Top/Flop stammen

Reactiescore
3.539
Als je dat zegt Hans kan je ook stellen dat Dejavu maar in 2 moet splitsen. Dan is er een 1 v 1 v 1 v 1. Hoe dan ook werken dingen op wereldschaal altijd in een ketting reactie. Als de 1 kernwapens inzet zal ook de ander het ook 100% doen wegens je anders kansloos word afgeslacht.

Als een stam zoveel recruit moeten andere stammen ook weer samengaan om er nog tegenop te kunnen. Is een kettingreactie waarin je iedereen meesleurt. De enige die je echt iets kan blame is de partij die daarbij begint. Die gaan in de fout.
 

DeletedUser75339

Guest
Als je dat zegt Hans kan je ook stellen dat Dejavu maar in 2 moet splitsen. Dan is er een 1 v 1 v 1 v 1. Hoe dan ook werken dingen op wereldschaal altijd in een ketting reactie. Als de 1 kernwapens inzet zal ook de ander het ook 100% doen wegens je anders kansloos word afgeslacht.

Als een stam zoveel recruit moeten andere stammen ook weer samengaan om er nog tegenop te kunnen. Is een kettingreactie waarin je iedereen meesleurt. De enige die je echt iets kan blame is de partij die daarbij begint. Die gaan in de fout.

Ook als ze letterlijk aan de andere kant van de wereld liggen en echte fronten nog een hele tijd op zich gaan laten wachten ?

Voor hetzelfde geld was de massa van Dante en co wel gelukt en waren wij 3 accounts kwijt en een stam die uit elkaar viel.

Zou een ABOR Gods dan weer verlaten als "de grote dreiging" weg is?
 
Reactiescore
3.539
Ook als ze letterlijk aan de andere kant van de wereld liggen en echte fronten nog een hele tijd op zich gaan laten wachten ?

Voor hetzelfde geld was de massa van Dante en co wel gelukt en waren wij 3 accounts kwijt en een stam die uit elkaar viel.

Zou een ABOR Gods dan weer verlaten als "de grote dreiging" weg is?

Dat zijn als als scenario's. Ik en blijkbaar ik niet alleen maar ook gods leden (waar ik voor alle duidelijkheid nooit mee praat tw gerelateerd). Hebben de inschatting gemaakt Dejavu niet enkel veel groter is maar ook gewoon meer kwaliteit heeft als hun buren. Gods schatte in dat Dejavu hun gebied en daarbij Dante wel zou overwinnen en ze dus de grootmacht worden (nog meer als nu). Vooralsnog was die inschatting juist dus dat verantwoord hun Abor recruit wel.

Achteraf moest Dejavu vallen for some reasons moet je niet verwachten ze Abor weer gaan kicken zo zit de wereld niet in elkaar. Dat is dan eigen schuld dikke bult door eigen tekortkomingen vanuit het kamp Dejavu. Dan is het eerder aan de rest van de wereld om terug voor de balance te zorgen. Komen we weer terug met mijn nummer 1 regel bij Risk :D
 

Deleted User - 2242732

Guest
Je kan nu toch ook niet zeggen dat je veel respect en voldoening haalt uit het wegvegen van TAX! bv... :confused:
Wij kregen van die dj007 een pm of wij konden deffen aangezien hij geen tijd had. Solo speler die op zn werk zat.

Dat geeft een mooi beeld weer hoe de situatie daar is bij jullie is.
Accounts die onderbemand zijn werden niet opgenomen in dejavu & worden nu weggebasht, vervolgens "pronken" jullie met de stats...
Ik vind het best netjes van TAX en dante dat ze jullie nog een massa gaven, ondanks de activiteit en def van jullie spelers, in combinatie met hun ligging.

Misschien hebben wij van Abor teveel hoop op een ideale wereld en komen we voor jullie als klagers over.
Reageert er niemand op jullie gedrag, krijg je het een scenario zoals de laatste 10 werelden waar een 1v1 uitdraait in een 1vbb's
Ik blijf gewoon hopen op een wereld/stam die 5 werelden later al niet vergeten is vanwege een beetje spankracht. Werelden zijn al zo klein & worden op dergelijke manier van spelen gewoon nog sneller beslist.

