Top/flop spelers

Reactiescore
1.226
Denk dat die zelf ook echt wel snapt dat dit bij benadering is mensen ;)
Daarnaast trekt die helemaal geen conclusies maar stelt de vraag wat we ervan kunnen concluderen en trekt dit zo breed, omdat die het ook stambreed heeft getrokken. Zo zou ik daarop kunnen reageren dat Spread een vertekent beeld zou geven omdat TAD van die vieze interners zijn, een conclusies waar Wow Who alle ruimte voor laat in zijn post. Denk dat jij ook behoorlijk op de zaken vooruit loopt Costa met hetgeen jij concludeert uit zo'n post.

Welke conclusie trek ik dan? Ik stel juist vragen ter verduidelijking. Op welke zaken loop ik vooruit?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Denk dat die zelf ook echt wel snapt dat dit bij benadering is mensen ;)
Daarnaast trekt die helemaal geen conclusies maar stelt de vraag wat we ervan kunnen concluderen en trekt dit zo breed, omdat die het ook stambreed heeft getrokken. Zo zou ik daarop kunnen reageren dat Spread een vertekent beeld geeft, omdat TAD van die vieze vuige interners zijn, een conclusies waar Wow Who alle ruimte voor laat in zijn post. Denk dat jij ook behoorlijk op de zaken vooruit loopt Costa met hetgeen jij concludeert uit zo'n post.

Ik denk dat je precies de eerste zin van zijn post nog eens moet lezen
 
Reactiescore
735
Je wilt het zelfs nog breder trekken. De acties van individuele spelers gelijk een stam tot top of flop benoemen.

Dit stuk is toch wel redelijk concluderend geschreven, iets wat ik totaal niet uit de post van Wow Who haal zoals gezegd.
Wie zegt dat hij het breder wil trekken, hij voorziet in de getallen per speler en per stam, komt het totaal van de stam overeen met een groot deel van het totaal van een individu, dan valt uit hetgeen hij voorziet prima te concluderen dat het niet stam breed geldt, ook al zou de stam in zijn top drie van statistisch gezien internen vallen.
 
Reactiescore
1.226
Dit stuk is toch wel redelijk concluderend geschreven, iets wat ik totaal niet uit de post van Wow Who haal zoals gezegd.
Wie zegt dat hij het breder wil trekken, hij voorziet in de getallen per speler en per stam, komt het totaal van de stam overeen met een groot deel van het totaal van een individu, dan valt uit hetgeen hij voorziet prima te concluderen dat het niet stam breed geldt, ook al zou de stam in zijn top drie van statistisch gezien internen vallen.

Hij wil het breder trekken aangezien hij zelf in zijn vraagstelling aangeeft: stammen top/flop? Dus dat zegt hij zelf.

Het is concluderen geschreven omdat mijn conclusie is dat ik op basis van die cijfers geen nuttig iets kan zeggen over top/flop. Dus nogmaals, op welke zaken loop ik daarmee vooruit?
 
Reactiescore
735
Hij wil het breder trekken aangezien hij zelf in zijn vraagstelling aangeeft: stammen top/flop? Dus dat zegt hij zelf.

Het is concluderen geschreven omdat mijn conclusie is dat ik op basis van die cijfers geen nuttig iets kan zeggen over top/flop. Dus nogmaals, op welke zaken loop ik daarmee vooruit?
Of misschien wel top/flop stammen zijn zijn woorden, ik weet niet hoe jij dat leest, maar ik lees het als een voorzichtig suggestieve opmerking, waarbij ik dat deel van jouw post meer lees als betichting naar Wow Who "hoe kan jij dat nou zo doen" even heel basaal gezegd.
Anyways, als je het er niet mee eens bent prima. Ik vind het een leuke manier om eens wat cijfertjes op de rij te zetten en dat daar geen al te zware conclusies aan moeten worden verbonden begrijpt elk weldenkend persoon hier.
Veel objectiever dan dit zal het overigens ook niet worden, want een onderzoek bij de genoemde accounts zelf in de vorm van daadwerkelijk navraag doen zal toch nooit een 100% eerlijk antwoord opleveren ;)
 
