Top/Flop Stammen

Reactiescore
535
Bedankt voor de opheldering, tot op zekere hoogte. Ik vraag ernaar omdat je in jouw antwoorden (net als nu) vaak de deur op een kier laat. Ik ga jou niet vragen om een ja/nee antwoord maar had wel het liefst een meer concrete antwoord gehad, omdat dat voor mij meteen zou verhelderd hoe Vinage in deze zaak staat. Je werkt met Rota samen of hebt de intentie (alleen moeten er nog voorwaarden worden opgesteld) om samen met hen te werken of je zegt dat er geen samenwerking is en deze er ook niet zal komen. Een antwoord met een van die bestanddelen erin zou een helder antwoord vormen die niet voor meerdere uitleggen vatbaar is, waardoor Vinage's besluit duidelijk is.

Dat is overigens ook mijn punt met al zo veel stammen die anti-chill. zijn, zou Vinage zichzelf echt zwaar tekort doen als ze een BG sluiten met Rota (even los van hoe hypocriet dat zou zijn). Een BG met Rota betekent overigens ook in zekere zin banden met de voornoemde stammen (dat is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden). Samenwerken met Rota betekent o.a. samen massa's plannen met Rota. Rota geven op hun beurt weer het commando aan Reign, PIG, BIG en TU om zich aan te sluiten bij die planning. Dat je met die stammen strikt genomen geen BG hebt wil niet zeggen dat zij dan niet betrokken zijn bij de samenwerking. M.a.w. er zal hoe dan ook een indirecte samenwerking ontstaan en dat weet Vinage natuurlijk zelf ook waardoor je je vingers nog steeds aan de D2W-strategie zult branden.

De reden dat ik de deur afgelopen dagen telkens op een kier laat, is omdat ik geen dingen kan lopen verkondigen die nog niet waar zijn. Doe ik dat wel, word ik er later ook op afgerekend door jullie.

Als Rota onlosmakelijk verbonden is met die andere stammen, betekent dat alsnog geenzins dat Vinage dat is.
In een van de voorwaarden die ik toen gesteld had, stond ook dat de BG met TU onhoudbaar zou zijn, omdat een aantal van die spelers in de weg gaan liggen voor spelers van ons. Vandaar dat Rota in dat geval een keuze zou moeten maken.
Als Vinage zijnde hebben wij inderdaad nu de mogelijkheid om een BG te nemen met al die stammen om Chill weg te werken. Zoiets zou kwantitatief gezien een eitje moeten zijn. Op die manier willen wij deze wereld echter niet uitspelen.
 

DeletedUser78975

Guest
De reden dat ik de deur afgelopen dagen telkens op een kier laat, is omdat ik geen dingen kan lopen verkondigen die nog niet waar zijn. Doe ik dat wel, word ik er later ook op afgerekend door jullie.

Als Rota onlosmakelijk verbonden is met die andere stammen, betekent dat alsnog geenzins dat Vinage dat is.
In een van de voorwaarden die ik toen gesteld had, stond ook dat de BG met TU onhoudbaar zou zijn, omdat een aantal van die spelers in de weg gaan liggen voor spelers van ons. Vandaar dat Rota in dat geval een keuze zou moeten maken.
Als Vinage zijnde hebben wij inderdaad nu de mogelijkheid om een BG te nemen met al die stammen om Chill weg te werken. Zoiets zou kwantitatief gezien een eitje moeten zijn. Op die manier willen wij deze wereld echter niet uitspelen.

'Als Rota onlosmakelijk verbonden is met die andere stammen, betekent dat alsnog geenzins dat Vinage dat is.'
Dat klopt maar bij iedere BG dragen de partijen de lasten én lusten daarvan en een van de lusten die jullie zullen genieten en dat weet Vinage héél goed is dat Vinage via Rota alsnog bereik zal hebben op de voornoemde stammen. Dat je zelf niet direct de commando geeft doet daar niets aan af en evenmin of die stammen nu wel of niet lichtblauw op jullie kaart staan gemarkeerd. Wat betreft de BG met TU, daarover heeft TheJakkah je al van repliek gediend: Rota gaat TU gebruiken om mee te doen met de aanvallen op Chill. en wanneer jullie over willen gaan tot het aanvallen van TU gaat Rota de BG met TU even snel omzetten in een NAP zodat zij TU geen OS hoeven aan te bieden, dus de keuze hebben zij al gemaakt. Dus hoe bedoel je dat het een BG met Rota geen D2W is? En de vraag die daaraan ten grondslag lig en nog steeds na 10 pagina's van berichten niet wordt opgehelderd is: of Vinage voornemens is een BG te sluiten met Rota (al dan niet met 'bijzondere' voorwaarden).

a748e517d10b17cffbc6e94aa130edd0.png

'Als Vinage zijnde hebben wij inderdaad nu de mogelijkheid om een BG te nemen met al die stammen om Chill weg te werken. Zoiets zou kwantitatief gezien een eitje moeten zijn. Op die manier willen wij deze wereld echter niet uitspelen.'
Dat snap ik ook wel dat die mogelijkheid er is. Maar door een BG met Rota ontstaat er een feitelijke situatie waarbij dat wel het geval is, enige verschil is dat die stammen dan niet in jullie lijstje van BG's zullen staan. Verder zullen de aanvallen gecoördineerd worden met alle voornoemde stammen, is het niet door Vinage dan gebeurt het wel via Rota. Met als logische conclusie dat je dan uiteindelijk wel de wereld via een D2W-strategie uitspeelt, die strategie wordt dan weliswaar met een kleine bocht gemaakt.
 
