Top/flop spelers

Reactiescore
7.918
Voordat smash met de intern begon stond het account al rang 1 ODA en rang 1 ODS.

Overigens is er niet sprake van een intern maar een fusie, de bespeler van het account komt straks op smash spelen overigens. Niet dat dat belangrijk oid is in deze discussie. Maar enfin, wil me hier ook niet verder verdedigen over, het account heeft momenteel veel gratis dorpen dat klopt nou eenmaal.
 
Reactiescore
972
Ja, want als jullie er steeds op terug moeten komen zit het bij jullie totaaaaaal niet diep :)

Jullie? Wie bedoel je precies met jullie?

Ik heb er alleen destijds, ten tijde van het lijstje van Martijn, wat van gezegd. Het zit inderdaad, bij mij, niet diep. Omdat ik weet dat het een nominatie was, gebaseerd op persoonlijk wrok en niet op feiten :smile:
 

Deleted User - 487936070

Guest
Nee eigen veroveringen en dus de makkelijkheid ervan heeft niks te maken met totale ODA. Op het moment dat je zelf interns heb kunt je prima clears voot de stam droppen. Dat kan dus evengoed wat zeggen over het gemak van je eigen groei.

Precies. Eigen veroveringen is een onderdeel van ODA maar dat gedeelte is met de beschikbare informatie niet nauwkeurig te bepalen.

Naast ODA voor eigen belang heb je ook ODA voor stambelang. Ik denk dat de combinatie van deze 2 (totale ODA) het meeste zeggen over de weerstand die een account totaal heeft gehad.

Aangezien deze data direct voorhanden en objectief is zou ik dat eerder als uitgangspunt voor een discussie nemen. Het is niet perfect (clearen van off bijvoorbeeld) maar beter dan een analyse per dorp.
 
Reactiescore
967
Misschien snap ik het gewoon niet, maar als een account hoge ODA heeft gehad vanwege clearen voor de stam, zegt dat toch precies niks over de weerstand dat dat account persoonlijk heeft gekregen?

Het zegt alleen wat over het feit dat de gehele stam weerstand heeft gehad en dat het account een goede stamspeler is, sinds hij zijn clears gebruikt voor een stammie :)
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Toch is zo'n lijst heel vertekent. Wij hebben na de start fase onze mbs een aantal keer gebruikt voor ''oda loze'' overnamens, BB's die gewoon gecleared moesten worden maar wel als BB gerekend worden. Van de 29 bij tad scheelt het al gauw een stuk of 10 als we het over ''interns'' hebben ben ik van mening.
 
Reactiescore
1.278
Precies. Eigen veroveringen is een onderdeel van ODA maar dat gedeelte is met de beschikbare informatie niet nauwkeurig te bepalen.

Naast ODA voor eigen belang heb je ook ODA voor stambelang. Ik denk dat de combinatie van deze 2 (totale ODA) het meeste zeggen over de weerstand die een account totaal heeft gehad.

Aangezien deze data direct voorhanden en objectief is zou ik dat eerder als uitgangspunt voor een discussie nemen. Het is niet perfect (clearen van off bijvoorbeeld) maar beter dan een analyse per dorp.

ODA als graadmeter? Denk niet dat je beseft hoeveel ODA te behalen is bij een tegenstander die simpelweg niet dodged. Buffs en vlaggen aan en je tegenstander dan niet door inactiviteit. 0 Weerstand, maar wel deftige ODA cijfers. Of het 90% offensief spelen van een account bij gebrek aan weerstand. Kan er natuurlijk veel ODA behaald worden doordat er simpelweg meer nukes gegooid kunnen worden.

Kijk maar naar een endgame, de meeste ODA wordt behaald bij tegenstanders die slecht deffen, want op zware snipes en blocks lopen geeft nu eenmaal weinig ODA....

Veel weerstand en veel oda heeft echt niks met elkaar te maken. ;)
 
Reactiescore
766
Precies. Eigen veroveringen is een onderdeel van ODA maar dat gedeelte is met de beschikbare informatie niet nauwkeurig te bepalen.

