Top/Flop stammen

DeletedUser74267

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

Wat een heerlijk Topic Jannes. Normaliter volg ik Martijn altijd als hij zijn eigen stam gaat afkraken. Nu is het Jannes, wat een verwijten, wat een een modder. Vooral dat het een 'zoek de spelfout topic' is geworden, wat een heerlijkheid. Nou, ik heb mijn zegje gedaan, mogen jullie elkaar de dorpen inbashen met veel modder!

Top, daar wachtte ik al op.
 

DeletedUser

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

Ik snap wel dat dat Angels is gevallen als Jannes wordt aangesteld als bemiddelaar...
 
Reactiescore
111
Re: Door de ogen van Jannes

Tl. dr
 
Reactiescore
3.541
Re: Door de ogen van Jannes

Ik heb wel een inhoudelijke opmerking:

Als 'de laffe leavers' toch geen stamspelers zouden zijn en maar wat graag hadden willen leaven, wat hield jullie dan tegen om gewoon met de rest (volgens jou wel de goede groep) een doorstart te maken? Lijkt me handig een stam met enkel echte stamspelers dan?

Ik zeg niet dat iedereen echte stamspelers waren kan je dit citeren of aantonen met iets? Wat ons tegenhield, de stam Angels was in de 1-2 dagen erop een leegloop. Onze leiding was er nog altijd niet, 2/3 was al uit de stam degene die er nog inzaten waren inactief of gingen het wat afwachten, Vestige werd al ge edeld door PP van de leavers waren er al naar Sven en Emile hun stam andere waren al naar daar andere naar daar. Wat bedoel je precies met een nieuwe doorstart maken dan als zowat iedereen al zijn soli's aan het rondsturen waren naar omliggende stammen of er zelfs al 1 gevonden hadden.

Ik weet er het fijne niet van natuurlijk wat de onderliggende redenen zijn om te leaven, als het niet loopt dan loopt het niet en dan is het soms beter voor iedereen om andere lucht op te snuiven. Het is pas een probleem als spelers dit bij het eerste het beste probleem zouden doen of regelmatig opportunistisch van stam hoppen (chna-nung in dachte).

Angels zat zoals ik aantoon in mijn beginpost totaal niet in moeilijke papieren alle problemen waren op te lossen binnen de week maximaal. Als je leider dan al de benen neemt kan je IG niet spreken van een leider of stamgenoot die alles voor zijn stam gedaan heeft in tegendeel,...


Over het Noire - Krondor deel: Als je elkaar kent van andere (nog actieve) servers dan lijkt het me logisch dat er zelfs over de stammen heen naps kunnen worden gemaakt. Dit ivm het weten van online tijden, anders kan je nooit met een gerust hart in je stamchats aangeven dat je der is vroeger inkruipt die dag. Ik geloof dat je graag wil denken dat het vormen van die nieuwe stam al langer op de agenda stond, alleen slaag je de bal volledig mis.

Dit vind ik nu eens echt een kortzichtige opmerking :D Ten eerste gaat zoals ik al zei stambelang boven persoonlijke relaties of ben ik de enige die daar zo overdenkt? Dat zijn toch kleuterklas basisregels. Sinds wnr spelen die spelers alleen? Wat maakt het uit wnr iemand weet wnr de andere gaat slapen als je nog 10 andere acc bespelers hebt als ik mag overdrijven. Niets toch lijkt me? Prima dat ik de bal mis sla betreft hoelang die nieuwe stam al op de agenda stond maar het idee zal toch wel al een pak langer in de hoofden hebben meegespeeld.


Om te reageren op punt 2:

Wat betreft Krondor28 (en in feite SotR): Bjarne en ik kennen elkaar al enorm lang. Het was een beetje dezelfde situatie als met Survival of the Richest. Hun aanvallen zou mij (en dat was bij hen ook zo) een krom gevoel in de maag geven. Ik weet dat het een andere wereld is en dergelijke, maar sommige spelers ken je al zolang dat het echt vrienden zijn geworden. Je kent hun online tijden door en door, je weet precies hoe ze spelen en het zou meer een oneerlijk spel - want let's be fair, ik weet bijvoorbeeld PRECIES wanneer ik Bjarne moet aanvallen wil ik de grootste kans hebben dat hij off is - en zoals ik al zei: een raar gevoel.

