Top/Flop stammen

Reactiescore
86
Daarbij zouden we weer terugkomen op mijn vroegere punt dat de mensen met het hoogste aanzien hier op TW vaak de grootste runners zijn.

'De mensen met het hoogste aanzien'. Dat is maar een heel klein groepje. Je stelling klopt idd niet. Jou probleem is dat je geen onderscheid maakt tussen de echte toppers die het ook steeds weer waar maken en de neppers. Als je dat wel zou doen dan zou je zien dat bijv. Howlin, KPHS, DeJoey, Valmont (die allen bij de groep spelers met het hoogste aanzien behoren) etc nog nooit van hun leven hebben 'gerend'.
 

DeletedUser

Guest
'De mensen met het hoogste aanzien'. Dat is maar een heel klein groepje. Je stelling klopt idd niet. Jou probleem is dat je geen onderscheid maakt tussen de echte toppers die het ook steeds weer waar maken en de neppers. Als je dat wel zou doen dan zou je zien dat bijv. Howlin, KPHS, DeJoey, Valmont (die allen bij de groep spelers met het hoogste aanzien behoren) etc nog nooit van hun leven hebben 'gerend'.

Iedereen heeft zijn eigen beeld van een groepje met het hoogste aanzien. De mensen die jij hier nu opnoemt zijn de mensen die tegenwoordig nog enkel classics spelen zover ik weet. Totaal niet relevant voor een wereld als deze. Ik heb het over mensen die normale werelden spelen, en daarbij blijf ik van mening dat die mensen vaak onterecht een goede reputatie hebben.
 
Reactiescore
86
De reputatie van die spelers komt met name van normale werelden hoor. Ik denk dat zelfs ondanks dat ze mss veel classics spelen nog steeds ook daarbuiten een enorme reputatie hebben.

Maar goed, had niet begrepen dat je het zo specifiek bedoelde. 'Mensen met het hoogste aanzien' klonk zo algemeen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser67517

Guest
Foute keuzes? Misschien wel risicovol. Maar fout zeker niet, er was genoeg kwaliteit binnen vitae om grote fronten op te kunnen vangen. Daarnaast was het organisatorisch goed geregeld met de DEF. De bans hebben echter roet in het eten gegooid, evenals de shitload mensen die toen gestopt zijn. Ik geef ze geen ongelijk, ook niet gelijk. Het ging inderdaad veel tijd kosten en sommige spelers willen hun prive leven niet schaden voor een spelletje. Vind dat imo anders dan ''rennen''.
 

DeletedUser34772

Guest
Dat is dus precies wat ik bedoel :p. Echter dachten maar weinig mensen zo erover toen Vitae nog stabiel was, en dat is een grote fout geweest.

Ik vind het ook niet correct dit allemaal op de leiding af te schuiven. Zelfs als enkel de Noordelijke accounts zich daar op hadden gefocust was dit een makkelijk uitvoerbaar doel geweest.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het ook niet correct dit allemaal op de leiding af te schuiven. Zelfs als enkel de Noordelijke accounts zich daar op hadden gefocust was dit een makkelijk uitvoerbaar doel geweest.

En daar komt naar boven dat je helaas te weinig inzicht hebt op de situatie :p. TNIOF, Dream en Savior hebben vaak genoeg met zijn 3en dingen geprobeerd om Rush op te doeken. Echter waren 3 accounts daarvoor te weinig en hadden we hulp daarbij nodig, hulp die we niet kregen. Op een paar keer na dan, maar dat was verre van genoeg.
 

DeletedUser76151

Guest
Ik ben blij de vijand een handreiking te hebben kunnen doen. Het is lang een aangename en spannende wereld geweest. Iets te snel beslist. Waarom eigenlijk? De geest. Juist ook door de enorme 'politieke invloedssfeer' van Vitae. Op het front tussen Vitae en Seau. kreeg Vitae enkele rake klappen en een ongunstig toekomstbeeld, maar dit zorgde aan de andere kant van de wereld ook voor futloze en ongeïnteresseerde spelers. Maar goed, Seau. heeft ook een redelijk soevereine wereld gespeeld. Geen account aan de vijand verloren gedurende de wereld, en daar kan ook geen discussie over zijn. Ik zou begrijpen, lees dit zonder arrogante ondertoon, indien deze haast totale ongenaakbaarheid ook geen lepel in de pan van hoop zou plaatsen.

