Top/Flop Stammen

DeletedUser75767

Guest
Irid. heeft de afgelopen 3 dagen al negatief gestaan qua punten, ook vandaag staan ze al in de min. Gaat lekker daar :D

c3f5f4aa944b496083c930f515bc7374.png

Zijde 1:
Stammen: Fide
Zijde 2:
Stammen: Irid.

Timeframe: Laatste week

Totale overnames:

Kant 1: 462
Kant 2: 211
Verschil: 251

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 120
Kant 2: 32
Verschil: 88

chart


Puntentotaal van totale overnames:

Kant 1: 3,970,564
Kant 2: 1,677,809
Verschil: 2,292,755

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1,104,936
Kant 2: 282,741
Verschil: 822,195

chart
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Oldskoel die nu definitief gevallen is en Gentleman waar ook flinke verliezen worden geleden. Is dit dan het begin van het einde van de Firm/Mono combinatie?

Begin september zeiden er een paar wat leuke zaken:

b947a1076d7a0fe668b8007720fa3978.png


50a03c0e83f152e9294a92dbd45f166d.png

9fae1deef0f7e3f1dd6d5c9874725d5c.png


In de wetenschap dat het oude team van Oldskoel direct ging rennen toen we de druk een beetje opvoerden en nu Gentleman ook al begint te rennen zijn dit toch wel erg grappige uitspraken. Maarja in hoeverre moeten we Irid serieus nemen? Andy van Oldskoel zou gestopt zijn met tw, omdat hij last had van epilepsie en daardoor geen tw meer kon spelen, heel toevallig precies wanneer er incs kwamen. Nu komt hij terug en changed hij zonder pardon het wachtwoord en verteld dat dat niet waar was, maar dat hij op vakantie was. Precies op een moment dat Oldskoel even geen tot minder druk kreeg kan hij opeens wel weer tw spelen.

Wie is de volgende die gaat?

To be continued.
 
Reactiescore
3.540
Het nare is, altijd als er incs komen hebben ineens allerlei spelers last van IRL issues. En ik wil niet mensen vals beschuldigen van runnen dus hou ik liever m'n mond maar. Al helemaal omdat in het inmiddels verre verleden mijn eigen account ook is gevallen vanwege irl redenen zou het te hypocriet voor woorden zijn om andere mensen te beschuldigen van liegen oid. Dus accepteren we het gewoon, zoeken we oplossingen die helaas niet altijd werken of van lange duur zijn.

Wat ik wel weet is dat het jammer is, en natuurlijk gewoon goed gedaan van Fide. Hoe de stam mono/irid zich verder zal ontwikkelen durf ik geen uitspraken over te doen, al is het duidelijk dat de toekomst niet over rozen zal gaan.

Om toch maar op een positieve noot te eindigen: de sfeer binnen mono/irid zat er vaak ondanks vele tegenslagen goed in, heb hartstikke genoten van iedereen hier, jammer dat het voor sommige accounts zo moet eindigen. Tuurlijk zaten we er met z'n allen wel eens goed doorheen, maar ik durf toch wel te zeggen dat ik goede vrienden heb gemaakt en leuke mensen heb leren kennen in mijn tijden hier, en dat er nog vele mogen komen (voor zolang het duurt ;) )
 

DeletedUser7072

Guest
Degene die ingezet hebben op Deluxe kunnen beter hun aanvallen op mono staken om te voorkomen dat ze hun eigen voorspelling niet uit laten komen(tegenovergestelde van self fulfilling prophecy ofzo) :D

En no probz, ze kunnen altijd hun naam nog veranderen dus komt goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Nadat bij Irid spelers zijn gaan runnen en het onrustig lijkt beginnen te worden lijkt nu de volgende stam aan de beurt te zijn met een stapel problemen.