Stambelang gaat nu eenmaal voor persoonlijke relaties. Als je liever met je vriendjes was gaan spelen had je in de eerste plaats een stam met hun moeten starten. Niet je stam in de steek laten (je stam die je niets misdaan heeft en je braaf volgde), ze daarna niet nog wat dieper in de put te steken door leden mee te nemen. En allemaal onzin excuses aanhalen waarom je leavde. Moest je nu nog eerlijk zijn en zeggen van: Hey stammies ik heb hier geen zin meer in, ik ga liever bij mijn buddys in de stam spelen, ik zal wel nog even helpen met een nieuwe leider die mij kan vervangen. Dan zou ik je eerlijkheid nog kunnen waarderen, wat je nu doet is iedereen voorliegen met pure onzin en daar hekel ik mij aan.

Dat vervolgens Roald en heel Jordi zijn stam alles mooi in koor komen 'ontkrachte' neemt niets van het feit af dat hun Angels in de steek hebben gelaten en er geen loyaliteit of respect aanwezig was voor ons en iedereen aan zijn lot werd overgelaten, kan je gewoon niet over een capabele leider spreken.

Als Howlin zegt dat de plannen nog niet zolang op tafel stonden wil ik hem daarin wel geloven. Ik stelde het natuurlijk niet als een feit maar als een vraag omdat ik het toch maar raar vond. Svennie ik probeer jullie niet in een bepaald daglicht te zetten hoor geloof mij :p Ik had nu eenmaal niet meer dan dat gesprek dus meer kon ik ook niet tonen. Ik blijf echter bij mijn conclusie dat als iemand een fout maakt je u nederig moet gedragen bewust of onbewust. We kennen Maick allemaal en als hij je wat serieus komt vragen en je zit maar te trollen en te trollen zou ik er ook rap klaar mee zijn hoor,...

Roald, Ik ben niet jaloers omdat ik niet in het 'groepje' zit hoor. Succes is niet alles in het leven ik heb mijn eigen manier van spelen en ik zou sws gestopt zijn op w47 aanhalen dat ik jaloers ben of weet ik veel toont enkel maar aan dat jij mij zoals wel vaker gezegd niet kent :D Ik heb verder ook niet echt gezegd dat krondor niets voor zijn oude stam gedaan heeft ik stelde enkel wat dingen in vraag. Mij woorden in de mond praten is dus zeker niet nodig.

Ik ga ook niet blijven discussiëren natuurlijk, alsof ik de tijd heb tegen al die P&P baasjes te blijven reageren. Zoals in mijn topic te lezen was, is mijn intentie mijn verhaal te tonen aan de wereld en dat heb ik gedaan mijn werk zit er dus zeg maar op.

Zeggen dat niemand mijn topic wou lezen zoals in (stelling van de dag) is bij de volgende PS ook ontkracht, niet alleen antwoord het fan clubje van Jordi erop maar binnen de 10 minuten en daarna heb ik er niet meer naar gekeken waren het aantal AF bezoekers sinds de post van dit topic al flink opgelopen. http://prnt.sc/b1rqqh Aan interesse in mijn mening blijkbaar geen gebrek, ik zeg dit niet om arrogant over te komen maar is wel leuk om een kleine steek naar de haters te geven :boer:
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Re: Door de ogen van Jannes

En allemaal onzin excuses aanhalen waarom je leavde.

Voorspelbaar. Precies hierom gaf ik in mijn eerste reactie al aan verder niet meer te willen reageren.

Je doet het puur voor de aandacht, sleurt de hele stam over de grond heen nadat ze al de grond gevallen hebben en het boeit je totaal niet wat andere mensen erover te zeggen hebben.

Jammer Jannes, ik vond je een fijne kerel: maar je bent geen haar beter dan de rest. Ik heb tenminste de stam nog met respect voor iedereen verlaten. Ik heb niks verkeerd over Angels op het Algemeen Forum of op skype gezegd.

