Top/Flop Stammen

Reactiescore
3.540
Voor diegene die ingezet hebben op deluxe, Betalen jullie via iDeal of acceptgiro(1,50 euro administratiekosten)

Degene die ingezet hebben op Deluxe kunnen beter hun aanvallen op mono staken om te voorkomen dat ze hun eigen voorspelling niet uit laten komen(tegenovergestelde van self fulfilling prophecy ofzo) :D

En no probz, ze kunnen altijd hun naam nog veranderen dus komt goed!

Ik accepteer ook gewoon contant, moet ik het even op komen halen anders? Als jullie het bij noraire op de tafel leggen vinden we het wel :)


In all seriousness,

Deluxe is intern dus ook een zooitje, leiders die zo over de stam spreken (dan richten we wel een nieuwe op en knal je er 2 leden uit) vindt ik echt NIET kunnen. Zeer zwak.
 

DeletedUser77660

Guest
Ik accepteer ook gewoon contant, moet ik het even op komen halen anders? Als jullie het bij noraire op de tafel leggen vinden we het wel :)


In all seriousness,

Deluxe is intern dus ook een zooitje, leiders die zo over de stam spreken (dan richten we wel een nieuwe op en knal je er 2 leden uit) vindt ik echt NIET kunnen. Zeer zwak.

Het gaat jammer genoeg niet alleen over de leiders:
Reckless stuurde me vandaag nog een PM waarin stond dat hij onze leave als een stab beschouwde maar in diezelfde PM zei hij letterlijk en ik citeer:
https://gyazo.com/10a867ce0c75b60e27e4d52bdffd3dd0

Desondanks deze stelling kan je in onderstaande print wel lezen dat Team Reckless naar een gepaste oplossing wou zoeken:
https://gyazo.com/753c707555fbf3ebfa1018beffdf5219
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
656
[27-9-2016 17:18:57] x: Lukt het met je persoonlijke vete richting deluxe?
[27-9-2016 17:19:06] x: Speciaal tegen ons deffen en de boel opstoken?
Ik wil graag mijn reputatie hoog houden, dus ga hier even over zeggen wat voor onzin post ik dit vind Seb.

In het gesprek tussen ons was er uit gekomen dat het kata'en niet verboden was, omdat er geen afspraken gemaakt waren tussen Deluxe en TAON.
Overigens vind ik het raar dat je Ramon zo probeert uit te kotsen op het AF terwijl hij in oplossingen probeert te denken en niet in negatieve mogelijkheden.
Daarnaast beschrijf je nu precies waarom ik was geleaved, dus ik snap je volledig.
Er wilde veel mensen niet meewerken met alle neuzen een kant op zetten en er kwam veel negatieve onzin waar niemand iets aan had.

Al bij al netjes dat je eruit bent, maar ga aub hier niet zeggen dat je tegen die kata's was.
 

DeletedUser69389

Guest
Dus @.Royalist. je beweerd dat Seb bullshit verkondigd om eigen reputatie hoog te houden? Deze soap wordt fraaier en fraaier, dat verklaard ook waarom de kijkcijfers van Goede Tijden Slechte Tijden zo dalen, want deze soap heeft tenminste een goede verhaallijn.
 

DeletedUser5114

Guest
And Reckless does it again...
Kata noobs.

Haha precies mijn gedachte gang toen ik de raportjes zag, De reden van hun slaat ook totaal nergens op ze deden het uit wraak op 45, waarbij hun stam/stamleiding weigerde om te stopppen met kata's gooien waarop Hora enkel actie-reactie beleid hanteerde, en The Minions (aldo's account) maar net 20 kata's in de clears had dus veel ge katat is er sowieso niet door Aldo.
 
Reactiescore
2.506
Stop alsjeblieft met die verschrikkelijke afkorting TAON, als je 'age' of 'nobility' gebruikt snap ook iedereen het. Maar TAON.... M'n ogen branden ervan :x

Veder zullen wij ons niet al te veel met de discussie mengen en kijken we wat er nu om ons heen gaat gebeuren.

