Top/Flop stammen

Reactiescore
7.931
Hoezo? Ik ben een Fries.
Heb nog nooit Nederlands gehad of gesproken op school.

Ik ben Fries, woon vlak bij jou uit de buurt en je praat echt poep. Dus voor de mensen op dit forum, Rebecca is geen voorbeeld hoe Friezen zijn.
 

DeletedUser61134

Guest
Er is wel meer in de buurt van Je woonplaats. Doe toch gewoon eens niet zo achterlijk altijd

West en oost-stellingwerf zijn Stellingwerfs
Opsterland is Fries, Heerenveen is Fries.

Dus Drenthe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
7.931
West en oost-stellingwerf zijn Stellingwerfs
Opsterland is Fries, Heerenveen is Fries.

Dus Drenthe?

Jij noemt je legit een Fries? Ik raad je aan het kaartje hieronder even te bestuderen, dan ken je de basics.

Taalsituatie_Noord-Nederland.png
 

DeletedUser61134

Guest
Er is wel meer in de buurt van . Doe toch gewoon eens niet zo achterlijk altijd

Zit jij dan in zo'n bandje?
Jij noemt je legit een Fries? Ik raad je aan het kaartje hieronder even te bestuderen, dan ken je de basics.

Taalsituatie_Noord-Nederland.png

Ik spreek ook stellingwerfs ja.
Maar op de basisschool kreeg je in Fries les, op middelbaar Fries, MBO Fries, HBO Engels.

Voetbalclub spreken de meeste Fries of Stellingwerfs

Sterker nog, we hadden 4 uur in de week Fries les en maar 1 uur Nederlands :)
Telde ook als hoofdvak naast Nederlands, Wiskunde en Engels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
7.931

DeletedUser61134

Guest
Hoe je het voor elkaar krijgt om op 2 pagina's jezelf tegen te spreken is mij een wonder.

We kregen er les in, maar de leraar was gewoon Fries en sprak ook Fries tegen me? :p

Is toch niet zo ingewikkeld? :eek:
Heb daarnaast alleen d & t's gehad en haalde gewoon 10en gezien die shit simpel is.


Je maakt mij in ieder geval niet wijs dat je naar buiten loopt en Nederlands praat tegen mensen.

Als iemand mij in het Nederlands aanspreekt praat ik gewoon Fries terug
 
Reactiescore
2.303
Mais zut alors, c'est pas normale ici.
Sale cochons!
 

DeletedUser77912

Guest
We kregen er les in, maar de leraar was gewoon Fries en sprak ook Fries tegen me? :p

Is toch niet zo ingewikkeld? :eek:
Heb daarnaast alleen d & t's gehad en haalde gewoon 10en gezien die shit simpel is.


Je maakt mij in ieder geval niet wijs dat je naar buiten loopt en Nederlands praat tegen mensen.

Als iemand mij in het Nederlands aanspreekt praat ik gewoon Fries terug

Snap dat je graag hebt dat de Islam groter word in Nederland, maar zolang het gewoon verwesterd is kan ik mijn mening geven over je geschreeuw vanuit je toren.

Als die shit zo simpel is, waarom doe je het dan verkeerd?
 
Reactiescore
7.931
We kregen er les in, maar de leraar was gewoon Fries en sprak ook Fries tegen me? :p

Is toch niet zo ingewikkeld? :eek:
Heb daarnaast alleen d & t's gehad en haalde gewoon 10en gezien die shit simpel is.


Je maakt mij in ieder geval niet wijs dat je naar buiten loopt en Nederlands praat tegen mensen.

Als iemand mij in het Nederlands aanspreekt praat ik gewoon Fries terug

Misschien als je je teksten een wat beter op zou schrijven dan snappen mensen wellicht wat je ermee tracht te zeggen. En het zwart gedrukte slaat precies op?
 

DeletedUser61134

Guest
Als die shit zo simpel is, waarom doe je het dan verkeerd?

Omdat je typt en niet 2x gaat nakijken of alles wel klopt.
Niemand heeft daar tijd voor, ga dan nog liever op een bed liggen naar plafond kijken :eek:

Misschien als je je teksten een wat beter op zou schrijven dan snappen mensen wellicht wat je ermee tracht te zeggen. En het zwart gedrukte slaat precies op?

Slaat op het feit dat jij een nepfries of Drenth bent
 

DeletedUser77912

Guest
Blijkbaar heb je tijd zat om hier zo actief te zijn :confused:
 
Bovenaan