Je hangt hier de moraalridder uit, maar je bent een vuile hypocriet. Bij deze. :)
 

DeletedUser34772

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

Zeggen dat niemand mijn topic wou lezen zoals in (stelling van de dag) is bij de volgende PS ook ontkracht, niet alleen antwoord het fan clubje van Jordi erop maar binnen de 10 minuten en daarna heb ik er niet meer naar gekeken waren het aantal AF bezoekers sinds de post van dit topic al flink opgelopen. http://prnt.sc/b1rqqh Aan interesse in mijn mening blijkbaar geen gebrek, ik zeg dit niet om arrogant over te komen maar is wel leuk om een kleine steek naar de haters te geven :boer:

Geef me even de tijd om te kotsen. Die "interesse" is er van aasgieren die het geweldig vinden dat jij zo'n circus maakt van Angels. Jouw mening kan hen niks schelen. Dit topic had evenveel interesse gewekt als het gemaakt was door Sven, Jonathan, Maick, Castiel, of enig ander speler - in dat geval zou het ten minste een klein beetje geloofwaardigheid genieten. Het enige wat je hiermee doet is jouw ego strelen ten koste van het imago van de stam. Ironisch, aangezien dat ook is waar je Jordi van beschuldigt.
 
Reactiescore
3.541
Re: Door de ogen van Jannes

Voorspelbaar. Precies hierom gaf ik in mijn eerste reactie al aan verder niet meer te willen reageren.

Je doet het puur voor de aandacht, sleurt de hele stam over de grond heen nadat ze al de grond gevallen hebben en het boeit je totaal niet wat andere mensen erover te zeggen hebben.

Jammer Jannes, ik vond je een fijne kerel: maar je bent geen haar beter dan de rest. Ik heb tenminste de stam nog met respect voor iedereen verlaten. Ik heb niks verkeerd over Angels op het Algemeen Forum of op skype gezegd.

Je hangt hier de moraalridder uit, maar je bent een vuile hypocriet. Bij deze. :)

Aandacht speelt een rol dat geef ik toe maar het is in de eerste plaats toch mijn intentie het falen van veel spelers bloot te leggen aan de wereld. Ik weet dat het niet leuk voor je is dat er eens wat negatiefs over je op het AF staat daarom hoef je mij heus niet hypocriet voor te noemen. Verder hoeft stoken dat ik de hele stam in de grond boor ook totaal niet? Ik geef enkel kritiek aan de leiding voor hun afwezigheid en het wegloop gedrag van jouw en die 2-3 spelers die je gevolgd zijn. Ik heb niets anders dan lovende woorden voor elke andere EX Angels speler of kan jij aantonen van wel? GL met zoeken.

Ik vond jouw ook een fijne gozer hoor dat meen ik maar dat neemt niet weg dat ik vind dat jij in je rol gefaald bent. Dat ik niet beter dan derest tja wie zal daar over oordelen? Ik IG niet, mensen die mij van kortbij hebben meegemaakt weten hoe ik in elkaar steek en dat is 1 en al goede bedoelingen, maar ik word een eikel als mensen onrespectvol zijn daar kan ik weinig tegen doen. Vandaar ook mijn topic omdat ik vind dat de wereld wel mag weten hoe de vork in de steel zat. Dat jij niets verkeerds over Angels op het AF en skype hebt gezegd is heel flink natuurlijk als je uw rol als goede stamgenoot/leider ook nog eens goed had gedaan was mijn topic onnodig geweest en waren we nu nog gezellig aan het trollen in een privechat. Jij/je team besliste echter voor de makkelijkste weg en dat was de weg van jullie vrienden waarmee je al lang samenspeelde en dat kreeg voorrang op de stam die in moeilijke maar makkelijk oplosbare papieren zat.