Er wordt gevraagd in een ander topic om calli te raten. Op basis van de stats zou je hem hoog kunnen raten zelfs, gelijkwaardig met savior/abor qua groei, maar vanwege het meegaan in jullie plan zet ik hem een serieus paar trappen lager dan savior of Abor. Wij van Abor hopen gwn dat dergelijke accounts niet zouden meegaan in zo'n classic 1v1 recruitverhaal. Speel je met actievere teams, join dan toch geen stam van 10 man... zeker nu de werelden al zo klein zijn.

Waren jullie niet komen klagen dat het spijtig is voor de nieuwe spelers/accounts met mindere bezetting dat ze weggeknald worden door pp abusers :confused: Een oorzaak voor de leegloop van spelers?

Jullie strategie is niet veel beter... laat staan in combinatie met pp abuse (wat in dejavu ook gedaan wordt).

Ook als ze letterlijk aan de andere kant van de wereld liggen en echte fronten nog een hele tijd op zich gaan laten wachten ?

Voor hetzelfde geld was de massa van Dante en co wel gelukt en waren wij 3 accounts kwijt en een stam die uit elkaar viel.

Zou een ABOR Gods dan weer verlaten als "de grote dreiging" weg is?

Je bedoelt dat je nog tijd genoeg hebt om je rim volledig toe te groeien & nog meer safe zone te creeren?
Je weet evengoed dat die massa geen schijn van kans had, qua activeit van dejavu.

Dat laatste zou je zelf zien wanneer jullie actie ondernemen.
 
Reactiescore
3.540
Ik snap sws niet waarom Dante die andere noob stammen mee in hun oorlog stats zetten. Precies of ze dachten dat die de stats wat omhoog zouden trekken :p Echt dom,...

Ja wij spelen namelijk voor de statistieken....

Dejavu is gewoon 3x zo groot. Voor iedere clear die wij gooien hebben zij er 5 thuis staan.

Momenteel is het David vs Goliath, en in 99 van de 100 gevallen wint Goliath gewoon.

Tax en NP zijn natuurlijk niet het kaliber accounts dat je kunt vergelijken met een Dejavu, maar wij hadden de hoop dat met wat sturing ze ons nog enigszins konden helpen in de strijd tegen Dejavu. Echter, zelfs hun ‘betere’ accounts zoals DJ zijn al gerund VOOR DE AANVALLEN BINNEN KWAMEN. In Skype kwamen ze praten ‘ik stop, op naar w63’, waarom speel je in vredesnaam dit spel als je gaat rennen voor de incs überhaupt zijn aangekomen.. dan moet je echt je leven overdenken.

Maar goed, momenteel wint Dejavu door gewoon clears te blijven smijten omdat ze puur op formaat meer capaciteit hebben. Als er beetje normaal wordt gedeffed (wat niet het geval is bij veel accounts) kun je nog veel langer rekken dan wat nu is laten zien. Echt winnen is een droomscenario wat niet snel zou gebeuren, maar wat er tot nu toe vertoond wordt in de defense tegen Dejavu is gewoon schandalig eigenlijk.
 

DeletedUser79500

Guest
Niet dat ik deze wereld momenteel bespeel, maar ik vind het leuk om zo nu en dan via het AF op de hoogte te blijven, mocht er verandering in komen.

Grappig dat er gezegd wordt: de 'profs' moeten meer samenspelen met de 'noobs' om het spel interessanter te maken. Maar tegelijkertijd wordt er gezegd dat het kansloos/dom is als een stam als Dante samen gaat spelen met 'noobstammen'.
 

Deleted User - 2242732

Guest
In het ideale scenario klopt dat ja, als iedereen samen speelt met 'noobs' krijg je inderdaad een balans.

Speelt er 1 stam enkel met enkel pro's is er nog weinig interessants aan, aangezien je een kettingreactie creert (zoals abor & savior nu deden). Noobs komen er dan niet meer aan te pas aangezien ze niet worden opgenomen/gewoon geedeld worden.
 
Reactiescore
3.539
Ja wij spelen namelijk voor de statistieken....

Oorlogsstatistieken zijn in mijn ogen belangrijker als je zou denken. Iedereen is het toch met mij eens dat het moraal in een stam van erg groot belang is? Niemand word er gelukkig van die oorlogsstats te bekijken (wat iedereen doet die erbij zit) en te zien hoe hard iedereen gerekt word.

