Top/Flop stammen

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
En 9% wiskundige vaardigheid
 

DeletedUser77632

Guest
Wat houdt fair play volgens jou in sweehx?

Ik zie veel mensen er over praten en vind het wel een interessante discussie om nou te kijken wat fair play voor een ieder is. Je zou immers kunnen stellen als je, je aan de regels van het spel houdt en afspraken nakomt dat je dan fair play speelt. Ik ben wel benieuwd naar verschillende meningen hierover en gooi er daarom ook maar een stelling in :D.

Hopen op genoeg inhoudelijke respons hierop.
 

DeletedUser

Guest
De details zullen voor iedereen verschillend zijn, maar de basis is voor de meeste spelers hetzelfde:

- Geen barbarendorpen edelen in een vijand of vriend zijn cluster.
- Geen katapulten gebruiken op andere gebouwen dan verzamelplaats, muur, adelshoeve (en uitkijktoren?).
- Afspraken altijd nakomen, ook als dit op het eerste gezicht niet in je voordeel lijkt. Afspraak is afspraak, anders is het een stab.
- Je valt geen stamgenoten, bondgenoten of niet-aanvalspact leden aan. Ook bij een opzegging moet de leiding van beide partijen een opzegtermijn hebben onderhandeld. Dat is ook eigen verantwoordelijkheid, anders is het een stab.

Dit zullen de eerste dingen zijn die bij de meesten op zullen komen. Weet verder niet of dit zo'n geweldige discussie wordt. :D
 

DeletedUser78192

Guest
En is daarin het stacken van kleine spelers in een tegenstanders cluster wel of niet toegestaan?
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
En is daarin het stacken van kleine spelers in een tegenstanders cluster wel of niet toegestaan?

Enkel het stacken is niet heel erg, dan verneuk je gewoon je eigen deff. Als je er vv gaat draaien/actief gaat helpen valt het niet onder fair play. Verder ben ik het eens met @sweehx . De fair play definitie is al jaren het zelfde en deze gaat ook niet snel veranderen. Elke goede stam van de laatste werelden heeft deze ongeschreven regels dan ook gewoon gehanteerd. Enkel R2W op deze wereld niet maar dat is dan ook geen goede stam ;)
 

DeletedUser77455

Guest
De details zullen voor iedereen verschillend zijn, maar de basis is voor de meeste spelers hetzelfde:

- Geen barbarendorpen edelen in een vijand of vriend zijn cluster.
- Geen katapulten gebruiken op andere gebouwen dan verzamelplaats, muur, adelshoeve (en uitkijktoren?).
- Afspraken altijd nakomen, ook als dit op het eerste gezicht niet in je voordeel lijkt. Afspraak is afspraak, anders is het een stab.
- Je valt geen stamgenoten, bondgenoten of niet-aanvalspact leden aan. Ook bij een opzegging moet de leiding van beide partijen een opzegtermijn hebben onderhandeld. Dat is ook eigen verantwoordelijkheid, anders is het een stab.

Dit zullen de eerste dingen zijn die bij de meesten op zullen komen. Weet verder niet of dit zo'n geweldige discussie wordt. :D

En vv aannemen van een vijandig account, de stam verlaten en dan de boel internen? :eek:
 
Reactiescore
111
Enkel het stacken is niet heel erg, dan verneuk je gewoon je eigen deff. Als je er vv gaat draaien/actief gaat helpen valt het niet onder fair play. Verder ben ik het eens met @sweehx . De fair play definitie is al jaren het zelfde en deze gaat ook niet snel veranderen. Elke goede stam van de laatste werelden heeft deze ongeschreven regels dan ook gewoon gehanteerd. Enkel R2W op deze wereld niet maar dat is dan ook geen goede stam ;)

Ik denk dat je best wel spelers mag helpen hoor. De vijand van je vijand is je vriend. Zo zou ik best in de beginfase een cancelsnipe doen voor een noob om mijn directe vijand zijn groei te blokkeren.

En zou ik nu een rim speler van 100k zijn VV wel avondje pakken. Voor 10k zou ik de moeite niet nemen maar ik denk niet dat hier principieel iets op tegen is.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Ik denk dat je best wel spelers mag helpen hoor. De vijand van je vijand is je vriend. Zo zou ik best in de beginfase een cancelsnipe doen voor een noob om mijn directe vijand zijn groei te blokkeren.

En zou ik nu een rim speler van 100k zijn VV wel avondje pakken. Voor 10k zou ik de moeite niet nemen maar ik denk niet dat hier principieel iets op tegen is.