Reactiescore
535
@Jus soli

Alles is onlosmakelijk met Rota verbonden. Al die stammen hebben een hekel gekregen aan Chill. Zoals je zegt is het dan ook onvermijdelijk voor Vinage om bijvoorbeeld niet gezamenlijk op Chill aan te vallen.
De vraag die ik dan stel: is het de schuld van Vinage dat al die stammen een hekel hebben aan Chill, of is dat te wijten door toedoen van Chill zelf? Bijvoorbeeld het rekruteren van DDR en Dries uit Rota.
Dat iedereen anti-chill is, komt door Chill zelf. Niet door Vinage.
Dat maakt het wat mij betreft geen D2W, omdat Vinage niet willens en wetens deze situatie op zich heeft geroepen.
Dat zou anders zijn wanneer elke stam nog neutraal zou zijn en wij elke stam zouden hebben gecontacteerd voor een BG tegen jullie.
 

DeletedUser78552

Guest
Spons gaf al eerder in het spel aan samen te willen werken. Ik heb hem ook geholpen met vooredelen. Zelfde verhaal voor Claudinia. Wij werken momenteel nog steeds samen. Spons was jouw Mb in het begin, maar gaf aan ook voor mij een dorpje uit te bouwen. Later heb ik hem 5 Pm's gestuurd met de vraag of hij nog steeds jouw DU is en of hij kan reageren. Die reactie bleef vervolgens uit terwijl hij wel alles las. Dan krijgt hij idd een kick uit Bota van Claudinia aangezien hij anders alle info aan jou kan doorspelen. Om nog even terug te komen op een eerdere situatie, spons gaf ooit aan een dorpje voor mij uit te willen bouwen, wat hem mijn DU maakt (gedeeltelijk). Claudinia bouwt ook een dorpje uit voor mij. Ik noemde jou in dezelfde adem als deze twee terwijl ik er meer op doelde dat wij vrienden waren. Dit gaf ik aan in de hoop je te kunnen sparen/helpen als je wilde fuseren of verhuizen. Toen je ging verkondigen dat je zogenaamd een "strijder" was en dan Chill gaat helpen... Tja...
 

DeletedUser78975

Guest
@Jus soli

Alles is onlosmakelijk met Rota verbonden. Al die stammen hebben een hekel gekregen aan Chill. Zoals je zegt is het dan ook onvermijdelijk voor Vinage om bijvoorbeeld niet gezamenlijk op Chill aan te vallen.
De vraag die ik dan stel: is het de schuld van Vinage dat al die stammen een hekel hebben aan Chill, of is dat te wijten door toedoen van Chill zelf? Bijvoorbeeld het rekruteren van DDR en Dries uit Rota.
Dat iedereen anti-chill is, komt door Chill zelf. Niet door Vinage.
Dat maakt het wat mij betreft geen D2W, omdat Vinage niet willens en wetens deze situatie op zich heeft geroepen.
Dat zou anders zijn wanneer elke stam nog neutraal zou zijn en wij elke stam zouden hebben gecontacteerd voor een BG tegen jullie.

Je doet alsof Rota de enige mogelijkheid is voor een BG om het op te nemen tegen Chill. je weet wat een BG met Rota meebrengt: het maakt Vinage hypocriet en zorgt voor een situatie waarbij het 7 vs. 1 wordt. Antwoord op je vraag: nee het is zeker niet de schuld van Vinage dat Chill gehad wordt door Rota en hun vriendjes. Ik heb dan ook nergens gezegd dat Vinage de oorzaak is van de haat die Chill. over zich heen krijgt evenmin heb ik mij uitgelaten of die haat wel of niet terecht is.
'Dat maakt het wat mij betreft geen D2W, omdat Vinage niet willens en wetens deze situatie op zich heeft geroepen.'
Hier ben ik het niet mee eens. Uiteraard is het niet Vinage die willens en wetens deze situatie op zich roept, maar het is wel Vinage die nu, vermoedelijk, willens en weten gebruik gaat maken van de situatie (en hun normen en waarden daarvoor het raam uitgooien). Dat gebruik is willens omdat Vinage een BG heeft of overweegt en wetens omdat Vinage bewust is van welke stammen er kleven aan Rota. Dat het geen direct D2W is dat klopt, je sluit immers een BG met Rota en die andere stammen zullen gewoon bordeaux rood i.p.v. licht blauw op de kaart staan. Maar de feitelijke situatie is dat er wel degelijk een situatie ontstaat van 7 vs. 1. Als je dit weet en je je stam alsnog verbind aan de meest onethische stam (wat jullie zelf ook meermaals hebben erkent) dan ben je in mijn ogen hypocriet en speel je het spelletje van D2W. Ik herhaal: dat doen jullie dan uiteraard wel via een flauwe bocht.
 

DeletedUser78552

Guest
Volgens mij ligt het toch echt aan Chill zelf dat meerdere stammen zich tegen jullie keren. De speelstijl en kinderachtige huilie huilie houding op het AF zorgt daar vanzelf voor. Ook hebben jullie een heleboel negativiteit over ons te melden terwijl jullie echt geen haar beter zijn. Het enige waar jullie goed in zijn is hard schreeuwen op het AF... Ik wacht nog steeds op de compensatie rondom youkiller. Dat bleek toch een hele vieze actie van jullie te zijn.
 
Reactiescore
344
Ik strijd inderdaad, ben geen huigelaar die leugens nodig heeft om te winnen. Ik sterf hier uit al strijdend geef niks weg.. en aangezien jij nu al os vraagt aan je stam omdat je bang bent dat ik je aanval... ;) weet je donders goed dat je fout bezig bent..

