Top/Flop Stammen

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Hehe netjes:D

Flop, koude burgers op veel te slappe broodjes.
Een echte topper daarentegen is de BK

Broodjes zijn wel slap idd;)
Burger King heb je ook lekkere krul frieten:eek:
 

DeletedUser51839

Guest
Als je dat zelf al moet zeggen over je eigen stam...

Ben vooral benieuwd naar jullie edelrichtingen, op dit moment al zo dicht op elkaar liggen met 25 spelers zie ik niet echt goed komen. Tenzij jullie internen naar de top en met 10 overblijven misschien. Heb meer verwachtingen bij andere stammen en spelers.

Zen ligt tegen ons in ieder geval, benieuwd benieuwd.
 

DeletedUser51467

Guest
Zen ligt tegen ons in ieder geval, benieuwd benieuwd.

Kan inderdaad al een interessante beginstrijd opleveren. Jullie moeten niet op ZEN door jullie grootte en voldoende uitbreidingsmogelijkheden, maar ZEN waarschijnlijk wel om hun groeimogelijkheden niet helemaal in te perken.
 

DeletedUser73497

Guest
Dat zien we dan wel, maar wees gerust dat hier we hier tactisch te werk zijn gegaan.
 

DeletedUser73749

Guest
Laat ik het over een andere boeg gooien, wat maakt een stam een topstam? De ervaring van de leden, de vorm van hun cluster, de samenwerking binnen de stam, etc?

Boven de topstammen die we al hebben geef ik de stammen die Erebos hebben neergemaaid en TI hebben gestuit een ere vermelding als underdog. Toch mooi dat sommige stammen met minder ervaren leden wel zo samenwerken dat ze gecoördineerd een topspeler kunnen stuiten of zelfs van de kaart vegen. Ja het is 1 stam vs 1 speler maar het laat wel iets positiefs zien over de onderlinge samenwerking en communicatie.

Ik weet dat dit geen recente post is, maar ik wil er toch graag nog even op reageren. En dan vooral op de vermelding als underdog voor 'de stam die Erebos heeft neergemaaid', beter bekend als Deluxe. Die hebben namelijk van meerdere mensen lof gekregen voor het edelen van Erebos. Dat is natuurlijk ook prima gedaan, maar daar houdt het wat mij betreft ook op.

Zelf heb ik namelijk absoluut geen positief beeld van deze stam. Sterker nog, het is wat mij betreft het perfecte voorbeeld om aan te tonen wat er mis is met de huidige TW-werelden.

De stam zit vol met boosters. Wanneer ik de helft van de stam het voordeel van de twijfel geef, komt het aantal boosters uit op 50%. Minstens drie kwart lijkt me een betere schatting, maar dan moet ik gaan gissen bij mensen zonder ongeloofwaardige groei/prestaties die aanstaan.

Afijn, een beetje boosten is wat mij betreft geen halsmisdaad. De mate waarin dit gebeurt zorgt er echter voor dat de mensen in de omgeving die niet boosten totaal geen kans meer hebben. Ik vind het ook echt schandalig dat er geen enkel limiet zit op het kopen van GS. Daar zal de BG van Deluxe, InnoGames, ongetwijfeld iets mee te maken hebben.

Een andere reden waardoor niet-boosters geen kans hebben is het volgende: Alle grote spelers (lees: boosters) hier in de omgeving zitten in Deluxe. Wanneer je een lijn trekt om de buitenste dorpen van Deluxe, is er welgeteld één speler die 10k+ punten heeft (12k). Verder lukt het bijna niet om iemand met 5k+ punten te vinden. Deze extreme dominantie is al langer het geval, toch was het blijkbaar nodig om Paarse Olifant te recruiten. Uitstekende speler hoor, daar niet van. Hiermee is één van de weinige stammen die een gevaar vormde wel weer vakkundig kapot gerecruiteerd. Grote klasse. Echter is strijd wat mij betreft het mooiste van TW. Met z'n allen in een stam kruipen vind ik van lafheid getuigen.

