Top/flop spelers

Reactiescore
1.454
Echt weinig zin om deze discussie weer te voeren, maar kleine kanttekening voor de neutrale en 'objectieve' lezer leek Jelle juist ook een stabber. Hij leek dit alleen voor jullie niet omdat jullie deze speler vertrouwden, niet onbegrijpelijk maar voor mij wel vreemd gezien het bewijs dat jullie er zelf bijzetten.

Uit die informatie bleek dat Rick gestopt was, maar het liet misschien wat ruimte voor interpretatie ;)

Ben het wel met je eens dat ik er niet weer over wil beginnen, want alles staat al goed uitgeschreven ;)

Goed als je niet wil lezen of de essentie snappen wilt, dan houdt het op. Blijf het niet herhalen.

Heb het goed gelezen hoor en snap ook waar je naar toe wilt, maar het enige waar iets over zei was de uitspraken dat recruiten van de vijand niet acceptabel was maar nu wel. De rest ben ik niet mee begonnen en werd aangehaald door anderen, zoals ik al zei. ;)
 
Reactiescore
972
Toen het begon leek Jelle geen stabber te zijn. Dat is later pas uitgekomen. Je mag alles gerust met een neutraal oog na lezen, dan zal je dat zien. Later kwam er meer informatie die liet zien dat hij een stabbers was en heb dit meteen veroordeeld. Verder mag je het boekje er bij pakken van drogredenen en de meerderheid van de redenaties even gaan vergelijken, het zit er schrikbarend vol van ;).

Verder was het niet mijn intentie om het hele gesprek open te gooien, maar alleen om aan te geven dat mensen die zo geschreeuwd hebben van de pre-made dat recruiten van een vijand onacceptabel is nu achter Roald staan. Dat is hypocriet. Ik veroordeel de recruit niet, maar de hypocrisie. Verder wordt er door jullie continue andere factoren bij gehaald om het verhaal te draaien die helemaal niet van toepassing zijn tot de statement die jullie gemaakt hebben (recruiten van de vijand kan niet). Dat vind ik teleurstellend. Het lijkt nu namelijk meer op makkelijk proberen te scoren dan gefundeerd propoganda voeren ;)

Je wilt het gewoon echt niet begrijpen... Ik ga het nu woordje voor woordje voor je doen en anders kap ik ermee, want dit is echt niet te doen.

"Toen het begon leek Jelle geen stabber te zijn. Dat is later pas uitgekomen."
Dat is wat ik zeg, dat werd later pas duidelijk. Het topic had daarin dus wel degelijk nut en dus óók voor jullie, iets wat ik in grappige toon in mijn vorige post al zei.

"Je mag alles gerust met een neutraal oog na lezen, dan zal je dat zien. Later kwam er meer informatie die liet zien dat hij een stabbers was en heb dit meteen veroordeeld."
Echt precies wat ik in mijn vorige post zeg, lees je die überhaupt wel? Jezus man, ik zal hem speciaal voor jou nog een keer quoten.
Bovendien, die 24 pagina's vol als drogredenen afdoen? Laat me niet lachen zeg, wat een goedkope manier om de grotendeels terechte kritiek af te schuiven. Bovendien ook kritiek waardoor jij en je medespelers erachter zijn gekomen dat Jelle gewoon totaal onbetrouwbaar bleek. Je zou al die posters die 24 pagina's de moeite hebben gedaan om dat jullie in te laten zien moeten bedanken man!

"Verder mag je het boekje er bij pakken van drogredenen en de meerderheid van de redenaties even gaan vergelijken, het zit er schrikbarend vol van ;)."
Hier gaat het ook gewoon totaal niet om. Jij veroordeelt in jouw vorige post alle 24 pagina's als drogredenen. Dat is gewoon onjuist. Zeker nu je zelf toegeeft er wat van geleerd te hebben, namelijk dat Jelle een stabber is en jullie dit eerst niet wisten. Dat is dus al geen drogredenering of wat dan ook geweest. Volgens mij zijn er genoeg zaken aan het licht gekomen daar. Dat er drogredeneringen in zullen staan, hoef ik niks voor terug te zoeken hoor. Maar net zo goed weet ik, dat dat topic ook hele goede en onderbouwde posts van beide kanten bevatte en dat weet je zelf dondersgoed. Alles maar afschuiven op 'drogredeneringen' is gewoon een hele goedkope manier van propaganda, en dat siert je echt niet.

"Verder was het niet mijn intentie om het hele gesprek open te gooien, maar alleen om aan te geven dat mensen die zo geschreeuwd hebben van de pre-made dat recruiten van een vijand onacceptabel is nu achter Roald staan. Dat is hypocriet. Ik veroordeel de recruit niet, maar de hypocrisie"
Je vindt dus mensen die een stab, het recruiten van vitaal account en schimmige zaken rond een NAP veroordelen hypocriet als zij opkomen voor een stamgenoot die - slechts - een MB van 5 dorpen heeft gerecruit? Je nuancering is compleet zoek.

