wilt en het zelfde geld voor mij. Ik vind de toren ruk, jij niet. Beide is prima :)
 
Reactiescore
35
Naja, ik vind het scheef dat iemand die initiatief neemt, niet het voordeel heeft en vaak het nadeel heeft met de toren. Laten we RL pakken. Jij en een collega hebben de zelfde baan. Je collega hangt wat achteruit, doet het minimum en jij werkt je uit de naad. Je doet alles om zoveel mogelijk succes te creeren voor het bedrijf. Uiteindelijk, wordt jij daar niet voor beloond, terwijl de gene die naast je zit precies het zelfde krijgt of een promotie krijgt, terwijl die niks doet? Iemand die het initiatief neemt zou het voordeel moeten hebben. Anders creer je in mijn ogen een situatie die domweg oneerlijk is.

Maar dat is hoe ik er in sta :)


Precies, kan het niet beter verwoorden!
 

Deleted User - 697374

Guest
Naja, ik vind het scheef dat iemand die initiatief neemt, niet het voordeel heeft en vaak het nadeel heeft met de toren. Laten we RL pakken. Jij en een collega hebben de zelfde baan. Je collega hangt wat achteruit, doet het minimum en jij werkt je uit de naad. Je doet alles om zoveel mogelijk succes te creeren voor het bedrijf. Uiteindelijk, wordt jij daar niet voor beloond, terwijl de gene die naast je zit precies het zelfde krijgt of een promotie krijgt, terwijl die niks doet? Iemand die het initiatief neemt zou het voordeel moeten hebben. Anders creer je in mijn ogen een situatie die domweg oneerlijk is.

Maar dat is hoe ik er in sta :)
Leuk punt waar ik me in kan vinden. Maar is dit niet al van toepassing als je een massa stuurt dat je zelf je moment kiest en dat de tegenstander zich moet aanpassen aan wat jij op hun gooit?
 
Reactiescore
1.367
Naja, ik vind het scheef dat iemand die initiatief neemt, niet het voordeel heeft en vaak het nadeel heeft met de toren. Laten we RL pakken. Jij en een collega hebben de zelfde baan. Je collega hangt wat achteruit, doet het minimum en jij werkt je uit de naad. Je doet alles om zoveel mogelijk succes te creeren voor het bedrijf. Uiteindelijk, wordt jij daar niet voor beloond, terwijl de gene die naast je zit precies het zelfde krijgt of een promotie krijgt, terwijl die niks doet? Iemand die het initiatief neemt zou het voordeel moeten hebben. Anders creer je in mijn ogen een situatie die domweg oneerlijk is.

Maar dat is hoe ik er in sta :)

Mwah, ik vind die hele analogie compleet irrelevant want het is slechts een instelling die per wereld gekozen kan worden :)
 
Reactiescore
1.454
Leuk punt waar ik me in kan vinden. Maar is dit niet al van toepassing als je een massa stuurt dat je zelf je moment kiest en dat de tegenstander zich moet aanpassen aan wat jij op hun gooit?

Nee, want jij had ook het initiatief kunnen nemen om zelf aan te vallen. Daarnaast is dat het voordeel van initiatief nemen. Als je terug gaat naar mijn voorbeeld van de werknemers, is de luie werknemer ook in het 'nadeel', maar als hij zelf het initiatief had genomen wellicht wel niet. Dan komt het weer in balans.

Tuurlijk ben ik het met je eens dat de toren runners voorkomt en dat is zeker nice. Tuurlijk, voor sommige mensen is het een uitkomst en zeker voor de minder ervaren spelers een noodzaak. Maar de nadelen die het meebrengt met oog op het spel vloeiend te houden, actief te houden en interessant te houden. Het is nu jammer voor jouw dat je de tweede wave al krijgt en de incs niet stoppen, maar dit kan jouw stam ook bij ons doen. Doordat er geen toren meer is is het niet afgelopen na 1 wave.

Al met al, initiatief nemen moet beloond worden en in mijn ogen doet de uitkijktoren dat de das om. Dat is tenminste hoe ik er insta. Ik respecteer je mening ook hoor en snap hem ook
 
Reactiescore
581
Compleet oneens je moet veel slimmer aanvallen op een toren wereld. Als je massas zoals op w69 zou krijgen op niet toren wereld ben je helemaal kansloos. Vraag maar aan @Triador die heeft ze gezien en kan zich voorstellen als er daar nog eens 2-3 of meer fakes per dorp zouden komen is het gewoon niet te deffen.
Niet te doen idd... uitkijktoren een voordeel voor de deffer... ja, dat is wel... maar ik heb Walk in actie gezien en dan heb je het heel, heel zwaar... uitkijktoren of niet. Ik wel tenminste.
 
Reactiescore
489
Runners ligt ook vaak aan de stam waar je in zit. Als je een deftige stam hebt, zijn je spelers gebasseerd op skills en doorzettingsvermogen. Je moet je leden gewoon goed screenen en dan zit je sws met geen tot weinig runners in de stam. En dan nog kan de stam een acc met runners nog redden als je je stam op orde hebt.

Feit is wel, runners zorgt voor een negative sfeer in de stam waardoor stammen na een tijd vallen of uit elkaar gaan. Neem nu Tring als voorbeeld
 

Deleted User - 697374

Guest
Runners ligt ook vaak aan de stam waar je in zit. Als je een deftige stam hebt, zijn je spelers gebasseerd op skills en doorzettingsvermogen. Je moet je leden gewoon goed screenen en dan zit je sws met geen tot weinig runners in de stam. En dan nog kan de stam een acc met runners nog redden als je je stam op orde hebt.

Feit is wel, runners zorgt voor een negative sfeer in de stam waardoor stammen na een tijd vallen of uit elkaar gaan. Neem nu Tring als voorbeeld
Dit is idd waar daarom is mats beter dan die van pion.
 
Reactiescore
1.478
Leuk punt waar ik me in kan vinden. Maar is dit niet al van toepassing als je een massa stuurt dat je zelf je moment kiest en dat de tegenstander zich moet aanpassen aan wat jij op hun gooit?
Maar van welke stam heeft nu elk acc de tijd op hetzelfde moment alle tijd om de incs goed te versturen?
Ik ben een matige tw-er die gister lekker op de fiets een paar incs getimed heb. (Wat ook wel terug te zien is aan het resultaat. :()
Bij het deffen zou ik op dezelfde manier deffen.
 
Bovenaan