je bent een stabber. Meer niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
535
Je doet alsof Rota de enige mogelijkheid is voor een BG om het op te nemen tegen Chill. je weet wat een BG met Rota meebrengt: het maakt Vinage hypocriet en zorgt voor een situatie waarbij het 7 vs. 1 wordt. Antwoord op je vraag: nee het is zeker niet de schuld van Vinage dat Chill gehad wordt door Rota en hun vriendjes. Ik heb dan ook nergens gezegd dat Vinage de oorzaak is van de haat die Chill. over zich heen krijgt evenmin heb ik mij uitgelaten of die haat wel of niet terecht is.
'Dat maakt het wat mij betreft geen D2W, omdat Vinage niet willens en wetens deze situatie op zich heeft geroepen.'
Hier ben ik het niet mee eens. Uiteraard is het niet Vinage die willens en wetens deze situatie op zich roept, maar het is wel Vinage die nu, vermoedelijk, willens en weten gebruik gaat maken van de situatie (en hun normen en waarden daarvoor het raam uitgooien). Dat gebruik is willens omdat Vinage een BG heeft of overweegt en wetens omdat Vinage bewust is van welke stammen er kleven aan Rota. Dat het geen direct D2W is dat klopt, je sluit immers een BG met Rota en die andere stammen zullen gewoon bordeaux rood i.p.v. licht blauw op de kaart staan. Maar de feitelijke situatie is dat er wel degelijk een situatie ontstaat van 7 vs. 1. Als je dit weet en je je stam alsnog verbind aan de meest onethische stam (wat jullie zelf ook meermaals hebben erkent) dan ben je in mijn ogen hypocriet en speel je het spelletje van D2W. Ik herhaal: dat doen jullie dan uiteraard wel via een flauwe bocht.

Ik kan hier vrij kort op reageren.
Ook wanneer wij besluiten geen BG met Rota aan te gaan. Dan blijft de situatie precies hetzelfde. Dan is het alsnog 7 vs. 1.
Het wrange is dus eigenlijk dat Vinage hoe dan ook, als we jouw redenering volgen, indirect D2W speelt.
 
Reactiescore
344
Je wilt maar al te graag je naam zuiveren helaas kan ik niet alles nog duidelijker maken hier ;) maar 1 ding je staat er slechter voor dan je denkt
 

DeletedUser78552

Guest
Ik strijd inderdaad, ben geen huigelaar die leugens nodig heeft om te winnen. Ik sterf hier uit al strijdend geef niks weg.. en aangezien jij nu al os vraagt aan je stam omdat je bang bent dat ik je aanval... ;) weet je donders goed dat je fout bezig bent..

Ik heb nog niet 1 keer om OS gevraagd. Je praat dus onzin en zonder bron. Bovendien moet je echt eens leren om dingen in 1 post te zetten. En dom dingen posten kan ik ook. Vieze huichelaar. Vuile stabber. Schieten we alleen niks mee op.

ThaJekkah 10.01.18 19:15
Dag [player].Kalm Met Die Vodka[/player],

Er is de laatste tijd veel gebeurd. Niet alleen op deze wereld, maar ook op het AF. Nu is het denk ik tijd om eens van stam tot stam te discussiëren. Persoonlijk heb ik het niet zo op klagers in het AF maargoed ik kan ze moeilijk tegenhouden. Nu stel ik voor een goed gesprek te voeren over de "stab" van [player]havelte[/player]. Ik vertrouw erop dat dit gesprek privé wordt gevoerd, en pas later wordt gedeeld met onze stammen. Om heel eerlijk te zijn vind ik persoonlijk "recruit to win" stammen een beetje jammer, maar wel een begrijpelijk fenomeen. Toen KDK en NN jullie kant op gingen voelden wij al de hete adem in onze nek. Na kort overleg met de stam werd er een samenwerking aangegaan met Reign. Ik heb zelf contact gehad met [player]Havelte[/player], waarmee we ons aanvalsplan smeedden tegen KDK en NN. Hij liet vaag doorschemeren dat zijn oorspronkelijke plan was om ons aan te vallen met KDK. Ook liet hij wel tegen ons weten dat KDK het niet van hem zou verwachten. De precieze situatie bleef dan ook giswerk. De keus van hem om met ons samen te werken is logisch, gezien zijn locatie. Ook vind ik het jammer en enigszins ongepast om op te stappen als leider van een stam om dan wel te verwachten dat de samenwerking wordt doorgezet. Ik heb zelf best wat respect voor NN omdat ik een korte tijd heb meegedraaid met iemand uit zijn stam. Ik betreur de samenloop van omstandigheden (NN ban & KDK "stab"). Nog steeds ben ik van mening dat het niet helemaal een stab is, maar het is dusdanig onfatsoenlijk gelopen dat wij denken dat er een oplossing moet komen voor het huidige probleem. Wij willen als stam zijnde met respect handelen naar alle betrokken partijen (KDK, Chill, Reign, Havelte) en willen een suggestie doen om dit op te lossen. Wij realiseren ons heel goed dat als we NN in leven laten dat hij dan in 1 dag vol staat met def en een goed fort om vanuit uit te breiden. Ik kan me dan voorstellen dat hij een appeltje te schillen heeft met ons. Nu dan eindelijk wat concrete suggesties;

- NN geeft zijn vv aan iemand uit onze stam en geeft een dorpje door in jullie regio om naartoe te verhuizen (of meer natuurlijk). Wij zullen in de vv dat regelen voor hem, zodat hij (met al zijn geslagen munten) nog een rol kan spelen op deze wereld.

- KDK blijft in oorlog met ons (we vonden hem een beetje provocerend overkomen in de beginfase dus die moet weg wat ons betreft).

- Havelte, tja wat te doen? We willen met respect dit oplossen dus ook naar hem toe. Een ideetje is dat wij hem internen als stam en de beide spelers daar naar andere accounts halen. Een ander ideetje is dat we hem het voordeel van de twijfel geven en hem in leven laten, ook al is het met een achterdochtige blik.

Nogmaals ga ik ervanuit dat dit gesprek voorlopig tussen ons blijft, en ik kijk uit naar jouw gedachten omtrent deze situatie. Hopelijk kun je dit bericht waarderen en ben je bereid verder te kijken dan de verloren troepen om dit op te lossen.


Jarno, mede leider van rota

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 19:28
Beste,

Alvast bedankt voor deze Pm.
Toch blijven wij de actie van [PLAYER]Havelte[/PLAYER] zien als een Stab.
Ze hadden wel degelijk een samenwerking zoals je kon zien op het AF.
Dit kon makkelijk opgelost worden met een stopzetting door middel van een opzegtermijn.
Dan was dit allemaal niet moeten gebeuren.

