DeletedUser81014
Guest
Je gaat wel ergens de fout in. De plannen waren namelijk gevonden, zowel als de bommen. Hierdoor is een illegale actie uitgevoerd, waardoor ze hem daar voor op mogen pakken. Echter, als hij alleen 1 keer heeft gezegd het te gaan doen, kan de geheime dienst hem eens een bezoekje brengen, maar vervolgen kan dan niet. Zolang er geen stappen zijn ondernomen om de actie uit te voeren (in dit geval het makem van de bommen) kan de persoon niet vervolgd worden. Als dat wel gebeurd zijn we niet beter bezig dan een Noord Korea (of andere politiestaten).
BTW, succes met je herexamen![]()
en bij deze beweer je dat het plan van een stab niet werd gegeven?
PS: je gelooft toch zelf niet, als de politie of welke andere instantie bewijzen heeft dat een bepaald persoon banden heeft met IS of dergelijke, dat ze hen zomaar laten lopen, ookal hebben ze niets misdaan op dat moment.
Dan ben je wel heel nobel ^^
Iemand die bommen heeft aangemaakt (zelfgemaakt of gekocht, weet niet of gekocht bestaat maar bon), die zal ten allertijden opgepakt worden, verhoord en wellicht ook in opsluiting worden gestoken. Het risico dat hij er iets mee doet of met kwade gedachten speelt is al voldoende om zulke personen te vervolgen, wegens bezit van verboden wapens, weet ik veel
Als je dus denkt dat de belgische staat een persoon die bommen in z'n achtertuin heeft liggen zomaar laten gaan, dan ben je wel verkeerd hoor, zeker in tijden als deze met alle terroristische aanslagen en weet ik veel
Same als over straat lopen met een wapen... JE doet er niets mee, maar je wordt er toch voor vervolgd, omdat het eenmaal verboden is en omdat met ervanuit gaat dat je er ook gewoon vroeg of laat gebruik van maakt...
Zou me verbazen als je deze redenering niet begrijpt of niet volgt...