Top/Flop stammen

DeletedUser30607

Guest
Ronduit slim? Katapulten zijn prima gebalanceerd met bevolking en grondstofkosten tribalwars makers hebben hier prima over nagedacht. Je verliest veel meer met het gebruik ervan als iemand prima verdedigt.

Je hebt mensen die pro katapulten zijn en zelfs een groot deel daarvan zal je nu zeer triest vinden, achterland katapulten is gewoon heel laag en pure onkunde.
 

DeletedUser30607

Guest
Ik heb je met nog geen enkel feit zien komen, enkel met een screenshot van een pm. Hoe zou jij moeten weten wanneer er een forum post over dit onderwerp is gemaakt binnen onze stam om dit mede te delen aan de leden?

Wat probeer je nu te vertellen? Dat je een spion heb die verkeerde intel door geeft of dat je zomaar wat aan het verzinnen bent op dit moment?
Misschien even bij je leiding informeren wanneer de eerste gesprekken via skype begonnen te lopen wat betreft katapulten;)
 

DeletedUser78104

Guest
Dan moet je die katapulten tegenhouden? Als je heel je front volstacked en al je dorpen in je core leeg laat dan zijn dit mooie doelwitten hiervoor. Dan speel je het zelf dus tactisch al niet goed?

Het niveau van de reactie zegt al genoeg.... Het is natuurlijk veel tactischer om je core te stacken en het front leeg te laten -_-. En je kan nooit al je dorpen stacken dus deze reactie slaat dus weer nergens op. Als jij een massa met 400+ inc krijgt houdt jij alles tegen? xD

Ronduit slim? Katapulten zijn prima gebalanceerd met bevolking en grondstofkosten tribalwars makers hebben hier prima over nagedacht. Je verliest veel meer met het gebruik ervan als iemand prima verdedigt.

Ja ze hebben hier vast en zeker over nagedacht. Maar er is ook nagedacht over het spelplezier dat mensen willen hebben en daarom maken vele meer ervaren spelers ook de keuze om ze niet te gebruiken omdat we het sportief willen houden met zijn allen ;). Daarnaast kan je als aanvaller veel minder verliezen ;). Off bouwt sneller op dan deff. Je verliest dus misschien meer maar bouwt het ook sneller op. En als je boerderijen plat gekata'd zijn kun je onmogelijk troepen bouwen.
 

DeletedUser78192

Guest
Misschien even bij je leiding informeren wanneer de eerste gesprekken via skype begonnen te lopen wat betreft katapulten;)

Ik weet toevallig precies wanneer deze gesprekken begonnen en ik heb twee tegen argumenten.
1. De eerste aanvallen liepen al voor die gesprekken begonnen.
2. Het moment dat de leider de eerste benadering binnen heeft is niet het moment waarop ieder lid het weet, sterker nog er wordt eerst onderhandelt en vervolgens wordt het het voorgelegd aan de stam leden, die stam leden wisten dus niks van wat voor potentiele afspraken dan ook en kan je op geen enkele manier als argument gebruiken in deze discussie. Je zou het kunnen gebruiken in een discussie over dat onze leider sneller open kaart had moeten spelen met de leden, maar dat is een totaal andere discussie niet relevant op deze.
 

DeletedUser78107

Guest
Het niveau van de reactie zegt al genoeg.... Het is natuurlijk veel tactischer om je core te stacken en het front leeg te laten -_-. En je kan nooit al je dorpen stacken dus deze reactie slaat dus weer nergens op. Als jij een massa met 400+ inc krijgt houdt jij alles tegen? xD



Ja ze hebben hier vast en zeker over nagedacht. Maar er is ook nagedacht over het spelplezier dat mensen willen hebben en daarom maken vele meer ervaren spelers ook de keuze om ze niet te gebruiken omdat we het sportief willen houden met zijn allen ;). Daarnaast kan je als aanvaller veel minder verliezen ;). Off bouwt sneller op dan deff. Je verliest dus misschien meer maar bouwt het ook sneller op. En als je boerderijen plat gekata'd zijn kun je onmogelijk troepen bouwen.

Doet het eens in de simulator en kijk naar de grondstofverliezenen nee ik zeg niet dat je je core moet stacken? kata aanvallen die ik zover heb gezien bedroegen een kleine hoeveelheid troepen die je met 2k/2k makkelijk tegenhoud. Om nou gelijk te zeggen dat je je core moet stacken is gewoon een domme reactie?