Want bij Deluxe is er zojuist een leider opgestapt, op tw stats nog niet te zien, maar hier het bewijs:
cb492b39844e817b975018b02aaa128d.png


Wat is de reden dat Koutetsujou Deluxe leaved? Op 10 september toegetreden tot Deluxe en al vlot tot leiding gebombardeerd. Deluxe leek te draaien tot de laatste anderhalve week a 2 weken. Relatief weinig terreinwinst wordt er gewonnen. Ze lijken ogenschijnlijk het moeilijk te hebben met Fear die hen flink aanpakt.

Ook schiet het nou ook niet bepaald veel op met het wegwerken van The Age of Noblity.

Maar misschien is ook wel de reden, het ogenschijnlijke runnen van Noriare, want die heeft in iets meer dan 12 uur al 25 dorpen verloren en daarvoor is dit het bewijs:

Zijde 1:
Spelers: noriare
Zijde 2:
Stammen: Fear, Irid.

Timeframe: Laatste 24 uur

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 0
Kant 2: 25
Verschil: 25

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 0
Kant 2: 226,946
Verschil: 226,946

chart



Graag horen we natuurlijk meer van Deluxe zelf of van Koutetusju over de daadwerkelijke reden. Want het is natuurlijk hoogst opmerkelijk dat een leider opstapt uit een stam wanneer de sam hem juist het hardste nodig heeft.... Kiest de leider alvast het ruime sop om voor de ellende al weg te zijn met zijn schip? Wordt vervolgd hopelijk???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77660

Guest
Wij zijn bezig aan onze post.
Geduld, iedereen heeft ook andere verplichtingen in RL op dit moment wat er voor zorgt dat we stukje per stukje aanvullen.

Geeft ons ook de kans na te denken over zaken die we misschien gemist hebben.
 

DeletedUser71930

Guest
Vandaag heb ook ik een besluit genomen. Ik zal Deluxe verlaten met mazzelventje, kort na het plaatsen van deze post, hoe we verder gaan is aan anderen.

  1. Omtrent de NAP tussen TAoN en mazzelventje
Omtrent de NAP die eerder deze week geschonden is tussen mij (mazzelventje) en The Age of Nobility zijn een hoop geruchten rondgegaan. Ik heb intussen contact gehad met TAoN om de gebeurtenissen uit te leggen, en zal dat hier ook doen om alle onduidelijkheid hierover weg te nemen. In fact, is het eigenljik een relatief simpel gebeuren. De onderhandelingen met TAoN omtrent een NAP zijn via dobbelsteen1 gelopen. Helaas was er nogal wat heibel in de stam omtrent deze NAP, en is er daardoor een hoop onduidelijkheid geweest over wat de gemaakte afspraken zijn, en zijn er een hoop suggesties genoemd (geëist eigenlijk) binnen de stam.

De afspraak was een NAP tussen dobbel en TAoN tot 15 oktober, en een NAP tussen mazzel en TAoN tot 15 oktober. Helaas hebben we hier geen definitieve pm over rondgestuurd met de exacte afspraken, want dan had ik ze kunnen controleren. In mijn hoofd zat dat ik mocht aanvallen tot het moment waarop ik de fusie met dobbelsteen zou starten. Gezien dat niet het geval was, dacht ik dat we afgelopen maandag daadwerkelijk mochten aanvallen, en heb ik hiervoor mijn VV afgegeven. Toen ik na mijn verjaardag terug kwam, bleek er nogal wat heisa over te zijn geweest, waar helaas Olivier van dobbelsteen de schuld van kreeg door de meste mensen. Ik heb zelf ingestemd met de NAP zoals die was, ik had alleen moeten vastleggen hoe het was zodat ik deze niet verkeerd onthouden had.. De fout is dus voornamelijk aan mijn kant. Verder had TAoN er ook goed aan gedaan met mij te controleren of het echt zo was, want ik heb hun niet meegedeeld dat dobbel namens mij handelde (dat was overigens wel zo!)

