Top/flop stam(men)

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.134
Kwaliteit overwint altijd. Dat hebben de meeste classics al aangetoond.

Overigens over die uitspraak van Rens. Er is geen enkele speler in Logic die cl1, 2 of 3 uberhaupt heeft meegemaakt. Andries speelt pas ‘echt’ sinds cl9(?) en de rest van jullie groepje uitgezonderd Paul, Thorsten en Marco heeft nog maar 2 classics gespeeld. Wat een idiote uitspraak zeg.

DeletedUser75558

Guest

Overigens over die uitspraak van Rens. Er is geen enkele speler in Logic die cl1, 2 of 3 uberhaupt heeft meegemaakt. Andries speelt pas ‘echt’ sinds cl9(?) en de rest van jullie groepje uitgezonderd Paul, Thorsten en Marco heeft nog maar 2 classics gespeeld. Wat een idiote uitspraak zeg.
Ja, klopt als er bedoelt werd dat logic of pre of iets in die richting vergeleken kan worden met de oude classic premades zoals smooi, wecan etc, dan zit rens zeker fout.

Ik snap overigens niet dat mensen nog denken dat kwantiteit een hele grote factor is in de overwinningskans op een classic. Leaf en logic mogen dan niet echte pro's bevatten (enkele uitgezonderd, zoals laurens, thorsten en nog een paar), maar toch zijn het wel de twee stammen die een kwaliteitsoverschot tegenover de rest van de classic stammen hebben. Ik verwacht dan ook dat een van deze 2 partijen er met de wereldwinst vandoor gaat.

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.134
Het is wel een punt dat beide stammen een aanzienlijke achterstand krijgen op de nummer 1 als Leaf en Logic echt op elkaar beginnen. Desalniettemin, een account van 4 mil is op deze classic in een week weggenobeld. Dus ik ben zeker dat er een stam met kwaliteit zal winnen, niet perse logic of leaf.

Reactiescore
467
Het is wel een punt dat beide stammen een aanzienlijke achterstand krijgen op de nummer 1 als Leaf en Logic echt op elkaar beginnen. Desalniettemin, een account van 4 mil is op deze classic in een week weggenobeld. Dus ik ben zeker dat er een stam met kwaliteit zal winnen, niet perse logic of leaf.

DisNey dus XD. Top of flop?

DeletedUser78761

Guest
Wat mooi dat iedereen toch weer bij Leaf of Logic uitkomt qua top stammen.

Ik zal eens even een ongegronde post maken over wat ik denk dat er gaat gebeuren. Ik ken de spelers enkel van wat ik zie en hoor op het AF en op de wereld.
Ik verwacht dat Leaf of Logic leuk gaat spelen en dat daar uiteindelijk wel één van tweeën komt bovendrijven.
Maar...
Ik verwacht ook dat er hevig samengespeeld gaat worden tussen de anderen om deze gedoodverfde winnaars toch tot staan te brengen en na frontale oorlog zullen ze wel weggespeeld worden.
Tubbie gaat waarschijnlijk nog wel iets wisselen qua accounts, het lijkt mij stug dat zij met deze 4 spelers de wereld gaan winnen. Maar er zit, naar mijn mening, best wat talent in die stam.
24/7 ken ik verder niet en heb ik geen info over. Dat wordt even afwachten en kijken hoe ze het doen.
Disney als nieuwkomer gaat hopelijk voor verassingen zorgen. Aangezien alle spelers daar relatief onbekend zijn (of anoniem spelen) is dat zeker een stam die met de huidige ligging veel leuks kan forceren.

Daarnaast wil ik graag iedereen even bedanken voor de afgelopen 24 uur.. Door één post is het hele forum weer ontploft en is er voor mij een hele hoop duidelijk geworden hoe het er in de rest van de top aan toe gaat.

Ow en nog even als reactie op degenen die mij quoten en zeggen dat ik onderzoek moet doen:
Ik ben nieuw op de classics en sta open voor goede propaganda.. Maar ik ben te lui om alles zelf na te gaan zoeken enzo.
Sorry voor mijn luiheid, zo ben ik gewoon. Vind het al heel wat dat ik dit hele topic doorgelezen heb :O

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.486
Wat mooi dat iedereen toch weer bij Leaf of Logic uitkomt qua top stammen.

Ik zal eens even een ongegronde post maken over wat ik denk dat er gaat gebeuren. Ik ken de spelers enkel van wat ik zie en hoor op het AF en op de wereld.
Ik verwacht dat Leaf of Logic leuk gaat spelen en dat daar uiteindelijk wel één van tweeën komt bovendrijven.
Maar...
Ik verwacht ook dat er hevig samengespeeld gaat worden tussen de anderen om deze gedoodverfde winnaars toch tot staan te brengen en na frontale oorlog zullen ze wel weggespeeld worden.
Tubbie gaat waarschijnlijk nog wel iets wisselen qua accounts, het lijkt mij stug dat zij met deze 4 spelers de wereld gaan winnen. Maar er zit, naar mijn mening, best wat talent in die stam.
24/7 ken ik verder niet en heb ik geen info over. Dat wordt even afwachten en kijken hoe ze het doen.
Disney als nieuwkomer gaat hopelijk voor verassingen zorgen. Aangezien alle spelers daar relatief onbekend zijn (of anoniem spelen) is dat zeker een stam die met de huidige ligging veel leuks kan forceren.

Daarnaast wil ik graag iedereen even bedanken voor de afgelopen 24 uur.. Door één post is het hele forum weer ontploft en is er voor mij een hele hoop duidelijk geworden hoe het er in de rest van de top aan toe gaat.

Ow en nog even als reactie op degenen die mij quoten en zeggen dat ik onderzoek moet doen:
Ik ben nieuw op de classics en sta open voor goede propaganda.. Maar ik ben te lui om alles zelf na te gaan zoeken enzo.
Sorry voor mijn luiheid, zo ben ik gewoon. Vind het al heel wat dat ik dit hele topic doorgelezen heb :O

Wie ben jij en waar speel je eigenlijk?

DeletedUser78761

Guest
Wie ben jij en waar speel je eigenlijk?

Wie ik ben is een goede vraag..
Waar ik speel is makkelijker: Ik speel op Mickey Waus, één van de vele co's daar.
Terug op wie ik ben: Ik ben de jongen die zijn PM's ondertekent met Willem ingame. Verder ben ik een vrij onbekende speler denk ik.. Met een heel aantal heb ik wel samengespeeld, maar ik heb me nooit zo in de diplomatieke kant van het spel verdiept, simpelweg wegens tijdgebrek. Aangezien ik nu wel wat meer tijd heb dacht ik dat het nu eindelijk tijd werd om de grote boze wereld van het AF te betreden.
Ik ben trouwens een OldGen zoals jullie NieuwGenBoys dat tegenwoordig noemen. Begonnen op Wereld 1 en daar nog steeds goede herinneringen aan, net als aan de leukste stabwereld die er geweest is, te weten wereld 19. Ook dat was echt een leuke wereld! Met de kleine (boost)werelden van tegenwoordig is de fun er altijd al snel af, dus vandaar dat ik lekker classic aan het spelen ben met mijn co's.

DisNey dus XD. Top of flop?
Uiteraard top!

Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.034
Wie ik ben is een goede vraag..
Waar ik speel is makkelijker: Ik speel op Mickey Waus, één van de vele co's daar.
Terug op wie ik ben: Ik ben de jongen die zijn PM's ondertekent met Willem ingame. Verder ben ik een vrij onbekende speler denk ik.. Met een heel aantal heb ik wel samengespeeld, maar ik heb me nooit zo in de diplomatieke kant van het spel verdiept, simpelweg wegens tijdgebrek. Aangezien ik nu wel wat meer tijd heb dacht ik dat het nu eindelijk tijd werd om de grote boze wereld van het AF te betreden.
Ik ben trouwens een OldGen zoals jullie NieuwGenBoys dat tegenwoordig noemen. Begonnen op Wereld 1 en daar nog steeds goede herinneringen aan, net als aan de leukste stabwereld die er geweest is, te weten wereld 19. Ook dat was echt een leuke wereld! Met de kleine (boost)werelden van tegenwoordig is de fun er altijd al snel af, dus vandaar dat ik lekker classic aan het spelen ben met mijn co's.

Waar speelde je dan w19?

Reactiescore
2.034
Siward2 was dat. Een late start in de RIM, maar uiteindelijk lekker meegedraaid in de top. Was heerlijk spelen daar!