'Dat mensen met pp strooien betekent toch nog niet dat ze geen skills hebben?', hoor ik jullie denken. En dat klopt, er zijn uitzonderingen, Paarse Olifant is daar waarschijnlijk een voorbeeld van. Met de rest van de stam is het wel erg triest gesteld vrees ik. Om dit te ondersteunen het volgende rijtje. De punten van de 2de dorpen van Deluxe op het moment van overname gevolgd door oude eigenaar en nieuwe eigenaar wanneer je de overname van Erebos (4400 punten) en het 2de dorp van Paarse Olifant (3k+) buiten beschouwing laat:

496 (Barbaar --> Unique)
532 (Barbaar --> ToBeLoved)
1890 (Barbaar --> El Mejor)
45 (Barbaar --> GoldenEye)
1,010 (The Dutcher --> extralucifer)
1,405 (teyla --> Tha Real Bob Marley)
1,060 (Piraat Pizza --> The American Sniper)
1,888 (Barbaar --> Gele Banaan.)
1,390 (HorseBabe --> kimer1)
1,676 (Universal Soldier --> .Insane.Clown.)
1,081 (davyfire --> Reeken)
864 (atzewiseguy --> R-cain)
534 (JD1987 --> Dwarz)
997 (BoboBiceps --> bloodyhelno)
201 (Barbaar --> jipiboy1)

Waar is de tijd dat je voor eeuwig flop was wanneer je een barbaren/poepdorp als 2de dorp edelde? Ik vind dat dit echt niets meer met TW te maken heeft, mensen zonder strategisch inzicht kunnen met 2 vingers in hun neus makkelijk de omgeving domineren, zolang ze maar genoeg pp hebben om met die andere 8 vingers grondstoffen te kopen. Iemand als Golden Eye heeft in 1 dag een Adelshoeve :eek: Dan wordt ie daarna geband en bestraft met verlies van zijn 2de dorp (zal dus wel wat gedaan hebben tegen de regels in) om vervolgens ongestoord verder te boosten.

Het zal overigens ondertussen wel een beetje een onsamenhangend verhaal worden, dus ik brei er een eind aan.

Nog een paar laatste dingen die ik wil zeggen:

1. Katagebruik, lijkt me niet nodig tegen spelers met 1 dorp zonder degelijke stam. Reeken denkt daar echter anders over: https://nl49.tribalwars.nl/public_report/516223d3d12ca84a18dbd6d93fee0ca4, https://nl49.tribalwars.nl/public_report/5dbb8b2755e7e08b0802ccc8f19e791a

2. Ja, ik ben inderdaad gefrustreerd.

3. Had ik al gezegd dat ze boosten??? :p

Conclusie:

Deluxe --> Flop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
735
Lekker Luc, eens:) Ons wegspelen was overigens een goeie dosis pech gezien TS eerst bleef hangen bij onze edels, maar dit boost/recruit to win beleid heb ik nog nooit in zo'n sterke mate gezien in dit stadium van het spel, wat ik persoonlijk net zo jammer vind als dat jij het vindt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser7072

Guest
Ik vind het eigenlijk wel mooi, hoe meer van dit soort boosters het spel verpesten hoe sneller de situatie onhoudbaar wordt en heel dit systeem als een kaartenhuis in elkaar stort. Dat zou ik alleen maar toe juichen :)

Het gaat zo erg worden dat innogames het niet meer kan bagatelliseren, zou zeer positief zijn.
 

DeletedUser73749

Guest
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77254

Guest
Moet ik Rhyperior hier serieus nemen? Ik zie alleen maar een gefrustreerde speler die niet bij de grote stam hoort.

Dit zag je al aankomen vanaf je start in het zuid-westen, waarom geen restart?

Verder is Deluxe niet een stelletje boosters en daarom 'nooobs'. Natuurlijk zijn er wat pp gebruikt, maar wie gebruikt ze niet tegenwoordig? Als je wilt meekomen is het nou eenmaal nodig.

Verklaring voor die 2e dorpen is uiteraard (zoals je zelf aan aangeeft) de overmacht van Deluxe in haar regio. Dan is het lastig om direct gelijkwaardige dorpen te vinden om over te nemen. Nu in dit stadium, komen er meer 3k+ dorpen en zal je ook zien dat deze steeds meer overgenomen worden.