Het is maar omdat ik je nog altijd respecteer als persoon dat ik je laatste zin maar over het hoofd zal zien ;)

Geef me even de tijd om te kotsen. Die "interesse" is er van aasgieren die het geweldig vinden dat jij zo'n circus maakt van Angels. Jouw mening kan hen niks schelen. Dit topic had evenveel interesse gewekt als het gemaakt was door Sven, Jonathan, Maick, Castiel, of enig ander speler - in dat geval zou het ten minste een klein beetje geloofwaardigheid genieten. Het enige wat je hiermee doet is jouw ego strelen ten koste van het imago van de stam. Ironisch, aangezien dat ook is waar je Jordi van beschuldigt.

Ik zie niet meteen in waar ik mijn ego hier aan het strelen ben door kritiek op bepaalde personen te uiten? Het gaat vanaf het begin van mijn post tot het einde over andere,...

Welk imago van de stam bedoel je eigenlijk? Angels is niet meer, Angels was ook een goede stam hoor, echter kan je uzelf de vraag stellen wie het imago van de stam nu beschadigd of niet? Is dat mijn topic of de spelers die het IG verpest hebben. Ik ken het antwoord :D Jij wellicht ook maar je bent 1 van die meelopers dus of je het open baarlijk met mij durft eens te zijn is nog maar de vraag.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Re: Door de ogen van Jannes

Succes is niet alles in het leven.

3edd4d0cc5.png


Nee geliefd zijn door iedereen op een stom online spelletje, dan heb je het gemaakt :rolleyes:
 

DeletedUser77130

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

De overlopers van Psycho naar de nieuwe stam van Noire en co leek mij ook al langer een vast staand feit. Bjarne/Zaeres/Krondor weigerde in Psycho al eerder een stamaanval op Noire te doen een weekje geleden terwijl de stam dit juist wel wou doen, deze hebben ze daarom moeten uitstellen/verzetten. Waarom zou je denken? Stam gaat altijd voor op je persoonlijke relaties met buitenstaanders. Of hij hecht weinig waarde aan stambelang of het stond al vast dat hij naar het stammetje van Noire ging gaan net als Roald en co die toevallig of niet op het AF duidelijk lieten merken weinig zin te hebben in dit topic? Zoals je ziet stel ik dit niet vast maar juist in vraag, flippen hoef dus zeker niet. Ik heb het gevoel dat het allemaal al langer gepland stond dan enkele dagen. Helaas kan ik dit niet aantonen want bijna het volledige forum van Psycho is verwijderd zo slim zijn ze dan wel weer :boer: Hun afscheidstopics verdwenen, de mogelijke stamaanval op Noire was verdwenen op hun forum. Ik vind dit allemaal toch maar een vreemde kwestie. En nogmaals ik stel dit niet vast maar ik stel dit in vraag.

Vraag ff aan Noire welke massa hij over zich heen heeft gehad, van Psycho. Dan zal Noire hoogstens over de fakemassa van 3-4 commands per dorp beginnen, die bedoelt was om dah uit de wind te houden/krijgen gedurende 60 uur. Een echte massa op Noire heeft nooit plaatsgevonden, toen bleek dat zowel de grenzen als dah en Noire volgestampt werden door slim intern communicatieverkeer (diplomatie) aan beide zijden. Daarnaast was de RIM nog niet secured en was er geen reden voor om alvast volgas te gaan op Noire. Arulenus heb ik persoonlijk teruggefloten, omdat de speler zelf door wilde bashen met onhoudbare logistieke looptijden. 48Uur later werd de grens dichtgetimmerd.

Ten derde, de situatie rond de nieuwe stam Fire!. Iedereen weet dat ik al de hele wereld nauwe banden heb met Survival of the Richest en Krondor28. Laat ik even één ding voorop stellen: de leave van Krondor28 heeft niks te maken met mijn latere aangekondigde vertrek en is dus niet van te voren afgesproken. Krondor28 kan dit zelf verder toelichten en ex-leden van de stam Psycho kunnen dit ook bevestigen.

