Top/Flop stammen

DeletedUser77896

Guest
Aangezien de wereld nu een beetje vorm begint te krijgen en het forum zo dood als wat is dacht ik, dan maar effe een nieuw forum topic.

Iemand al een stam gezien waar enig potentie in zit?
 

DeletedUser65147

Guest
Lick en Raad hebben overduidelijk ervaring

Al ligt raad. wat ver uit elkaar daar is het iedere speler voor zich op het moment.
Lick heeft een wat meer gesloten cluster dus kunnen in toekomst beter samenwerken

Hide en Run moet je denk ik als 1 zien en dan zie je dat ze een hele grote groep safe spelers hebben die de fronten kunnen ondersteunen in de toekomst. Ook is voor hen meer uitbreidingsmogelijkheden nog. Al is het een rune wereld.
Er zitten wel spelers in de stam Hide en Run die de nodige ervarin hebben maar ook een paar die zich nog moeten bewijzen. Dit lijkt een stam die als ze heel goed gezamenlijk te werk gaan ver kunnen komen.


Dit is mijn mening maar hoor :p
 

DeletedUser65147

Guest
Lick mits ze zich verder weten te ontwikkelen, Raad. idem, ik zie nog niet veel potentie in zowel Run als Hide, mede omdat ze met hun ledenaantal en vroege samenwerking noob uitzien.

Je bent al veel dorpen verloren. Dat kan nooit de bedoeling geweest zijn:p
 

DeletedUser78040

Guest
Je bent al veel dorpen verloren. Dat kan nooit de bedoeling geweest zijn:p

De meeste mensen overschatten zichzelf hier omdat ze al ervaring hebben enzo.
En als een stam 12 leden heeft ipv 8 dan zijn ze noob dus pas ff op hier.
 

DeletedUser20783

Guest
nja.. 5 stammen vs 1 speler 6 dagen lang.. ja dan ga je dorpen verliezen.


Kan mij hier wel wat van voorstellen, als hij tegen omliggende praat zoals hij op de OP forum doet zou ik ook aanvallen. Maar goed, dit laat natuurlijk zien dat de omliggende stammen (in tegenstelling tot raad zelf) niet zo onder de indruk zijn van raad.
 

DeletedUser77904

Guest
Kan mij hier wel wat van voorstellen, als hij tegen omliggende praat zoals hij op de OP forum doet zou ik ook aanvallen. Maar goed, dit laat natuurlijk zien dat de omliggende stammen (in tegenstelling tot raad zelf) niet zo onder de indruk zijn van raad.

ik zie het 100% tegenovergestelde, samen met Valheru ligt Magic redelijk geisoleerd van Raad. en omdat Magic zo hard groeide hebben alle omliggende stammen besloten samen te werken om daar een eind aan te maken. omdat ze Magic waarschijnlijk als grootste bedreiging zagen.
 

DeletedUser20783

Guest
ik zie het 100% tegenovergestelde, samen met Valheru ligt Magic redelijk geisoleerd van Raad. en omdat Magic zo hard groeide hebben alle omliggende stammen besloten samen te werken om daar een eind aan te maken. omdat ze Magic waarschijnlijk als grootste bedreiging zagen.

Ik vind ligging/diplomatie en de keuzes die daarbij horen net zo belangrijk als skills. Dat hij 1 tegen 6 speelt is zijn eigen keuze/fout, ik heb die fout ook gemaakt een lange tijd terug en heb geleerd dat je soms beter genoegen kan nemen met een minder sterke stam die je wel kan ondersteunen dan als een punten liefhebber ;) voor de stam kiezen waar je aan het einde van de dag toch niks aan hebt.
 

DeletedUser73162

Guest
Ik vind ligging/diplomatie en de keuzes die daarbij horen net zo belangrijk als skills. Dat hij 1 tegen 6 speelt is zijn eigen keuze/fout, ik heb die fout ook gemaakt een lange tijd terug en heb geleerd dat je soms beter genoegen kan nemen met een minder sterke stam die je wel kan ondersteunen dan als een punten liefhebber ;) voor de stam kiezen waar je aan het einde van de dag toch niks aan hebt.