Daarnaast zal ik dit toch even met mijn medeleiders bespreken denk ik.
Ik beslis namelijk niet alleen binnen de stam, zo hou ik ook iedereen tevreden binnen de stam.

U hoort nog van me.

Vriendelijke Groeten
Miguel

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 19:29
Even tussen ons houden hier.
Ik stuur dit ook door naar luffy.

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 19:30
[PLAYER]Goez[/PLAYER] en [PLAYER]Mugiwara no luffy[/PLAYER] zullen van deze pm weten.

Niemand anders.

Vriendelijke Groeten
Miguel

ThaJekkah 10.01.18 19:33
Top, daar kan ik mee leven. Ik ben een belangrijk deel van de PM vergeten, en dat is dat onze mening over deze stab enigszins is veranderd. Toen er eindelijk wat concreet bewijs was vonden we het te dicht bij een stab komen. Dat vinden wij niet netjes en daarom nemen wij contact op met jullie.

Laat maar wat weten, het heeft geen haast!

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 19:39
Persoonlijk vind ik dat er moet ingegrepen worden tegenover [PLAYER]Havelte[/PLAYER] omwille zijn stabactie langs jullie kant.
Maar we zullen dit even hier binnen de leiding bespreken.

Daarnaast vinden wij het ook heel raar dat NN plots een ban krijgt tijdens een massa..
Een aanvalbare ban waardoor NN zich niet kan verdedigen, 3uur later is de ban opgeheven.
Het account was al naar de vaantjes ondertussen..

Maar wel een goed initiatief dat jullie ons contacteren.
Hopelijk graken we er aan uit.

ThaJekkah 10.01.18 19:44
Mee eens, die ban was vreemd en in mijn optiek niet "fair play". Kwam ons wel goed uit, maar NN verdient dit zeker niet in onze ogen. Vandaar ons voorstel om NN te laten verhuizen ergens in jullie buurt, zodat hij snel terug kan komen doordat hij de munten al heeft en vast kan rekenen op wat steun uit de stam. Ik vind dat dit probleem in ieder geval moet worden opgelost, alleen nog even kijken hoe of wat. Aangezien havelte wel enigszins liet weten over zijn band met KDK zou ik het ook een vieze actie vinden van ons om hem daarvoor te kicken en te edelen. Doordat wij tot een bepaald niveau wel op de hoogte waren van zijn band kunnen we hem daar moeilijk nu nog op afkeuren en hem massaal aanvallen. Kunnen jullie leven met het voorstel hem te internen en dat hij dan op een ander account kan meespelen? Is voor de rest geen kwade gast en hij kent het spel in ieder geval best goed....

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 19:50
Ik zal eens horen wat Goez en Luffy hiervan vinden.
Wij zijn niet echt aan stabbers en wij wouden hem zo snel mogelijk van de kaart om eerlijk te zijn.

Over NN zullen we het ook eens bespreken onderling.

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 21:18
Momenteel vinden we de opties nogal in jullie voordeel uitdraaien.

Havelte internen is enkel een voordeel voor jullie..
+ niet echt een sanctie voor Havelte als hij terug op een ander account mag verder spelen.

Niet nini stopte op deze wereld door de actie en de ban.
Dus aan deze optie hebben we niets, tenzij dat hij dorpen terugkrijgt, dan kunnen we misschien iets regelen.

KDK voelt zich in de rug gestoken door Havelte.
We eisen daarom dat hij volledig van de kaart word geveegt door ons.
( door zijn stabactie richting KDK )
en zo worden verloren dorpen van Niet Nini + actie ook direct terug gezet.
Zo kan Niet Nini opnieuw beginnen.

Zo heeft havelte zijn sanctie gekregen en kan hij binnen Rota verder op een andere account.

Kortom:
- [PLAYER]Havelte[/PLAYER] word geinternd door ons als sanctie.
-[PLAYER]Havelte[/PLAYER] mag verder spelen binnen Rota op een ander account.
- 3 dagen Stamnap om alles af te koelen.


Vriendelijke Groeten
Miguel

ThaJekkah 10.01.18 21:25
Ik kan niet aan de stam verkopen dat we Chill een front geven zo dicht bij onze kern. Verder stel je dat het niet echt een sanctie is als hij terug mag komen op een ander account, maar later stel je dat zelf toch voor? Als havelte niet door kan op zijn eigen account maakt het voor hem natuurlijk niks uit wie de dorpen krijgt lijkt me. Ik krijg een beetje het idee dat jullie hier een slaatje uit willen slaan en op deze manier willen uitbreiden richting ons. Dit is helaas echt geen reëel plan. Ik kwam naar jullie toe om een oplossing te bieden en om deze nare situatie zo eerlijk mogelijk af te handelen. Ik vind dat ik daarom niet onze eigen stam in gevaar mag brengen door jullie hier dorpen te geven zo dicht bij ons front. Zelfs met 3 dagen stamnap begrijpen wij dat we daarna aan de beurt zijn en dat de edeltjes zullen komen uit de voormalige dorpen van havelte in dit scenario. Er zal echt een eerlijker idee moeten komen dan dit. Begrijp goed dat wij als stam zijnde voor een eerlijke wereld staan waar stabs en kata's niet worden gewaardeerd. Nu zien we de stam chill niet als de slechteriken in dit verhaal en daarom proberen we het onrecht zo goed mogelijk te compenseren.

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 21:35
Wij willen een eerlijke sanctie voor havelte.
De stam Rota en vele anderen hadden toegeven dat het een stabactie was.
Daar willen wij ook gevolgen van zien.
En niet in het voordeel van Rota en nadeel van Chill.

+ dorpen die verloren zijn gegaan door deze actie op KDK + Niet Nini willen we graag terugzien.