In de fase waar W52 nu in is, met nog maar enkele spelers in de rim vind ik dat een ander verhaal. Zou er nog geen duidelijke verdeling van de wereld zijn volg ik je in je verhaal
 

DeletedUser77455

Guest
Ja als dat het enige is, ben ik het direct eens met je in fide bijgebrachte manieren. Maar er speelde meer he, alleen zullen we vooral het AF niet actief gaan maken door deze discussie ;)

Punt is gewoon dat die mooi in dat lijstje hoort met dingen die je gewoon niet doet, ongeacht alle omstandigheden.
 
Reactiescore
967
Hoe zit het met het edelen van een 4k dorp die in je vijand z'n cluster ligt? Fair play of gewoon ontzettend laag? :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser71618

Guest
Beste mensen,

De afgelopen dagen is helaas weer vervelend duidelijk geworden dat de stam R2W zijn naam en verleden eer aan doet: recruit to win blijft in dit geval een synoniem voor kwantiteit vergaren en gebruiken om te winnen. Dat de kwantitatieve voorsprong enorm is, met een verschil van 36 miljoen (!) tussen R2W en MB-stam (72m) en Gentle + MB-stammen (36m) is, blijkt helaas onvoldoende om toch het spel zonder extra kwantitatieve elementen te spelen. Er zijn al tijdenlang afspraken tussen beide stammen over het uppen van muren met PP:
- Het volgende; muren uppen met PP. Als hiermee voordelen behaald worden dient er wat mij betreft ingegrepen te worden door de leiding en moet het betreffende dorp afgegeven worden. Abuse zie ik persoonlijk als het redden van een dorp of verminderen van verliezen door middel van het versneld uppen van de muur. Dit kan één level zijn - hoewel dit lastig altijd te controleren is en dus een soort grijze zone is - maar vooral meerdere. In beide gevallen moet bewezen kunnen worden d.m.v. rapportjes en/of TW-stats gegevens door de aanvallende partij dat de verdediger de muur met PP ge-upt heeft.

Natuurlijk is dit een extra kwantitatief element in het spel. Beide partijen zouden er winst uit kunnen halen, en wellicht zelfs Gentle iets meer, aangezien het voor R2W niet zo erg is als er een paar duizend extra troepen doodgaan aangezien de buffer enorm veel groter is. Echter willen wij ervoor kiezen het spel zo clean mogelijk te spelen, zoals het in het verleden altijd ging: met zoveel mogelijk tactische elementen, voor zo ver die nog over blijven met een gebouw als de uitkijktoren in het spel.

Tot op heden heeft R2W, af en toe na wat gemor en veel moeite, goed haar best gedaan om overtredingen in de afspraken te vergoeden aan de hand van de gemaakte afspraken. Gisteren is er echter in de MB-stam van R2W een muur ge-upt met PP, waar wij natuurlijk even de leiding over aanschreven. De PM's vallen in de spoiler te lezen.

Signore Della Inferno 16.05.17 21:47
Beste,

Ik kom helaas weer vervelend doen. Bij een aanval op [player]thosk[/player] blijkt dat deze speler tussendoor zijn muren is gaan uppen met pp. gezien het een nieuwere speler in jullie mb-stam betreft is het mogelijk dat hij nog niet op de hoogte was van de afspraken.

het gaat hierbij om het volgende dorp: 410|504

bewijs:
https://nl52.tribalwars.nl/public_report/5d4fbcdc9f67c74c9282485546eee416
https://nl52.tribalwars.nl/public_report/3746b5671792ae112d0d4a45a70a53a3

Ik hoop dat het netjes afgehandeld zal worden volgens de afspraken en dat deze speler op de hoogte wordt gesteld zodat hij niet nog eens zon nodeloze fout hoeft te maken

-maarten

Dr. Dufus 16.05.17 21:56
Ik zal erachteraan gaan! Lopen er nu nog incs op? Want ben offline via mobiel en de co zit op het acc nu. Anders regel ik het morgen wel?!

Groeten, Annika

Signore Della Inferno 16.05.17 22:22
kwamen nog meer dingen aan hoor ik net, als het morgen(ochtend) geregeld wordt is het ook goed.

groetjes maarten

Dr. Dufus 16.05.17 22:30
Komt in orde.
Kjell || [player]Dr. Dufus[/player]

Dr. Dufus 17.05.17 09:31
Beste,

Thosk was er helass idd niet van op de hoogte.
Wat verwachten jullie nu als reparatie?

Groeten,
Annika

Signore Della Inferno 17.05.17 10:53
in principe afgeven van de dorpen waar de overtreding plaats vond zoals bepaald in de afspraken

-maarten

Signore Della Inferno 17.05.17 15:38
al iets meer hierover?