Als ik zo een grote massa krijg gebruik ik nu de nieuwe feature uitkijktoren ben niet zo een die hard speler. Dan kan ik prima zien welke aanvallen ik met 2k/2k moet blocken en welke aanvallen ik moet stacken. Vroeger kon dat misschien niet maar nu zeker wel en daarmee vind ik dat het prima gebalanceerd is om ook met katapulten aan te vallen. En ik heb nog geen algemene wereld regel discussie gezien we hebben duidelijk andere meningen en wil deze best tegen elkaar opzetten maar we kunnen het verder voeren in een nieuw gemaakte topic als jullie dit willen.
 

DeletedUser78104

Guest
Doet het eens in de simulator en kijk naar de grondstofverliezenen nee ik zeg niet dat je je core moet stacken? kata aanvallen die ik zover heb gezien bedroegen een kleine hoeveelheid troepen die je met 2k/2k makkelijk tegenhoud. Om nou gelijk te zeggen dat je je core moet stacken is gewoon een domme reactie?

Als ik zo een grote massa krijg gebruik ik nu de nieuwe feature uitkijktoren ben niet zo een die hard speler. Dan kan ik prima zien welke aanvallen ik met 2k/2k moet blocken en welke aanvallen ik moet stacken. Vroeger kon dat misschien niet maar nu zeker wel en daarmee vind ik dat het prima gebalanceerd is om ook met katapulten aan te vallen. En ik heb nog geen algemene wereld regel discussie gezien we hebben duidelijk andere meningen en wil deze best tegen elkaar opzetten maar we kunnen het verder voeren in een nieuw gemaakte topic als jullie dit willen.

Zonder een boerderij maken de verliezen aan grondstoffen niks uit volgensmij Want je vergeet de verloren grondstoffen van de boerderij mee te rekenen...
Ja dat is dus 2k/2k per dorp. Stel je hebt 100 dorpen waarvan 50 core en 50 front kost je dat al 100k/100k = al 10 deff dorpen... Is op 100 dorpen redelijk veel ;)
 

DeletedUser78107

Guest
Zonder een boerderij maken de verliezen aan grondstoffen niks uit volgensmij Want je vergeet de verloren grondstoffen van de boerderij mee te rekenen...
Ja dat is dus 2k/2k per dorp. Stel je hebt 100 dorpen waarvan 50 core en 50 front kost je dat al 100k/100k = al 10 deff dorpen... Is op 100 dorpen redelijk veel ;)
Ja en weet je hoeveel het de aanvaller wel niet kost? 1 katapult is 8 bevolking dan kan je veel kleinere legers bouwen. Ik vergeet die niet mee te rekenen heb net even simulaties gedaan en voordat je kata's nut hebben moet je hier ook een leger mee mee sturen. Overigens wil je kata's sneller bouwen kost dit je ook nog in je werkplaats bevolking. Die boerderij kost je uiteindelijk nog minder dan wat het kost om aan te vallen. Die legers zullen ook geen troepen clearen, omdat je geen rammen meestuurt tenzij je die er ook nog bij doet en je leger nog kleiner wordt.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Zonder een boerderij maken de verliezen aan grondstoffen niks uit volgensmij Want je vergeet de verloren grondstoffen van de boerderij mee te rekenen...
Ja dat is dus 2k/2k per dorp. Stel je hebt 100 dorpen waarvan 50 core en 50 front kost je dat al 100k/100k = al 10 deff dorpen... Is op 100 dorpen redelijk veel ;)

vergeet niet het feit, dat de volgende stap dan kata'en is met volle clears erbij.

het hangt er ook vanaf wat je met het kata'en wilt bereiken. Om tactische redenen 1 leveltje omlaag zetten is in mijn ogen nog acceptabel, maar vanwege misbruik neig ik meer naar compleet geen gebruik. Maar ik heb spelers gezien met 400/500katapulten in hun clears, die in 2 aanvallen je boeren naar 1 zetten, dan verlies je bij mij gewoon al het respect
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Ja en weet je hoeveel het de aanvaller wel niet kost? 1 katapult is 8 bevolking dan kan je veel kleinere legers bouwen. Ik vergeet die niet mee te rekenen heb net even simulaties gedaan en voordat je kata's nut hebben moet je hier ook een leger mee mee sturen. Overigens wil je kata's sneller bouwen kost dit je ook nog in je werkplaats bevolking. Die boerderij kost je uiteindelijk nog minder dan wat het kost om aan te vallen. Die legers zullen ook geen troepen clearen, omdat je geen rammen meestuurt tenzij je die er ook nog bij doet en je leger nog kleiner wordt.

