Top/Flop stammen

Deleted User - 487958296

Guest
Volgens mijn berekeningen...
━━━━━ ━━
┃ Pawn. ┃
┃ Is flop ┃
└━━━━━━ ┘
7 ┃ 8┃ 9┃ /
┃ ━┛━┛━. | ┛
4 ┃5 ┃6 ┃ + ┃
━┛━┛━┛━ ┛
1 ┃ 2 ┃ 3 ┃ = ┃
━┛━┛━┛━ ┛
 

DeletedUser80684

Guest
Laten we het bij het volgende houden.

Wat Sivir heeft gedaan is natuurlijk niet netjes van zowel hem als Pawn. echter staat iedereen in zijn recht om zijn toekomst binnen TW en hierbuiten te bepalen. Wat ik bij veel stammen zie en dit is al een langere trend binnen TW is dat er vrijwel geen samenhorigheid is, mensen vertrekken om bij de grotere spelers te zitten. Het is echt zonde dat veel mensen niet inzien dat TribalWars een spel is wat je gezammelijk moet klaarspelen om er iets van te maken.

Waar ik mij de afgelopen weken op de wereld al aan erger heeft zich vandaag weer tentoongespreid. Momenteel geven Pawn en VIT elkaar enkel wat speldenprikjes en wellicht is het beter om dat momenteel zo te laten. Wat ik persoonlijk niet verstandig vondt is dat PEEP alsnog tegen Sivir ging en dit heb ik ze ook medegedeeld.

Laten we er allemaal een gezellige wereld van maken!
 
Reactiescore
1.018
Je benoemt precies waarom sommige mensen altijd met dezelfde spelers spelen, in dat soort stammen gaat men namelijk meer voor elkaar door het vuur.
 
Reactiescore
973
Nhah leaven en een betere stam joinen heb je altijd gehad op tw. Enige verschil met vroeger was dat de werelden veel groter waren, en daarmee elke regio wel een betere stam ontstond verplaats zo gecentreerd als nu vroeg op de wereld plaatsvind. Hierdoor kwam de indruk dat het diverser was, maar dat is denk ik schijn en heeft het pure te maken dat de werelden tegenwoordig heel klein zijn.

Nochtans vind ik situatie van de rekruut van Pawn wel een verschil heeft met Blaze en OTR. Pawn had al 8 leden, stonden voor de rekruut al rank 1 en in geen optiek was er te spreken van kwantitatief in het nadeel te zijn. Sterker nog, kwantitatief stond Pawn voor de rekruut al ver bovenaan. Aldus lijkt het me geen noodzakelijke rekruut, en dat maakt het rekruten van een vijand wel een tikkeltje anders dan andere voorbeelden. Toen Pawn samenging werd het noodzakelijk voor Class voor een verdere wereldverloop ook te rekruten. Door de kleine wereld, geen bg's en stam criteria, kom je automatische bij een "tegenstander" uit. Deze situatie wordt echter liever vermeden, en overduidelijk heeft Pawn dit genegeerd om hun kwantitatieve voordeel nog verder uit te breiden.

Overigens is het rekruten van een vijand en dan vermelden dat je het lastiger hebt hierdoor uiteraard bullshit. Zelfs als mocht de rekruut falen, hebben ze alsnog winst gehad door een tegenstander via een rekruut uit te schakelen.
 

DeletedUser78972

Guest
Stamgevoel is zeker belangrijk.
In mijn stam is het elke dag een feestje, lekker wakker worden met weer een cf in je cluster door een inactief naabje.
 
Reactiescore
3.540
Nhah leaven en een betere stam joinen heb je altijd gehad op tw. Enige verschil met vroeger was dat de werelden veel groter waren, en daarmee elke regio wel een betere stam ontstond verplaats zo gecentreerd als nu vroeg op de wereld plaatsvind. Hierdoor kwam de indruk dat het diverser was, maar dat is denk ik schijn en heeft het pure te maken dat de werelden tegenwoordig heel klein zijn.

Eens.