Vertrouwen is belangrijk dat geeft mensen een mentale kracht er voor te blijven gaan. Ik ben een groot voorstander van stabiliteit, toon dat je stam ongenaakbaar is of tenminste stug om te kunnen verslaan. Als je 60 dorpen in de stats achterloopt in deze fase van het spel demotiveert dat onrechtstreeks iedereen die betrokken is.

Niet dat ik deze wereld momenteel bespeel, maar ik vind het leuk om zo nu en dan via het AF op de hoogte te blijven, mocht er verandering in komen.

Grappig dat er gezegd wordt: de 'profs' moeten meer samenspelen met de 'noobs' om het spel interessanter te maken. Maar tegelijkertijd wordt er gezegd dat het kansloos/dom is als een stam als Dante samen gaat spelen met 'noobstammen'.

Dat zijn niet de woorden die ik gezegd heb. Er is een verschil tussen samenwerken en ze opnemen in je stats. Ik zou in de plaats van Dante ook met ze in zee zijn gegaan maar ze gewoon niet mee op genomen hebben in de stats. Je ziet toch zo dat die stammen en spelers niets voorstellen, als je ze niet tegoei kunt helpen moet je ze wat afgezonderd laten zijn. Enige wat Dante nu bereikt is aantonen dat ze niet instaat zijn hun nauwe collega's te helpen.

Ik snap het banaal kan klinken maar het mentale is ook een belangrijk aspect op TW en niemand krijgt zelfvertrouwen om naar jullie oorlogstats te kijken buiten die van Dejavu. Juist de stam die je ze min mogelijk vertrouwen wilt geven, geef je een boost :)

Dus samenwerken, prima. Ze mee opnemen in de stats niet (is mijn mening).
 

DeletedUser67275

Guest
Begint toch meer en meer op dejavu vs the world te lijken deze wereld.

Laat me alsjeblieft niet lachen. Het is werkelijk waar abnormaal hoeveel zogenaamde moraalbrekers mee moeten doen om jullie te helpen. Het account savethewhale is al drie keer zo groot als wij (Maut) en knalt geheel op ons los. Vervolgens komt de gehele whale mb stam, die precies net zo groot zijn als wij, ook op ons afvuren. En omdat het dorpen pakken moeilijker dan gedacht ging (vermoed ik?) is de volgende fase ingeschakeld waar de mb stam van unique + wieboy ook nog eens gaat helpen.
Erg leuk en interessant die insinuaties over dejavu vs de rest. Maar al jullie slaafjes (ja zo ga ik ze noemen, omdat ik er helemaal klaar mee ben) bezitten een gigantisch deel van de wereld, waardoor jullie er verre van alleen voor staan
Leuk dat jullie aan de winnende hand zijn, maar zulke uitspraken ben ik persoonlijk niet van gediend en maken mijn oprecht kwaad.

Natuurlijk zijn wij na een lange tw pauze er weer ingestapt om deze wereld te winnen, maar vooral om lol te maken. Hoe het spel nu echter gespeeld wordt, is echt verbazingwekkend laag. Persoonlijk begin ik zelf bijna te denken dat ik beter een 300 jaar durende tw pauze had moeten namen in plaats van 3 jaar pauze.
 
Reactiescore
64
Laat me alsjeblieft niet lachen. Het is werkelijk waar abnormaal hoeveel zogenaamde moraalbrekers mee moeten doen om jullie te helpen. Het account savethewhale is al drie keer zo groot als wij (Maut) en knalt geheel op ons los. Vervolgens komt de gehele whale mb stam, die precies net zo groot zijn als wij, ook op ons afvuren. En omdat het dorpen pakken moeilijker dan gedacht ging (vermoed ik?) is de volgende fase ingeschakeld waar de mb stam van unique + wieboy ook nog eens gaat helpen.
Erg leuk en interessant die insinuaties over dejavu vs de rest. Maar al jullie slaafjes (ja zo ga ik ze noemen, omdat ik er helemaal klaar mee ben) bezitten een gigantisch deel van de wereld, waardoor jullie er verre van alleen voor staan
Leuk dat jullie aan de winnende hand zijn, maar zulke uitspraken ben ik persoonlijk niet van gediend en maken mijn oprecht kwaad.

Natuurlijk zijn wij na een lange tw pauze er weer ingestapt om deze wereld te winnen, maar vooral om lol te maken. Hoe het spel nu echter gespeeld wordt, is echt verbazingwekkend laag. Persoonlijk begin ik zelf bijna te denken dat ik beter een 300 jaar durende tw pauze had moeten namen in plaats van 3 jaar pauze.