Reactiescore
1.226
Of misschien wel top/flop stammen zijn zijn woorden, ik weet niet hoe jij dat leest, maar ik lees het als een voorzichtig suggestieve opmerking, waarbij ik dat deel van jouw post meer lees als betichting naar Wow Who "hoe kan jij dat nou zo doen" even heel basaal gezegd.
Anyways, als je het er niet mee eens bent prima. Ik vind het een leuke manier om eens wat cijfertjes op de rij te zetten en dat daar geen al te zware conclusies aan moeten worden getrokken begrijpt elk weldenkend persoon hier.
Veel objectiever dan dit zal het overigens ook niet worden, want een onderzoek bij de genoemde accounts zelf in de vorm van daadwerkelijk navraag doen zal toch nooit een 100% eerlijk antwoord opleveren ;)

Oké, een groot gedeelte zoals je zegt is interpretatie van jou uit. Wat ik mezelf dan kan aanrekenen is dat ik het niet helder genoeg uit een heb gezet.

Ik vind het ook prima om wat cijfers op een rij te zetten. Ik kan er alleen weinig mee. En aangezien wow who om een conclusie vraagt geef ik aan dat ik hem die niet kan geven en onderbouw daarbij waarom ik die uit mijn ogen niet kan geven.

Ik oordeel niet over hem en bedank hem zelfs nog voor de moeite die hij er in stopt. Dus basaal gezegd ' hoe kun je dat nou doen' herken ik mij dus ook niet in.
 
Reactiescore
1.647
Blijven natuurlijk indicaties van buitenaf. Je weet niet precies alle in en outs bij overname en door ODD te checken van de veroverde speler en niet enkel de ODA van veroveraar en grote bb uit te sluiten kom je zo dicht tegen de waarheid aan vermoed ik. Cijfers liegen normaal niet, enkel blijven ze vrij interpreteerbaar.

Enkel mijn vraag algemeen of dit iets zegt over bepaalde spelers qua top of flop enzo de stammen. Als de grootste spelers van stam hebben ze vaak invloed op beleid en een redelijke sampel voor de rest van de stam.

Werden vaak hier conclusies gedropt en een vinger gewezen naar bepaalde stammen, wou enkel een breder beeld geven over de hele wereld ipv altijd dezelfde 1/2 stammen waar met vinger naartoe word gewezen.
 
Reactiescore
524
We zitten nog nieteens op de 2 pagina's dus niet op de zaken vooruit lopen he.

Maar wat ik wel mooi vind is dat 'het groter boost/intern-acc' van de start slechts op 3 dorpen intern uitkomt in de benadering van @Wow Who.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Wat dacht je van Ruiter393 (aka Eat sleep farm repeat)? Dorpen zonder oda stijging: 0 - aldus wow who.

1589532411207.png
1589532452058.png
1589532485066.png

Terwijl alom bekend is, en ook gewoon toegegeven, dat ESFR alle dorpen van Pablito gratis heeft gekregen - je ziet ook bij Pablito zéér zéér minimale odd stijgingen. Misschien dat hij nog in één dorp aan het rekruteren was en dat hij met zijn 13 opgebouwde speertjes een paar lc van ESFR heeft kunnen doden. Maar dat is dan ook alle odd die pablito heeft verkregen. Maar eigenlijk hoef ik het niet eens te onderbouwen aangezien het alom bekend is en allang toegegeven ook. Geen blame naar pablito/esfr, maar wel een fout in je analyse.

Volgens mij doelt Interdictum ook hier op. Een mega-intern en ook nog eens met allemaal uitgebouwde dorpen. Ook een gegeven wat niet is meegenomen in de analyse van Wow Who. Laten we wel wezen; vijf interns van 2500 a 4000 punten zijn van veel kleinere waarde dan zeven dorpen cadeau krijgen met een gemiddelde van zo een 8000 punten. De enige reden dat ESFR deze rangsprong kon maken.