Nochtans vind ik situatie van de rekruut van Pawn wel een verschil heeft met Blaze en OTR. Pawn had al 8 leden, stonden voor de rekruut al rank 1 en in geen optiek was er te spreken van kwantitatief in het nadeel te zijn. Sterker nog, kwantitatief stond Pawn voor de rekruut al ver bovenaan. Aldus lijkt het me geen noodzakelijke rekruut, en dat maakt het rekruten van een vijand wel een tikkeltje anders dan andere voorbeelden. Toen Pawn samenging werd het noodzakelijk voor Class voor een verdere wereldverloop ook te rekruten. Door de kleine wereld, geen bg's en stam criteria, kom je automatische bij een "tegenstander" uit. Deze situatie wordt echter liever vermeden, en overduidelijk heeft Pawn dit genegeerd om hun kwantitatieve voordeel nog verder uit te breiden.

Het mag wel duidelijk zijn dat de kwaliteit in Class veel hoger ligt als in Pawn. Dat Pawn dit wilt compenseren met kwantiteit vind ik best gerechtvaardigd om een balans te houden, een balans die wat mij betreft weer uit evenwicht ging toen Class enkele recruits deed.

Ik ben het hier dus niet mee eens. Vind wel de timing van Sivir uit te nodigen vlak voor een massa (als ik dat goed begreep) wel echt sneu. Daarbovenop ben ik sws geen fan om spelers uit serieuze stammen te gaan halen (weet ik niet hoe serieus Little was), al hoort dit laatste wel gewoon bij de game.

Stamgevoel is zeker belangrijk.
In mijn stam is het elke dag een feestje, lekker wakker worden met weer een cf in je cluster door een inactief naabje.

Wij hebben het niet getroffen in onze regio he? :D
 
Reactiescore
151
Je vond 3 vs 10 met dubbele kwantiteit en de interns kennelijk nog voor het oprapen een eerlijke positie, omdat ons kwaliteitsvoordeel het wel even ging fixen tegen zo'n belachelijk voordeel in kwantiteit? Nee oke logisch.
 

DeletedUser79370

Guest
Eerder was er geen deal rond, later zou nog erger zijn geweest. Vooralsnog een verschrikkelijke rot-timing, niet de reden maar rommelig was het zeker. Dit valt op mij te verhalen.

Verder wil ik het niet goed praten maar wel voor Sivir opnemen;
- Zij waren niet de reden dat wij als Pawn al wisten van de massa, ik ga hier verder nog persoonlijk achterna.
- Ze hebben na confrontatie over de massa echter wel bevestigd wat wij al wisten maar daarbij ook meteen gezegt zich te ontrekken van alle verdere plannen.
- Nadat de deal rond was wilde zij dan ook zsm overkomen omdat ze niet in een stam met de loyaliteit naar de ander wilde zitten. In dit kader is dus alles versnelt om het nog voor de aanstaande massa gedaan te krijgen, dit omdat wij het allemaal niet vonden kunnen om hier bovenop ook nog eens pas na de massa de transfer te maken.

Nogmaals; alle blame kan naar mij (Caro).
 
Reactiescore
3.540
Je vond 3 vs 10 met dubbele kwantiteit en de interns kennelijk nog voor het oprapen een eerlijke positie, omdat ons kwaliteitsvoordeel het wel even ging fixen tegen zo'n belachelijk voordeel in kwantiteit? Nee oke logisch.

Nee dat is niet wat ik zei. Class had best enkel recruits kunnen doen maar het verschil in kwantiteit nu is echt niet in verhouding met het verschil in kwaliteit. Al mag Pawn wel de blame krijgen door dit uit te lokken met zovele recruits zo vroeg in de wereld waardoor Class het gevoel kreeg niet achter te kunnen blijven. Beide stammen maken het hunzelf wel erg gemakkelijk door telkens voor de makkelijke oplossingen te kiezen.