Deluxe moest ooit het kookpunt bereiken, want het vuur werd zowel intern als extern steeds verder opgestookt.
 
Reactiescore
2.303
Nja TAON zijn ook wel een stelletje noobs hihi
 
Reactiescore
2.303
?
 

DeletedUser7072

Guest
Beste mensen,

Mazzelventje maakt hier een goed punt. Mijn motivatie binnen Deluxe lag al een tijdje laag, dit heeft niet enkel met het functioneren van de stam te maken maar ook met mijn RL. Sinds mijn verwaterde groei in de zomer ontbreekt bij mij een groot deel van de motivatie. Dat staat opzich los van het functioneren van de stam zelf, ik heb het eerder intern samengevat:

Beste stamleden,

Ik wil even wat dingen hier bespreken over mezelf en Deluxe in het oosten. Er zijn een aantal dingen waar ik niet blij mee ben hier. Deze zomer ben ikzelf 2 keer op vakantie geweest, een keer 2 weken naar Frankrijk toen een paar dagen thuis, en daarna 3 weken naar Kenia waarvan ik pas recentelijk terug ben. Er zijn een paar punten die ik hier wil bespreken:

- Groei Gonohaba

Voordat ik weg ging stond Deluxe er extreem goed voor in mijn regio. Ik zelf stond met ruime voorsprong op de #1 van C64. Ook in de groeirankings van tw stats stond ik ruim boven mijn puntenrang.

In de eerste 2 weken dat ik weg was speelde ik nog enkel samen met Moh. Die was zodanig inactief dat we maar 4 a 5 dorpen hadden overgenomen, en ook enkel en alleen van def noobs of mijn DU Heerenveen. Niels is druk met werk en heeft in het weekend zijn feesten, prima en begrijpelijk maar het resultaat is een groei die niet bij een top acc past. Er is in deze periode ook geen doorbraak geleverd tegen spelers als giraldoa of Slayer008 die toen nog noordelijker zaten, terwijl dit gezien onze overmacht zeker had gemoeten.

Het gevolg was dat, bovenop mijn eigen zwakke groei, deze spelers veel groter hebben kunnen worden dan voor ik weg was. Toen ik terug kwam stond ik nog steeds eerste in C64 maar niet meer met dezelfde marge. Ik nam direct het initiatief door Giraldoa aan te vallen in een nachtblitz en 3 dorpen over te nemen, waarvan 2 helaas weer gerecapped waren. Probleem was dat ik maar een paar dagen actief was voor ik weer 3 weken weg ging naar Kenia.

Toen ik daar was stokte de groei van het account nog verder. Lucas heeft bijna no life moeten spelen begreep ik van hem, en omdat bijna alles op hem neerkwam kan ik de slechte groei in deze periode hem niet kwalijk nemen. Het schijnt dat er in deze periode nog een massa is uitgevoerd op Giraldoa maar deze gestacked stond met 40k in meerdere dorpen. In reactie zijn er toen maar bb's overgenomen, een stuk of 20.

De groei ging nu zo langzaam dat we onze #1 positie in C64 kwijt zijn geraakt aan The Age of Nobility, een speler die veel later is begonnen en waar ik zo nog over ga beginnen. Toen ik terug kwam en zag hoe langzaam we waren gegroeid en hoe erg de concurrentie in C64 was gegroeid was de motivatie zo laag dat ik eigenlijk direct wou stoppen. Dit heb ik uit respect voor de stam en mijn co lucas die bijna no life het acc heeft moeten onderhouden niet gedaan.

- Rekruterings beleid

Ik ben om eerlijk te zijn niet te spreken over ons rekruteringsbeleid, en dan vooral in het oosten van Deluxe. Spelers die bekendstaan als de besten van tw.nl, namelijk Stokje Satédrakan? en The Age of Nobility komen de stam niet in terwijl spelers die hun zaakjes niet op orde hebben en niet bekend staan als sterren, zoals farmer124 en cookiepie wel welkom zijn.