Dat wij het momenteel tegen meerdere stammen opnemen heeft inderdaad iets met onze keuzes te maken, maar om nou te zeggen dat we dan met een half continent samen zouden moeten werken om een andere speler weg te werken vind ik wat extreem. Momenteel ligt voor mijn gevoel meer dan de helft van ons continent in een coalitie tegen PP abusers, hier heb ik absoluut geen problemen mee, maar het grappige is, is dat ze de echte abuser met rust laten en dit meer als excuus gebruiken van een samenwerking dan dat ook echt als samenwerkingsdoel gebruiken.

Momenteel hebben wij inderdaad dorpen verloren, zo gek is dat ook niet als je 6 dagen bestookt wordt met edels en incs, terwijl mobiele def beperkt is. Waar je echter niet over kan spreken is dat deze coalitie ineens skills heeft. Ze vallen aan, en misschien een enkeling weet anti-snipes te zetten of edels te timen, het overgrote deel heeft geen flauw idee waar het mee bezig is behalve random troepen smijten.
 

DeletedUser75017

Guest
Dat wij het momenteel tegen meerdere stammen opnemen heeft inderdaad iets met onze keuzes te maken, maar om nou te zeggen dat we dan met een half continent samen zouden moeten werken om een andere speler weg te werken vind ik wat extreem. Momenteel ligt voor mijn gevoel meer dan de helft van ons continent in een coalitie tegen PP abusers, hier heb ik absoluut geen problemen mee, maar het grappige is, is dat ze de echte abuser met rust laten en dit meer als excuus gebruiken van een samenwerking dan dat ook echt als samenwerkingsdoel gebruiken.

Momenteel hebben wij inderdaad dorpen verloren, zo gek is dat ook niet als je 6 dagen bestookt wordt met edels en incs, terwijl mobiele def beperkt is. Waar je echter niet over kan spreken is dat deze coalitie ineens skills heeft. Ze vallen aan, en misschien een enkeling weet anti-snipes te zetten of edels te timen, het overgrote deel heeft geen flauw idee waar het mee bezig is behalve random troepen smijten.

Ik denk wel dat je hier in vergist......

Je weet niet wat er allemaal verder speelt he. Je kijkt het alleen van jouw kant.
 

DeletedUser75017

Guest
En dan vraag ik mij af waarom jullie 2 leden wilden rekruteren van xb en een bg met xb wouden. Xb zit in de coalitie .Dan voegen ze toch geen enkele waarde toe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73162

Guest
En dan vraag ik mij af waarom jullie om een samenwerking vroegen met xb en om 2 leden van hun als ik mij niet vergis. Zit ook in de coalitie als ik mij weer niet vergis. Dan voegen ze toch geen enkele waarde toe?

Die 2 spelers zijn Marter en Steenzot, en dan is ook wel de enige kwaliteit in jullie stam genoemd buiten de samenwerking.
 

DeletedUser65147

Guest
Die 2 spelers zijn Marter en Steenzot, en dan is ook wel de enige kwaliteit in jullie stam genoemd buiten de samenwerking.

Dat kan je volgens mij niet zeggen Magic. Jullie hebben jullie dan nog niet verdiept in de spelers die daar spelen. Je kijkt naar prestaties o geen wereldwinnaar dus geen goeie speler.
Het komt hoe jij praat heel erg over ik ben de beste maar nu dat je dorpen verliest ga je proberen degene die je wegspelen in de stam te krijgen. Dat toont zwakte aan. Dit laat ook in mijn ogen zien dat de stam waar jij in zit bestaat uit individuen. Heel leuk gezegd in het begin van lick en raad zijn de beste stammen en de rest heb ik geen vertrouwen in. Echter worden er spelers geblokkeerd door cheaten en spelers worden geedeld door mindere goden en dan zeggen dat de andere stammen niks voorstelt.

Tw is nog altijd een team spelletje en niet solo spelen.
Dat wordt de ondergang van raad en lick dan maar voornamelijk raad lijkt hier problemen mee te hebben. Best grappig eigenlijk hoge dunk en niks presteren als puntje bij paaltje komt omdat iedereen voor zich zelf speelt :p
 

DeletedUser73162

Guest
Dat kan je volgens mij niet zeggen Magic. Jullie hebben jullie dan nog niet verdiept in de spelers die daar spelen. Je kijkt naar prestaties o geen wereldwinnaar dus geen goeie speler.