ehm een boer level 30 kost alleen al 250k grondstoffen totaal + een vrij lange bouwtijd. het klopt dat meer kata's je legerslagkracht enigszins verlaagd, maar bouwt in verhouding tot de normale clear even sneller op. maar idd verdere discussie over katapulten kunnen we beter in een ander topic voeren dan dit ;)
 

DeletedUser78107

Guest
vergeet niet het feit, dat de volgende stap dan kata'en is met volle clears erbij.

het hangt er ook vanaf wat je met het kata'en wilt bereiken. Om tactische redenen 1 leveltje omlaag zetten is in mijn ogen nog acceptabel, maar vanwege misbruik neig ik meer naar compleet geen gebruik. Maar ik heb spelers gezien met 400/500katapulten in hun clears, die in 2 aanvallen je boeren naar 1 zetten, dan verlies je bij mij gewoon al het respect

Uit gaande van een 10k/10k def dorp.
500 Katapulten in je clear meesturen dan heb je na 2 aanvallen een boerderij van 24 en nog 3,5k/3,5k over.
Als je deze aanval vervangt met rammen is het def dorp dood.

Dan kan je in dat def dorp geleidelijk je troepen met je boerderij opbouwen of ben ik de enige die dit zo heeft volgehouden in het begin?
 

DeletedUser78107

Guest
ehm een boer level 30 kost alleen al 250k grondstoffen totaal + een vrij lange bouwtijd. het klopt dat meer kata's je legerslagkracht enigszins verlaagd, maar bouwt in verhouding tot de normale clear even sneller op. maar idd verdere discussie over katapulten kunnen we beter in een ander topic voeren dan dit ;)

We kunnen de discussie ook eindigen denk dat meningen nogal verschillen. Verder vind ik dat er ook gewoon respect moet zijn voor spelers die wel alle hoeken en gaten van het spel willen ontdekken en daaronder ook katagebruik. Hiermee blaas ik de discussie misschien verder op, maar we kunnen ook in PM's verder discussiëren als dit iemand voldoening geeft.
 

DeletedUser78107

Guest
Misschien even bij je leiding informeren wanneer de eerste gesprekken via skype begonnen te lopen wat betreft katapulten;)

Alone On A Mission gisteren om 23:07 uur
Hejhej,

Even kort, heb het al aangegeven op skype, laten we de kata's maar gebruiken alleen op de muur en verzamelplaats, er is geen baad bij om deze ook op andere gebouwen te gooien, zoals boerderijen en grondstofproducties.

Kan je dit overleggen met je stamgenoten?

Tom

Hier werd pas gezegd dit te overleggen met onze stam. Daarvoor was om 22:34 al een post gemaakt dat we een flop zijn vanwege katagebruik. (wat ik overigens nog steeds een prima gebalanceerde tactiek vind doe er maar is dieper onderzoek over met de simulator inplaats van gewoon pure haat erop)
 

DeletedUser77118

Guest
Die post was er een uur later lieverd.. niet 22.34 maar 23.34. Verder denk ik niet dat dit gepost is door alone om er een eventuele derde partij bij te halen of iets dergelijks maar komt het omdat er belachelijke dingen zijn gezegd door Trek waardoor alone de kata afspraken tussen gentle & ~AF~ niet zag gebeuren. Verder heeft alone los van dat niks verkeerds gepost, waarom zou hij niet mogen zeggen dat hij jullie flop vindt? Er zijn toch verder geen afspraken meer tussen de stammen.. En waarom als kata afspraken gemaakt zouden moeten worden, zou een forumpost daarbij voorbarig of iets dergelijks zijn? Imo zijn dat van elkaar losstaande dingen. Je zou bijvoorbeeld ook geen staande kata afspraken schenden als er iemand op het AF wat lelijks over je post.

Verder moet er een mod uit zijn bed getimmerd worden, de dubbelposts houden namelijk niet op :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser49571

Guest
To be fair, de kata's waar Gentle hier nu over komt klagen waren al uren voor de eerste benadering over kata afspraken onderweg en door deze onderhandelingen nu al meteen zo op te blazen lokken ze niks anders uit dan net zo zielige reactie van sommige van mijn stam leden, wat ik van beide kanten jammer vind.