De logica hierachter is mij een raadsel. Stokje had ruzie met Eagle, wat daar precies achter zat en zit snap ik nog steeds niet, maar ok dat accepteer je dan en als hij zegt dat hij stokje weg kan spelen dan vertrouw ik daarop.

De situatie van Age is echter anders, en dit vond ik om eerlijk te zijn beschamend. Toen ik voor de grap een keer naar de continenten ranglijst keek zag ik dat Age heel diep in de rim heel veel punten had verhoudingsgewijs. Dit kan natuurlijk zijn omdat het gaat om een pp abuser, maar zoals het account eruit zag leek het erg professioneel en de ligging achter M.F. maakte het een eventuele strategische bondgenoot tegen deze stam. Let wel, rond deze tijd had Age welgeteld maar 3 dorpen!

Omdat ik potentie zag in dit account had ik een topic geopend in het kopje rekrutering waarin ik een eventuele aanmelding besprak. De speler Vitalise Optionarius zag het eventueel wel zitten en zat ook destijds in de stamleiding. Dit zag ik als groen licht om een gesprek met hem aan te knopen en subtiel te kijken hoe hij tegenover een eventuele rekrutering stond. Dit deed ik, Age gaf zelf aan best interesse te hebben om te joinen maar wou nog even de kat uit de boom kijken. Allemaal prima natuurlijk. Ik adviseerde hem een sollicitatie te schrijven naar El Mejor als hij van gedachten zou veranderen.

Later fuseerden Lauwerszz met supermassive black hole, een lid van de stam M.F. Hierdoor kwam hij direct tegen Age aan te liggen, en dit was het moment dat Age toe wou treden tot Deluxe en een zeer nette sollicitatie schreef. Wat volgde vind ik persoonlijk beschamend voor ons als stam:

Spoiler


Dit vind ik zelf geen gepaste reactie op een speler die een dergelijke sollicitatie schrijft. Puntengemiddelde kan geen reden zijn om iemand af te wijzen. Als de ligging goed is en er potentie is om flink te groeien dan is dat belangrijker. Hij had wellicht afgewezen kunnen worden op edelruimte argumenten, dat is wat anders.

Bovendien hebben wij in deze stam de gewoonte om rekruteringen te bespreken in een topic met een enquete zodat verschillende spelers hun mening erover kunnen uitspreken. Dit is hier niet gebeurt, El Mejor wees de sollicitatie eigenhandig direct af zonder dit eerst intern te bespreken. Dit vond en vind ik geen goede gang van zaken, maar ik ging de dag erop op vakantie en had niet de tijd of zin er een drama van te maken.

Waarom Cookiepie en Farmer er dan wel bij passen is mij een raadsel. Ik heb ook begrepen dat Age later alsnog is benaderd voor een toetreding, dit is zeer knullig gezien de eerste sterke afwijzing en ik geef de spelers op Age(Jan en Aldo) groot gelijk dat ze er weinig zin meer in hadden. Wat toen gebeurde is geschiedenis, Age bleef keihard doorgroeien, ging samenwerken met M.F. spelers en dobbelsteen1 en als klap op de vuurpijl pikte hij meer dan 10 dorpen van Lauwerszz in een enorm goed opgezette blitz.

Ook heeft hij de vv gehad van Slayer008 en giraldoa waardoor die veel en veel moeilijker weg zijn te spelen dan als hun originele spelers erop hadden gezeten en we daarbovenop ook nog Age hadden die aan onze kant mee streed.

Het resultaat van dit alles is dat we met recruits zitten die eerder een last zijn dan een aanwinst, en spelers die snelle dominantie van de rim hadden kunnen garanderen, zodat we alles op de kern hadden kunnen gooien, hebben we geweigerd en pissig gemaakt. Nu moet er def naar de rim en kunnen een hoop clears niet worden ingezet tegen spelers als The Muppet Show. De waarde van een veilige rim kan niet onderschat worden, en hier hebben we enorme steken laten vallen. Zowel op offensief gebied(dit acc in mijn afwezigheid bvb) als op diplomatiek gebied(rekruteringen).