Naast ODA voor eigen belang heb je ook ODA voor stambelang. Ik denk dat de combinatie van deze 2 (totale ODA) het meeste zeggen over de weerstand die een account totaal heeft gehad.

Aangezien deze data direct voorhanden en objectief is zou ik dat eerder als uitgangspunt voor een discussie nemen. Het is niet perfect (clearen van off bijvoorbeeld) maar beter dan een analyse per dorp.
Clearen in stambelang zegt toch juist niets over de weerstand van het account? Account in kwestie (smashing) geeft zelf aan gecleard te hebben tijdens het internen voor zijn stam. Dat is toch totaal niet representatief voor de weerstand die het account heeft gehad?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.157
Toch is zo'n lijst heel vertekent. Wij hebben na de start fase onze mbs een aantal keer gebruikt voor ''oda loze'' overnamens, BB's die gewoon gecleared moesten worden maar wel als BB gerekend worden. Van de 29 bij tad scheelt het al gauw een stuk of 10 als we het over ''interns'' hebben ben ik van mening.

Ja hier ook. Maar ach, weet ook eigenlijk niet waar we ons nu allemaal weer druk over maken.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.157
Clearen in stambelang zegt toch juist niets over de weerstand van het account? Account in kwestie (smashing) geeft zelf aan gecleard te hebben tijdens het internen voor zijn stam. Dat is toch totaal niet representatief voor de weerstand die het account heeft gehad?

Klopt over het algemeen dit trouwens, maar wil je zeggen dat het account smashing geen weerstand heeft gehad nu of
 
Reactiescore
2.303
Misschien snap ik het gewoon niet, maar als een account hoge ODA heeft gehad vanwege clearen voor de stam, zegt dat toch precies niks over de weerstand dat dat account persoonlijk heeft gekregen?

Het zegt alleen wat over het feit dat de gehele stam weerstand heeft gehad en dat het account een goede stamspeler is, sinds hij zijn clears gebruikt voor een stammie :)

Precies.
Dus de lijst slaat op geen kloten.
 
Reactiescore
972
Goed, dan zal de waarheid in het midden liggen. Dat het account nu weinig weerstand heeft en kan clearen voor zijn stam, betekent echt niet meteen dat Smashing een makkelijke groei heeft gehad over de hele wereld. Smash was net zo goed slachtoffer van de vele aanvallen die Amen destijds op zich kreeg, heeft daardoor heel veel troepen verloren, wat ook resulteerde in een matigere groei. Dat dat nu “gecompenseerd” wordt door een intern/fusie, doet echt niks af van het feit dat Smash het ook gewoon moeilijk heeft gehad, net als de rest van Amen.

En zoals aangegeven, je baseren op dergelijke statistieken is gewoon koffiedik kijken. Niemand zal het internen van Smash ontkennen (doet ook niemand), maar zeggen dat smash een makkelijke groei heeft? Dat is gewoon te kort door de bocht.
 
Reactiescore
735
Jullie? Wie bedoel je precies met jullie?

Ik heb er alleen destijds, ten tijde van het lijstje van Martijn, wat van gezegd. Het zit inderdaad, bij mij, niet diep. Omdat ik weet dat het een nominatie was, gebaseerd op persoonlijk wrok en niet op feiten :smile:
2 van je andere cos beginnen er hier in dit topic over en dan reageer jij met wie ik bedoel met jullie, komaan:')

Klopt het was ongetwijfeld diep gewortelde haat.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Op 12-4/15-4 zie je een ODA stijging van 40k van bij Ruijter en ODD van 40k bij Pablito. Van buitenaf ziet dus uit dat dag 1 alles gecleard was en daarna gewoon gratis edels was omdat gebroken was. Daarom niet als 0 ODA gerekend. Zo dus heel de aanloop van veroveringen ook mee gekeken bij alle spelers.