Stabben is een vuile actie met gevolgen.
Op andere werelden had ik vaker een kick gezien door de stamleiders.
Jullie willen deze speler op een manier behouden.
Dit kan door op een andere account verder te gaan binnen Rota.

ThaJekkah 10.01.18 21:41
Aangezien wij toch tot een bepaald niveau wisten dat het een stab is kunnen we hem niet zomaar kicken. Begrijp goed dat dit 2 hele nieuwe leden zijn van jullie, dus in mijn mening heeft de stam Chill geen "recht" op die dorpen. De spelers KDK en NN hebben zonder echt overleg hun stam verlaten dus in mijn ogen is dat ook een soort van stabben. Ik ben wel met je eens dat deze situatie niet in iemands voordeel moet eindigen, maar ik zie geen manier dit makkelijk op te lossen. Ik kan als stamleider niet een vijandelijke stam een front geven aan mijn stam, en ik neem aan dat jij dat ook inziet. Met name NN verdient in mijn optiek een soort van compensatie, maar dat kunnen we niet zo dicht bij onze grens gunnen. Ik heb het persoonlijk niet zo op de agressieve houding die KDK eerder op deze wereld liet zien. Dit moet zo eerlijk mogelijk worden opgelost, maar tot nu toe zie ik nog geen reëel voorstel.

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 21:47
KDK en Niet Nini hadden een topic geplaats op hun stamforum dat ze de stam gingen verlaten voor Chill.
Toen KDK in Chill. zat vroeg hij aan Havelte of ze nog steeds samenwerken, Havelte had toen nog eens bevestigd.
Dus ik vind dat wij recht hebben op deze dorpen van Havelte, meerbepaald omdat ze een BG hadden en KDK toen al in Chill. zat.

Word er geen oplossing gevonden zullen wij moeten ingrijpen en word er een massa organiseerd met enkele stammen tot dat Havelte van de kaart is.

Stabbers horen hier niet thuis.
Misschien harde ingreep, mijn excuses.

ThaJekkah 10.01.18 22:37
Ach discussieren moet kunnen en soms zijn harde oplossingen de enige oplossingen. Ik hoop echter dat er een andere manier is om dit op te lossen ook al zie ik die niet direct.

ThaJekkah 10.01.18 22:38
Het enige probleem is dat wij geen enkel lid laten vallen. De stamcode geldt helaas ook voor havelte dus. Ff een nachtje erover slapen of brainstormen met de stam voor oplossingen?

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 22:48
Stamcode moet dus werkelijk aangepast dus worden aan stabbers.

Kan je even contact nemen met [PLAYER]Goez[/PLAYER]?

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 23:19
Ons voorstel:

KDK wil zijn verloren dorpen terug door de stabactie.
( deze dorpen kunnen we nemen van havelte )

Niet Nini zijn dorpen door de aangesmeerde ban ( volgens mij ) + deze dorpen kunnen we nemen van havelte

Daarnaast de overige dorpen van havelte ( dorpen delen? ) van de kaart.

Nap van elke dagen

ThaJekkah 10.01.18 23:21
Ik zal het overleggen met de stam. Reactie zal niet direct komen vrees ik...

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 23:28
Niet Nini is 9 dorpen kwijt door de actie / Ban
KDK is 6 dorpen kwijt door de stabactie

Komt overeen samen met 15 dorpen.
Havelte heeft 13dorpen.
Als wij hem edelen staan we quitte zeg maar en zwijgen we erover.

ThaJekkah 10.01.18 23:46
Dan hebben we jullie wel erg dichtbij. Het hele punt van deze actie was dat jullie niet zo dichtbij kwamen xD

ThaJekkah 10.01.18 23:47
Dan willen we op zijn minst een langdurige NAP/BG... Anders is het echt onmogelijk te verkopen aan de stam. Ik kan me voorstellen dat sommigen uit de stam liever niks gunne en het zo houden. Ik heb meer nodig om het voor te kunnen stellen aan de stam!

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 23:47
Maar de stabactie is niet aanvaarbaar.
Daarnaast willen we enkel de dorpen terug en havelte weg.

Vroeg of laat liggen we toch naast elkaar.
Dit ga nu enkel over de stabactie.

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 23:48
Hoelang dacht u?

ThaJekkah 10.01.18 23:52
stabben kan echt niet dat weten we nu wel. Ik denk morgenmiddag wel een reactie te hebben.

Jarno

.Kalm Met Die Vodka 10.01.18 23:54
Dit is een mooi voorstel denk ik.
Over de duur van de nap kunnen we nog praten

ThaJekkah 10.01.18 23:57
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat de stam hier minder in ziet dan ik...

ThaJekkah 11.01.18 00:01
thread is aangemaakt om 00:00 exact. Toeval xD

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 00:01
Er zal zowiezo iets moeten gebeuren..

ThaJekkah 11.01.18 00:05
we zullen zien.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 08:54
Terwijl we onderhandelen blijven er aanvallen komen op KDK..
Dan blijven wij ook hanteren dat Havelte helemaal door ons word geedeld.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 11:58
Al meer info?

ThaJekkah 11.01.18 12:08
De stam vindt jullie voorstellen niet acceptabel en daarom zullen we zelf een sanctie stellen voor havelte.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:16
En dit is?
Wijzelf willen een vergoeding zien van de verloren dorpen tijdens deze stabactie en aangesmeerde Ban van donkeykong en Niet nini

Bij deze komt er meer leesvoer op het AF. openheid wordt gewaardeerd. Hierbij staan onze voorstellen voor compensatie en die van Chill. Rest van de Convo komt nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78975

Guest
Ik kan hier vrij kort op reageren.
Ook wanneer wij besluiten geen BG met Rota aan te gaan. Dan blijft de situatie precies hetzelfde. Dan is het alsnog 7 vs. 1.
Het wrange is dus eigenlijk dat Vinage hoe dan ook, als we jouw redenering volgen, indirect D2W speelt.