"Verder wordt er door jullie continue andere factoren bij gehaald om het verhaal te draaien die helemaal niet van toepassing zijn tot de statement die jullie gemaakt hebben (recruiten van de vijand kan niet)."
Wat heb jij toch? Wij halen er andere factoren bij, omdat dat de nuancering is die nodig is. Jij scheert alles over 1 kam, terwijl juist de factoren zo verschillend zijn in deze situaties. Ik kan me ook echt niet herinneren dat iemand dat statement "recruiten van de vijand kan niet" zo gedropt heeft: er zat altijd onderbouwing van de verschillende factoren die een rol speelde bij. Namelijk dat het een vitaal account van een vijandige stam betreft, de zaakjes niet zo netjes verliepen, etc, etc. Dat jij al die zaken gewoon voor het gemak even allemaal wegdenkt en probeert gemakkelijk te scoren door ons hypocriet te noemen, betekent niet dat wij verhalen aan het verdraaien zijn :tongue:

"Het lijkt nu namelijk meer op makkelijk proberen te scoren dan gefundeerd propoganda voeren"
Dit is dus echt precies wat jij aan het doen bent. Alle factoren die een rol spelen bij alles wat er rond TAD gebeurd is wegdenken, 1 statement aanhalen van wat iemand gezegd zou kunnen hebben in een post in een ouder topic en nu iets wat erop lijkt bij ons gebeurd, als eerste roepen dat wij een stelletje hypocrieten zijn. Echt waar, dát is wat ik noem gemakkelijk proberen te scoren en géén gefundeerde propaganda. Ik vind je normaal gesproken een degelijke poster, had het er net nog met Steven over, maar dit vind ik uitermate hypocriet van je :tongue: Ik hoop dat je het nu zelf ook inziet, want meer moeite ga ik hiervoor niet doen.
 
Reactiescore
1.454
Je wilt het gewoon echt niet begrijpen... Ik ga het nu woordje voor woordje voor je doen en anders kap ik ermee, want dit is echt niet te doen.

"Toen het begon leek Jelle geen stabber te zijn. Dat is later pas uitgekomen."
Dat is wat ik zeg, dat werd later pas duidelijk. Het topic had daarin dus wel degelijk nut en dus óók voor jullie, iets wat ik in grappige toon in mijn vorige post al zei.

"Je mag alles gerust met een neutraal oog na lezen, dan zal je dat zien. Later kwam er meer informatie die liet zien dat hij een stabbers was en heb dit meteen veroordeeld."
Echt precies wat ik in mijn vorige post zeg, lees je die überhaupt wel? Jezus man, ik zal hem speciaal voor jou nog een keer quoten.

Dat heb ik verkeerd gelezen, mijn excuses :).

"Verder mag je het boekje er bij pakken van drogredenen en de meerderheid van de redenaties even gaan vergelijken, het zit er schrikbarend vol van ;)."
Hier gaat het ook gewoon totaal niet om. Jij veroordeelt in jouw vorige post alle 24 pagina's als drogredenen. Dat is gewoon onjuist. Zeker nu je zelf toegeeft er wat van geleerd te hebben, namelijk dat Jelle een stabber is en jullie dit eerst niet wisten. Dat is dus al geen drogredenering of wat dan ook geweest. Volgens mij zijn er genoeg zaken aan het licht gekomen daar. Dat er drogredeneringen in zullen staan, hoef ik niks voor terug te zoeken hoor. Maar net zo goed weet ik, dat dat topic ook hele goede en onderbouwde posts van beide kanten bevatte en dat weet je zelf dondersgoed. Alles maar afschuiven op 'drogredeneringen' is gewoon een hele goedkope manier van propaganda, en dat siert je echt niet.

Dat doe ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat er op veel punten enorm veel drogredenen van te pas kwamen. Er zaten goede posts tussen die hielpen de waarheid boven tafel te halen, alleen werden deze verzopen in de hoeveelheid ongefundeerde posts. Posts die waarde hadden waren die van Dream Team bijvoorbeeld die de discussie verder voerde. Dus gelieve mijn geen woorden in de mond te leggen.

"Verder was het niet mijn intentie om het hele gesprek open te gooien, maar alleen om aan te geven dat mensen die zo geschreeuwd hebben van de pre-made dat recruiten van een vijand onacceptabel is nu achter Roald staan. Dat is hypocriet. Ik veroordeel de recruit niet, maar de hypocrisie"
Je vindt dus mensen die een stab, het recruiten van vitaal account en schimmige zaken rond een NAP veroordelen hypocriet als zij opkomen voor een stamgenoot die - slechts - een MB van 5 dorpen heeft gerecruit? Je nuancering is compleet zoek.