Ik zal onder geen omstandigheden kata's gebruiken op andere targets dan de AH, de verzamelplaats en de muur, al is dat laatste rond uit inefficiënt gezien rammen beter werken.


Ik roep bij deze mijn stam en Gentle op beide te stoppen met deze onzinnige acties en de dialoog op een normale toon te vervolgen. Ik ben de beroerdste niet en ik weet dat de Gentle leiding altijd goed skype contact heeft gehad met mijn stamleiding, ik hoop dat deze vervolgt kan worden.

Ehh, even een dingetje hè, had het er met lorenz al over nadat onze nap verbroken was over dit katabeleid, hieruit kwam dat hij niet gebruikt maakt van deze eenheid en dit ook zal over hebben bij jullie.

Nu kreeg ik dus de kata's op boer en smid bij meerdere dorpen, misschien niet heel veel, maar vandaar dat ik lorenz hier nogmaals oversprak en moest toen een pm sturen, deze pm was kort, dit omdat het al op skype groot en deels besproken was.

Anyways, ik hoop gewoon dat het gekata enkel op muur vzmp en eventueel kerktoren blijft. Dit houdt het voor iedereen een stuk leuker :)

Edit: op de rest reageer ik zo
 

DeletedUser63354

Guest
Ik moet wel zeggen dat de mensen die nu nog kata gebruik graag getolereerd willen zien worden, nogal naïef bezig zijn. Het komt er op neer dat het gros van de spelers geen kata' s gebruikt omdat het totaal geen skill betreft en omdat het je spelplezier ontneemt.

Kata's op achterland sprayen kan iedereen.
Argumenten als 'je moet maar blocken' zijn dan ook totale bullshit. Ja, het tactische voordeel van kata's is er wel degelijk, maar aangezien men vaak overdrijft in hun kata-gebruik (regels waarbij maar 1 level oid wordt toegestaan zijn vage regels), kun je niet op die afspraken bouwen.

En ten slotte zegt Trek dat stacken zwakker is dan kata's :D Ja sorry hoor maar die is helemaal van het padje af.
 

DeletedUser78107

Guest
Ik moet wel zeggen dat de mensen die nu nog kata gebruik graag getolereerd willen zien worden, nogal naïef bezig zijn. Het komt er op neer dat het gros van de spelers geen kata' s gebruikt omdat het totaal geen skill betreft en omdat het je spelplezier ontneemt.

Kata's op achterland sprayen kan iedereen.
Argumenten als 'je moet maar blocken' zijn dan ook totale bullshit. Ja, het tactische voordeel van kata's is er wel degelijk, maar aangezien men vaak overdrijft in hun kata-gebruik (regels waarbij maar 1 level oid wordt toegestaan zijn vage regels), kun je niet op die afspraken bouwen.

En ten slotte zegt Trek dat stacken zwakker is dan kata's :D Ja sorry hoor maar die is helemaal van het padje af.

"Het komt er op neer dat het gros van de spelers geen kata' s gebruikt omdat het totaal geen skill betreft en omdat het je spelplezier ontneemt."
Of omdat het gros van de spelers hun frontlinie gewoon veilig wil volstacken en toekijken? Dat betreft veel skill zeg jeetje! Dan kan je alsnog edels gaan sturen in de achterlinie, maar die worden te makkelijk geblokt met de looptijden en de heoveelheid die je kan sturen (Tenzij je natuurlijk 2/3weken gaat voorbereiden met de hoeveelheid dorpen die ik heb) dan moet je het dus even anders aanpakken met een andere tactiek, maar waarschijnlijk vinden mensen dit niet leuk omdat het dan te moeilijk wordt ???

"Kata's op achterland sprayen kan iedereen"
Je dorpen vol stacken kan iedereen? Wat is dit voor zinloos argument.

"Argumenten als 'je moet maar blocken' zijn dan ook totale bullshit. "
Omdat? Ohja de frontlinie moet gestacked zijn in tijden van oorlog moet je geen verdediging hebben in andere dorpen want dat is veel meer skill based!?

" (regels waarbij maar 1 level oid wordt toegestaan zijn vage regels), "
Waarom zouden die regels er uberhaupt zijn vind ze nergens in de regels terug? Als iemand je gebouwen katapuleerd naar level 1 had je maar moeten verdedigen dan is het gewoon nogal dom dat je all je troepen naar je frontlinie heb gestuurd. Dat is gewoon een waardeloze tactiek die gecounterd wordt door katapulten en omdat het grootste gedeelte van de spelers het toch doet zijn ze tegen katapulten?