Ik ga er niet verder over uitwijden, maar de leave van Krondor uit Psycho is om gegronde reden gebeurd. Intern weten we wat er gebeurd is/gespeeld heeft en de betrokken/blokkerende spelers hebben zich inmiddels keihard in eigen vingers gesneden door een nog slechtere deal met _TBR_ te accepteren.


psycho-2-skull.jpg
 
Reactiescore
3.541
Re: Door de ogen van Jannes

Vraag ff aan Noire welke massa hij over zich heen heeft gehad, van Psycho. Dan zal Noire hoogstens over de fakemassa van 3-4 commands per dorp beginnen, die bedoelt was om dah uit de wind te houden/krijgen gedurende 60 uur. Een echte massa op Noire heeft nooit plaatsgevonden, toen bleek dat zowel de grenzen als dah en Noire volgestampt werden door slim intern communicatieverkeer (diplomatie) aan beide zijden. Daarnaast was de RIM nog niet secured en was er geen reden voor om alvast volgas te gaan op Noire. Arulenus heb ik persoonlijk teruggefloten, omdat de speler zelf door wilde bashen met onhoubare logistieke looptijden. 48Uur later werd de grens dichtgetimmerd.

Ik heb nooit gezegd dat er een massa plaatsvond op Noire. En prima als de massa op hem niet doorging door andere redenen dan ik in gedachte had. Dat is positief nieuws voor iedereen. Maar wel begrijpelijk dat ik dat in vraag stelde vind ik zelf.

3edd4d0cc5.png


Nee geliefd zijn door iedereen op een stom online spelletje, dan heb je het gemaakt :rolleyes:

Moet dit een persoonlijke steek zijn of wat is dit voor onzin? Ik heb genoeg vrienden zowel op TW als RL dus maak uzelf geen zorgen. Vanzodra ik geen TW vriendjes meer heb zal ik mee bij zovele spelers slijmbal komen spelen :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77130

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

Ik heb nooit gezegd dat er een massa plaatsvond op Noire. En prima als de massa op hem niet doorging door andere redenen dan ik in gedachte had. Dat is positief nieuws voor iedereen. Maar wel begrijpelijk dat ik dat in vraag stelde vind ik zelf.

Er is nooit sprake geweest van een massa, dus waarom zou die geannuleert zijn? :cool:
 

DeletedUser61161

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

Ik ben ook wel geliefd door iedereen :cool:
 
Reactiescore
1.018
Re: Door de ogen van Jannes

Wat ik hier eigenlijk uithaal is dat als we Jannes geloven het nergens voor nodig was om te quitten, of wel Jannes?
 

DeletedUser72857

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

1)Angels zat zoals ik aantoon in mijn beginpost totaal niet in moeilijke papieren alle problemen waren op te lossen binnen de week maximaal. Als je leider dan al de benen neemt kan je IG niet spreken van een leider of stamgenoot die alles voor zijn stam gedaan heeft in tegendeel,...

2)Dit vind ik nu eens echt een kortzichtige opmerking :D Ten eerste gaat zoals ik al zei stambelang boven persoonlijke relaties of ben ik de enige die daar zo overdenkt? Dat zijn toch kleuterklas basisregels. Sinds wnr spelen die spelers alleen? Wat maakt het uit wnr iemand weet wnr de andere gaat slapen als je nog 10 andere acc bespelers hebt als ik mag overdrijven. Niets toch lijkt me? Prima dat ik de bal mis sla betreft hoelang die nieuwe stam al op de agenda stond maar het idee zal toch wel al een pak langer in de hoofden hebben meegespeeld.

Stambelang gaat nu eenmaal voor persoonlijke relaties. Als je liever met je vriendjes was gaan spelen had je in de eerste plaats een stam met hun moeten starten.

1)
Ik heb het over het vlot draaien van een stam, het overeenkomen van de leden en het stamgevoel van individuen tov een hele stam. Als dat niet snor zit dan is dat zo, je kan jezelf dingen blijven wijsmaken maar als het nu eenmaal niet 'leuk'/'goed' gaat dan is dat zo. Je gaat niet zomaar die beslissing nemen om een stam in de steek te laten, al zeker niet als de spelers voordien gekend stonden als loyale spelers.