De situatie is al 6 vs. 1. Door Vinage aan die samenwerking toe te voegen doen jullie mee aan het spelletje van D2W (want jij weet zelf ook heel goed dat Rota met elk mogelijke stam een BG heeft tegen Chill.). Dus je kunt je niet onttrekken aan die strategie door te stellen dat ook zonder jullie deelname het indirect D2W is. Bij een BG met Rota wordt je namelijk medeplichtig aan die strategie want je kun dan gecoördineerd aanvallen met een zestal extra stammen. Je probeert me nu woorden in de mond te leggen die ik niet heb gebruikt en welke ook niet zo geïnterpreteerd dienen te worden. Waarom zou ik Vinage betichten van een D2W als jullie geen BG sluiten met Rota en alle banden met hen breken? Wanneer er echter van 7 stammen getimde aanvallen komen dan kun je hier nog zo hard schreeuwen dat er geen BG is, maar dan is er onbetwistbaar sprake van een D2W-strategie van Vinage's zijde.
 

DeletedUser78552

Guest
ThaJekkah 11.01.18 12:17
kom maar halen die vergoeding. Die ban is balen maar wel de schuld van NN zelf. de oorlog met KDK is grotendeels gevoerd door onszelf dus besluiten wij niks te vergoeden.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:18
We weten genoeg.
We gaan verder met de volgende acties ;)

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:26
Overige stammen contacteren zoals ik net hoorde helpt niet.
Die vinden stabben ook niet fijn ;)

We kunnen dit oplossen door een vergoeding.
De bal ligt in jullie kamp.

ThaJekkah 11.01.18 12:31
De bal is ondertussen naar jullie gespeeld want met zulke onmogelijke aanbiedingen kunnen wij niet akkoord gaan. Als jullie een vergoeding willen dan moeten jullie die maar komen halen! Wij zijn het met iedereen eens dat stabben niet kan, en daarom kwamen wij naar jullie met een voorstel. Als jullie dat weigeren en iets eisen waar wij onmogelijk mee akkoord kunnen gaan is het klaar lijkt mij.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:33
Nou geef ons dan een goed en eerlijk voorstel.

als dit jullie voorstel is, ben ik eens benieuwd wat de AF lezers hiervan vinden.

ThaJekkah 11.01.18 12:34
dit is ons voorstel. Ga maar lekker posten op het AF zou ik zeggen, ook al is dat nogal kinderachtig gehuil in mijn mening.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:35
Dat voorstel trok op niets,
Enkel gedacht aan eigen stam [ally]~Rota~[/ally].

ThaJekkah 11.01.18 12:38
We kunnen jullie niet helpen naast onze grens te komen, om vervolgens een Nap te hebben waar jullie kunnen voorbereiden op een massa. Wij zullen zelf de stabber wel aanpakken (voor zover het uberhaubt een "stab" is). Als jullie niet willen dat wij NN een kans geven en een nieuwe locatie gunnen dan niet.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:42
De dorpen van de betrokkende spelers willen wij terug.
Daarop hebben wij recht door de vuile stab actie.

Denk eens niet alleen in jullie eigen belang en toon dat jullie leiding ballen hebben aan hun lichaam.

De dorpen van Havelte worden gegeven naar Niet Nini en KingDonkeyKong.
laten we daarna een eerlijke strijd voeren.
want nu was het alleen maar een laffe stabactie.

ThaJekkah 11.01.18 12:45
Een massa is een massa ins ons opzicht, we geven niet zomaar dorpen cadeau. Jammer dat havelte niet zo eerlijk was als wij dachten dat hij was en daar zullen wij hem voor straffen. Ik snap dat zij hun dorpen terug willen maar dit is tribalwars en niet alice in wonderland. Een massa is een massa, dat moet je als stam begrijpen.

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 12:53
een massa is een massa ja
MAAR moest dit een eerlijke massa geweest zijn.. Dan was er geen sprake van dit alles, maar dit was geen eerlijke massa!

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 16:09
U hebt leesplezier op het AF.
De bal ligt terug bij jullie om een eerlijk voorstel te geven.
Ons voorstel was Fair.

Vriendelijke Groeten
Miguel / Stamleider
[ally]Chill.[/ally]

.Kalm Met Die Vodka 11.01.18 21:02
Beste,

We hebben het nog eens besproken en zullen het voorstel wat aanpassen.
wij hebben water bij de wijn gedaan.
Hopelijk doen jullie dit ook en kunnen we vanaf nu terug verder.

Laatste voorstel van ons :

[ally]Chill.[/ally]
* [player]KongDonkeyKong[/player] krijgt zijn aantal verloren dorpen terug ( 6 dorpen )
Dorpen van [player]Havelte[/player] af te pakken
* Dorpen die overblijven van Niet Nini en Sensei edelen wij

[ally]~Rota~[/ally]
* [ally]~Rota~[/ally] stamnaam is gezuiverd door de teruggave van 6 dorpen, De rest mag je internen met 5 dagen NAP
* [ally]~Rota~[/ally] heeft een Sanctie geven naar [player]Havelte[/player] door hem te internen / te kicken.
( Daarin leggen we het vertrouwen bij jullie )

Vriendelijke Groeten
Miguel / Stamleider
[ally]Chill.[/ally]

.Kalm Met Die Vodka 12.01.18 15:27
Beste,

Tijd om nog eens rond de tafel te zitten?
Of laten jullie dit gewoon passeren alsof het jullie niets scheelt?

Genoeg bewijzen dat dit een Stab was.
Geen belang om jullie naam te zuiveren en een sanctie op te leggen?

Met vriendelijke groet,
Miguel |
[player].Kalm met die vodka[/player] | Stamleider [ally]Chill.[/ally]

ThaJekkah 12.01.18 15:41
Dag Miguel,

De main owner van het account hier (Jens).
Ik heb zojuist een duidelijke mededeling naar Goez gestuurd.

Vriendelijke groeten
Jens / Team [PLAYER]thajekkah[/PLAYER]

.Kalm Met Die Vodka 12.01.18 15:44
Deze zal ik eens vragen aan Goez.