1589532779793.png
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Ik vind het ook zo lief dat je cabbage op 0 interns hebt gezet <3
 

Deleted User - 487957162

Guest
Pff die Noire weer lekker aan het internen. Ik ben benieuwd hoeveel dorpen ze nu voor man0wat gecleared hebben.
 
Reactiescore
2.303
Wat een kutforum.
 
Reactiescore
1.647
Wat dacht je van Ruiter393 (aka Eat sleep farm repeat)? Dorpen zonder oda stijging: 0 - aldus wow who.

Bekijk bijlage 20584
Bekijk bijlage 20585
Bekijk bijlage 20586

Terwijl alom bekend is, en ook gewoon toegegeven, dat ESFR alle dorpen van Pablito gratis heeft gekregen - je ziet ook bij Pablito zéér zéér minimale odd stijgingen. Misschien dat hij nog in één dorp aan het rekruteren was en dat hij met zijn 13 opgebouwde speertjes een paar lc van ESFR heeft kunnen doden. Maar dat is dan ook alle odd die pablito heeft verkregen. Maar eigenlijk hoef ik het niet eens te onderbouwen aangezien het alom bekend is en allang toegegeven ook. Geen blame naar pablito/esfr, maar wel een fout in je analyse.

Volgens mij doelt Interdictum ook hier op. Een mega-intern en ook nog eens met allemaal uitgebouwde dorpen. Ook een gegeven wat niet is meegenomen in de analyse van Wow Who. Laten we wel wezen; vijf interns van 2500 a 4000 punten zijn van veel kleinere waarde dan zeven dorpen cadeau krijgen met een gemiddelde van zo een 8000 punten. De enige reden dat ESFR deze rangsprong kon maken.

Bekijk bijlage 20587

Op 12-4/15-4 zie je een ODA stijging van 40k van bij Ruijter en ODD van 40k bij Pablito. Van buitenaf ziet dus uit dat dag 1 alles gecleard was en daarna gewoon gratis edels was omdat gebroken was. Daarom niet als 0 ODA gerekend. Zo dus heel de aanloop van veroveringen ook mee gekeken bij alle spelers.

Van dorpen ontvangen heb je deels gelijk, maar veel kleinere dorpen in startfase of paar grotere in latere fase zit game gewijs ook groot verschil ik.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487936070

Guest
Zoals Roald al laat zien is de data van onvoldoende betrouwbaarheid en daarom ook niet interpreteerbaar. Bij een betrouwbaar overzicht van aantal interns/barbs/totaal aantal dorpen kan je al iets meer conclusies trekken.

Naar mijn mening is algeheel ODA/ODD/ODS een betere graadmeter voor de tegenstand die een account heeft gehad. Een account als smashingone heeft veel interns gehad maar heeft misschien de troepen gebruikt om stamgenoten te helpen. De OD scores geven dit veel eenvoudiger weer met de mogelijkheid om vergelijkbare conlusies te trekken.
 
Reactiescore
1.049
Zoals Roald al laat zien is de data van onvoldoende betrouwbaarheid en daarom ook niet interpreteerbaar. Bij een betrouwbaar overzicht van aantal interns/barbs/totaal aantal dorpen kan je al iets meer conclusies trekken.

Naar mijn mening is algeheel ODA/ODD/ODS een betere graadmeter voor de tegenstand die een account heeft gehad. Een account als smashingone heeft veel interns gehad maar heeft misschien de troepen gebruikt om stamgenoten te helpen. De OD scores geven dit veel eenvoudiger weer met de mogelijkheid om vergelijkbare conlusies te trekken.
Nee eigen veroveringen en dus de makkelijkheid ervan heeft niks te maken met totale ODA. Op het moment dat je zelf interns heb kunt je prima clears voot de stam droppen. Dat kan dus evengoed wat zeggen over het gemak van je eigen groei.
 
Bovenaan