Ik snap je haat eigenlijk wel, maar wilde de helft van de spelers op het AF niet dat slechtere spelers ook een kans krijgen? Eindelijk mogen dan een paar "noobs" waaronder ik, lekker mee spelen zonder dat mijn RL er onder leidt. Is het allemaal weer niet goed.. De spelers van Savethehwale hebben gewoon een hartstikke leuk team opgezet (Wat ze ook meer dan genoeg moeite kost omdat ik ze dagelijks spamm stuur:D). Plus dit is echt niet de eerste wereld waar spelers veel MB's hebben.

En om nou te zeggen ja dit is niet eerlijk de rest heeft meer punten of is in de meerderheid.. Tsja dat is tribalwars toch? Had je maar meer moeten groeien :)
 

DeletedUser67275

Guest
Ik snap je haat eigenlijk wel, maar wilde de helft van de spelers op het AF niet dat slechtere spelers ook een kans krijgen? Eindelijk mogen dan een paar "noobs" waaronder ik, lekker mee spelen zonder dat mijn RL er onder leidt. Is het allemaal weer niet goed.. De spelers van Savethehwale hebben gewoon een hartstikke leuk team opgezet (Wat ze ook meer dan genoeg moeite kost omdat ik ze dagelijks spamm stuur:D). Plus dit is echt niet de eerste wereld waar spelers veel MB's hebben.

En om nou te zeggen ja dit is niet eerlijk de rest heeft meer punten of is in de meerderheid.. Tsja dat is tribalwars toch? Had je maar meer moeten groeien :)

Ik kan een klein beetje begrip opbrengen voor je motivatie dat ‘noobs’ hiervan leren. Maar eerlijk gezegd leer je minder dan je denkt. Een trein sturen op bevel van je baas kan tegenwoordig al met je mobiel, en je wekker zetten om vervolgens je telefoon te pakken kan je al sinds klas 1 op de middelbare school. Lijkt me geen enkele kunst.

Ik wil niet te erg op de man gaan inspelen, maar je hebt al een hele wereld mb gespeeld voor savethewhale waar je 50+ dorpen had, aldus twstats. Dat je na zo’n wereld nu alweer de ‘noob’ (zoals jij je jezelf noemt) uithangt zegt ook wel het een en ander over de wil. De kwaliteit wordt laag genoemd, maar naar mijn idee wil ook gewoon niet iedereen het spel leren, waardoor er inderdaad zoveel noobs zijn. Het zetten van je wekker om een trein te sturen is immers leuker dan een nacht opblijven om te snipen, nietwaar?

En ja de een heeft meer punten de ander. Niet iedereen doet aan zwaar pp boosten, niet iedereen krijgt de dorpjes in de schoot geworpen en niet iedereen heeft een ‘mb’ stam
 
Reactiescore
3.452
Laat me alsjeblieft niet lachen. Het is werkelijk waar abnormaal hoeveel zogenaamde moraalbrekers mee moeten doen om jullie te helpen. Het account savethewhale is al drie keer zo groot als wij (Maut) en knalt geheel op ons los. Vervolgens komt de gehele whale mb stam, die precies net zo groot zijn als wij, ook op ons afvuren. En omdat het dorpen pakken moeilijker dan gedacht ging (vermoed ik?) is de volgende fase ingeschakeld waar de mb stam van unique + wieboy ook nog eens gaat helpen.

Zijn ze zo onzeker over hun eigen kunnen dat ze zoveel moraalbrekers inzetten?
 

DeletedUser67275

Guest
Zijn ze zo onzeker over hun eigen kunnen dat ze zoveel moraalbrekers inzetten?
Wij hebben 4 soorten mb’s zien langskomen afgelopen 2 dagen, waarbij uiteraard ook zat edels bijzaten. Simon kreeg toendertijd bij zijn massa zelfs nog meer diversiteit aan mb’s op zich af.

Onzeker wou ik het niet noemen. Het is dan ook geen steek naar savethewhale toe. Het is meer een nuance over dat ze (ze = niet zozeer savethewhale, maar oa nyade met diens uitspraak) vinden dat ze er alleen voor staan. Ze hebben echt loopjongens genoeg.
 
Reactiescore
3.540
Kwa publieke opinie is het zeker Dejavu vs the world, maar dat hebben ze ook enigszins over zichzelf afgeroepen.

