Top/Flop stammen

Reactiescore
38
Ik begin ook steeds solo en doe gewoon mijn eigen gangetje. Eventueel wandel ik ergens een stam binnen en is het een goede/slechte dan blijf ik of ga ik na een tijdje om mijn ontslagbrief. En dan blijf ik gewoon mijn gangetje gaan. Zowel in de positie van stamloos en stamlid kijk ik steeds uit naar een betere stam waar ik vervolgens een nette solli voor zal schrijven en op het antwoord wachten. Als ik binnen mag dan ga ik terug gewoon mijn gangetje richting mijn nieuwe stam, tot er eventueel weer een betere stam is waartoe ik wil behoren. Als ik niet binnen mocht, dan blijf ik in mijn oude stam (voor zover ze dat nog willen). En vice versa vice versa vice versa... Uiteindelijk krijg je dan, vlak voor het einde van het persoonlijk verhaal, de kans om een solli te sturen naar de beste stam op w47 (=/= grootste stam, =/= nr.1 stam) en word ik onder de loep genomen door de Grote Raad die over mij, de nederige dienaar, een oordeel zal vellen. En vanaf dan is het persoonlijke verhaal voorgoed voorbij.

"Ik sta alleen aan de start en ik ga mijn eigen gang. Onderweg worden groepen mensen ontmoet waarin we ons dan als symbionten zullen gedragen voor het hoger doel. Na enige tijd verkiest dan een van die symbionten een nieuwe weg in te slaan. Misschien als doel om tot een sterkere groep symbionten toe te horen of misschien klaar om de wereld nog even zelfstandig af te kunnen wandelen. En beide hebben hetzelfde doel, om op het einde van de wereld, tot de oppersymbionten te behoren.

Ja, dit is een saaie tekst. :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik volg hierin Dragon Slasher wel een beetje ja. Ik heb niet genoeg TW-vriendjes (op deze wereld) om een pre-made mee te starten (start the sad music) en nu heb ik nog geen idee welke stammen potentie hebben en welke niet. Al moet ik zeggen dat TW zonder de gezelligheid van een stammenforum best wel zuigt, maar ja, zo kan ik me wel nog beter concentreren op het spel.

Ik hoop alleen dat de goede stammen van later niet al bij de 25 leden zitten, al zullen de pro-stammen waarschijnlijk minder leden hebben.
 

DeletedUser75778

Guest
Ik begin ook steeds solo en doe gewoon mijn eigen gangetje. Eventueel wandel ik ergens een stam binnen en is het een goede/slechte dan blijf ik of ga ik na een tijdje om mijn ontslagbrief. En dan blijf ik gewoon mijn gangetje gaan. Zowel in de positie van stamloos en stamlid kijk ik steeds uit naar een betere stam waar ik vervolgens een nette solli voor zal schrijven en op het antwoord wachten. Als ik binnen mag dan ga ik terug gewoon mijn gangetje richting mijn nieuwe stam, tot er eventueel weer een betere stam is waartoe ik wil behoren. Als ik niet binnen mocht, dan blijf ik in mijn oude stam (voor zover ze dat nog willen). En vice versa vice versa vice versa... Uiteindelijk krijg dan, vlak voor het einde van het persoonlijk verhaal, de kans om een solli te sturen naar de beste stam op w47 (=/= grootste stam, =/= nr.1 stam) en word ik onder de loep genomen door de Grote Raad die over mij, de nederige dienaar, een oordeel zal vellen. En vanaf dan is het persoonlijke verhaal voorgoed voorbij.

"Ik sta alleen aan de start en ik ga mijn eigen gang. Onderweg worden groepen mensen ontmoet waarin we ons dan als symbionten zullen gedragen voor het hoger doel. Na enige tijd verkiest dan een van die symbionten een nieuwe weg in te slaan. Misschien als doel om tot een sterkere groep symbionten toe te horen of misschien klaar om de wereld nog even zelfstandig af te kunnen wandelen. En beide hebben hetzelfde doel, om op het einde van de wereld, tot de oppersymbionten te behoren.

Ja, dit is een saaie tekst. :D

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet saai, integendeel. Maar ik ben wel benieuwd waarom je er voor kiest zo'n betoog te houden en wat je er mee denkt te zeggen?
 
Reactiescore
38
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet saai, integendeel. Maar ik ben wel benieuwd waarom je er voor kiest zo'n betoog te houden en wat je er mee denkt te zeggen?

Eigenlijk denk ik momenteel niet echt veel. En wat ik denk hangt met vreemde steken en wolken (zo van die vieze grijze industriewolken) aan elkaar. Slaappillen geven je mindfucks terwijl je er bij zit.
 

DeletedUser62190

Guest
Dat is de manier om zelf hogerop te komen. Je zorgt daardoor ook voor veel persoonlijke veiligheid. Je hebt een stam om je heen, zal waarschijnlijk de grootste worden, en als je groot genoeg bent kun je naar de iets betere stam met grotere leden die waarschijnlijk door je oude stam als enorm gevaarlijk gezien wordt. Je oude stamleden zullen je dan waarschijnlijk niet aanvallen (als je het goed doet), dus je hoeft niet op hen te letten en hebt geen enkel gevaar om je heen.