Deluxe is een stam met mensen die elkaar al een tijd kennen, een luchtige, gevarieerde groep van mensen die elkaar alles gunnen en offers willen maken voor elkaar. Ik zeg niet dat wij een topstam zijn, maar ik durf zeker te zeggen dat wij nog wel even zullen meedraaien in deze omgeving.

Verder vind ik dit topic sowieso nog wat te vroeg. Hoe kan je een stam beoordelen op puntenaantallen en acties op dit moment... Voor mij moet de toekomst alles uitwijzen.
 

DeletedUser51467

Guest
Moet ik Rhyperior hier serieus nemen? Ik zie alleen maar een gefrustreerde speler die niet bij de grote stam hoort.

Dit zag je al aankomen vanaf je start in het zuid-westen, waarom geen restart?

Verder is Deluxe niet een stelletje boosters en daarom 'nooobs'. Natuurlijk zijn er wat pp gebruikt, maar wie gebruikt ze niet tegenwoordig? Als je wilt meekomen is het nou eenmaal nodig.

Verklaring voor die 2e dorpen is uiteraard (zoals je zelf aan aangeeft) de overmacht van Deluxe in haar regio. Dan is het lastig om direct gelijkwaardige dorpen te vinden om over te nemen. Nu in dit stadium, komen er meer 3k+ dorpen en zal je ook zien dat deze steeds meer overgenomen worden.

Deluxe is een stam met mensen die elkaar al een tijd kennen, een luchtige, gevarieerde groep van mensen die elkaar alles gunnen en offers willen maken voor elkaar. Ik zeg niet dat wij een topstam zijn, maar ik durf zeker te zeggen dat wij nog wel even zullen meedraaien in deze omgeving.

Verder vind ik dit topic sowieso nog wat te vroeg. Hoe kan je een stam beoordelen op puntenaantallen en acties op dit moment... Voor mij moet de toekomst alles uitwijzen.

Deluxe is gewoon grotendeels _TBR_ en Dark van W47, denk dat dit voldoende zegt over het niveau van de stam. Een paar enkelingen die wel zeker potentieel hebben, maar het grootste deel is flop.
 
Reactiescore
1.730
Deluxe is gewoon grotendeels _TBR_ en Dark van W47, denk dat dit voldoende zegt over het niveau van de stam. Een paar enkelingen die wel zeker potentieel hebben, maar het grootste deel is flop.

De situatie op wereld 49 is heel anders dan op wereld 47. Op wereld 47 zijn _TBR_ nu DARK een core stam. Daar zijn ze ingesloten door 4 vijandige Rim stammen, oftewel kansloos.

Op wereld 49 zijn zij de RIM stam. Wat het allemaal anders maakt.
 

DeletedUser77254

Guest
Mensen die oordelen over 1 onmogelijke wereld... :confused:

Je hebt kwantiteit en kwaliteit. Wat nu over is op W47 van _TBR_ en Dark is wat mij betreft kwaliteit (en dit zijn de spelers op W49), dan heb je Meow en Fire! die hebben ook kwaliteit, alleen ook de kwantiteit.

Kwaliteit + kwantiteit vs kwaliteit... Do the math.
 
Reactiescore
1.730
Ik weet dat dit geen recente post is, maar ik wil er toch graag nog even op reageren. En dan vooral op de vermelding als underdog voor 'de stam die Erebos heeft neergemaaid', beter bekend als Deluxe. Die hebben namelijk van meerdere mensen lof gekregen voor het edelen van Erebos. Dat is natuurlijk ook prima gedaan, maar daar houdt het wat mij betreft ook op.

Zelf heb ik namelijk absoluut geen positief beeld van deze stam. Sterker nog, het is wat mij betreft het perfecte voorbeeld om aan te tonen wat er mis is met de huidige TW-werelden.

De stam zit vol met boosters. Wanneer ik de helft van de stam het voordeel van de twijfel geef, komt het aantal boosters uit op 50%. Minstens drie kwart lijkt me een betere schatting, maar dan moet ik gaan gissen bij mensen zonder ongeloofwaardige groei/prestaties die aanstaan.