En dwingen nu iedereen op de wereld een kant te moeten kiezen uiteindelijk of je bent kansloos, een positie die niet mijn voorkeur geniet om heel eerlijk te zijn.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Nee dat is niet wat ik zei. Class had best enkel recruits kunnen doen maar het verschil in kwantiteit nu is echt niet in verhouding met het verschil in kwaliteit. Al mag Pawn wel de blame krijgen door dit uit te lokken met zovele recruits zo vroeg in de wereld waardoor Class het gevoel kreeg niet achter te kunnen blijven. Beide stammen maken het hunzelf wel erg gemakkelijk door telkens voor de makkelijke oplossingen te kiezen.

En dwingen nu iedereen op de wereld een kant te moeten kiezen uiteindelijk of je bent kansloos, een positie die niet mijn voorkeur geniet om heel eerlijk te zijn.

Als wij Pawn waren geweest hadden wij de rang 13 speler die Dr Jekyll and Mr Hyde was wel gerekruut toch? Hoewel ik hier niet 100% zeker van ben had hij volgens mij zelfs gesolliciteerd. Dat was de makkelijke weg geweest van onze kant, we hebben immers nog plekken over in de stam. Je kunt in de stats terug vinden dat deze rekruut niet is gebeurd en dat deze speler niet is omgepraat om geinternd te worden.

Je kunt echt niet hier gaan zitten beweren dat wij het ons 'telkens' gemakkelijk maken terwijl Pawn een speler kickt, deze binnen één dag internt en dan dat plaatsje weer opvult terwijl er hier wat rekruuts gedaan zijn door de enorme kwantitatieve overmacht die Pawn had gecreëerd door hun stam vol te rammen met spelers en daarbuiten nog interns.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.763
Had nou toch ook wel verwacht dat de 10de plek voor Roald zou zijn, hij werd toch wel nog geprezen overlaatst voor zen werk binnen/voor Pawn? Tenzij het een persoonlijke keuze van hem zou zijn niet te joinen uiteraard, maar aparte situatie op zen minst
 
Reactiescore
151
Nee dat is niet wat ik zei. Class had best enkel recruits kunnen doen maar het verschil in kwantiteit nu is echt niet in verhouding met het verschil in kwaliteit. Al mag Pawn wel de blame krijgen door dit uit te lokken met zovele recruits zo vroeg in de wereld waardoor Class het gevoel kreeg niet achter te kunnen blijven. Beide stammen maken het hunzelf wel erg gemakkelijk door telkens voor de makkelijke oplossingen te kiezen.

En dwingen nu iedereen op de wereld een kant te moeten kiezen uiteindelijk of je bent kansloos, een positie die niet mijn voorkeur geniet om heel eerlijk te zijn.

Wij wilden ook helemaal niet zo'n situatie, vandaar dat we maar met 3 waren. Maar als er allerlei mensen op het af gaan roemen wat voor gekke topstam je wel niet bent en hoe je echt helemaal de topfavoriet bent en bijna niet meer kan verliezen, krijg je meteen een tegenstander die denkt 'oh nee help beter iedereen bij elkaar anders hebben we dit niet'. Waardoor je zelf weer moet reageren, anders maak je zelf geen kans.

Dus nee, we proberen het ons niet makkelijk te maken. Vandaar ook afgewezen recruits (zoals Jeckyll, die had inderdaad gesolliciteerd) enzo. Maar de situatie dwingt ons, en die situatie is op het AF gecreeerd.
 

DeletedUser80886

Guest
Hey iedereen.

Graag had ik ook even wat gezegd hierover.

Misschien zijn we wel fout geweest om naar Pawn te gaan. Misschien was dit wel de goede keuze.
Ik vermoed dat ieder van jullie hier ook zijn eigen mening over zal hebben, en die respecteer ik ook.

Ik zie niet in dat Pawn hier een fout heeft begaan door ons te rekruteren. De stam is nu eenmaal gedreven om de wereldwinst binnen te halen, natuurlijk gaan ze er ook alles aan doen om die wereldwinst te behalen. We zijn al door verschillende stammen/spelers benaderd, al was het maar met de mededeling dat we onze VV mochten geven in geval van nood. Deze mededelingen zijn van verschillende kanten gekomen, en ik heb hier nooit problemen mee gehad. Dat moet je nu eenmaal beschouwen als de rivaliteit tussen de grote stammen. Persoonlijk vind ik al dit gekibbel wel prettig, het zorgt voor wat sfeer en verschillende stammen worden echte rivalen, waardoor een oorlog nog zo hard gevochten wordt.