2) In het geval krondor/noire was er weldegelijk veel overlap ivm de classics, er zijn veel spelers die zulke conflicten krijgen en zorgen dan voor een nap of iets dergelijks. Je start idd niet elke wereld met dezelfde groep en het is vaak afhankelijk van toeval dat je in de buurt van account/stamgenoten ligt.

Maar als jij dit niet begrijpt dan ben je gewoon nog niet in zo een situatie terecht gekomen. Zolang alles netjes wordt gecommuniceerd dan is dat geen probleem. Je moet wel overdrijven in je voorbeeld omdat je weet dat een reële situatie nooit zo is. Krondor speelde met 3 dacht ik, om dat te vergelijken met 10 spelers per account vind ik pas kortzichtig.
 

DeletedUser68252

Guest
Re: Door de ogen van Jannes

Ik zeg niet dat iedereen echte stamspelers waren kan je dit citeren of aantonen met iets? Wat ons tegenhield, de stam Angels was in de 1-2 dagen erop een leegloop. Onze leiding was er nog altijd niet, 2/3 was al uit de stam degene die er nog inzaten waren inactief of gingen het wat afwachten, Vestige werd al ge edeld door PP van de leavers waren er al naar Sven en Emile hun stam andere waren al naar daar andere naar daar. Wat bedoel je precies met een nieuwe doorstart maken dan als zowat iedereen al zijn soli's aan het rondsturen waren naar omliggende stammen of er zelfs al 1 gevonden hadden.

Wij hebben een hele week gewacht met het maken van een nieuwe stam, en het aanvallen van Vestige. Dat jullie leiding er nog altijd niet was, is pure zever. Die post van Castiel, welke je zelf nog hebt gepost in je openingspost was namelijk enkele dagen voordat wij onze stam oprichtte, begonnen met aanvallen op Vestige.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.303
Re: Door de ogen van Jannes

wow.
 
Reactiescore
3.541
Re: Door de ogen van Jannes

Er is nooit sprake geweest van een massa, dus waarom zou die geannuleert zijn? :cool:

Vraag ff aan Noire welke massa hij over zich heen heeft gehad, van Psycho. Dan zal Noire hoogstens over de fakemassa van 3-4 commands per dorp beginnen, die bedoelt was om dah uit de wind te houden/krijgen gedurende 60 uur. Een echte massa op Noire heeft nooit plaatsgevonden, toen bleek dat zowel de grenzen als dah en Noire volgestampt werden door slim intern communicatieverkeer (diplomatie) aan beide zijden. Daarnaast was de RIM nog niet secured en was er geen reden voor om alvast volgas te gaan op Noire. Arulenus heb ik persoonlijk teruggefloten, omdat de speler zelf door wilde bashen met onhoudbare logistieke looptijden. 48Uur later werd de grens dichtgetimmerd.

Het kwam ter sprake in jullie stam en Krondor was er voornamelijk tegen, Krondor gaat wat alter bij Noire in de stam en 1 + 1 = 2. Alsnog was ik niet zeker dus heb het nooit als feit verklaard. Als ik het vetgedrukte lees was het wel de bedoeling om op hem te gaan maar uiteindelijk niet omdat hij te vol zou staan. Mijn Psycho bronnen vertellen mij IG dat ze graag op Noire wouden gaan. Hun kunnen fout zitten of dergelijke maar waarom zoude ze daarover liegen, ze wisten IG nog niet eens dat ik er een topic over ging maken.

Wij hebben een hele week gewacht met het maken van een nieuwe stam, en het aanvallen van Vestige. Dat jullie leiding er nog altijd niet was, is pure zever. Die post van Castiel, welke je zelf nog hebt gepost in je openingspost was namelijk enkele dagen voordat wij onze stam oprichtte, begonnen met aanvallen op Vestige.

Waarbij je wilt aantonen dat? IG was je meteen na je kick al leden aan het vragen voor je stam die je mogelijk ging maken. Het is niet omdat Castiel 1 post maakt dat hij de dagen erop wel aanwezig was. Bij die 1ne post is het ook gebleven,... Geen voorbarige conclusies trekken danku.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan