Top/Flop stammen

Reactiescore
660
En met Anvers als mooie tweede stam (eventueel nog derde).
 
Reactiescore
88
Wij als stam hadden zowel niet de kwalitatieve kracht, als de kwantitatieve kracht (let wel ik bedoel spelers, niet punten of dorpen) om echt schade te kunnen doen aan jullie. Op een moment was het zelfs zo erg dat er 4 spelers binnen IB actief waren (let wel spelers!) verdeeld over 2 accounts, die dus ook de VV moesten draaien van de rest, en dit zorgde er voor dat wij vrij weinig konden... Helaas maar ach, at the end. Hebben jullie terecht gewonnen na zo lang standhouden (in mijn ogen)

Een goeie leider zoekt dan nieuwe spelers.
En er zijn toch altijd meer 'heldere' spelers op het AF geweest van IB
 
Reactiescore
1.094
Wij als stam hadden zowel niet de kwalitatieve kracht, als de kwantitatieve kracht (let wel ik bedoel spelers, niet punten of dorpen) om echt schade te kunnen doen aan jullie. Op een moment was het zelfs zo erg dat er 4 spelers binnen IB actief waren (let wel spelers!) verdeeld over 2 accounts, die dus ook de VV moesten draaien van de rest, en dit zorgde er voor dat wij vrij weinig konden... Helaas maar ach, at the end. Hebben jullie terecht gewonnen na zo lang standhouden (in mijn ogen)

Juist als je met weinig spelers bent moet je de aanval breed leggen, omdat je niet met meer accounts dan 1 zelfde account kan aanvallen.
Desnoods zet je wat van die MB's die geinternd werden op die accounts.

Omdat we dan helemaal geen kans meer maakten op de winst.

Niet als Church de focus op jullie zou leggen nee, maar wel als zoals ik al toendertijd heb aangegeven Church & IB elkaar bezig houden/hielden. Nu was het zo dat jullie aanvallend het grootste probleem waren, maar dat jullie niks groeide en wij alleen maar. Dus de kwantiteit die wij op een gegeven moment hadden zou jullie opbreken. En aangezien jullie op een gegeven moment zo erg die aandacht op jullie vestigde, met het proberen te verslaan van Gig, moesten we wel.
 

DeletedUser73972

Guest
Mwa, neem nu een wisse die volledig safe megt, zend zijn clears naar het account dat ib zou moeten aanvallen en moet daaropvolgens vven op dat acc om de aanval vanaf het front uit te voeren ( puur hypotetisch ), daar zouden de vv regels niet mee akkoord gaan :p

Ik dacht persoonlijk dat IB de 30% zelfs nooit zou halen door de onderbezetting
 
Reactiescore
1.094
Mwa, neem nu een wisse die volledig safe megt, zend zijn clears naar het account dat ib zou moeten aanvallen en moet daaropvolgens vven op dat acc om de aanval vanaf het front uit te voeren ( puur hypotetisch ), daar zouden de vv regels niet mee akkoord gaan :p

Ik dacht persoonlijk dat IB de 30% zelfs nooit zou halen door de onderbezetting

Hij kan bijv. en dat bedoel ik, zijn clears naar Dust front sturen en vervolgens met een ander account elders aanvallen (liefst front acc natuurlijk)
 

DeletedUser73972

Guest
Dat gaat natuurlijk wel, maar ik denk dat daar motivatie meer een probleem was :p ( nu niet per se bij wisse, maar in IB )
 
Reactiescore
1.094
Maarja als ik dat dan hoor dan vraag ik me uberhaupt af of er een kans op de overwinning was. Dat lijkt wel heel onrealistisch. Want jullie hebben ook ruim zat kansen gehad om mensen op de accounts te zetten gezien de hoeveelheid recruits en interns in eigen stam en mb stammen en dan nog Dust erbij. En wat ik zo gelezen heb qua skype logjes was er wel een redelijke drive om Church weg te spelen.

Want laten we niet vergeten het mag dan wel op andere vlakken bij jullie geschort hebben, jullie hadden wel echt een ziek grote kwantitatieve voorsprong. Dat er dan zo weinig spelers bleven plakken lijkt me meer geval van slechte leiding.

Want zoals ik het dan nu begrijp komt het puur aan op de interns en recruits, dan vraag ik me af waarom men in eerste instantie de classic is gaan spelen. Verre van realistisch dus.
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht persoonlijk dat IB de 30% zelfs nooit zou halen

Ik ook niet, wat een stel knuppels bij elkaar.

Grappig ook dat jij eerst roept "was een leuke klessik hoor tot Januari!!" om maar even te benadrukken dat jij er niet meer speelde toen IB instorte.

En het dan nu gooien op onderbezetting.
Je eigen schip schoon vegen met een emmer stront noem ik dat.
 