- Mijn conclusie

Door dit alles ben ik zelf mijn motivatie verloren, ook zal ik het volgende week een stuk drukker hebben waardoor ik persoonlijk niet de tijd heb om goed georganiseerde massa's te sturen op spelers als age, terwijl je massa's wel heel goed georganiseerd moeten zijn om dit soort spelers weg te spelen.

Dit account zal geen top account meer worden, ik hoop wel dat deze stam een topstam kan blijven, en daarvoor zullen we vooral aan de oostkant wat zaken recht moeten zetten!
 

DeletedUser7072

Guest
(vervolg, tekst was meer dan 10k tekens)

Deze post is voor 1 September nog gestuurd. Hier verder nog wat skype gesprekken:

[27-8-2016 20:47:32] Dirkboss: zit eraan te denken te kappen
[27-8-2016 20:47:39] Dirkboss: hoop dat je het begrijpt
[27-8-2016 20:48:04] Dirkboss: als ik het nu direct aan co's vertel ben ik bang dat ze ook meteen stoppen dus dit doe ik (nog) niet
[27-8-2016 20:48:48] Dirkboss: speel nog even door met tegenzin voor de stam, vooral ivm age en giraldoa

Dit stuurde ik destijds naar sean, die toen in de leiding zat. En dit is ook het geval, ik speel de laatste tijd nog met tegenzin dit spel om Deluxe niet te erg te benadelen.Want eigenlijk had ik al direct na mijn terugkomst van vakantie willen stoppen, en had dit waarschijnlijk ook gedaan als TAON niet onder mij lag en dit op een ordelijke manier had gekund(zonder de stam teveel te benadelen). Ik ben er zeker van overtuigd dat we de top 20 of wellicht de top 10 had kunnen halen als ons account in de zomer op het zelfde niveau was doorgegaan als daarvoor.

Giraldoa had ik wel nog weggespeeld, maar voor TAON heb ik simpelweg de tijd niet gehad. Ook toen ik Giraldoa wegspeelde was het nog in de vakantie waarin ik de hele dag de tijd had om actief te zijn voor een langere periode. Buiten die dinsdagnacht dat de massa begon heb ik bar weinig gedaan, gewoon te weinig. Ook die dinsdagnacht zelf heb ik steken laten vallen, ook wel omdat ik meer dan 24 uur wakker moest blijven en gedurende heel de nacht, clears, fakes en edels moest sturen met varierende looptijden. Het acc gonohaba heeft niet gedaan wat het had moeten doen en daarvoor neem ik mijn verantwoordelijkheid. De activiteit die ik nodig had tegen age, voor clears, daarachter treintjes met snipe kills erin en OS er strak achter heb ik niet kunnen halen waardoor ik ook geen goed uitgevoerde aanval heb kunnen laten zien.

Ik had wel ruim van tevoren aangegeven dat dit eraan zat te komen. Ook mijn co Mohniels was, met alle respect, vaak te inactief waardoor ik in de praktijk te actief ben geweest. Enja ik was ook redelijk actief nadat ik zei te willen stoppen, maar dit is deels ten koste gegaan van mijn RL. Ik wil dit niet langer, en nu het deze kant op gaat met Deluxe wil ik er eigenlijk ook gewoon een punt achter zetten. Aan het begin van de wereld was Deluxe een enorm goede stam, dan heb ik het over de tijd van V., ZEN, McDo, CAL, etc. Je zag het ook aan de sfeer en samenwerking binnen de stam. Vitalise kreeg ooit een massa van CAL en zag rond 10 uur de incomings komen, hij gaf coords met de hoeveelheid OS die hij erheen wou en binnen no time kreeg hij precies wat hij wilde. De communicatie verliep perfect en ik was er echt van overtuigd dat Deluxe het in zich had serieus kans te maken om de wereld te winnen.

In die tijd boekte we ook succes na succes, niet alleen op CAL maar later ook op mono en ZEN/Pingu accounts. Rond de zomer is het naar mijn idee bergafwaarts gegaan, en daarna nog wat meer. We functioneren helaas niet meer op het niveau dat ik voor de zomer zag en dat is jammer, want toen deden we gewoon echt niet onder voor wat we nu in Fide zien.