6411a42691afd75370ecdabfb485f10e.png
:D
 

DeletedUser34772

Guest
En daar komt naar boven dat je helaas te weinig inzicht hebt op de situatie :p. TNIOF, Dream en Savior hebben vaak genoeg met zijn 3en dingen geprobeerd om Rush op te doeken. Echter waren 3 accounts daarvoor te weinig en hadden we hulp daarbij nodig, hulp die we niet kregen. Op een paar keer na dan, maar dat was verre van genoeg.

Ik zag het noorden als iets meer dan die 3 accounts. Ik neem aan dat als je enkele andere accounts uit de buurt die geen Seau front hadden om clears had gevraagd, deze best bereid zouden zijn geweest daarmee in te stemmen. Fakes zijn meestal ook gewoon beschikbaar in grote aantallen, ik kan me niet voorstellen dat dit in een stam die daar een speciaal script voor had opeens niet het geval is. Met clears uit een 6tal accounts + fakes en def (neem ik aan)kan je al heel wat. Tevens kan je je aanvalstactiek ook aanpassen als je ziet dat het zo niet lukt. Feit is gewoon dat Rush tegen een overmacht lag met onhoudbare fronten en amper verliezen boekte.
 

DeletedUser68570

Guest
Het is niet dat ik hier veel kijk op heb, maar van wat ik zie was het noorden heel problematisch bij Vitae. Er lagen daar accounts met zo veel front dat je je afvraagt hoe die nog niet lang geleden weggespeeld waren. Dicht die gaten, en je hebt een zeer degelijke uitgangspositie tegen Seau.

Ik ga er van uit dat je dan op oud Rush doelt? If so; yup.
 

DeletedUser68570

Guest
En daar komt naar boven dat je helaas te weinig inzicht hebt op de situatie :p. TNIOF, Dream en Savior hebben vaak genoeg met zijn 3en dingen geprobeerd om Rush op te doeken. Echter waren 3 accounts daarvoor te weinig en hadden we hulp daarbij nodig, hulp die we niet kregen. Op een paar keer na dan, maar dat was verre van genoeg.

Oh dus jullie probeerden het wel? Ik dacht dat dat gewoon de standaard vriendelijke bezoeken waren :). Hihi

Ik zag het noorden als iets meer dan die 3 accounts. Ik neem aan dat als je enkele andere accounts uit de buurt die geen Seau front hadden om clears had gevraagd, deze best bereid zouden zijn geweest daarmee in te stemmen. Fakes zijn meestal ook gewoon beschikbaar in grote aantallen, ik kan me niet voorstellen dat dit in een stam die daar een speciaal script voor had opeens niet het geval is. Met clears uit een 6tal accounts + fakes en def (neem ik aan)kan je al heel wat. Tevens kan je je aanvalstactiek ook aanpassen als je ziet dat het zo niet lukt. Feit is gewoon dat Rush tegen een overmacht lag met onhoudbare fronten en amper verliezen boekte.

En yup, maar des tijds deden ze dat ook, met de start van Fury, toen kreeg het account hangover standaard 6k incomings per dag (ik speelde solo, iedereen wist dat) plus alle incomings waren van 30+ spelers waarvan er 25 met clears gooiden en niet te zuinig ook. Mijn fronten stonden niet gestackt omdat ik 70/30 speelde en geen def van stam nog bg's had plus ik had in die 2e week van de 2 weken durende massa tentamens. Ook was het vinden van vv's lastig, ondanks het feit dat we zo'n grote bg hadden... Mijn account lag volledig open en toch faalden de spelers in het noorden met een bijna 300 graden front. The shadow lord en plata begon goed, maar stopte (waarom? no idea) en Cheatz tja... die gooide van de 30 aanvallen die hij stuurde 25 clears en verder begreep hij het niet helemaal, dan had je nog de 'spelers' fallen knight en thecrowner ook twee vrij grote accounts met meer dan genoeg edels en mogelijkheden om mij op te doeken, ook deze accounts stonden grotendeels onder vv, dat was wel te zien aan de manier van aanvallen, dat deden ze namelijk voorheen helemaal niet... Maar ook deze deden dit maar tijdig... Dus het lag voornamelijk gewoon aan de motivatie oid, want het account hangover lag des tijds volledig open, maar niemand die er gebruik van maakte. Daar ook dat ik 2 dagen na mijn tentamens al zo'n beetje 80% van de dorpen weer 'terug' had.

Een beetje vluchtig getypt, daarvoor sorry. Dit maakt overigens mijn vorige post ook irrelevant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Oh dus jullie probeerden het wel? Ik dacht dat dat gewoon de standaard vriendelijke bezoeken waren :). Hihi

Was jij niet die persoon die een shitload aan dorpen kwijtraakte toen we yolo besloten een massa te doen?

:D:D:D:D:D:D
 

DeletedUser68570

Guest
Was jij niet die persoon die een shitload aan dorpen kwijtraakte toen we yolo besloten een massa te doen?

:D:D:D:D:D:D

Was jij niet die jongen die de wereld niet gewonnen heeft? En was ik niet die jongen die 3 dagen na de 'yolo massa' alles weer terug had, omdat zijn tegenstanders ontiegelijk faalden ondanks het feit dat het om een 5:1 verhouding ging :O? YUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPP
 

DeletedUser68252

Guest
Onzin, wuif het allemaal maar eventjes weg. Vitae heeft wel meer inschattingsfouten gemaakt. Zo dacht Vitae de rim wel 'dicht' te kunnen groeien, als dat gelukt was, dan had Vitae qua middelen geen achterstand op Seau gehad. Seau, dat twee keer zoveel frontaccounts (twee keer zoveel activiteit) had. Vitae had 4/5 frontspelers met Seau, daar waar Seau er 8/9 had. Vitae had kunnen investeren in de relatie met Seau, immers is het bondgenootschap verbroken omdat beide partijen hier naar toe werkten. Veel discutabele acties waren de bodem hiervoor. Als het bondgenootschap enkele maanden langer had kunnen duren had Vitae Rush kunnen verslaan en rim echt veilig kunnen stellen. Geen gevalletje nunanda en een bende rim naabs die toch wat defs en offs hebben gekost.

Een inschattingsfout is het in my opinion helemaal niet. Het klopt inderdaad dat onze ligging risico vol was en we de rim tot in een ver gevorderd stadium nog niet in handen hadden, echter kon de stam dit risico dragen en verliep het prima tot half Januari. De def was uitermate goed georganiseerd, fronten stonden op orde (en indien dit niet het geval was, zoals destijds 1x bij shadowlord gebeurde door een def wisseling voor een optimalisatie werd dit weer snel herstelt) De bans hebben Vitae de das om gedaan, niet het niet veilig hebben van de rim. Het had ons hooguit een voordeel gegeven in het verloop van de wereld.

Verder heb ik al eerder een pleidooi gehouden over het verliezen van veel belangrijke spelers (in vitae), waarop jij zei dat er wel weer nieuwe kwamen. De banwave was een flinke klap, maar Vitae beging maanden daarvoor al fouten. Vitae was een trotse stam, Seau niet zo. Seau wilde winnen, en dat hebben ze gedaan. Maar dit verschijnsel komt op bijna elke wereld wel voor (29, 31 en 38 heb ik ook op deze manier gewonnen), trots / aanzien is de valkuil voor veel spelers en stammen.

Zoals ik het al zei wil ik het geen fouten noemen gezien ze dat in mijn ogen niet zijn, het klopt zoals al aangegeven dat het risico vol was, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Vitae had met haar visie zonder een banwave het erg ver kunnen schoppen en had hele goeie troefkaarten in handen. Het had uiteraard gunstiger gekund als Jordi en ik de zomer vakantie beter hadden ingeschat, waar wij veel terrein zijn verloren. 3/4e van de spelers op vakantie inclusief de complete leiding. :p


Ja je hebt daar inderdaad mensen voor nodig. Mensen zoals Hangover, Jannes of Nyade? Spelers die tot het uiterste gaan voor hun stam. Dat is wat Vitae nodig had volgens jou. Zoals ik in mijn stukje al zei, jullie hadden zeker 2 van de 3 accounts kunnen binnen slepen. Maarja zet je je trots opzij om Nyade tot vriend te maken, idem ditto jannes in mindere mate.