DeletedUser44015

Guest
Ik ook niet, wat een stel knuppels bij elkaar.

Grappig ook dat jij eerst roept "was een leuke klessik hoor tot Januari!!" om maar even te benadrukken dat jij er niet meer speelde toen IB instorte.

En het dan nu gooien op onderbezetting.
Je eigen schip schoon vegen met een emmer stront noem ik dat.

Los van de kwaliteit of hoe goed/slecht we waren was er wel sprake van onderbezetting van de helft van de accounts.
 

DeletedUser73972

Guest
Ik ook niet, wat een stel knuppels bij elkaar.

Grappig ook dat jij eerst roept "was een leuke klessik hoor tot Januari!!" om maar even te benadrukken dat jij er niet meer speelde toen IB instorte.

En het dan nu gooien op onderbezetting.
Je eigen schip schoon vegen met een emmer stront noem ik dat.

Ik ben gestopt toen fluffy op ban ging & alexander werd gerecruit toen ik er niet was (die mij had zitten cf'en nota bene). Toen stond IB nog heel dik voor, was er geen vuiltje aan de lucht en was de bezetting ook nog meer dan oké. Het is dus niet dat ik bij de zinkende titanic mijn sloep als eerste heb genomen om weg te gaan, maar toen de boot nog aan wal stond heb ik besloten niet op het schip op te stappen.
 
Reactiescore
1.094
Los van de kwaliteit of hoe goed/slecht we waren was er wel sprake van onderbezetting van de helft van de accounts.

Dat wil ik best geloven, gezien de passiviteit van IB op het strijdtoneel. En dat heeft ongetwijfeld overgeslagen naar een laag moraal/motivatie. De oorzaak lijkt me niet duidelijk, maar het valt IB en IB alleen aan te rekenen dat er maar weinig spelers zijn blijven plakken, want er zijn heel veel accounts/spelers er later bij betrokken, of iig in de periode van de classic (en dat is maar zo'n 4 maanden geweest).

Ik ben gestopt toen fluffy op ban ging & alexander werd gerecruit toen ik er niet was (die mij had zitten cf'en nota bene). Toen stond IB nog heel dik voor, was er geen vuiltje aan de lucht en was de bezetting ook nog meer dan oké. Het is dus niet dat ik bij de zinkende titanic mijn sloep als eerste heb genomen om weg te gaan, maar toen de boot nog aan wal stond heb ik besloten niet op het schip op te stappen.

Volgens mij mis je een beetje zijn punt, sterker nog eigenlijk maak je het erger. Je geeft aan dat een goed draaiende actieve stam met veel voorsprong (kwantitatief) en bondgenoten het heeft afgelegd.
Alsin ze hebben vrij hard gefaald, maar jij was er niet bij.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik ben gestopt toen fluffy op ban ging & alexander werd gerecruit toen ik er niet was (die mij had zitten cf'en nota bene).

Dus je bent solidair met cheaters, en dan verbaast dat men niet wacht op jouw mening over een recruit?
Of hoe moet ik dat zien?

Toen stond IB nog heel dik voor, was er geen vuiltje aan de lucht en was de bezetting ook nog meer dan oké.

En toch zit je je oude team/stam af te vallen door te zeggen dat het je verbaast dat ze de 30% gehaald hebben?

Komt op mij over als een enorme contradictie.


Het is dus niet dat ik bij de zinkende titanic mijn sloep als eerste heb genomen om weg te gaan, maar toen de boot nog aan wal stond heb ik besloten niet op het schip op te stappen.

Wat een mooie doch nietszeggende metafoor.

Komt wel overeen met de rest van je posts.

Los van de kwaliteit of hoe goed/slecht we waren was er wel sprake van onderbezetting van de helft van de accounts.

Och onderbeztting op No Haul wereld....
De winnende accounts/stammen op de eerdere farmwerelden hadden gemiddeld ook maar 2 of 3 spelers.
Daarbij zitten er in Church ook wel paar accounts waar ik amper mensen van online zie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
30
Je kunt je ook afvragen waarom die mensen zijn gestopt met spelen waardoor die onderbezetting ontstond. Je gaat geen classic spelen om te internen. Als blijkt dat internen wel de manier is die je stam kiest om de overwinning te behalen, is een quit totaal niet onlogisch. En er zijn vast gevallen bij geweest die examens e.d. hadden, maar ik zou de oorzaak van die inactiviteit zeker niet alleen in die hoek zoeken.
 

DeletedUser

Guest
Je kunt je ook afvragen waarom die mensen zijn gestopt met spelen waardoor die onderbezetting ontstond. Je gaat geen classic spelen om te internen. Als blijkt dat internen wel de manier is die je stam kiest om de overwinning te behalen, is een quit totaal niet onlogisch. En er zijn vast gevallen bij geweest die examens e.d. hadden, maar ik zou de oorzaak van die inactiviteit zeker niet alleen in die hoek zoeken.