Ik kijk naar de manier van aanvallen zoals ik al zei, en dat is bedroevend. Bovendien heb ik zelf ook geen wereld gewonnen, dus die vergelijking is beetje krom.

Het komt hoe jij praat heel erg over ik ben de beste maar nu dat je dorpen verliest ga je proberen degene die je wegspelen in de stam te krijgen. Dat toont zwakte aan. Dit laat ook in mijn ogen zien dat de stam waar jij in zit bestaat uit individuen. Heel leuk gezegd in het begin van lick en raad zijn de beste stammen en de rest heb ik geen vertrouwen in. Echter worden er spelers geblokkeerd door cheaten en spelers worden geedeld door mindere goden en dan zeggen dat de andere stammen niks voorstelt.
Ik heb nooit onder stoelen of banken geschoven dat Raad. een probleem heeft/had met zijn cluster, recruits zouden daar de logische oplossing voor zijn, dit was zonder dorpsverlies ook al een punt waar we naar keken. Daarnaast wilt het volgens mij niet perse betekenen dat je slecht bent als je dorpen verliest, dit hangt puur aan de situatie af, en wij hebben op dit moment meer dan 20 edels gesloopt en maar 5 dorpen verloren, niet een heel slecht gemiddelde in deze vroege fase. Wat betreft het feit dat je zegt dat ik zei dat Lick en Raad de beste stammen zijn en ik in de rest geen vertrouwen zie kan ik mezelf quoten, want je verdraaid de woorden een beetje.

Lick mits ze zich verder weten te ontwikkelen, Raad. idem, ik zie nog niet veel potentie in zowel Run als Hide, mede omdat ze met hun ledenaantal en vroege samenwerking noob uitzien.

Best grappig eigenlijk hoge dunk en niks presteren als puntje bij paaltje komt omdat iedereen voor zich zelf speelt :p

Verklaar 'niks presteren'? Want in mijn ogen wordt er wel degelijk getoond dat de bespelers van Magic weten waar ze mee bezig zijn. Dat samenwerking is moeilijker omdat de afstanden groter zijn, betekend niet dat die er niet is.
 

DeletedUser13822

Guest
Lick mits ze zich verder weten te ontwikkelen, Raad. idem, ik zie nog niet veel potentie in zowel Run als Hide, mede omdat ze met hun ledenaantal en vroege samenwerking noob uitzien.

Noob uitzien?
Vroege samenwerking en vertrouwen opbouwen om naar een gemeenschappelijk doel te werken. Daarbij nog eens rekening houden met een drop out factor die altijd aanwezig is in dit spel gecombineerd met af en toe een tegenslag in de beginfase.

Je kan dit noob noemen, je kan dit doordacht noemen. Ieder heeft zijn visie maar soms moet je verder nadenken op grotere schaal dan enkel kleinschalig redeneren.
 

DeletedUser73162

Guest
Noob uitzien?
Vroege samenwerking en vertrouwen opbouwen om naar een gemeenschappelijk doel te werken. Daarbij nog eens rekening houden met een drop out factor die altijd aanwezig is in dit spel gecombineerd met af en toe een tegenslag in de beginfase.

Je kan dit noob noemen, je kan dit doordacht noemen. Ieder heeft zijn visie maar soms moet je verder nadenken op grotere schaal dan enkel kleinschalig redeneren.

Noob uitzien ja, in mijn ogen is een stam dat direct bij start van de wereld 30 spelers uitkiest en hiermee zo vroeg al een stam vormt noob. Tuurlijk, dit kan anders zijn, ik heb het namelijk over mijn mening, en de jouwe kan zeker anders zijn. Je spreekt over een drop-out factor, maar in mijn ogen is dit ook gewoon (grotendeels) te voorkomen door goed recruitering beleid. Daarnaast vind ik dat je vertrouwen en samenwerking beter kan opbouwen met een kleine en selecte groep, dan met een grote groep van spelers die misschien niet samen passen.
 
Bovenaan