Top/Flop stammen

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
Elke keer als ik de verleiding voel om weer 52 te spelen, lees ik dit topic door. Dan heb ik die verleiding niet meer.
 

DeletedUser76972

Guest
Het verbaasd me te zien dat er blijkbaar afspraken waren met Wop!.
Zowel ik als zijn medespelers staan er van versteld dat hij in 6 minuten akkoord ging met zo'n voorstel en het nergens heeft gemeld.
Dat was niet niet hoe we hem kende.

Zou Gentle deze PM wisseling IG naar ons kunnen doorsturen zodat we er 100% zkr van de authenticiteit kunnen zijn?
Niet zozeer dat we jullie wantrouwen, maar het enige dat we kunnen terugvinden was dat deze afspraken zoek waren.

481796df5362d20b6ee496bd7b99b500.png

Ook deels om de interne vermoedens te sussen dat de screen uit context gehaald zou zijn. Jasper zegt immers: "lijkt me prima" en niet letterlijk dat het akkoord is, waardoor het net zo goed de start van een langere conversatie met een andere wending geweest kon zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76972

Guest
Naar nog wat verder graven in oude skype chats kwam deze screen naar voren.

Capture.png

Deze screen is afkomstig van 19-01-2017, uit de chat waar Jasper met zijn medespelers overlegde over het voorstel.
Dit bevestigd de vermoedes dat jullie screen uit het context gehaald is en er dus daadwerkelijk geen afspraken waren met Wop.
Sterker nog, dit bevestigd dat account Captain Blue ervan op de hoogte was dat hier niet akkoord mee was gegaan.

Graag zie ik de dorpen die nu onterecht zijn afgestaan terug naar onze stam gaan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.892
Deze screen is afkomstig van 19-01-2017, uit de chat waar Jasper met zijn medespelers overlegde over het voorstel.
Dit bevestigd de vermoedes dat jullie screen uit het context gehaald is en er dus daadwerkelijk geen afspraken waren met Wop.
Sterker nog, dit bevestigd dat account Captain Blue ervan op de hoogte was dat hier niet akkoord mee was gegaan.

Graag zie ik de dorpen die nu onterecht zijn afgestaan terug naar onze stam gaan :)
Even los van de inhoud: als Jasper dit voorstel heeft besproken, hoezo beweert hij niks van het voorstel te weten?
 

DeletedUser72576

Guest
Hoe kun je een bal gooien zo hard als je kunt en ervoor zorgen dat die terug bij je komt zelfs als die nergens tegenaan stuitert. De bal zit nergens aan vast en niemand vangt em en gooit em terug naar je?

Filosofisch meesterbrein in spe gespot.

Jullie verwijzen iedereen van het kastje naar de muur.

Bedoel je
[15:40:46] Bonaya | Single Malt |: Ik word nu echt van kant naar wal gestuurd :'(
? :D
 

DeletedUser72576

Guest
Naar nog wat verder graven in oude skype chats kwam deze screen naar voren.

Capture.png

Deze screen is afkomstig van 19-01-2017, uit de chat waar Jasper met zijn medespelers overlegde over het voorstel.
Dit bevestigd de vermoedes dat jullie screen uit het context gehaald is en er dus daadwerkelijk geen afspraken waren met Wop.
Sterker nog, dit bevestigd dat account Captain Blue ervan op de hoogte was dat hier niet akkoord mee was gegaan.

Graag zie ik de dorpen die nu onterecht zijn afgestaan terug naar onze stam gaan :)

Dit bevestigt toch juist dat er wel afspraken zijn? We waren al een tijdje aan het overleggen over afspraken, op 19.01.2017 om 12.38 hebben we die afspraken nog even samengevat in een aparte pm (bijgaand nog eens, maar hij is al eens gedeeld). Daarna geeft godrekt aan dat er bij een eventuele buitenproportionele vergeldingsactie toch geen afspraken komen. Er is nooit een vergeldingsactie gekomen van onze kant dus de afspraken zijn officieel geweest.

Dan het laatste stukje tussen haakjes.
"er waren geen afspraken omtrent pp en kata'en starten we niet mee uit onszelf."
Dit stuk geeft aan dat er nog geen officiële afspraken waren op het moment waarover gesproken wordt in de pm. Als ik het me goed herinner had Mymummm iets geuppt of iets dergelijks. Daarna zijn er vlug afspraken gekomen om zulke situaties in de toekomst te voorkomen. Er waren op het moment van schrijven van de pm dus wel afspraken :)

Captain Blue 19.01.17 12:38
Heren,

Ik wilde jullie een voorstel doen omtreft kata's en pp abusen. Ik hoor wel of jullie akkoord gaan.