Nee ik pak het puur feitelijk aan. Er werd gezegd, recruiten van de vijand is not done. Dat mag je gerust na gaan lezen want een enkeling haalde überhaupt de grote van het account aan was voornamelijk aan het praten over het recruiten van een account. Ik pak gewoon letterlijk de woorden van je stamgenoten ;). Ik adviseer je om je goed in te lezen in de situatie.

"Verder wordt er door jullie continue andere factoren bij gehaald om het verhaal te draaien die helemaal niet van toepassing zijn tot de statement die jullie gemaakt hebben (recruiten van de vijand kan niet)."
Wat heb jij toch? Wij halen er andere factoren bij, omdat dat de nuancering is die nodig is. Jij scheert alles over 1 kam, terwijl juist de factoren zo verschillend zijn in deze situaties. Ik kan me ook echt niet herinneren dat iemand dat statement "recruiten van de vijand kan niet" zo gedropt heeft: er zat altijd onderbouwing van de verschillende factoren die een rol speelde bij. Namelijk dat het een vitaal account van een vijandige stam betreft, de zaakjes niet zo netjes verliepen, etc, etc. Dat jij al die zaken gewoon voor het gemak even allemaal wegdenkt en probeert gemakkelijk te scoren door ons hypocriet te noemen, betekent niet dat wij verhalen aan het verdraaien zijn :tongue:

Nee die hoefden jullie er totaal niet bij te halen. Het aspect gene wat de pre-made voornamelijk aanhaalde was het recruiten van een vijandig account. Dat doet Roald ook. Ik veroordeel hem daarvoor niet, hij staat in zijn recht. Ik veroordeel alleen de moraal ridders die hier nu niks overzeggen terwijl ze TAD aan het kruis probeerde te nagelen. Er werd geprobeerd om de situatie te nuanceren om het minder slecht voor jullie te lijken, terwijl de woorden van een aantal stamgenoten dagen daarvoor letterlijk anders beweerden.

"Het lijkt nu namelijk meer op makkelijk proberen te scoren dan gefundeerd propoganda voeren"
Dit is dus echt precies wat jij aan het doen bent. Alle factoren die een rol spelen bij alles wat er rond TAD gebeurd is wegdenken, 1 statement aanhalen van wat iemand gezegd zou kunnen hebben in een post in een ouder topic en nu iets wat erop lijkt bij ons gebeurd, als eerste roepen dat wij een stelletje hypocrieten zijn. Echt waar, dát is wat ik noem gemakkelijk proberen te scoren en géén gefundeerde propaganda. Ik vind je normaal gesproken een degelijke poster, had het er net nog met Steven over, maar dit vind ik uitermate hypocriet van je :tongue: Ik hoop dat je het nu zelf ook inziet, want meer moeite ga ik hiervoor niet doen.

Hoe ben ik aan het scoren? Ik zeg alleen waar het opstaat. Een aantal pre-maders zijn hypocriet aan het handelen. 90% niet. Roald is bijvoorbeeld niet hypocriet, Jonathan ook niet zo zeer. Stan, Maarten en zo kan ik wel even doorgaan. Ik duid alleen op de 10% (is een schatting natuurlijk, heb het niet precies na geteld :p) die wel hypocriet heeft gehandeld en dat ik dat jammer vind. Buiten een grap in het begin ben ik niks dan genuanceerd bezig geweest omtrent de groep. Ik heb nooit heel de pre-made veroordeeld en is ook niet mijn bedoeling.

Het is jammer dat jij zo een gesprek wil beëindigen, vooral omdat je veel aannames maakt en situaties volledig probeert nuanceren. Het is niet anders.
 
Reactiescore
967
Ik denk dat er hier wel een nuance in gebracht moet worden. Jullie gaven aan er niks van te weten, dus daar zal ik verder ook niet over beginnen en ga ik mee akkoord. Feiten zijn echter wel dat Jelle via Pigzor weigerde OS te sturen naar zijn stamgenoten, terwijl deze er constant om vroegen en absoluut niet dood wouden. Feit is ook dat Jelle achter iedereen zijn rug om loog en het feit is ook dat jullie al een lange poos met Jelle op Whatsapp zaten om te overleggen. Daarnaast gaat het bij Pizor om het hoofdaccount welke de kans had om zijn eigen stam nog te kunnen redden, mogelijk niet gelukt maar had gekunt.

Bij colla zijn de spelers hun stam kwijt en zagen zelf ook geen toekomst meer. Daarnaast gaat het om kleine spelers en niet het main account. Als je colla wil aanvallen op hypocrisie omtrent het rekruteren van MB ben ik het mee eens. Maar ik denk dat de aanhoudende argumenten omtrent Pigzor niet zozeer waren het rekruteren van de MB maar de wijze waarop het gebeurd is, althans voor mij en velen. Ik neem aan dat jullie deze nuance ook wel herkennen en kunnen erkennen niet?