Gesprekken met Deluxe 3.0, 1 - 1,5mil intern!?


Dit weekend kwam er dan eindelijk een echt OP voorstel: Klik. Kortom met een deel van Gono en een deel van Lau zou ik minimaal 1mil kunnen interne. Jammer genoeg zijn wij bang voor moraal verlies, maar het rare is hier dat de heirace weg is. Ik krijg een voorstel en moet verder lijken hoe en wat met de leiding. Moet dit eigenlijk niet andersom? Zeker aangezien ik blijkbaar nog altijd met Ramon in overleg schijn te zijn.

Wat ook mooi is, blijkbaar werd en in de Deluxe chat gezet dat ik al een akkoord zou hebben gegeven. Klik Ja, mensen komen bij mij verhaal halen ipv naar hun leiding te stappen om te kijken of de informatie klopt... Ik type dit en krijg toevallig net dit binnen: Klik Ik heb nog genoeg voorbeelden, maar laat het hier maar bij.

Ook dit geweldigen aanbod hebben we afgewezenKlik aangezien wij van mening zijn dat Deluxe op het randje van de afgrond staan. De uitleg zal komen in de volgende twee alinea's.

Dit voorstel is ook weer een voorbeeld. Ik had inderdaad age benaderd of hij mij (deels) wou internen, op voorwaarde dat hij naar Deluxe zou gaan. Dit omdat mijn eigen account me niet veel meer kon schelen maar ik niet Deluxe wou benadelen door te leaven en een vijand(TAON) daarmee in de kaart te spelen. Deluxe was in dit geval met Age beter af geweest dan met mij, de spelers op het acc zijn beter in het spel dan ik en sluiten goed op elkaar aan qua activiteit. Als dit door was gegaan was het in het belang van de stam geweest, toen Age niet akkoord ging ging deze deal dus ook niet door.

[30/09/2016 14:38:14] Ramon (Hard Target/El Mejor): knallen we mazzelventje & gonohaba eruit

[30/09/2016 14:38:24] Ramon (Hard Target/El Mejor): ga ik onder TMS langs

Zelfs dit vind ik niet zo'n erge uitspraak. Feit is dat ik niet goed genoeg heb gepresteerd ttv de massa op TAON en dit een legitieme reden kan zijn om een kick te overwegen. Voor mazzelventje wellicht hetzelfde vis a vis TMS. Wel vind ik het jammer dat Ramon dit in de leidingschat zei en niet direct tegen mij. Het is jammer dat ik het op deze manier moet vernemen. Je had me gewoon via skype privé kunnen aanspreken en duidelijk kunnen maken dat je ontevreden was over onze prestaties en inzet, dan had ik gekeken wat er aan gedaan kon worden, eventueel een plan op kunnen zetten of nieuwe co's zoeken oid.

Verder moet ik zeggen dat ondanks al het negatieve wat over Ramon gezegd wordt, blijft het een feit dat hij vaak de vv's heeft genomen van stamgenoten in moeilijkheden en geprobeerd heeft intern de boel op orde te houden. Qua diplomatie en taalgebruik zou het misschien een tandje hoger kunnen, maar dat formele en nette past ook gewoon niet bij Ramon en Onne's karakters, ze zijn direct en van het slag 'niet lullen maar poetsen' wat ook weer zijn voordelen heeft natuurlijk.

Een nieuwe stam in het Westen van de wereld als tegenwicht tegen Fide die het nu uitstekend doet is ook opzichzelf geen slecht idee. Zowel Deluxe als Mono/Irid functioneren niet goed genoeg als stam, misschien dat een combinatie van de beste leden van beiden dit wel doet, eventueel aangevuld met mensen uit Crows, een TMS of een age. Ik weet ook niet of je dit ooit met TMS besproken hebt Ramon, of dat het gewoon een impulsieve hersenspinsel was die je op dat moment had. Wel is het vreemd dat dit niet intern besproken is geweest, als het echt een serieus plan is geweest uberhaubt.