Met vriendelijke groet,
Miguel |
[player].Kalm met die vodka[/player] | Stamleider [ally]Chill.[/ally]

.Kalm Met Die Vodka 12.01.18 16:04
Jammer van deze beslissing.
Dat wil veel zeggen over de stamleiding.

Met vriendelijke groet,
Miguel |
[player].Kalm met die vodka[/player] | Stamleider [ally]Chill.[/ally]
 

DeletedUser78552

Guest
Mugiwara no Luffy 11.01.18 01:28
Oplossing zoeken en vervolgens 22 incs zenden.
Top werk!

Succes in de toekomst.

ThaJekkah 11.01.18 01:36
Een oplossing voor havelte. Een aanval tussen rota en KDK lijkt me niks mis mee. Om heel eerlijk te zijn kan ik jouw input nou niet zo waarderen. Je komt nogal impulsief en sarcastisch over. En dan te bedenken dat ik zoveel respect had voor je speelstijl (je weet in ieder geval hoe het spelletje werkt)...

Jij ook veel succes en speelplezier hier, daar draait het spel nou eenmaal om!

Jarno

Mugiwara no Luffy 11.01.18 01:39
Dude, dat KDK slapper staat komt door de stab.

Nu pak je een account wat zwak staat na een stab met je overige 14 leden.
Snap je nu echt niet.

Ik schets de situatie:

Jij bent kant a, wij kant b

A: Hallo B, is er te praten over een oplossing
B: ja, vertel
A: ja, wij vinden het dusdanig een stab en willen een uitweg
B: mooi, wij ook
A: Prima, dan sturen wij met 13 leden 22 aanvallen maar laten we Havelte niet meedoen
B: dfuq


Waar ben je mee bezig? Je snapt toch wel dat KDK zich niet kan deffen als Havelte al zoveel heeft gekost... Waar is je verstand.

Zeg dan op z'n minst dat je een NAP houdt tot we er uit zijn.


Niet getreurd, we slopen wel weer een zooitje.

ThaJekkah 11.01.18 01:45
Wij wisten heel lang niks van die stab, en dat zoekt KDK wat ons betreft maar uit met havelte. Wij plannen gewoon een massa voor de rest en laten de situatie voor wat het is. Onze voorstellen zijn geweigerd door jullie, en die van jullie zijn geweigerd door ons. Wij willen praten over het probleem havelte en over het onrecht naar NN, de massa op KDK blijft gewoon een massa op KDK, dat staat hier buiten. Als jullie zo nodig deze leden wilden hebben dan hadden jullie ook wel wat def kunnen sturen ;)

succes met slopen, en op een eerlijke massa!

Jarno

Mugiwara no Luffy 11.01.18 01:46
Eerlijk zal het nooit worden:)

Maar, we komen sterker terug.

Tot snel^^

ThaJekkah 11.01.18 01:48
Dat is ook wel te verwachten van zulke ervaren spelers. Tot snel mugi, en veel succes nog op deze wereld! Wij blijven de samenloop van omstandigheden betreuren, maar zien helaas geen oplossing.

ps; heb best veel respect voor de spelers op jullie account, schoppen het op elke wereld weer ver...

ThaJekkah 03.02.18 20:47
Dag Mugi,

Alles kits?

Ff een klein vraagje van vijand tot vijand. Wij willen graag weten in hoeverre je statement op het AF klopt en je werkelijk chats kreeg doorgestuurd. Zou je in de naam van "fair play" duidelijkheid kunnen scheppen?

Gegroet,

Thajekkah

Mugiwara no Luffy 03.02.18 20:52
Goede avond,

Roy zal dit zo snel als mogelijk beantwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Cedric | [player]Mugiwara no luffy[/player]

Mugiwara no Luffy 03.02.18 21:02
Er is eerder geprobeerd te praten, toen wilde jullie niet. Nu is er voor jullie wat te bespreken en kan je wel aankloppen. De deur voor jou en een of jouw leden blijft nu onveranderd en wordt niet op gereageerd. De spelers zullen ooit boven water komen.

ThaJekkah 03.02.18 21:05
Dat klopt. Ik wilde niet reageren op het onbezonnen idee om gratis dorpen weg te geven. Ik snap dat jij ook niet wilt reageren, jij bent ook niet gek. Mocht je ooit besluiten dat klikspanen het niet verdienen om TW te spelen dan weet je me te vinden.

ThaJekkah 04.02.18 16:46
Mij is verteld dat er compensatie zou komen rondom Youkiller. Ik kijk ernaar uit om erover te praten.

Mugiwara no Luffy 04.02.18 16:46
Die compensatie is er al:)

Meer wordt vanzelf duidelijk.

Beastmode groet,
R ~ Luffy | [player]Mugiwara no luffy[/player]

ThaJekkah 04.02.18 16:47
Duidelijkheid kan geen kwaad Mugi. Vertel nou maar wat je bedoelt in plaats van cryptisch blijven...

Mugiwara no Luffy 04.02.18 16:48
Er komt vanzelf duidelijkheid.

Beastmode groet,
R ~ Luffy | [player]Mugiwara no luffy[/player]

Mugiwara no Luffy 04.02.18 16:48
En misschien moeten jullie ook eens duidelijkheid geven in plaats van excuses en nieuwe stabs.

Graag mij niet meer benaderen. Praat niet graat met jouw soort.

Beastmode groet,
R ~ Luffy | [player]Mugiwara no luffy[/player]

ThaJekkah 04.02.18 16:53
Welke nieuwe stabs? Wat voor duidelijkheid wil je? Ik begrijp ff niet wat je bedoelt...

ThaJekkah 05.02.18 20:02
Dank voor jullie heldere antwoord. Nog steeds geen compensatie rondom youkiller.

Veel dank Luffy!