Ik zie je nu meermaals aangeven dat er gepoogd wordt om de situatie als hetzelfde te schetsen. Volgens mij is dit aan de orde. In ieder geval niet vanuit mijn kant. Ik gaf enkel aan dat je niet raar moet opkijken dat men de situaties vergelijkt. Omdat er eigenlijk dezelfde actie wordt ondernomen (vijandig account wordt gerekruteerd) maar dan voor verschillende doeleinden. Zo wilde TAD een extra speler op het account en besluit het account te internen en hebben jullie desbetreffende account liever als mb. Nja mij is het om het even. Ik moet je wel meegeven dat de omstandigheden waarop het gebeurde bij TAD anders lagen. Maar dat doet niet af aan het punt dat ik probeerde te maken m.b.t. het principe dat je niet van een vijandige kant accounts rekruteert. Of dit nou met een oog op moraalbrekerschap is of niet.

Prima toch? Ik vind het juist leuk dat ik op een account mag spelen waarbij we allen verschillende meningen hebben, maar toch samen verder geraken. Zo vond Jona het bijvoorbeeld ook kut dat wij barbarendorpen gingen edelen, toch kon hij zich vinden in onze argumenten. Daarnaast mag hij prima met een andere mening zichzelf vertegenwoordigen op het AF. Ikzelf heb ook niet echt bemoeid met die discussie, behalve mijn mening geven dat het account TAD hoe dan ook voordeel eruit heeft gehaald. Iets wat in Collationem haar geval niet zo is.

Verder vind ik wel dat de mate er toe doet. Snap je punt hoor, is alleen echt wel een verschil tussen een aanbod doen (speler van 5 dorpen) en het daadwerkelijk externen van twintig dorpen. Als jij dat anders ziet, prima. Ik verdedig enkel mijn account hier. Ben het ook niet echt eens met jouw laatste alinea. Ik was het bijvoorbeeld ook niet eens dat we een klein dorpen edelden met AH en mijnen van 12-12-10. Drie van de vier spelers vonden het wel een goed idee, prima. Leg ik me dan bij neer. Het is namelijk echt niet zo dat Roald zijn 'wil' doordrukt hoor dat mag je van mij aannemen. Sowieso wordt alles democratisch besproken.

Laat ik voorop stellen dat het onzin is dat Colla hier zogenaamd geen voordeel uit zal halen. Je rekruteert een account van de vijand, die verliezen een account met troepen die uiteindelijk voor jullie doeleinden gebruikt worden. Natuurlijk hebben jullie daar baat bij, anders zouden jullie dergelijk voorstel toch niet eens gedaan hebben? Tuurlijk de actie van TAD heeft grotere impact omdat het van grotere omvang is. Daarbij krijgen ze een extra speler op hen account. Dit doet niet af aan de reden waarom jullie eenzelfde actie ondernemen.

Natuurlijk mag men op één account verschillende meningen hebben. Ik denk dat diverse visies bij bepaalde situaties juist interessant kunnen zijn. Zo kun je bijvoorbeeld tijdens het deffen andere tactieken hebben om de situatie aan te pakken. Beide spelers zullen beamen en formuleren waarom zij denken dat hen methode het effectiefst zal zijn.

Je moet je enkel wel realiseren dat er een verschil zit tussen de twee voorbeelden die jij aanhaalt. Bij de één gaat het over een kleine, minder impactvolle beslissing zoals het edelen van een barbarendorp of een dorp met lage mijnen. Bij de ander praten we over het rekruteren van een vijandig account met het uitgangspunt deze als moraalbreker te laten fungeren. Een beslissing die impact heeft op meerderen dan enkel het account Colla. Het is ook nogal relevant dat bij dit meningsverschil op account Colla, jouw co hier vooraan stond om het account TAD onder vuur te nemen met bewijslast en assumpties. Stel ik zou een topic openen om een statement te maken over een bepaalde manier van handelen van een account en mijn co doet daarna exact hetzelfde met mijn account dan ga ik toch af als een gieter? Dat heeft niet eens meer te maken met een meningsverschil. Ik kan me niet voorstellen dat Jonathan zich bij die beslissing heeft neergelegd na het aanvoeren van zo'n discussie.
 
Reactiescore
1.164
Laat ik voorop stellen dat het onzin is dat Colla hier zogenaamd geen voordeel uit zal halen. Je rekruteert een account van de vijand, die verliezen een account met troepen die uiteindelijk voor jullie doeleinden gebruikt worden. Natuurlijk hebben jullie daar baat bij, anders zouden jullie dergelijk voorstel toch niet eens gedaan hebben? Tuurlijk de actie van TAD heeft grotere impact omdat het van grotere omvang is. Daarbij krijgen ze een extra speler op hen account. Dit doet niet af aan de reden waarom jullie eenzelfde actie ondernemen.