"En ten slotte zegt Trek dat stacken zwakker is dan kata's"
Vind beide tactieken niet zwak maar katapulten counteren het volledig defenseless laten van je core prima. En om zo een tactiek weg te bannen, omdat het niet in je voordeel is vind ik vrijwel zwak.


Ehh, even een dingetje hè, had het er met lorenz al over nadat onze nap verbroken was over dit katabeleid, hieruit kwam dat hij niet gebruikt maakt van deze eenheid en dit ook zal over hebben bij jullie.

Nu kreeg ik dus de kata's op boer en smid bij meerdere dorpen, misschien niet heel veel, maar vandaar dat ik lorenz hier nogmaals oversprak en moest toen een pm sturen, deze pm was kort, dit omdat het al op skype groot en deels besproken was.

Anyways, ik hoop gewoon dat het gekata enkel op muur vzmp en eventueel kerktoren blijft. Dit houdt het voor iedereen een stuk leuker :)

Edit: op de rest reageer ik zo

Wij kunnen lorènz zijn skype niet regelen ik vind het verder prima om regels te bespreken bij een oorlog, maar door zelf het algemene forum op te zoeken en dan ons als Flop neer te zetten denk ik niet dat je die afspraken voor elkaar krijgt. En als je dan die katapulten krijgt van 1 van onze spelers (zover ik weet) vind ik het jammer dat je onze hele stam dan zo neerzet. Neem dat dat dit gewoon frustratie was dan?

Die post was er een uur later lieverd.. niet 22.34 maar 23.34. Verder denk ik niet dat dit gepost is door alone om er een eventuele derde partij bij te halen of iets dergelijks maar komt het omdat er belachelijke dingen zijn gezegd door Trek waardoor alone de kata afspraken tussen gentle & ~AF~ niet zag gebeuren. Verder heeft alone los van dat niks verkeerds gepost, waarom zou hij niet mogen zeggen dat hij jullie flop vindt? Er zijn toch verder geen afspraken meer tussen de stammen.. En waarom als kata afspraken gemaakt zouden moeten worden, zou een forumpost daarbij voorbarig of iets dergelijks zijn? Imo zijn dat van elkaar losstaande dingen. Je zou bijvoorbeeld ook geen staande kata afspraken schenden als er iemand op het AF wat lelijks over je post.

Verder moet er een mod uit zijn bed getimmerd worden, de dubbelposts houden namelijk niet op :D

Was zeker wel 22:34 pagina 40 als je het nog een keer wilt nachecken. Aha dus, omdat 1 speler iets zegt die overigens geen stamleiding is trekt hij conclusies. Mhhkay? Zeker zeker heeft hij niks verkeerds gepost hij mag dat zeker zeggen wij mogen ook onze mening geven neem ik aan, maar vind het mooi dat hij dan daarna alsnog over kata afsrpaken wilt gaan discussiëren. En hoezo zijn het losstaande dingen? Als iemand op het AF alsnog post dat ik katapulten gebruik ALS ik ze niet zou gebruiken zou gebruiken, omdat ik hier een afspraak over heb is dat nogal een gebrek aan respect naar de persoon waar je een afspraak mee hebt gemaakt. Dan zou ik zeker overwegen om die afspraak te gaan schenden door het gebrek aan respect van de tegenstander. (Dit is ALS we die afspraak zouden maken he)
 

DeletedUser77455

Guest
Of omdat het gros van de spelers hun frontlinie gewoon veilig wil volstacken en toekijken? Dat betreft veel skill zeg jeetje! Dan kan je alsnog edels gaan sturen in de achterlinie, maar die worden te makkelijk geblokt met de looptijden en de heoveelheid die je kan sturen

Als iemand je gebouwen katapuleerd naar level 1 had je maar moeten verdedigen dan is het gewoon nogal dom dat je all je troepen naar je frontlinie heb gestuurd.

Hier spreek je jezelf al tegen... Als je troepen allemaal aan het front staan ga je niet veel edels kunnen blokken...

Maar bon, even uitleggen, waarom stack je je frontlinie, omdat die dorpen dan niet zomaar zouden gepakt worden als je er eens een uurtje niet bent, short range wat troepen op knallen en edelen...