-maarten

Dr. Dufus 17.05.17 15:41
Ja,

We zorgen graag voor reparatie.
Echter heb ik alle berichten gezien en voor dit ongeluk een dorp in te leveren is helemaal buiten proportie en verweg van fair play.

Met vriendelijke groet,
Annika

Signore Della Inferno 17.05.17 17:36
tja, dat hij zich verzuimd heeft van de lopende afspraken op de hoogte te stellen, die in de gemiddelde stam op de fora zullen staan, is zeer vervelend.

omwille van de fair play was er toen afgesproken dat bij overtreding het betreffende dorp zal worden afgestaan, al wordt dat hier nu afgedaan als een te strenge maatregel.

dan is de vraag wat wordt dan wel gezien als een afdoende maatregels als compensatie voor de schending van die regel?

-maarten

Signore Della Inferno 17.05.17 18:04
Dr. Dufus 17.05.17 18:02

Het PP uppen was in ieder geval niet met opzet als regelschending gedaan en had ook geen consequenties voor het wel of niet behouden van het dorp gezien zijn dorp in de ertussen liggende 4 uur gestacked was. Dit bij elkaar vinden wij daarom ook onvoloende om een dergelijke strenge maatregel toetepassen.
De schade die is ontstaan voor jullie is dat er minder deff van ons is gesloopt dan zonder het uppen. Mogelijkheid om dit te compenseren zou kunnen zijn om jullie in de safezone te laten farmen dus GS als reparatie oftewel deff op juliie te slopen als compensatie van de bespaarde troepen. Graag hoor ik van jullie wat jullie van zo een regeling zouden vinden, of jullie een eigen idee hebben of dat jullie op het afstaan van het dorp bestaan. In onze stam heerst grote ontstemming hierover en ze willen de afspraak het liefst opzeggen.

Groeten,
Annika

Laten we even de PM ontleden.

Dr. Dufus 17.05.17 15:41
Ja,

We zorgen graag voor reparatie.
Echter heb ik alle berichten gezien en voor dit ongeluk een dorp in te leveren is helemaal buiten proportie en verweg van fair play.

Met vriendelijke groet,
Annika

Buiten dat het volgens de afspraken zo zou moeten zijn dat het dorp ingeleverd wordt (-> de verdedigende stam maakt de fout en overtreedt de afspraken, wat dus consequenties oplevert) wordt er hier dus gezegd dat de communicatiefout binnen R2W (niet de MB/MB-stam in te lichten) voor ons betekent dat zij in hun recht staan om de muur te uppen met PP. En dat het dus 'geen fairplay' is als het dorp ingeleverd wordt. Wat natuurlijk een vrij misplaatst gebruik is van het woord 'fairplay' zelf, aangezien Gentle hier geen enkele overtreding maakt maar enkel wijst op de overtreding van de stam R2W en dus volgens de afspraken recht heeft op het dorp. Wat is er dan geen fairplay zou je je afvragen?

Laten we verder gaan.

Dr. Dufus 17.05.17 18:02
Het PP uppen was in ieder geval niet met opzet als regelschending gedaan en had ook geen consequenties voor het wel of niet behouden van het dorp gezien zijn dorp in de ertussen liggende 4 uur gestacked was. Dit bij elkaar vinden wij daarom ook onvoloende om een dergelijke strenge maatregel toetepassen.

"Niet met opzet als regelschending gedaan". Alright. Als het dus gebeurt, valt het af te doen als 'het was niet met opzet om de regels te overtreden' en dus is het 'geen fairplay' als het dorp afgegeven moet worden. Dat betekent dus, dat onze spelers net zo goed muren mogen uppen met PP zolang het maar niet de intentie heeft om de regels te schenden. Zo lang het maar geen consequenties heeft voor het behouden van het dorp?! Dat is toch júíst wat er met deze afspraken tegengegaan wordt: een dergelijke afspraak gaat er toch júíst om dat er niet goedkoop verdedigd kan worden als je wil/moet stacken nadat de muur al laag was?

In onze stam heerst grote ontstemming hierover en ze willen de afspraak het liefst opzeggen.
Om dan nog even aan het eind een soort dreigement door te sturen over het opzeggen van de afspraken over het algemeen; alsof ons nu een dienst bewezen wordt door wel een compensatie aan te bieden, echter niet de compensatie die volgens de afspraken zou moeten.

Ik ga hier verder niet te veel woorden aan vuil maken. Het is aan de rest van de wereld en derden om hierover te oordelen.
 

DeletedUser71618

Guest
Laat ik even duidelijk maken dat de enige reden is dat dit op het AF komt, is dat de stammen er onderling niet uit komen dankzij de houding van R2W omtrent de afspraken. Als er goed gehandeld was, had dit ook niet in het openbaar hoeven komen.
 
Bovenaan