Laat ik dan direct duidelijk zijn dat er geen 'vijandig' account is gerekruteerd door Collationem, wat ook meermaals al is aangegeven. Er is een aanbod gedaan bij schaapie & claujo. Schaap wees het af, claujo wilde 5 extra spelers meenemen welke wij hebben afgewezen. Met andere woorden, wij hebben nog steeds geen nieuwe moraalbreker, dus ook niet van de vijand. Er zit dus nog steeds een verschil in het daadwerkelijk uitvoeren en een aanbod doen die is afgewezen.

Je moet je enkel wel realiseren dat er een verschil zit tussen de twee voorbeelden die jij aanhaalt. Bij de één gaat het over een kleine, minder impactvolle beslissing zoals het edelen van een barbarendorp of een dorp met lage mijnen. Bij de ander praten we over het rekruteren van een vijandig account met het uitgangspunt deze als moraalbreker te laten fungeren. Een beslissing die impact heeft op meerderen dan enkel het account Colla. Het is ook nogal relevant dat bij dit meningsverschil op account Colla, jouw co hier vooraan stond om het account TAD onder vuur te nemen met bewijslast en assumpties. Stel ik zou een topic openen om een statement te maken over een bepaalde manier van handelen van een account en mijn co doet daarna exact hetzelfde met mijn account dan ga ik toch af als een gieter? Dat heeft niet eens meer te maken met een meningsverschil. Ik kan me niet voorstellen dat Jona zich bij die beslissing heeft neergelegd na het aanvoeren van zo'n discussie.

Het waren enkel voorbeelden om te laten zien dat we allen een verschillende mening hebben. Daarbij heb ik zelf ook toegegeven dat het niet heel slim was om die spelers te vragen, geniet ook niet mijn voorkeur, toch snap ik het vanuit Roald zijn argumentatie wel en ben ik het daar ook mee eens.
 
Reactiescore
967
Laat ik dan direct duidelijk zijn dat er geen 'vijandig' account is gerekruteerd door Collationem, wat ook meermaals al is aangegeven. Er is een aanbod gedaan bij schaapie & claujo. Schaap wees het af, claujo wilde 5 extra spelers meenemen welke wij hebben afgewezen. Met andere woorden, wij hebben nog steeds geen nieuwe moraalbreker, dus ook niet van de vijand. Er zit dus nog steeds een verschil in het daadwerkelijk uitvoeren en een aanbod doen die is afgewezen.

En wanneer claujo die 5 spelers niet had willen meenemen? Dan was het waarschijnlijk anders afgelopen.. Volgens mij ging het gehele punt wat ik maakte over het principe die gewoon niet door de beugel kan. Maargoed, jullie erkennen je fout en jullie hypocrisie. Dan zal ik het hier ook verder bij laten.
 
Reactiescore
972
En wanneer claujo die 5 spelers niet had willen meenemen? Dan was het waarschijnlijk anders afgelopen.. Volgens mij ging het gehele punt wat ik maakte over het principe die gewoon niet door de beugel kan. Maargoed, jullie erkennen je fout en jullie hypocrisie. Dan zal ik het hier ook verder bij laten.

Selectief lezen much :redface:
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
1.454
Dus precies wat de mensen de afgelopen paar pagina's bij TAD weer hebben gedaan?

Je weet dat je bij TAD op meerdere manier kan opvatten he. Bedoel je de spelers van TAD, of de mensen die reageren op de posts van TAD?
 
Reactiescore
1.367
Je weet dat je bij TAD op meerdere manier kan opvatten he. Bedoel je de spelers van TAD, of de mensen die reageren op de posts van TAD?

Dat zal. Maar dan zei ik wel "de spelers van TAD"
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
1) Ik denk niet dat de intentie per se anders is. Jij wil je account sterker laten staan door middel van MBs en te zorgen dat je niet op laag moraal door hun heen hoeft te bashen. Wij wouden onze activiteit op vullen en als we dan dorpen kunnen pakken nemen we dag graag mee. Ik zeg geen nee tegen gratis dorpen.

2) De impact is discutabel. Wij recruiten van een stam die compleet gebroken was en die niet samenwerkte, jij probeert te recruiten van een stam die het heel zwaar heeft en rustig uit elkaar begint te vallen. Verschil is, de stam van jouw mogelijke MBs had nog een kans, die van Pigzor niet. Bij jouw had het de druppel kunnen zijn die de emmer deed overlopen. Misschien was hij ook al aan het overlopen, maar hier meer zou je de kamer blank zetten. Bij onze situatie stond de kamer al blank. Daarnaast winnen jullie er wel zeker mee. Als jullie hier niet mee zouden winnen, waarom zouden jullie het dan in godsnaam aanbieden? Lijkt me vrij dom om aan te bieden als jullie er niet beter van worden. Jullie hoeven niet te clearen, stam staat zwakker en jullie hebben MBs, iets wat belangrijk is op moraal werelden. Dit argument gaat dus niet op.