Persoonlijk gooi ik dit soort spelers meteen mijn stam uit of zorg ik dat ze eruit gegooid worden als ik in dezelfde stam zit. Ik zit in een stam omdat ik daarmee iets wil bereiken. Van spelers die alleen uit zijn op persoonlijk succes, kun je geen loyaliteit verwachten en zijn vaak de rotte appels in een stam. Vaak gaat het vertrek van zo'n speler, al dan niet vrijwillig gepaard met aanvallen op oude stamleden. Tegenwoordig zie ik zelfs dat het stamleiders zijn die deze bewegingen maken van hun eigen stam naar een grotere stam om hun oude stamleden weg te edelen.

Uiteindelijk zit ik dan liever in een kleine 'slechte 'stam waar iedereen plezier heeft, loyaal is naar elkaar, elkaar helpt als dat nodig is, misschien zelfs als dat niet nodig is, en je als groep bepaalde realistische doelen stelt dan in een bijeengeraapt zooitje grote spelers die alleen maar aan zichzelf denken.
 
Reactiescore
38
Als ik solo op een wereld begin en als ik een stam binnenstap dan doe ik dat uiteraard met volle overgave. Dan ben ik een dienaar van hen en zijn zij mijn meesters. Een dienaar die ooit misschien eens terug tot onhankelijke speler kan uitgroeien om een nieuw pad te kiezen. Het respect zal uiteraard altijd blijven, aangezien het een deel van je leven is, waar ik mij helemaal ten dienste van hun doelen heb gezet. Maar als het tijd is om te gaan, dan is het tijd om te gaan. Dan moet je als speler doen wat je moet doen. Maar het respect blijft eeuwigdurend. Zolang als mijn reis op w47 voortduurt.
En ver daarbuiten.
 

DeletedUser75778

Guest
Ja, ik doe ook mee met de premade! :cool:

Dikke mindfuck, andere kant van de wereld en straks met drie stammen van uiteindelijk 5 accounts elk samensmelten voor de winst. Alles is ingecalculeerd en we starten volle bak!




Eehhh,, Nee.

Fijn dat je nog even benadrukt dat we met sarcasme te maken hebben, je leest het er niet van af. Verder is het allemaal leuk en aardig wat je probeert te zeggen, maar doet het niks af van het feit dat 'jullie' (de premade) je mogelijk aan het indekken zijn.

"Een premade van vier leden haha nee natuurlijk niet." Deze reactie kwam vrijwel direct nadat Nikki de link naar de stampagina postte. Waarom zo happig? Of is dat verbeelding? Het is helemaal zo gek nog niet om de premade te beginnen met vier man sterk, wie weet ligt de rest al lang op de kaart of starten die een tijd later in verband met clustervorming en ligging.

Als je het mij vraagt is het onzin dat deze accounts niet serieus zijn gestart, dat gedachtegoed kun je zelfs mijn hond nog niet verkopen. Dat het misschien een andere premade dan die van Howlin is en het 'gewoon' vier bij elkaar geraapte spelers zijn die het later ergens anders proberen, oké, fair enough.

Achja, speculaties, ik moet toch wat te doen hebben zo vroeg in de wereld?
 

DeletedUser74396

Guest
Creed was een Pmade waar de spelers pas bij elkaar in de stam kropen toen ze allemaal safe lagen en de beginfase hadden overleefd, niet? Als je dan ziet dat Howlin ook de oprichter was van die stam lijkt het me niet zo moeilijk om in te beelden dat die succesvolle tactiek nog eens wordt toegepast.
 

DeletedUser75778

Guest
Creed was een Pmade waar de spelers pas bij elkaar in de stam kropen toen ze allemaal safe lagen en de beginfase hadden overleefd, niet? Als je dan ziet dat Howlin ook de oprichter was van die stam lijkt het me niet zo moeilijk om in te beelden dat die succesvolle tactiek nog eens wordt toegepast.

Dat is inderdaad ook mijn overtuiging bij het opstarten van een premade en is voor mij momenteel ook het enige feit wat in tegenspraak is met de veronderstelling dat Nikki inderdaad de juiste stam te pakken heeft.
 
Reactiescore
2.039
M. zei tegen Y. dat doorvertelde aan W., dat H. tegen Z. vertelde dat de serieusheid weg was na combi limited haul en PA beurs, met combinatie dat alles al classic speelde en w50 volgens de blog grote kans was dat het iets speciaals word.. Wereld heel serieus starten met het vooruitzicht dat w50 weer wordt gestart met combinatie van de classics, is het niet echt waard om iets serieus te starten gezien geen enkele van die spelers 3 werelden tegelijkertijd gaat spelen.

Jezus wat een ruktekst
 
Bovenaan