Er wordt tussen beide stammen niet gekatad, met uitzondering van doelen als:
- Muur
- Verzamelplaats
- Uitkijktoren

Er wordt door beide stammen geen defensief voordeel gehaald door het gebruik van PP. Dit houdt dus in dat er geen muren gehalveerd mogen worden, maar dat je verder vrij bent om met pp te doen wat je wil. Verder valt het tevens niet echt te controleren, laten we de grenzen niet opzoeken.

Deze pm is een gevolg van een actie van Mymummm, die muren gehalveerd heeft tijdens onze aanval. Dit is niet volgens de normen en waarden die wij vastgesteld hebben binnen onze stam en waaruit wij zullen handelen als onze tegenstander dat ook doet. Wij zullen nog een vergeldingsactie in huis hebben.

Ik ga er vanuit dat Plop zich distantieert van deze 2 praktijken.

Met vriendelijke groet,
Captain

GodRekt 19.01.17 12:44
GodRekt vandaag om 12:44 uur
Beste,

Lijkt me prima, enkel hoop ik dat je met die vergeldingsactie niet bedoelt dat je z'n boerderij nog wil platbranden.
_________________
Jasper | GR


Captain Blue 19.01.17 12:47
We zijn nog aan het beslissen wat ons een goede actie lijkt om het te compenseren. Katagebruik is 1 van die mogelijkheden. Boeren naar 1 schieten is dat niet.

Ik kan u wel meegeven dat na deze vergeldingsactie we ons direct aan de afspraken zullen houden.

Mochten jullie nog andere normen en waarden hebben die relevant zijn voor ons, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Captain Blue
 

DeletedUser76972

Guest
Even los van de inhoud: als Jasper dit voorstel heeft besproken, hoezo beweert hij niks van het voorstel te weten?
Dit betreft een andere Jasper. Er speelde toen der tijd nog een andere Jasper op Godrekt

Even los van de inhoud, Volgens mij kan jij je op Overlord beter bezig houden met deffen (chuckle)
Jaja heb dorpen verloren aan zooi, maar ben nu eenmaal een noob en dat er 4 stammen meerder malen tegelijkertijd aanvielen doet er verder niet toe.
Zullen we nu maar stoppen met op de man aanvallen? :)

Dit bevestigt toch juist dat er wel afspraken zijn? We waren al een tijdje aan het overleggen over afspraken, op 19.01.2017 om 12.38 hebben we die afspraken nog even samengevat in een aparte pm (bijgaand nog eens, maar hij is al eens gedeeld). Daarna geeft godrekt aan dat er bij een eventuele buitenproportionele vergeldingsactie toch geen afspraken komen. Er is nooit een vergeldingsactie gekomen van onze kant dus de afspraken zijn officieel geweest.

Dan het laatste stukje tussen haakjes.
"er waren geen afspraken omtrent pp en kata'en starten we niet mee uit onszelf."
Dit stuk geeft aan dat er nog geen officiële afspraken waren op het moment waarover gesproken wordt in de pm. Als ik het me goed herinner had Mymummm iets geuppt of iets dergelijks. Daarna zijn er vlug afspraken gekomen om zulke situaties in de toekomst te voorkomen. Er waren op het moment van schrijven van de pm dus wel afspraken :)

Wat ik zie zijn enkel onderhandelingen over mogelijk afspraken, maar nergens zie ik dat er gezegd wordt dat er akkoord gegaan is. Je geeft in het dikgedrukte gedeelte aan dat er al een tijdje overlegd werd en dat de eerste pm enkel een samenvatting was.

Dat klopt niet. In de screens en logs die ik zie begint de discussie juist vanaf dat moment. (zie ook onderstaande screen)

Capture.png

Toch wordt juist deze eerste PM wordt door jullie ingezet om aan te tonen dat er afspraken gemaakt waren. Is nogal krom..

Jullie zeggen dat er afspraken gemaakt zijn, wij geven aan er niks vanaf te weten. Nu is het aan jullie de taak om met een duidelijk screen te komen dat deze afspraken er wel stonden en niet met vage screen en dubbelzinnige teksten die tussen haakjes staan.
 
Reactiescore
1.892
Dit betreft een andere Jasper. Er speelde toen der tijd nog een andere Jasper op Godrekt
Beter kicken jullie er een paar, begint vrij verwarrend te worden. :D

Maar oke, ik weet op wie je doelt, zonde dat hij is gestopt.
 

DeletedUser63354

Guest
Er is nooit een vergeldingsactie geweest, Overlord. Tevens stond die vergeldingsactie los van die afspraken. Afspraken zijn dus bevestigd door jou zojuist. Dankje.
 
Bovenaan