Dat is iets wat Vitae vooral mistte in haar laatste fase, daarvoor zijn er genoeg spelers geweest die tot het uiterste gingen voor de stam, echter zijn vele ten tijden van de banwave of daarvoor gestopt.

Seau heeft ook een periode gehad dat er wat frontaccounts inactief waren, en er behoefte was aan extra spelers. Maks speelde in Seau, Maks heeft mij overtuigd om in Seau te spelen. Ik wist Jens, Michael, Hans, Roy en Daan te overtuigen om ook in Seau te komen spelen. Niet allemaal even actief, maar Jens en Michael hebben zich zichtbaar ingezet voor Seau, en allen geholpen aan de overwinning. Stukje rekruteringsbeleid, kan wel meer mensen bedenken die Seau heeft kunnen rekruteren die veel invloed hadden (denk bijv. aan Jan). Het moraal van dit verhaal, als je echt wilt, kun je altijd wel gemotiveerde spelers vinden, je moet het enkel goed aanpakken.

Vitae heeft dergelijke mensen net zo goed binnen kunnen halen, wat Luuk zegt klopt ook niet, althans niet in de periode van Maart 2015 tot Januari 2016, neem bijvoorbeeld Cona welke zich medio September bij Vitae voegde, Maarten van This Noob is on Fire, Laurens welke verhuisde van account naar Digital Love en Tuur die naar Srekamjiaar kwam om Thomas te versterken. Angela die op Clueless clowns kwam vlak gedurende de zomer.

Maar dat hele gebeuren is helemaal niet het probleem. Het zuiden is altijd het probleem van Vitae geweest. Op Biervertier, Srek en Struggle na waren dat allemaal accounts die constant van eigenaar wisselden en die verre van stabiel waren. Vaak genoeg hebben we geprobeerd dat te fixen, maar dat is nooit gelukt. Dat kun je pech noemen of je kunt het blamen op het feit dat onze contacten wat slechter waren. In het noorden recruiteren zou in ieder geval weinig opgelost hebben, aangezien het zuiden gewoon beter moest.

Ancient Tomahawk heeft van Maart 2015 tot Januari 2016 1 eigenaar gekent en 2 medespelers. Clueless Clowns heeft van Maart 2015 tot Januari 2016 1 eigenaar gekent en 1 medespeelster. De enige in het zuiden waar meerdere spelerswisselingen plaats gevonden hebben is Vayne. Het zuiden liep juist erg lekker, de focus lag echter te weinig op het noorden, al werd daar begin Januari hard aan gewerkt, iets te laat wel is waar gezien dit prompt werd verneukt met de banwave.


Als Sven zich gewoon normaal gedragen had was alles mogelijk geweest, maar met de acties die hij gedaan/geprobeerd heeft, had ik nog liever mijn account op delete gegooid dan dat ik Vitae zou joinen/ met hem zou samen gaan spelen. Bovendien ben ik het niet met je eens omtrent de accounts in het zuiden, want het lijkt me toch duidelijk dat de accounts in het noorden het grootste probleem waren, zo boekte Vitae voor de bans nog winsten op het zuiden op Seau, als je echter wat actievere mensen in het noorden had gezet, hadden wij ons nooit staande kunnen houden in het noorden (en had je er een ton met safe bij gehad, onder andere door de aansluiting met WAO), zeker gezien de geringe bezetting des tijds... Maar goed dit is natuurlijk allemaal achteraf gepraat zeker weten zullen we het nooit. Dit is echter wel wat ik denk ;).

.Estateroami, Savior of the North, This Noob is on Fire, Dont ask me (Met Bram, Boris nog spelende en Mats en Dorine als ondersteuning). Bucephalus met Julian nog actief, er was meer dan genoeg activiteit in het noorden, de banwave heeft alleen heel veel veranderd, veel meer dingen als voor jullie zichtbaar is.

Jullie contacten slechter waren zeg je, dat lijkt mij stug. Noem het riedeltje spelers eens op wat er allemaal op Vayne en Digital love heeft gezeten, zijn toch spelers met zat contacten lijkt mij. En doe nou niet alsof de hele Seau linie zo stabiel was. De helft hadden jullie kunnen kraken, maar heeft naar mijn weten nooit noemenswaardige incommings gekregen.