Ik denk dat IB de hoop op Dust gevestigd heeft, wat eigenlijk dan ook de enige reden is waarom IB zo ver heeft kunnen komen. Dust had helaas ook een groot activiteitsprobleem, niet dat ik het daarmee goed wil praten dat Dust alleen daardoor ten onder gegaan is, maar Dust was met name erg inactief en dus ook op cruciale momenten voor de strijd tussen Dust en Church. Chuch was daarnaast helaas ook een erg sterke stam en konden we het op een bepaald moment niet meer opvangen (de inactiviteit van Dust). We hebben er in ieder geval ons best gedaan (Dust) om er toch iets van te maken (na de bans op plop en embrace). But in the end zijn jullie toch echt dan ook de terechte winnaars en doe ik nogmaals maar eventjes een felicitatie:p
 

DeletedUser67517

Guest
Toch respect voor de rest van Dust dat ze het zo lang volgehouden hebben na de bans ;-)
 
Reactiescore
1.094
Ik denk dat IB de hoop op Dust gevestigd heeft, wat eigenlijk dan ook de enige reden is waarom IB zo ver heeft kunnen komen.

Dat is inderdaad een probleem namelijk dat de focus lag op de frontspelers tegen Dust (Hans & Gig).
Wel moet ik erbij zeggen als je ziet dat IB van de originele stam maar 1 account nog over had, dan lijkt me dat je ook wel kan stellen dat de recruits (& interns) flink hebben geholpen. Dus dat er wel mogelijkheden waren om het anders te doen.

Dust had helaas ook een groot activiteitsprobleem, niet dat ik het daarmee goed wil praten dat Dust alleen daardoor ten onder gegaan is, maar Dust was met name erg inactief en dus ook op cruciale momenten voor de strijd tussen Dust en Church. Chuch was daarnaast helaas ook een erg sterke stam en konden we het op een bepaald moment niet meer opvangen (de inactiviteit van Dust). We hebben er in ieder geval ons best gedaan (Dust) om er toch iets van te maken (na de bans op plop en embrace). But in the end zijn jullie toch echt dan ook de terechte winnaars en doe ik nogmaals maar eventjes een felicitatie:p

Nja goed wie niet :p toen Hans dorpen verloor was er niemand, iig niet van het account zelf. We waren er namelijk nooit op woensdag. Geloof dat Gig ook paar x op zaterdag werd aangevallen, nicky en jop (& later lars) waren er alle 2/3 niet op zaterdag. En sowieso was het in het weekend vaak dooie boel. Nouja dan heb je dus al een probleem, als er dan nog maar 1 iemand van het acc zelf is (Dorine) die trok dat niet in haar eentje, een massa van 2 stammen.
 
Reactiescore
660
Och onderbeztting op No Haul wereld....
De winnende accounts/stammen op de eerdere farmwerelden hadden gemiddeld ook maar 2 of 3 spelers.
Daarbij zitten er in Church ook wel paar accounts waar ik amper mensen van online zie.

Ongeveer evenveel mensen die je geregeld online ziet maar die niet op een account spelen.

:D
 
Reactiescore
2.064
Dat is inderdaad een probleem namelijk dat de focus lag op de frontspelers tegen Dust (Hans & Gig).
Wel moet ik erbij zeggen als je ziet dat IB van de originele stam maar 1 account nog over had, dan lijkt me dat je ook wel kan stellen dat de recruits (& interns) flink hebben geholpen. Dus dat er wel mogelijkheden waren om het anders te doen.



Nja goed wie niet :p toen Hans dorpen verloor was er niemand, iig niet van het account zelf. We waren er namelijk nooit op woensdag. Geloof dat Gig ook paar x op zaterdag werd aangevallen, nicky en jop (& later lars) waren er alle 2/3 niet op zaterdag. En sowieso was het in het weekend vaak dooie boel. Nouja dan heb je dus al een probleem, als er dan nog maar 1 iemand van het acc zelf is (Dorine) die trok dat niet in haar eentje, een massa van 2 stammen.

de 1 of 2x dat gig dorpen verloor waren volgesnmij dinsdag en donderdag ik weet iig zeker dat het doordeweeks was, want 1x moest ik naar school en was ik er dus niet en die andere x was ik er wel :)
 
Reactiescore
1.094
de 1 of 2x dat gig dorpen verloor waren volgesnmij dinsdag en donderdag ik weet iig zeker dat het doordeweeks was, want 1x moest ik naar school en was ik er dus niet en die andere x was ik er wel :)

Gig is wel vaker dan 1 a 2x dorpen verloren :p
 
Bovenaan