Goh dat is toevallig, je lag naast Mea nietwaar? Helaas was je al weg voordat ctrl ontstond, goede tijd was dat.

DeletedUser78761

Guest
Goh dat is toevallig, je lag naast Mea nietwaar? Helaas was je al weg voordat ctrl ontstond, goede tijd was dat.

Ja!!! Mea Vota! Dat is en blijft echt een topvrouw! We hadden altijd super goed contact met haar, die vrouw is echt een schat! Wat hebben we daar veel mee gepraat en gekletst :)
Jammer dat ik haar uit het oog ben verloren...
Ctrl. heb ik trouwens nog wel meegemaakt. Heb het account niet uitgespeeld (drukte privé), maar heb de wereld wel gevolgd.
Waar speelde jij daar als ik vragen mag?

Reactiescore
2.034
Ja!!! Mea Vota! Dat is en blijft echt een topvrouw! We hadden altijd super goed contact met haar, die vrouw is echt een schat! Wat hebben we daar veel mee gepraat en gekletst :)
Jammer dat ik haar uit het oog ben verloren...
Ctrl. heb ik trouwens nog wel meegemaakt. Heb het account niet uitgespeeld (drukte privé), maar heb de wereld wel gevolgd.
Waar speelde jij daar als ik vragen mag?

Ah meen mij te herinneren dat siward begin ctrl al onder vv stond (ctrl 2.0 dan). Mea ook idd veel goede en lange gesprekken mee gehad, soort stammoeder. :p
Speelde zelf op vallos17, boven Mea en roboboi

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.721
Voor zover ik weet is dit onwaar voor vrijwel alle classics.

Akkoord, ik kan dat niet tegenspreken. Echter blijft het dan vreemd en (voor mij) onverklaarbaar waarom dit precies omgedraaid is op reguliere werelden. Wellicht doordat het kwaliteitsverschil hier groter is tussen de top en de gemiddelde substam?

Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.034
Akkoord, ik kan dat niet tegenspreken. Echter blijft het dan vreemd en (voor mij) onverklaarbaar waarom dit precies omgedraaid is op reguliere werelden. Wellicht doordat het kwaliteitsverschil hier groter is tussen de top en de gemiddelde substam?

Omdat normale werelden langer duren, het saai wordt en kwaliteit over het algemeen de uitdaging opzoekt lijkt mij

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.721
Oke, maar daarmee verklaar je enkel het totale hogere niveau op een classic, niet waarom kwaliteit hier zwaarder zou wegen dan op reguliere werelden.

DeletedUser3809

Guest
On omdat normaal het echt een slopende move is als je alle fronten met de kwalitatief superieure stam gewoon stamp en stampvol kan zetten.
Hier blijven de stacks beperkt en kan je dus winsten blijven maken als kwantitatieve underdog.

Ook de regels die OSen buiten stam onmogelijk maken helpen hierbij.

DeletedUser67517

Guest

Omdat op reguliere werelden een kwantitatieve tegenstander alles de moeder stackt, en dat op een boerlimiet wereld niet echt gewaardeerd wordt door de rapportjes.

DeletedUser75558

Guest
Normale werelden zijn sowieso al nooit te vergelijken met classics. Normale werelden hebben super vaak van die noob instellingen met goudmunten, wat weer eens overgevlogen is naar de classics. Ik weet niet wie zijn idee het was om goudmunten in te stellen, maar diegene heeft het hele idee van een classic totaal verpest;).

Normale werelden kan je tegenwoordig ook gewoon pp boosten etc, waardoor kwalitatieve spelers sowieso al geen zin meer hebben om te spelen. Daarom zullen ook enkel vroegere werelden voor w40 enige aanzien kunnen hebben (niet elke wereld) en misschien nog enkel na w40.

Reactiescore
30
Heeft inderdaad met de wereldinstellingen te maken. Het verschil tussen een noob en een goede speler komt eerder aan het licht op een classic (met moeilijkere instellingen) dan op een normale wereld (met makkelijke instellingen). Niet alleen boerlimiet en pakketjes, maar ook het stamledenlimiet helpt daarbij. Eventueel ook limited of no haul, omdat er ook nog wel eens wat onkunde gecompenseerd kan worden door reteactief te farmen.

Bovenaan