Als je je front stackt hou je ook troepen mobiel, die gebruik je om edels te blokken, als je die gebruikt om kata's te blokken (en de muur is al naar beneden gehaald + je kan die niet meer opbouwen doordat je vijand je boerderij naar beneden gekegeld heeft) zit je gewoon binnen de korste keren zonder def en ben je gewoon hulpeloos tegenover je vijand.

Dan is de kost van een boerderij eigenlijk echt veel te groot om die zomaar naar beneden te schieten, en als je dat om die reden doet wil je net goedkoop iemand slopen. Om te kata'en heb je niks van skills nodig.

Weetje wat typisch zou zijn, dat jou account aan flarden wordt geschoten en dat je dan sowieso zal komen janken dat het oneerlijk is en dan zal je wel anders praten...

Ik ken genoeg hardcore kata'ers die bekeerd zijn gewoon omdat ze eens zelf konden proeven wat het is om gewoon je account kapotgeschoten te zien worden.

Je moet gewoon plannen en samenwerken met je stamgenoten, niet hersenloos gebouwen neerschieten...

Er is weldegelijk heel wat inzicht en skill nodig om alles te bolwerken, zorgen dat je def op de juiste plaats staat op het juiste moment om een vijand af te slaan, en daar wordt het spel net leuk. Slim stacken is daar een onderdeel van, je kan niet zomaar alles stacken.
 

DeletedUser49571

Guest
Wij kunnen lorènz zijn skype niet regelen ik vind het verder prima om regels te bespreken bij een oorlog, maar door zelf het algemene forum op te zoeken en dan ons als Flop neer te zetten denk ik niet dat je die afspraken voor elkaar krijgt. En als je dan die katapulten krijgt van 1 van onze spelers (zover ik weet) vind ik het jammer dat je onze hele stam dan zo neerzet. Neem dat dat dit gewoon frustratie was dan?

Ik mag jullie toch een flopstam noemen door het kata gebruik, de kinderachtige pms etc ;)
En dan had lorenz gewoon beter moeten communiceren met jullie als stam, gelukkig lopen er nu gesprekken over het kata gebruik, daar kunnen jullie allemaal jullie input geven op het stamforum en hoop dat daar het positieve uitkomt wat voor iedereen het spelplezier behoud.
 

DeletedUser78107

Guest
Ik mag jullie toch een flopstam noemen door het kata gebruik, de kinderachtige pms etc ;)
En dan had lorenz gewoon beter moeten communiceren met jullie als stam, gelukkig lopen er nu gesprekken over het kata gebruik, daar kunnen jullie allemaal jullie input geven op het stamforum en hoop dat daar het positieve uitkomt wat voor iedereen het spelplezier behoud.

Kinderachtige PM's zijn wederzijds geworden volgens mij :D Spelbehoud is denk ik voor beide partijen anders geworden.

Het punt is dat je ons als flopstam neerzet voordat die PM's kwamen. Die overigens waarschijnlijk als reactie kwamen van onder andere ik op je forumpost op het AF die wij ook nogal kinderachtig vonden.
 

DeletedUser63354

Guest
Ik heb echt het idee alsof ik tegen iemand aan het praten ben die geen moreel besef heeft, maargoed, daar gaan we weer:

"Het komt er op neer dat het gros van de spelers geen kata' s gebruikt omdat het totaal geen skill betreft en omdat het je spelplezier ontneemt."
Of omdat het gros van de spelers hun frontlinie gewoon veilig wil volstacken en toekijken? Dat betreft veel skill zeg jeetje! Dan kan je alsnog edels gaan sturen in de achterlinie, maar die worden te makkelijk geblokt met de looptijden en de heoveelheid die je kan sturen (Tenzij je natuurlijk 2/3weken gaat voorbereiden met de hoeveelheid dorpen die ik heb) dan moet je het dus even anders aanpakken met een andere tactiek, maar waarschijnlijk vinden mensen dit niet leuk omdat het dan te moeilijk wordt ???

Hoe dan ook, of je nou wel of geen kata's op iemands achterland gebruikt, deffen met mobiele def op dorpen die toch safe liggen is veel te duur. Als jij beslist om daar boeren bij naar beneden te schieten, dan kom je niet op een andere beslissing. Daarnaast denk je dat spelers maar gewoon even alle frontdorpen vol kunnen stampen, nah..

"Kata's op achterland sprayen kan iedereen"
Je dorpen vol stacken kan iedereen? Wat is dit voor zinloos argument.

De discussie ging niet over stacken, maar over kata'en. Haal geen argumenten erbij die niet relevant zijn voor het onderwerp. Daarnaast ga ik er vanuit dat jij ook wel begrijpt dat stacken een onderdeel is van verdedigen, en ja je hebt er wel degelijk inzicht voor nodig. Dat is bij katagebruik absoluut niet zo.

"Argumenten als 'je moet maar blocken' zijn dan ook totale bullshit. "
Omdat? Ohja de frontlinie moet gestacked zijn in tijden van oorlog moet je geen verdediging hebben in andere dorpen want dat is veel meer skill based!?

Kataclears blocken op achterland is duur ivm mobiel troepgebruik. Als jij edels gaat sturen op die achterlanddorpen dan zul je verdediger dwingen om wél te verdedigen, waardoor er sowieso mobiele troepen (want er staan geen stacks) kapot gaan. Niemand heeft ooit erover nagedacht zijn troepen kapot te laten gaan aan clears op het achterland. Dat kata's dit moeten counteren is zinloos, want dan gaat nog steeds niemand het doen. Ofwel, nut van kata's is verdwenen. Ze zijn er enkel nog om iemands plezier naar de maan te helpen, echter kun je ook tactisch gebruik maken van kata's: 1 leveltje boer prima. Zie volgende quote.

" (regels waarbij maar 1 level oid wordt toegestaan zijn vage regels), "
Waarom zouden die regels er uberhaupt zijn vind ze nergens in de regels terug? Als iemand je gebouwen katapuleerd naar level 1 had je maar moeten verdedigen dan is het gewoon nogal dom dat je all je troepen naar je frontlinie heb gestuurd. Dat is gewoon een waardeloze tactiek die gecounterd wordt door katapulten en omdat het grootste gedeelte van de spelers het toch doet zijn ze tegen katapulten?

En dit getuigt wel van een behoorlijke kortzichtigheid. Je zegt dat je ze niet in de regels terugvindt :D Nee duh, ben je zo achterlijk jezus. Jullie zijn toch afspraken aan het maken met REGELS omtreft katagebruik?

"En ten slotte zegt Trek dat stacken zwakker is dan kata's"
Vind beide tactieken niet zwak maar katapulten counteren het volledig defenseless laten van je core prima. En om zo een tactiek weg te bannen, omdat het niet in je voordeel is vind ik vrijwel zwak.

Zoals ik al zei zal je de voordelen tegen de nadelen tegen elkaar opwegen. Conclusie daarvan is nog steeds dat je geen troepen dood laat gaan in dorpen op het achterland omdat je tegenstander het zo leuk vindt om te kata'en. Heb het hierboven ergens ook al uitgelegd -> 2 quotes naar boven.

Wij kunnen lorènz zijn skype niet regelen ik vind het verder prima om regels te bespreken bij een oorlog, maar door zelf het algemene forum op te zoeken en dan ons als Flop neer te zetten denk ik niet dat je die afspraken voor elkaar krijgt. En als je dan die katapulten krijgt van 1 van onze spelers (zover ik weet) vind ik het jammer dat je onze hele stam dan zo neerzet. Neem dat dat dit gewoon frustratie was dan?

Dat heet propaganda.

Was zeker wel 22:34 pagina 40 als je het nog een keer wilt nachecken. Aha dus, omdat 1 speler iets zegt die overigens geen stamleiding is trekt hij conclusies. Mhhkay? Zeker zeker heeft hij niks verkeerds gepost hij mag dat zeker zeggen wij mogen ook onze mening geven neem ik aan, maar vind het mooi dat hij dan daarna alsnog over kata afsrpaken wilt gaan discussiëren. En hoezo zijn het losstaande dingen? Als iemand op het AF alsnog post dat ik katapulten gebruik ALS ik ze niet zou gebruiken zou gebruiken, omdat ik hier een afspraak over heb is dat nogal een gebrek aan respect naar de persoon waar je een afspraak mee hebt gemaakt. Dan zou ik zeker overwegen om die afspraak te gaan schenden door het gebrek aan respect van de tegenstander. (Dit is ALS we die afspraak zouden maken he)

Dus we mogen geen conclusies trekken als iemand, die geen stamleiding is, wat zegt?
Krom.
 
Bovenaan