Ik wil dan ook iedereen die namens mij gesproken heeft, duidelijk maken dat ze dit beter niet konden doen. De enige die ik hier ooit toestemming voor gegeven heb was Olivier van dobbel.

2. Mijn vertrek bij Deluxe
Voor mij is de grootste reden dat ik Deluxe verlaat, de manier waarop Deluxe functioneert -> of eigenlijk NIET functioneert. Wanneer er het minste teken is van een verschli in mening, zou je dat normaal gesproken bespreken, dan geven beide partijen argumenten, en door een afweging van alle argumenten kom je gezamenlijk tot een besluit. In Deluxe werkt dat niet zo. In Deluxe is het heel normaal om elkaar de huid vol te schelden als je een meningsverschil hebt. De meeste woordenwisselingen eindigen ook niet in een conclusie, waardoor eigenlijk iedere speler zijn eigen ding doet. Zo ook de leiding: alles wat de leiding wil, dat gebeurd. Het liefst zonder dat te overleggen óf te communiceren. Helaas kon koutetsu hier geen verandering in brengen, hoewel ze het goed geprobeerd hebben.

Verder ben ik het zwaar niet eens met de houding van Deluxe met betrekking tot "eer". Hiermee doel ik op het standpunt omtrent kata-gebruik en diplomatie. el mejor als leider van deluxe vind het geen enkel punt om NAP/BG te breken als dat de stam beter uit komt, en kata's zijn een leuk item om random te gebruiken. Nu ben ik het er mee eens: kata's zijn onderdeel van het spel. Maar er is wel zoiets als "sociaal gedrag", en op tw.nl is dat sociaal acceptable gedrag, dat kata's in principe niet gebruikt worden op andere gebouwen dan verzamelplaats en muur. Als je een kata-nap maakt, dan spreek je een eer-afspraak af. In tegenstelling tot een NAP of BG, vind ik persoonlijk dat je een kata-NAP niet zomaar op zegt.

Verder heb ik nog geen één goed uitgevoerde aanval gezien in Deluxe. Ook ik heb daar zelf weinig aan bijgedragen, zoals eerder door spelers als TMS goed is uitgelicht. Ik heb er de moeite niet in gestoken, omdat ik al tijden gedemotiveerd raak in deze stam. Er is slechts een handjevol spelers die qua houding aan mijn speelplezier bijdragen in deze stam. Helaas is nu de tijd aangebroken waarop ik besluit dat dit spel, dat leuk zou moeten zijn, niet meer leuk is. En of ik dan op delete moet, doodga, of in een nieuwe stam een plekje vind, maakt heel weinig uit. In deluxe is mijn plezier ver te zoeken.

iwan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77660

Guest
Beste lezers

Zoals eerder beloofd komt hier ook onze uitleg waarom wij deluxe verlieten en die sluit enorm hard aan bij de post van Iwan (Mazzel).

Ik wil benadrukken dat wij een enorme fout hebben gemaakt en dat is ons nl. Bombarderen tot leiding van Deluxe zonder enige achtergrondkennis te hebben over de situatie, persoonlijkheden & historiek.

Achteraf gebleken was het niet verstandig omdat wij verwachtingen opstelden naar Deluxe-leden zoals bepaalde scripts op het account zetten, een vv check laten doen (om tekijken of het beter kon op bepaalde vlakken), bepaalde normen en waarden na te leven... etc.

Ons doel was om van Deluxe een aangename, functionerende stam te maken maar als snel was er een handjevol spelers die moeilijk konden accepteren dat wij wetten kwamen opstellen vlak na onze toetreding.

Een democratie kan alleen werken als het volk de opgelegde regels/consequenties hanteert imo.
Deze regels en consequenties zijn met het volk bepaald en worden uitgedragen door de gekozen leiders, ja wij zijn gekozen als leiding en hebben onszelf niet opgedrongen enkel kandidaat gesteld.
Hiërarchie en discipline kan alleen tot succesvolle uitkomsten leiden, daaronder valt ook eervol verliezen.
Wie weet hoe hij eervol moet verliezen kan succesvol winnen.
Al met al.. de gekozen weg kan nooit één schuldige maken maar een foutieve inschatting van het hele collectief.