3) Dat klopt, valt niks over te zeggen :p

4) Pigzor was (aldus Jelle) ook niet meer serieus. Wij gingen de fusie in met de informatie dat het account praktisch gezien ombemand was naast de ochtenduren alleen. Jelle gaf aan dat de cos niks deden. Vandaar komen we dus op het zelfde uit. Ja de speler was wat groter, maar zeker niet meer significant of een bedreiging.

De situatie ligt dichterbij elkaar dan je schets. Ik geef ook aan, als je wilt dat hij gaat MB'en succes, ik houd je niet tegen. Ik denk echt dat diep van binnen niemand een f*ck geeft over of je ze als MB neemt of niet. Wat mensen, zoals mij, wel irriteert is het hypocriete gedrag van een aantal stamleden van je. Omdat dit dan zo weg te schuiven als onzin vind ik jammer. Ik heb mij 24 paginas lang moeten verdedigen met onzin redenaties van een aantal stamleden van je, het toont juist karakter als jij je ook gewoon gaat verdedigen (en wellicht gaat zorgen dat je stamgenoten in het vervolg niet zo hypocriet te werk gaan).

Je realiseert je dat je het over een stam met 11 leden hebt die, als ze vandaag zouden fuseren tot 1 account, nog altijd niet in de top 40 zouden staan? Leg even uit hoe de impact van zo een stammetje groter is dan een early game massa intern van de voormalig rang 1 die nog altijd top 20 stond enkele dagen voor jullie actie.

Verder omzeil je heel het punt dat jullie actie gedaan is, dat er dus veel mensen benadeeld zijn en de hele wereld de consequenties mag voelen. Dit is in onze 'case' totaal niet het geval - aangezien er helemaal niets gebeurd is. Dit lijkt mij nogal een belangrijk punt hè. Metafoor: poging tot doodslag en moord (doodslag) worden ook niet even zwaar bestraft.

Echter bevat je laatste stuk de enige reden dat überhaupt discussie voeren: Je hebt je 24 pagina's moeten verdedigen tegen onzin redenaties van stamleden van mij. Dit vond je niet leuk. Dus nu dacht je jezelf nog even verder te verlagen en een actie waar je zelf: ''geen f*ck om geeft'' even flink uit te lichten en ook modder te gooien. Volwassen zeg. Er is een reden dat ik mijn normaliter distantieer van discussies die geen inhoud hebben. Zou je wellicht ook moeten doen, dan verdoe je in dit geval mijn tijd ook niet.

Al neemt NIETTEDOEN een MB aan waar wij van Noo Noo niet lekker mee liggen, is dat voor ons toch relevant? En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ligging/edelrichting van dit account(ervan uitgaand dat destreffende MB in Colla z'n edelrichting ligt). Ook dat zou met stamgenoten gemakkelijk haaks kunnen staan.

Je doet hier meerdere aannames en ze zijn allemaal onwaar. Geen enkele stamgenoot ligt 'niet lekker' met de betreffende potentiële mb's (die dus geen mb zijn geworden, we hebben het nog altijd over een intentie en niet over een feit..). Ook liggen beide spelers behalve in de edelrichting, ook volledig in het cluster van colla (wat wil zeggen dat we aan alle kanten al dorpen bezitten). Er zijn dus geen stamproblemen / onenigheden over het mb-akkefietje, zoals jij doet suggereren.

Dat jij acties onderneemt op een account zonder dat elke co het daar unaniem mee eens is, staat mij ook niet aan. Maargoed, je ontkracht met je laatste zin eigenlijk al deels het begin van je post. Zo neem je als speler van één account verantwoordelijkheid over het gehele account maar werkt dit ook averechts natuurlijk: het account wordt aansprakelijk gesteld voor de acties van een individu. Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen :wink:

Staat het jou niet aan dat een account acties onderneemt waar niet elke co het unaniem over een is nee? Waar bemoei je je mee? Beetje onzinnige uitspraak nietwaar? Maar moest je het willen weten: ons team werkt prima. Unanimiteit is niet altijd en hoeft niet altijd bereikt te worden. Kijk naar welk democratische politieke systeem, als unanimiteit een noodzaak zou zijn dan zouden we het net zo goed kunnen afschaffen. Juist wisselende perspectieven en meningen brengen een account (of land) en haar acties in balans en leiden tot een representatief beleid. Volgens mij heb ik jou vaak zien discussiëren over zulke onderwerpen dus ik denk dat je dit wel met mij eens bent.

Het stuk over gedeelde verantwoordelijkheid voor elkaars acties deel ik zeker. Zie jij de persoon in kwestie hier dan ook posten? Nee die houd wijselijk zijn mond. Deze actie was mijn keuze en daar kreeg ik steun voor van meerdere co spelers. Is hij dan direct hypocriet omdat hij even zijn telefoon niet bekeek en ik iets heb gedaan wat niet geheel strookt met zijn uitspraken? Laten we even voorop stellen dat volgens mij iedereen wel vind dat de het nergens over gaat en iedereen hier gewoon modder staat te gooien omdat ze een appeltje te schillen zouden hebben.