Faab en ik zijn vrij nieuwe spelers maar wisten ons plekje bovenaan toch wat te bemachtigen. Wat Eind Baas zei klopt inderdaad, Little Legends is er gekomen als "reactie op" de grote fusie van Pawn. Het leek ons een goed idee om samen te werken ondanks een kleine rivaliteit voordien. Dit leidde tot de oprichting van Little Legends. Een aantal fusies tussen solo-accounts waardoor de twee stammen samen konden gaan.

Al die tijd hadden wij al contact met DaenerysTargaryen, gewoon een leuke babbel, nooit iets vermeld over een mogelijke overstap naar hen. Natuurlijk hadden Faab en ik het er met elkaar al gehad over hoe '''vet'' het zou zijn om in een grote stam mee te spelen. Om ervaring op te doen en grotere spelers te leren kennen. Dit is de enige wereld waarop ik speel, Faab speelde even op W67, maar niet erg actief (of toch niets in vergelijking met deze Classic).

Er werd een massa gepland tegenover Pawn. Ik weet niet meer precies wanneer, ik vermoed vorige week maandag/dinsdag ongeveer. Dit kwam er nadat een andere stam ons had benaderd om deze massa uit te voeren. We zijn er op ingegaan, en we zouden gisterenavond de effectieve plannen krijgen. Maar goed, zaterdag werd er ons voor het eerst gevraagd of we interesse hadden om bij Pawn te komen. Faab en ik waren erg gelukkig, om het zachtjes uit te drukken ^^. Maar om meteen daarna te besluiten dat dit een vergiftigd geschenk was omdat we onze eigen stam moeilijk konden verlaten. Zeker met een aankomende MA. We hebben die zaterdag beslist om niet over te komen, maar Faab en ik hebben die avond en zondagochtend erg lang gepraat over deze overstap. En een bericht van Caro heeft ons uiteindelijk overhaalt om toch te komen. Dit is voor 100% onze eigen beslissing geweest.

Het grootste probleem was dus de MA, we hebben gevraagd om nog voor de MA naar Pawn te kunnen overstappen zodat we niet na de MA leuk vermelden dat we niet hebben deelgenomen om dan snel de overstap te maken. Dit leek ons de meest eerlijke oplossing als die er nog was op dat moment. Er zullen heel wat spelers zijn die de beslissing van onze overstap niet zullen begrijpen, maar beeld je in, 2 nieuwere spelers zonder contacten van vorige werelden, die de kans krijgen om in een topstam mee te mogen spelen, wel.. een mooiere kans zouden we niet krijgen. En bij de voorbereiding van de MA merkten we dat deze helemaal niet goed zou aflopen en dat vermoeden werd bevestigd na aanvallen op onze dorpen vandaag.

Na vandaag kan ik alleen maar besluiten dat we gelukkig mochten zijn deze kans te hebben gekregen. We hebben een aantal veelzeggende reacties gekregen van ex-stamleden uit LL. Zowel leden die mijn beslissing helemaal aanvaardden en ons hebben gestuurd dat zij net hetzelfde zouden hebben gedaan in onze plaats. Als spelers die ons liever even de huid vol scholden. Beide reacties respecteer ik, ook al zijn die eerste soort wat aangenamer om te lezen dan de laatste soort.

Over and out.
Vaast
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Had nou toch ook wel verwacht dat de 10de plek voor Roald zou zijn, hij werd toch wel nog geprezen overlaatst voor zen werk binnen/voor Pawn? Tenzij het een persoonlijke keuze van hem zou zijn niet te joinen uiteraard, maar aparte situatie op zen minst

Ach what to say? Ik chill ondertussen gewoon verder in de rim en er komt wel een moment dat Colla gaat shinen, alleen is het nog even wachten op die ruimte / wilskracht. :)
 
Reactiescore
1.075
#recruitincoming
 
Bovenaan