Dit zijn punten die ego's moeilijk kunnen verkroppen in Deluxe en één van de redenen waarom wij vertrokken.

Net als mazzel was de druppel die de emmer deed overlopen het misbruiken van de kata’s op Age... en geval dat bij mij overkomt als zwakte en ook iets waar ik graag een post over zag verschijnen alvorens dat Reckless & Cookiepie besloten de boer te kata’en.

Gonohaba besloot de smederij/AH te kata’en maar blijkbaar had Age het hier minder moeilijk mee.

Onze conclusie is dat er in Deluxe een heel pak beter kan maar dat 75% er helemaal niets aan wil doen en enkel van zich laat horen op een negatieve afbrekende manier en dit terwijl we er nochtans expliciet achter gevraagd hadden elke negatieve reactie te onderbouwen met 2 positieve tegenvoorstellen.

Iets wat tot op heden niet lukte...

Wat ons ook stak is de betrouwbaarheid & loyaliteit naar afspraken toe...

Een simpel voorbeeld is de afspraken met Fide nl. De GAP op Fear.
Wanneer het wat minder begint te gaan en noriare omwille van een slechte accountsorganisatie ten onder gaat komen de speculaties...

De massa op Age was een flop dit had onder andere te maken met een minimale inzet van Gonohaba en dit terwijl de hele stam clears + fakes op Age aan het sturen was.

Daarnaast was Age enorm goed aan het dodgen/recappen/backdraften.. maar dit hadden we verwacht.

Toen ik in de chat vertelde over mijn teleurstelling inzake het account Gonohaba kwam dit er als eerste uit bij Ramon (El Mejor):

[30/09/2016 14:37:17] Ramon (Hard Target/El Mejor): kijk..

[30/09/2016 14:37:21] Ramon (Hard Target/El Mejor): we kunnen een brainstorm sessie gaan doen

[30/09/2016 14:37:28] Ramon (Hard Target/El Mejor): kijken wat we met bijv een account als the muppet show kunnen

[30/09/2016 14:37:33] Ramon (Hard Target/El Mejor): we hebben nog niks concreets met Fide afgesproken

[30/09/2016 14:37:38] Seb | Tears Of The River: Das backstabben

[30/09/2016 14:37:41] Seb | Tears Of The River: we hebben duidelijk afgesproken

[30/09/2016 14:37:45] Seb | Tears Of The River: dat er geen recruits uit fear gebeuren

[30/09/2016 14:37:53] Ramon (Hard Target/El Mejor): nja dan maak ik een nieuwe stam haha

[30/09/2016 14:38:08] Seb | Tears Of The River: Zonder mij dan alleszinds, komt op hetzelfde neer

[30/09/2016 14:38:14] Ramon (Hard Target/El Mejor): knallen we mazzelventje & gonohaba eruit

[30/09/2016 14:38:24] Ramon (Hard Target/El Mejor): ga ik onder TMS langs

[30/09/2016 14:38:31] Seb | Tears Of The River: Ik join geen stam waar TMS in zit

[30/09/2016 14:38:35] Seb | Tears Of The River: Ik ga geen beloftes verbreken tov fide

[30/09/2016 14:38:39] Seb | Tears Of The River: geert zit met die jongens in de stam op w47

[30/09/2016 14:38:45] Seb | Tears Of The River: das het minste respect van mij naar geert toe

Al deze kleine optellingen zorgen er vandaag de dag voor dat wij geen plezier meer beleven in Deluxe.
Dat onze leave als een stab gezien is bij de Deluxe leden steekt ons niet nauw, want voor ons is de leave een opluchting.
 
Bovenaan