Allemaal prima, maar in dit geval vergeet je daar - door gebrek aan informatie/betrouwbare indicatoren - een van de grootste internacties op de wereld in dat stadium. Verder heb ik de eigen interns bekeken en daar kom ik ook op een ander getal uit. Ik kan prima op één dag één speler clearen en er drie edelen waardoor het alle drie als 'geen intern' zal worden gezien. Een dag later kan ik iemand edelen die zijn clear op ons is doodgelopen, dit is dan wel een intern ineens - immers geen oda stijging voor mij geen odd voor doelwit. Weer een dag later krijg ik info dat iemand een trein krijgt van speler x, ik edel speler x op 38 min looptijd. Geen oda stijging - men ziet het als intern. Troepen op RT - zelfde verhaal. Wat als een moraalbreker of stamgenoot iets voor jou doet clearen en jij haalt zelf geen oda maar wel het dorp - ook een intern?

Ik waardeer je moeite en het geeft in de verste verte enige indicatie (muv de bb's - die zijn helder). Maar je kunt echt geen eerlijke rankings maken op basis van zo weinig gegevens en kennis.
 

Deleted User - 487936070

Guest
Misschien snap ik het gewoon niet, maar als een account hoge ODA heeft gehad vanwege clearen voor de stam, zegt dat toch precies niks over de weerstand dat dat account persoonlijk heeft gekregen?

Het zegt alleen wat over het feit dat de gehele stam weerstand heeft gehad en dat het account een goede stamspeler is, sinds hij zijn clears gebruikt voor een stammie :)

Weerstand meten in TW is sowieso niet te doen aangezien dat van veel factoren afhankelijk is. Denk dat alle reacties op mijn bericht dat al aanhalen.

Ik denk wel dat weerstand van een account breder is dan de weerstand van een account individueel. Uiteindelijk win je een wereld met een stam en de bijdrage van een account aan de groei van die stam vind ik dan ook wel relevant om mee te nemen. Iemand die een individuele focus gebruikt zal dit waarschijnlijk onzin vinden. Ik denk niet dat dit verder heel relevant is maar misschien helpt het om mijn uitgangspunt te snappen.

ODA als graadmeter? Denk niet dat je beseft hoeveel ODA te behalen is bij een tegenstander die simpelweg niet dodged. Buffs en vlaggen aan en je tegenstander dan niet door inactiviteit. 0 Weerstand, maar wel deftige ODA cijfers. Of het 90% offensief spelen van een account bij gebrek aan weerstand. Kan er natuurlijk veel ODA behaald worden doordat er simpelweg meer nukes gegooid kunnen worden.

Kijk maar naar een endgame, de meeste ODA wordt behaald bij tegenstanders die slecht deffen, want op zware snipes en blocks lopen geeft nu eenmaal weinig ODA....

Veel weerstand en veel oda heeft echt niks met elkaar te maken. ;)

Ik vind een analyse van objectieve data beter dan een analyse van subjectieve data. Normaal zou je een aantal andere personen dezelfde analyse moeten laten doen om je meetsysteem te testen en zo subjectieve data meer objectief maken. Dat zou ik in deze situatie niet doen aangezien deze analyse zelfs perfect uitgevoerd niet de volledige informatie geeft (geen info over andere factoren).

De betekenis van ODA in endgame is volgens mij niet relevant voor de huidige fase van de wereld.

Misschien weten jullie een betere manier om weerstand te meten. Het zou een interessante discussie kunnen geven. (beter dan deze iig).
 
Reactiescore
766
Klopt over het algemeen dit trouwens, maar wil je zeggen dat het account smashing geen weerstand heeft gehad nu of
Neenee totaal niet, meer op hetgeen loco beschreef. Dat is geen goede graadmeter.
 
Reactiescore
2.368
Ik vind het ook zo lief dat je cabbage op 0 interns hebt gezet <3
Ik denk met heimwee terug aan de tijd dat wij het middelpunt van de belangstelling waren wegens onze intern!! Times change quickly :sad:
 
Bovenaan