Stammen zijn groepen van vele tientallen actoren, allemaal met meningen, visies en allemaal personen. Tenzij je een extreem totalitair bewind gaat voeren als leider zul je altijd verschillen in mening houden. Zo een totalitair bewind voeren kost je keiveel energie en gaat je alleen tegenwerken bij een partij vol ervaring, karakter en vertegenwoordiging. Neem mijn openingstopic, mijn streven was onder andere om de start klein te houden (weinig boosts), daar hebben sommige accounts zich goed aan gehouden, andere wat minder goed. Verantwoordelijkheid draag je als leider, zeker. Maar dat wil niet zeggen dat alles gebeurd zoals jij dat wilt, je blijft nota bene een democratie. Als mijn leden vandaag stemmen dat Wow Who moet worden toegelaten in de stam, terwijl ik hier al weken op het AF roep dat het noobs zijn, dan zal ik mijn trots moeten slikken, de rekruut moeten accepteren om vervolgens hier aan de schandpaal te worden genageld - en dat is tegenwoordig het voornaamste waar het AF over gaat. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar naar mate het wereldnummer stijgt neemt het niveau en daarmee ook mijn plezier, op het AF alleen maar af.

Ik ga er verder niet zoveel woorden aan vuil maken, het heeft namelijk helemaal geen betrekking op mij of mijn account. Het hele AF is eigenlijk samen te vatten in een paar gebeurtenissen. Objectief gezien: Introductie premade -> modder gooien op de premade -> gelegenheid TAD doet zich voor en sommige premaders gaan modder gooien -> kamp TAD, of noem het de noordelijke premade, zoekt iets om modder over te gooien en grijpt deze 'scheet' aan om de modder te gooien. Hebben we daar nou allemaal tientallen uren aan typen en schrijven in gestoken?
 
Reactiescore
1.454
Je realiseert je dat je het over een stam met 11 leden hebt die, als ze vandaag zouden fuseren tot 1 account, nog altijd niet in de top 40 zouden staan? Leg even uit hoe de impact van zo een stammetje groter is dan een early game massa intern van de voormalig rang 1 die nog altijd top 20 stond enkele dagen voor jullie actie.

Je kan nooit een indicatie geven van de impact. Voor het zelfde geld wordt het een top MB en maakt hij je leven vanuit hier makkelijk, misschien is het een prutser en speelt hij niks voor elkaar. Het zelfde geld voor PIgzor, misschien als ik hem niet geinternd had hadden we nog NAP gehad, misschien was de NAP op gezegd, misschien was hij weggebashed door NTD, misschien had hij eerste gestaan. Alles maar mogelijkheden. Nu kan je wel zeggen, maar het is een kleine MB, maar je weet zelf ook dat die beginners goede spelers kunnen worden met de juiste begeleiding. Pak nou Jordi, mijn co. Op W63 was hij echt nog geen goede speler (no offence Jordi :p), maar MB'de voor mij. Later is hij bij mij op het account gekomen. Op dit moment is hij een van de actiefste spelers op TAD en heeft op meerdere top accounts gespeeld. Op W63 draaide hij op een gegeven moment samen met Valentijn een top 10 account. Dus om te zeggen dat een speler van 1 a 2 dorpen geen impact kunnen hebben is vrij kortzichtig aangezien mijn co letterlijk het levende bewijs is dat dit niet per se het geval is. Daarom zeg ik ook het is discutabel. Verder kan deze actie de doodsteek zijn van de stam, misschien niet. Misschien was de stam al wel gebroken. Maar dan kom je, zoals ik gezegd op, op een discutabel punt. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat 1 van ons gelijk heeft verder.

Verder omzeil je heel het punt dat jullie actie gedaan is, dat er dus veel mensen benadeeld zijn en de hele wereld de consequenties mag voelen. Dit is in onze 'case' totaal niet het geval - aangezien er helemaal niets gebeurd is. Dit lijkt mij nogal een belangrijk punt hè. Metafoor: poging tot doodslag en moord (doodslag) worden ook niet even zwaar bestraft.

Dit vind ik een onzin redenatie. Er zijn juist wel spelers benadeeld in de situatie dat je ze aanneemt als MB. Nogmaals, ik zeg niet dat je dat niet mag doen. Als je dat wilt doen, geen probleem. Ik zeik daar niet over. Alleen vind ik het wel jammer dat er dan hypocriet gedrag van je stamleden wordt vertoond, meer zeg ik niet.

Echter bevat je laatste stuk de enige reden dat überhaupt discussie voeren: Je hebt je 24 pagina's moeten verdedigen tegen onzin redenaties van stamleden van mij. Dit vond je niet leuk. Dus nu dacht je jezelf nog even verder te verlagen en een actie waar je zelf: ''geen f*ck om geeft'' even flink uit te lichten en ook modder te gooien. Volwassen zeg. Er is een reden dat ik mijn normaliter distantieer van discussies die geen inhoud hebben. Zou je wellicht ook moeten doen, dan verdoe je in dit geval mijn tijd ook niet.