Ik zal nog even met mijn co's bespreken wat we gaan doen met ons account, het hangt ook af van hoe het verder gaat met Deluxe. Als meer leden gaan leaven heeft het voor mij geen zin meer om door te spelen, en zal ik mijn dorpen leegzetten voor de eventuele stam waarin Deluxe muteert. Maar dit ga ik nog wel even bespreken allemaal, niets staat vast wat dat betreft.

Gonohaba besloot de smederij/AH te kata’en maar blijkbaar had Age het hier minder moeilijk mee.

Ik heb alleen de AH getarget, en die keer dat een co ofzo de kata's op de smederij hadden gericht heb ik mijn excuses aan Aldo aangeboden, dit was nooit mijn bedoeling geweest. Deze co heb ik hierop aangesproken en hij zei dit in het vervolg niet meer te doen, daarna is het (volgens mij) ook niet meer gebeurt. Dat we AH targeten was een compromis die ik met mijn co's sloot omtrent het gebruik van kata's, omdat dit in meer gevallen(itt boer of smederij) wel vaker als legitiem wordt gezien. Verder ben ik het ook volledig met Jannick eens, je hebt intern nooit duidelijk genoeg gemaakt dat je resoluut tegen kata's was.... Je had duidelijk kunnen zeggen dat je overwoog te leaven als bepaalde leden ermee door zouden ziijn gegaan, maar dit heb je nooit gedaan.

Hoop dat, wat er ook gebeurt, jullie er een leuke strijd van maken. En wie deze wereld ook wint, dat op een eerlijke manier doet. Ik zou willen zeggen tegen jullie, moge de beste winnen :)

En wie de beste is zal niet bepaald worden door wie het mooist kan argumenteren in dit topic, maar zal ingame uitgevochten moeten worden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77254

Guest
Ik zou morgen even reageren.. Zit nu lekker bier te drinken.

Zoals Jannick zei, ik ouwehoer veel, denk positief en in oplossingen. Iets waar veel zure mensen op internet moeite mee hebben.

Its just a game people. :-D
 

DeletedUser7072

Guest
De leiding gaf gemengde signalen af rondom kata's kaberini. El Mejor heeft nooit veel problemen met het gebruik ervan gehad, jij was er duidelijk principieel tegen en jullie zaten beide in de leiding. Als jullie als leiding niet 1 duidelijk standpunt innemen creëert dit verwarring onder de leden. Het beste was geweest als je een duidelijke officiele kata NAP had gesloten met Age(of juist expres niet) waar iedereen dan ook aan gebonden was. Nu was het wel duidelijk dat jij tegen was, maar dat dit een persoonlijke mening was en geen bindend beleid waar iedereen uit Deluxe zich aan moest houden. Ik heb zelf geen kata's ingezet op andere plekken dan de AH, maar heb me verder ook niet bemoeid met de mensen die dit wel deden.
 

DeletedUser77660

Guest
Daar ga ik mee akkoord Dirk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.728
De leiding gaf gemengde signalen af rondom kata's kaberini. El Mejor heeft nooit veel problemen met het gebruik ervan gehad, jij was er duidelijk principieel tegen en jullie zaten beide in de leiding. Als jullie als leiding niet 1 duidelijk standpunt innemen creëert dit verwarring onder de leden. Het beste was geweest als je een duidelijke officiele kata NAP had gesloten met Age(of juist expres niet) waar iedereen dan ook aan gebonden was. Nu was het wel duidelijk dat jij tegen was, maar dat dit een persoonlijke mening was en geen bindend beleid waar iedereen uit Deluxe zich aan moest houden. Ik heb zelf geen kata's ingezet op andere plekken dan de AH, maar heb me verder ook niet bemoeid met de mensen die dit wel deden.

AH heb ik gedaan Dirk, dat ken je je zelf niet aanrekenen. Als daarover gezeur komt mag dat over mijn heen.
 

DeletedUser5114

Guest
We nemen jou niet kwalijk voor AH slopen hoor, zo rampzalig is dat nog niet.
Die smederij die jullie sloopte vonden we wel minder ;)
 
Bovenaan