Mugiwara no Luffy 05.02.18 20:03
De compensatie wordt vanzelf duidelijk, die is er weldegelijk namelijk:)

Beastmode groet,
R ~ Luffy | [player]Mugiwara no luffy[/player]

ThaJekkah 05.02.18 20:08
heb je het over zijn dorpen? Want die staan gestacked... Lekkere compensatie dat...

Doe de leesbril maar weer af, meer leesvoer heb ik niet. Toont toch duidelijk aan dat wij als stam meer boden qua compensatie dan het cryptische gebrabbel van Mugi. Kan iemand het ontcijferen voor mij?
 
Reactiescore
344
Grootste leugenaar die er is hier jij.. ben ook wel klaar met dit en vooral jou.. vies manneke bah bah
 
Reactiescore
535
De situatie is al 6 vs. 1. Door Vinage aan die samenwerking toe te voegen doen jullie mee aan het spelletje van D2W (want jij weet zelf ook heel goed dat Rota met elk mogelijke stam een BG heeft tegen Chill.). Dus je kunt je niet onttrekken aan die strategie door te stellen dat ook zonder jullie deelname het indirect D2W is. Bij een BG met Rota wordt je namelijk medeplichtig aan die strategie want je kun dan gecoördineerd aanvallen met een zestal extra stammen. Je probeert me nu woorden in de mond te leggen die ik niet heb gebruikt en welke ook niet zo geïnterpreteerd dienen te worden. Waarom zou ik Vinage betichten van een D2W als jullie geen BG sluiten met Rota en alle banden met hen breken? Wanneer er echter van 7 stammen getimde aanvallen komen dan kun je hier nog zo hard schreeuwen dat er geen BG is, maar dan is er onbetwistbaar sprake van een D2W-strategie van Vinage's zijde.

Zo bedoel ik het niet. Ook zonder een BG is het mogelijk dat er gezamenlijke massa's worden uitgevoerd. Dit gebeurt dan tussen een aantal spelers onderling, welke allemaal een belang hebben bij een gezamenlijke aanval. In dit scenario is er geen enkele band tussen Vinage en Rota, maar slechts tussen een handjevol spelers met een gezamenlijk target.

Tevens wil ik even stellen dat er nu sprake is van een conflict tussen Rota en consorten tegen Chill. Vinage staat er tot nu toe nog buiten. Vinage kan echter als lachende derde en eerst volgende betrokkene wel goed profiteren van de situatie. Ik vraag me af hoe Chill in deze situatie zou handelen, gezien ze wel bewezen hebben liever de makkelijke weg te kiezen.

Wat ik me wel afvraag, je zei eerder dat je niet op w59 noch in Chill speelt. Is dat veranderd? Of wat is anders de reden dat je zo fanatiek Chill vertegenwoordigt?
 

DeletedUser78975

Guest
Doe de leesbril maar weer af, meer leesvoer heb ik niet. Toont toch duidelijk aan dat wij als stam meer boden qua compensatie dan het cryptische gebrabbel van Mugi. Kan iemand het ontcijferen voor mij?

Lol, je blijft me keer op keer verbazen hé. Je bent werkelijk waar te dom om te begrijpen dat een compensatie door Chill. per definitie betekent dat Rota dus YouKiller heeft gestabt, want anders had er geen compensatie vanuit Chill. hoeven komen. Zij doen het om de naam van DDR te zuiveren die tijdens de stab in ROTA zat. Zij waren hier niet van op de hoogte en bieden derhalve als excuses aan YouKiller en als compensatie voor de bijdrage van DRR iets aan.

WAUW... laten we het erop houden dat jij een bijzonder mens bent.
 

DeletedUser78975

Guest
Zo bedoel ik het niet. Ook zonder een BG is het mogelijk dat er gezamenlijke massa's worden uitgevoerd. Dit gebeurt dan tussen een aantal spelers onderling, welke allemaal een belang hebben bij een gezamenlijke aanval. In dit scenario is er geen enkele band tussen Vinage en Rota, maar slechts tussen een handjevol spelers met een gezamenlijk target.

Tevens wil ik even stellen dat er nu sprake is van een conflict tussen Rota en consorten tegen Chill. Vinage staat er tot nu toe nog buiten. Vinage kan echter als lachende derde en eerst volgende betrokkene wel goed profiteren van de situatie. Ik vraag me af hoe Chill in deze situatie zou handelen, gezien ze wel bewezen hebben liever de makkelijke weg te kiezen.

Wat ik me wel afvraag, je zei eerder dat je niet op w59 noch in Chill speelt. Is dat veranderd? Of wat is anders de reden dat je zo fanatiek Chill vertegenwoordigt?

Jouw antwoord is: zelfde principe alleen dan in een ander jasje. PBG's ipv BG. Blijft hetzelfde.

Wat ik me wel afvraag, je zei eerder dat je niet op w59 noch in Chill speelt. Is dat veranderd? Of wat is anders de reden dat je zo fanatiek Chill vertegenwoordigt?
Nu al Rota retrorieken en de BG moet nog beginnen.:tongue: Als ik kritiek heb op Rota of Vinage ben ik opeens pro-chill (heeft ThaJakkah dat zo vroeg in de samenwerking al bij jou erin gekregen, ik hoop oprecht van niet!)? Ik geef kritiek op de spelwijze van spelers en stammen en ik doe dit altijd onderbouwend. Wat betreft de actie van de rekruuts van Chill.: daar ben ik even fel tegen als de actie van Vinage om vermoedelijk D2W te gaan spelen. Laat dat duidelijk zijn. Maar er is wel een verschil tussen het recruiten van twee leden en het aangaan van een diplomatie met een stam óf spelers van een stam die je hier de huid vol hebt gescholden. Chill. heeft dat weliswaar ook gedaan, maar het verschil tussen Chill. en Vinage zit hem weer in het feit dat Vinage er heel snel bij was om schande te spreken over de actie van Chill. en geen week later Vinage hetzelfde overwegen.

Opmerking verdient nog dat PBG's ook onder de D van D2W vallen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan