Top/Flop Stammen

Reactiescore
1.367
Met deze omschrijving vind ik jullie rekruut van blauwe en zero er toch behoorlijk op lijken. Er was een groot front met Onix en alleen door het op bb gaan van een eigen stamgenoot was er nog geen grootschalige onderlinge strijd.

Met Dealorian wordt er idd geen vijand dood gerekruut want deze was er simpelweg niet meer. De meeste spelers uit de betreffende stam hadden na het vertrek van de eerdere 2 spelers de handdoek al in de ring gegooid.

Mag je vinden maar voor bellum was deze recruut simpelweg nodig voor het veilig stellen van onze positie richting re-or (waar 3 stammen zitten die in het verleden oorlog voerden) zonder direct spelers te pakken die de strijd tegen re-or een ongelijk gevecht zouden maken.
100% Recruit 2 win, maar dat vind ik geen probleem. Des te sneller alle lage en minderwaardige stammen weg zijn (mm, kak, pils en andere CF/Kata abusers) des te eerder het een wereld met respect word
 

DeletedUser72803

Guest
Als je jij kijkt naar het front dat we nu al maakte met re-or, was het vrij noodzakelijk om de rim onder controle te hebben. Een oorlog op twee fronten eindigt zelden in winst.

Ik vind het directe front dat jullie nu hebben met Re-Or nog maar klein. In hoeverre is er dan daadwerkelijk sprake van een oorlog aan 2 fronten. Volgens mij zou dat alleen gelden voor Blauwe Bessies en juist dat account heeft nog een aantal MB's in de buurt die hem konden helpen. Jullie lijken mij als stam dominant genoeg om dat account goed neer te zetten. Doe nou niet alsof jullie een zware oorlog moesten voeren op 2 grote fronten en jullie flink onder druk lagen. Zo noodzakelijk was de laatste recruit helemaal niet.

En door dat niet te hebben voor je diplomatiek en intern dus een strategisch goed beleid... De afgelopen werelden die ik heb gespeeld zijn allemaal gewonnen door een stam die midgame geen focus meer hoefde te leggen op de rim. Dat wij een rekruut daarvoor plaatsen heeft echt niks met R2W te maken... Voorheen was dat een benaming voor een stam die keer op keer zijn enige en directe enemys dood rekruteerde tot de stam max. Dat wij van 9 naar 10 gaan waar KaKaKA en Reor al aan hun max zitten vind ik daarom een compleet ander verhaal.

En nogmaals, we hadden ook voor veel grotere rekruuts kunnen gaan, wat we bewust niet deden.

Jullie directe vijand Onix/Enix is anders redelijk ingestort door de recruits van jullie. In die hoek hebben jullie Blauwe Bessies, Zero, Daelorian & Rover Mar gerekruteerd. Rover Mar zit momenteel in een mb-stam van Daelorian en dus van Bellum. Daarmee heeft Bellum zeker wel Onix dood gerekruteerd, R2W dus.

Het max aantal spelers in een stam hebben vind ik weinig met R2W te maken hebben. Een paar cruciale recruits kan veel meer invloed hebben dan veel recruits van onbelangrijke spelers.

De enige serieuze uitdager van Bellum zou Re-Or moeten zijn. Kakaka heeft niet het doel om de wereld te winnen en is dan ook minder van belang. De situatie van Re-Or is echter zo slecht (meerdere fronten) dat Bellum de grote favoriet is. Ik krijg het gevoel dat Bellum deze wereld kan winnen zonder een serieuze tegenstander te krijgen en dat zou jammer zijn. Wat is de lol aan het spelen op een wereld zonder veel tegenstand? Uit jouw bericht lijk ik op te maken dat jullie een wereldoverwinning belangrijker vind dan een uitdaging. Jullie goede strategische keuzes icm slechte strategische positie van Re-Or maakt die kans zeer groot.

Mag je vinden maar voor bellum was deze recruut simpelweg nodig voor het veilig stellen van onze positie richting re-or (waar 3 stammen zitten die in het verleden oorlog voerden) zonder direct spelers te pakken die de strijd tegen re-or een ongelijk gevecht zouden maken.
100% Recruit 2 win, maar dat vind ik geen probleem. Des te sneller alle lage en minderwaardige stammen weg zijn (mm, kak, pils en andere CF/Kata abusers) des te eerder het een wereld met respect word

Re-Or is een combinatie van Infect & Aux D, aangevuld met 2 spelers van Sphere. Het was algemeen bekend dat Infect & Aux D al samenwerkten dus wat is er precies veranderd? The Architect & Non-Agreed zullen door hun ligging eerder een gevaar zijn dan een toevoeging voor Re-Or.

De lage stammen die je benoemt zullen niet zomaar weg zijn. Zeker Kakaka heeft een sterke ligging + goede spelers om Re-Or in de problemen te brengen. Ik voorspel dat Kakaka het langer zal overleven dan Re-Or als de stammen de huidige samenstelling blijven behouden.
 
Reactiescore
1.367
Ik vind het directe front dat jullie nu hebben met Re-Or nog maar klein. In hoeverre is er dan daadwerkelijk sprake van een oorlog aan 2 fronten. Volgens mij zou dat alleen gelden voor Blauwe Bessies en juist dat account heeft nog een aantal MB's in de buurt die hem konden helpen. Jullie lijken mij als stam dominant genoeg om dat account goed neer te zetten. Doe nou niet alsof jullie een zware oorlog moesten voeren op 2 grote fronten en jullie flink onder druk lagen. Zo noodzakelijk was de laatste recruit helemaal niet.

We moeten nog ongeveer 10m aan stammen in onze rim opruimen, zero en vooral bessies zouden veel front gekregen hebben. Noodzakelijk was de recruit ook niet, verstandig om te doen wel :)


Jullie directe vijand Onix/Enix is anders redelijk ingestort door de recruits van jullie. In die hoek hebben jullie Blauwe Bessies, Zero, Daelorian & Rover Mar gerekruteerd. Rover Mar zit momenteel in een mb-stam van Daelorian en dus van Bellum. Daarmee heeft Bellum zeker wel Onix dood gerekruteerd, R2W dus.

Het max aantal spelers in een stam hebben vind ik weinig met R2W te maken hebben. Een paar cruciale recruits kan veel meer invloed hebben dan veel recruits van onbelangrijke spelers.

Onix is dood gerecruit? Meh... Als de spelers er weg willen omdat de kwaliteit laag is en een solli doen, waarom zou je dan je eigen positie als stam niet verstevigen?
Zelfde is met mijn solli bij bellum gebeurt

De enige serieuze uitdager van Bellum zou Re-Or moeten zijn. Kakaka heeft niet het doel om de wereld te winnen en is dan ook minder van belang. De situatie van Re-Or is echter zo slecht (meerdere fronten) dat Bellum de grote favoriet is. Ik krijg het gevoel dat Bellum deze wereld kan winnen zonder een serieuze tegenstander te krijgen en dat zou jammer zijn. Wat is de lol aan het spelen op een wereld zonder veel tegenstand? Uit jouw bericht lijk ik op te maken dat jullie een wereldoverwinning belangrijker vind dan een uitdaging. Jullie goede strategische keuzes icm slechte strategische positie van Re-Or maakt die kans zeer groot.

Kak wilt wel de wereld winnen enkel spelen ze gewoon op een troll manier, maar iedere stam op deze wereld buiten reor en bellum speelt zo...
Wij zouden de wereld al op slot hebben kunnen gooien, in plaats daarvan is er gekozen om een bescheiden recruit in de rim er bij te nemen om zo het westen een stevige basis te geven

Re-Or is een combinatie van Infect & Aux D, aangevuld met 2 spelers van Sphere. Het was algemeen bekend dat Infect & Aux D al samenwerkten dus wat is er precies veranderd? The Architect & Non-Agreed zullen door hun ligging eerder een gevaar zijn dan een toevoeging voor Re-Or.

De lage stammen die je benoemt zullen niet zomaar weg zijn. Zeker Kakaka heeft een sterke ligging + goede spelers om Re-Or in de problemen te brengen. Ik voorspel dat Kakaka het langer zal overleven dan Re-Or als de stammen de huidige samenstelling blijven behouden.


Marcel is gefuseerd, tapijtstuk word geinternd, chili585 word geinternd en dan komt sws sleepwell nog over en mogelijk thibaud ook. Straks is het dus 6 spelers van sphere, maar goed.
Ligging is gewoon prima zodra sleepwell overkomt en lazy gnome is ook al bezig die kant op te springen, dus komt wel goed.
Als bellum en reor beide gewoon bezig gaan met de spelers in de rim/clusters op ruimen ipv tegen elkaar gaan is er niets aan het handje voor reor. Kijkend naar de fronten en de vergelijkbare aantal rimstammetjes van bellum en reor kan dat best gebeuren.
 

DeletedUser72803

Guest
We moeten nog ongeveer 10m aan stammen in onze rim opruimen, zero en vooral bessies zouden veel front gekregen hebben. Noodzakelijk was de recruit ook niet, verstandig om te doen wel :)

Precies. Geen noodzaak maar tactisch wel slim. Maakt dat de wereld interessanter voor Bellum? Ik denk het niet maar de tijd zal het leren.

Onix is dood gerecruit? Meh... Als de spelers er weg willen omdat de kwaliteit laag is en een solli doen, waarom zou je dan je eigen positie als stam niet verstevigen?
Zelfde is met mijn solli bij bellum gebeurt

Ja haal de beste spelers weg uit een stam en er blijft weinig kwaliteit over. Welkom in het huidige tw... Dat is gewoon het doodrekruteren van een stam. Prima dat ze daar voor kiezen want het geeft Bellum een goede positie, maar dan is het wel te verwachten dat anderen daar een mening over hebben.

Kak wilt wel de wereld winnen enkel spelen ze gewoon op een troll manier, maar iedere stam op deze wereld buiten reor en bellum speelt zo...
Wij zouden de wereld al op slot hebben kunnen gooien, in plaats daarvan is er gekozen om een bescheiden recruit in de rim er bij te nemen om zo het westen een stevige basis te geven

Als KaKaKa de wereld had willen winnen hadden ze een aantal hele andere keuzes gemaakt denk ik. Het is niet zo dat ze hun best doen om de wereld niet te winnen maar het is niet hun doel. Ze hebben meermaals aangegeven dat ze deze wereld spelen om plezier te hebben en om een wereld eens op een andere manier te spelen. Als ze met deze manier in staat zijn om een wereld te winnen dan zullen ze daar vast en zeker voor gaan, maar dat is een compleet andere insteek dan hun huidige situatie.

Goed dat Bellum de wereld nog niet op slot wil gooien. Jammer dat er weinig tegenstand over lijkt te blijven voor een mooie strijd om de wereldoverwinning.

Marcel is gefuseerd, tapijtstuk word geinternd, chili585 word geinternd en dan komt sws sleepwell nog over en mogelijk thibaud ook. Straks is het dus 6 spelers van sphere, maar goed.
Ligging is gewoon prima zodra sleepwell overkomt en lazy gnome is ook al bezig die kant op te springen, dus komt wel goed.
Als bellum en reor beide gewoon bezig gaan met de spelers in de rim/clusters op ruimen ipv tegen elkaar gaan is er niets aan het handje voor reor. Kijkend naar de fronten en de vergelijkbare aantal rimstammetjes van bellum en reor kan dat best gebeuren.

Volgens mij heeft sleepwell aangegeven dat hij het niet eens is met het beleid van Re-Or. Waaruit maak je dan op dat hij toch nog zal overstappen? Ik zie dit meer als een aanname die mogelijk onjuist is.

Gezien de ODD van Bellum hebben ze nog weinig last gehad van rimstammen. Dat is toch een hele andere situatie dan de rim van Re-Or. Kakaka is zoals ik eerder al zei een lastige stam om te verslaan. Dat maakt de rim een groter probleem voor Re-Or dan voor Bellum. Re-Or lijkt meer tijd nodig te hebben om zich voor te bereiden op Bellum dan andersom, je weet heel goed welke situatie dat kan opleveren.
 
Reactiescore
524
Marcel is gefuseerd, tapijtstuk word geinternd, chili585 word geinternd en dan komt sws sleepwell nog over en mogelijk thibaud ook. Straks is het dus 6 spelers van sphere, maar goed.
Ligging is gewoon prima zodra sleepwell overkomt en lazy gnome is ook al bezig die kant op te springen, dus komt wel goed.
Als bellum en reor beide gewoon bezig gaan met de spelers in de rim/clusters op ruimen ipv tegen elkaar gaan is er niets aan het handje voor reor. Kijkend naar de fronten en de vergelijkbare aantal rimstammetjes van bellum en reo
???
 

DeletedUser79858

Guest
Mijn complimenten dat de voormalige Vinage (W59) accounts/spelers binnen Bellum die eindelijk een keer tot dat inzicht zijn gekomen. Heeft het verliezen van 59 door het stelselmatig negeren van de stamafspraken en wat resulteerde in het vertrek van een groot gedeelte van de stam hen eindelijk tot het inzicht gebracht dat dat niet de manier is waarop je dient te spelen? Ik mag het hopen. Want met name Mr. Victorious had meermaals schijt aan de afspraken, samen met het account Flipping Pages daar.

Martijn.

Weet niet onder welke steen je nu weer vandaan gekropen bent, maar ik heb nooit stamafspraken genegeerd en Flipping speelt niet eens op deze wereld.
Mijn account uit de nieuwe stam houden met deze onderbouwing is niets anders dan een stamgenoot aan de kant zetten om nog iets van strijd te krijgen nadat je persoonlijk de wereld dood gerecrute hebt en iedereen uit verveling iets anders was gaan spelen.

Wordt er een beetje moe van dat je iedere keer onzin komt posten op een wereld waar je zelf niet speelt, over spelers die niet betrokken zijn bij bovenstaande verhaal. Als je zo graag aandacht wil moet je een vriend of vriendin gaan zoeken (of een tweede) want voor mij ben je enkel een soort van storende ruis ;)
 
Reactiescore
1.454
Ja, dus re-or heeft het 100x moeilijker met pils/bier en de KaKaKa familie (die beiden met katas werken) in hun cluster en safe hebben liggen. Bellum had al het voordeel en hoeft echt niet te recruiten om deze groter te maken. Oorlog op 2 fronten my ass, dat heeft iedere stam in deze fase, als het niet meer is.

1) Wij zitten net zo goed met Pils/Bier als Re-Or. Ze hebben nog geen massa gedaan, maar zijn wel bezig geweest met clusterfucken en een poging to kata fakes gedaan. Wij zitten gelukkig niet met KaKaKa, dat is waar mij wij hebben ook nog genoeg stammen in onze rug zoals [MM] die toch wel enorm onderschat wordt. De situatie komt dus eigenlijk op en zelfde neer, behalve het feit dat [MM] wel vrij actief is in tegenstelling tot het gemiddeld lid van KaKaKa.

2) Was het een noodzaak om dealorian te recruiten? Nee, maar het is wel een tactische zet om te voorkomen dat we aan twee fronten oorlog op aan de west kant kregen. Het lag daar zwak en het werd dus een lastige situatie zonder deze recruit. Daarnaast werd er dealorian vaak geholpen door Infect leden, dus het was wel dergelijk een oorlog op twee fronten geworden. De meeste stammen hebben twee fronten, dat klopt helemaal, maar dit ging om accounts met twee fronten. Ik heb vaak een vergelijkbare situatie meegemaakt en zelden komen deze account er niet goed uit. Door deze recruit zorgen wij dat het westen van Bellum ook veilig ligt zodat wij ons beter kunnen focussen.

Je kan het er mee eens zijn of niet, maar dit was een goede tactische zet om een beter uitgangspunt te creëren voor Bellum.

Ik vind het directe front dat jullie nu hebben met Re-Or nog maar klein. In hoeverre is er dan daadwerkelijk sprake van een oorlog aan 2 fronten. Volgens mij zou dat alleen gelden voor Blauwe Bessies en juist dat account heeft nog een aantal MB's in de buurt die hem konden helpen. Jullie lijken mij als stam dominant genoeg om dat account goed neer te zetten. Doe nou niet alsof jullie een zware oorlog moesten voeren op 2 grote fronten en jullie flink onder druk lagen. Zo noodzakelijk was de laatste recruit helemaal niet.

Even voor de duidelijkheid de wereld is nog niet eens 120 dagen oud en we gaan aan rustig aan naar een 2 continenten front. Zeker het westelijke deel had veel front en dealorian is de rug, een account die vaak geholpen werd door infect leden. Dit zou dus zeker wel oorlog op twee fronten worden. Was het 100% nodig? Nee. Was het 100% nodig dat Infect, Aux D. En Sphere samen gingen? Nee. Zijn beide beslissingen de juiste tactische keuze? Ja.
 
Bovenaan