Op Digital Love hebben de 3 starters gespeeld, Tom van Mcawesome welke verhuisde naar een ander account toen Laurens erop kwam spelen en thats it. Vayne heeft wel veel spelers gehad inderdaad, maar onze contacten waren zeker niet slechter. Daar moet ik je volledig gelijk in geven.

Wat voor reden had Bart-Jan om zijn trots opzij te leggen? Zoals hij zelf al zegt: hij flikkert liever zijn account op delete. En als je Sven kent, dan weet je dat hij dat ook nooit van zijn leven zou hebben gedaan. Sven is altijd een prima leider geweest, maar op dit soort punten faalde hij hopeloos. Sven is altijd enorm koppig geweest. Toen ik de leiding overnam was het al veel te laat voor dit soort dingen.

Dan ken je mij niet goed genoeg. :p Sure ik kan met regemaat koppig zijn, maar als er nood aan de man is zet ook ik dergelijke dingen op zij.
 

DeletedUser68252

Guest
Verder geloof ik gerust dat niet alle Seau-accounts even stabiel waren. Vitae organiseerde veel te weinig massa's. Er was een dikke massa gepland, die net na de bans zou hebben moeten plaatsvinden. Ik ben nog steeds benieuwd hoe de wereld zou zijn gelopen als die massa door zou zijn gegaan :D.

Hoeveel meer massa's had je willen organiseren Luuk? Clears bouwden 10-14 dagen waar mensen ook nog hun eigen front wilden blitzen per zoveel tijd. Hierdoor haalde je 2 grote massa's per maand net wel / net niet, waar de blitzes vaak ook nog zeer effectief zijn geweest, soms zelfs effectiever dan de massa's, Il burratinaio is hier een goed voorbeeld van.

Verder is altijd een fout van Vitae geweest om alle focus op het zuiden te leggen. Het besef dat we het noorden makkelijk konden innemen kwam pas toen ik leider was, maar toen was het al veel te laat. Toen de oorlog met Seau eenmaal begonnen was gaf de leiding van Vitae geen een neuk meer om het noorden.

Ik heb vaak genoeg aangedrongen in Vitae op een betere focus in het noorden/ heb vaak genoeg geklaagd bij Sven over dingen die fout gingen. Dat is altijd naar dovemansoren gegaan. Dat Sven nu recentelijk eens een keer zijn trots opzij heeft gezegd, zegt weinig. Misschien is hij in de tussentijd verbeterd. In de Vitae-tijd was dat echter zeker niet en heeft hij daarmee veel verneukt.

Het besef was er wel, alleen is dat zoals je hier al hebt aangegeven dit er bij ingeslopen. Sinds Vitae 3 leiders kende lag mijn eigen focus volledig op het zuiden, en bemoeide ik me zeer weinig meer met het noorden, dit is opgepakt door een andere leider waar ik met regelmaat updates van kreeg. Mijn eigen focus had ik achteraf gezien moeten verdelen, klopt, maar dit is helaas achteraf geklets.

Vitae draaide goed, rekruuts van dergelijke accounts waren niet nodig, de focus had verspreid moeten worden maar door het niet aannemen van accounts als Nyade, het niet proberen te rekruuten van enkele Rush spelers heeft geen enkele invloed gehad op de teloorgang van Vitae. Het had er hooguit voor gezorgd dat de banwave beter opgepakt kon worden. Verneukt is hier het verkeerde woord, gezien dit totaal niet waar is. Verder werd er in Vitae met een aannemings-percentage gewerkt waardoor dergelijke rekruuts ook al zou ik persoonlijk tegen zijn geweest als nog er door hadden kunnen komen.

Foute keuzes? Misschien wel risicovol. Maar fout zeker niet, er was genoeg kwaliteit binnen vitae om grote fronten op te kunnen vangen. Daarnaast was het organisatorisch goed geregeld met de DEF. De bans hebben echter roet in het eten gegooid, evenals de shitload mensen die toen gestopt zijn. Ik geef ze geen ongelijk, ook niet gelijk. Het ging inderdaad veel tijd kosten en sommige spelers willen hun prive leven niet schaden voor een spelletje. Vind dat imo anders dan ''rennen''.

Hier wil ik me volledig bij aansluiten, en verder wil ik Seau nog van harte feliciteren. :)
 
Bovenaan