Afijn, een beetje boosten is wat mij betreft geen halsmisdaad. De mate waarin dit gebeurt zorgt er echter voor dat de mensen in de omgeving die niet boosten totaal geen kans meer hebben. Ik vind het ook echt schandalig dat er geen enkel limiet zit op het kopen van GS. Daar zal de BG van Deluxe, InnoGames, ongetwijfeld iets mee te maken hebben.

Een andere reden waardoor niet-boosters geen kans hebben is het volgende: Alle grote spelers (lees: boosters) hier in de omgeving zitten in Deluxe. Wanneer je een lijn trekt om de buitenste dorpen van Deluxe, is er welgeteld één speler die 10k+ punten heeft (12k). Verder lukt het bijna niet om iemand met 5k+ punten te vinden. Deze extreme dominantie is al langer het geval, toch was het blijkbaar nodig om Paarse Olifant te recruiten. Uitstekende speler hoor, daar niet van. Hiermee is één van de weinige stammen die een gevaar vormde wel weer vakkundig kapot gerecruiteerd. Grote klasse. Echter is strijd wat mij betreft het mooiste van TW. Met z'n allen in een stam kruipen vind ik van lafheid getuigen.

'Dat mensen met pp strooien betekent toch nog niet dat ze geen skills hebben?', hoor ik jullie denken. En dat klopt, er zijn uitzonderingen, Paarse Olifant is daar waarschijnlijk een voorbeeld van. Met de rest van de stam is het wel erg triest gesteld vrees ik. Om dit te ondersteunen het volgende rijtje. De punten van de 2de dorpen van Deluxe op het moment van overname gevolgd door oude eigenaar en nieuwe eigenaar wanneer je de overname van Erebos (4400 punten) en het 2de dorp van Paarse Olifant (3k+) buiten beschouwing laat:

496 (Barbaar --> Unique)
532 (Barbaar --> ToBeLoved)
1890 (Barbaar --> El Mejor)
45 (Barbaar --> GoldenEye)
1,010 (The Dutcher --> extralucifer)
1,405 (teyla --> Tha Real Bob Marley)
1,060 (Piraat Pizza --> The American Sniper)
1,888 (Barbaar --> Gele Banaan.)
1,390 (HorseBabe --> kimer1)
1,676 (Universal Soldier --> .Insane.Clown.)
1,081 (davyfire --> Reeken)
864 (atzewiseguy --> R-cain)
534 (JD1987 --> Dwarz)
997 (BoboBiceps --> bloodyhelno)
201 (Barbaar --> jipiboy1)

Waar is de tijd dat je voor eeuwig flop was wanneer je een barbaren/poepdorp als 2de dorp edelde? Ik vind dat dit echt niets meer met TW te maken heeft, mensen zonder strategisch inzicht kunnen met 2 vingers in hun neus makkelijk de omgeving domineren, zolang ze maar genoeg pp hebben om met die andere 8 vingers grondstoffen te kopen. Iemand als Golden Eye heeft in 1 dag een Adelshoeve :eek: Dan wordt ie daarna geband en bestraft met verlies van zijn 2de dorp (zal dus wel wat gedaan hebben tegen de regels in) om vervolgens ongestoord verder te boosten.

Het zal overigens ondertussen wel een beetje een onsamenhangend verhaal worden, dus ik brei er een eind aan.

Nog een paar laatste dingen die ik wil zeggen:

1. Katagebruik, lijkt me niet nodig tegen spelers met 1 dorp zonder degelijke stam. Reeken denkt daar echter anders over: https://nl49.tribalwars.nl/public_report/516223d3d12ca84a18dbd6d93fee0ca4, https://nl49.tribalwars.nl/public_report/5dbb8b2755e7e08b0802ccc8f19e791a

2. Ja, ik ben inderdaad gefrustreerd.

3. Had ik al gezegd dat ze boosten??? :p

Conclusie:

Deluxe --> Flop


Ligt allemaal aan de omstandigheden. Is er geen dreiging in je buurt kan het heel handig zijn om te beginnen met een lekker barbaren dorpje maar dan heb ik het niet over 300p barbs, maar over de wat grotere barbs.
 
Bovenaan