En ik gun nieuwere spelers zeker een kans om te spelen, maar toen ik 1 speler in mijn buurt benaderde om mijn MB te worden zei hij ‘ik wil geen kant kiezen tussen jou en Abuser’. Echt een paar dagen later krijg ik 3 treinen van dit joch tijdens een massa van Abuser op mij, met de mededeling dat hij al 2 weken geleden voor Abuser had gekozen. Dit is niet wat je de nieuwe spelers moet leren...
 
Reactiescore
88
Laat me alsjeblieft niet lachen. Het is werkelijk waar abnormaal hoeveel zogenaamde moraalbrekers mee moeten doen om jullie te helpen. Het account savethewhale is al drie keer zo groot als wij (Maut) en knalt geheel op ons los. Vervolgens komt de gehele whale mb stam, die precies net zo groot zijn als wij, ook op ons afvuren. En omdat het dorpen pakken moeilijker dan gedacht ging (vermoed ik?) is de volgende fase ingeschakeld waar de mb stam van unique + wieboy ook nog eens gaat helpen.
Erg leuk en interessant die insinuaties over dejavu vs de rest. Maar al jullie slaafjes (ja zo ga ik ze noemen, omdat ik er helemaal klaar mee ben) bezitten een gigantisch deel van de wereld, waardoor jullie er verre van alleen voor staan
Leuk dat jullie aan de winnende hand zijn, maar zulke uitspraken ben ik persoonlijk niet van gediend en maken mijn oprecht kwaad.

Natuurlijk zijn wij na een lange tw pauze er weer ingestapt om deze wereld te winnen, maar vooral om lol te maken. Hoe het spel nu echter gespeeld wordt, is echt verbazingwekkend laag. Persoonlijk begin ik zelf bijna te denken dat ik beter een 300 jaar durende tw pauze had moeten namen in plaats van 3 jaar pauze.

Ik vind het best grappig hoe je hier reageert. Maar realistische gezien hebben wij er persoonlijk meer baat bij om de dorpen van onze Mb's zelf te pakken. Dan hadden we nog groter geweest. Had je dan ook zo lopen huilen? Je doet alsof je er alleen voor staat maar je hebt zelf toch ook een stam? Het is ook jou keuze geweest om later te starten en dan kan je toch verwachten dat er grotere speler tegenover je staan en met een enkele Mb's. Ook doe je alsof het enorm makkelijk is om Mb's te coördineren en dat onderschat je behoorlijk. Ook zelf heb je in iedergeval 1 def nubje waarvoor je niet eens de moeite neemt om hem te beschermen maar daar ipv overneemt.

En in het algemeen dejavu vs de wereld en dat we dat over ons zelf heen roepen valt best wel mee het is meer de wereld AFers die veren in hun gat stoppen waardoor er onzin ontstaat en eigen waarheden. Maarjah hea dat is op elke wereld zo :p

Btw maut zijn slechte verliezers ༼ つ ◕_◕ ༽つ

P.s. sorry dyslecties enzo zins opbouw 10/10 :D
 
Reactiescore
3.540
Ik vind het best grappig hoe je hier reageert. Maar realistische gezien hebben wij er persoonlijk meer baat bij om de dorpen van onze Mb's zelf te pakken. Dan hadden we nog groter geweest. Had je dan ook zo lopen huilen? Je doet alsof je er alleen voor staat maar je hebt zelf toch ook een stam? Het is ook jou keuze geweest om later te starten en dan kan je toch verwachten dat er grotere speler tegenover je staan en met een enkele Mb's. Ook doe je alsof het enorm makkelijk is om Mb's te coördineren en dat onderschat je behoorlijk. Ook zelf heb je in iedergeval 1 def nubje waarvoor je niet eens de moeite neemt om hem te beschermen maar daar ipv overneemt.

En in het algemeen dejavu vs de wereld en dat we dat over ons zelf heen roepen valt best wel mee het is meer de wereld AFers die veren in hun gat stoppen waardoor er onzin ontstaat en eigen waarheden. Maarjah hea dat is op elke wereld zo :p

Btw maut zijn slechte verliezers ༼ つ ◕_◕ ༽つ

P.s. sorry dyslecties enzo zins opbouw 10/10 :D

Tuurlijk heb je er geen baat bij om al je MBs zelf te edelen? Of moet ik je nu Moraal uit gaan leggen?
 
Bovenaan