Roald, mijn punten gaan niet om jouw he. Maar ik geef wel aan dat je stamleden hypocriet zijn. Vervolgens wordt dit volledig opgeblazen. Ik heb tich keer gezegd dat ik achter je sta omtrent het aannemen van deze spelers (of aanbieden) als MB. Maar wat ik in het vervolg graag wel wil zien is dat de pre-made niet hypocriet de ene partij er dagen lang mee gaat bashen om vervolgens ook het zelfde te doen. Het was dan ook niet mijn bedoeling om jouw hier mee te gaan bashen, maar wou de hypocrisie van je stamleden (jij niet, dat mag duidelijk zijn) even benoemen ;).
 
Reactiescore
967
Geen idee waarom je de urgentie hebt om een boekwerk te schrijven over een onderwerp die, wat mij betreft, al afgesloten is. Om je eigen vraag maar even te citeren: 'Hebben we daar nou allemaal tientallen uren aan typen en schrijven in gestoken?'

Je doet hier meerdere aannames en ze zijn allemaal onwaar. Geen enkele stamgenoot ligt 'niet lekker' met de betreffende potentiële mb's (die dus geen mb zijn geworden, we hebben het nog altijd over een intentie en niet over een feit..). Ook liggen beide spelers behalve in de edelrichting, ook volledig in het cluster van colla (wat wil zeggen dat we aan alle kanten al dorpen bezitten). Er zijn dus geen stamproblemen / onenigheden over het mb-akkefietje, zoals jij doet suggereren.

En hoe weet je dit zo zeker? In je vorige post gaf je aan dat het niet relevant zou zijn voor stamgenoten of Colla een extra mb zou werven. Nu beweer je dat niemand een probleem ermee zou hebben. Dat betekent dat je of niets van stamgenoten vernomen hebt over de eventuele werving en ga je er dus vanuit dat alles in kannen en kruiken zit of er is wel degelijk overlegd met je buuraccounts of zij hier een probleem in zagen. In beide gevallen spreek je jezelf tegen.

Staat het jou niet aan dat een account acties onderneemt waar niet elke co het unaniem over een is nee? Waar bemoei je je mee? Beetje onzinnige uitspraak nietwaar? Maar moest je het willen weten: ons team werkt prima. Unanimiteit is niet altijd en hoeft niet altijd bereikt te worden. Kijk naar welk democratische politieke systeem, als unanimiteit een noodzaak zou zijn dan zouden we het net zo goed kunnen afschaffen. Juist wisselende perspectieven en meningen brengen een account (of land) en haar acties in balans en leiden tot een representatief beleid. Volgens mij heb ik jou vaak zien discussiëren over zulke onderwerpen dus ik denk dat je dit wel met mij eens bent.

Ik had het misschien anders moeten verwoorden, ikzelf zou er in ieder geval niet op zitten te wachten al bevond ik me in dergelijke positie.

Het stuk over gedeelde verantwoordelijkheid voor elkaars acties deel ik zeker. Zie jij de persoon in kwestie hier dan ook posten? Nee die houd wijselijk zijn mond. Deze actie was mijn keuze en daar kreeg ik steun voor van meerdere co spelers. Is hij dan direct hypocriet omdat hij even zijn telefoon niet bekeek en ik iets heb gedaan wat niet geheel strookt met zijn uitspraken? Laten we even voorop stellen dat volgens mij iedereen wel vind dat de het nergens over gaat en iedereen hier gewoon modder staat te gooien omdat ze een appeltje te schillen zouden hebben.

Je bevestigt hier eigenlijk al deels mijn assumptie die ik maakte in mijn vorige post. Doordat Jonathan vooraan in de rij stond om TAD zwart te maken, is die nu nergens te vinden omdat exact hetzelfde dreigde te gebeuren met z'n eigen account en dat zou hem dan dus enorm hypocriet doen overkomen ja.
Het feit dat jij dergelijke acties onderneemt zonder dat het binnen het team besproken wordt, bestempel ik nou niet als een 'prima functionerend team'. Maar goed zo heeft iedereen zijn of haar manier om het voor zichzelf te laten werken op een account.

Verder zou ik willen voorstellen dat we dit onderwerp laten rusten gezien de actie niet is doorgevoerd en grotendeels van het af dit waarschijnlijk niet interessant vindt.
 
Reactiescore
1.892
Je bevestigt hier eigenlijk al deels mijn assumptie die ik maakte in mijn vorige post. Doordat Jonathan vooraan in de rij stond om TAD zwart te maken, is die nu nergens te vinden omdat exact hetzelfde dreigde te gebeuren met z'n eigen account en dat zou hem dan dus enorm hypocriet doen overkomen ja.
Het feit dat jij dergelijke acties onderneemt zonder dat het binnen het team besproken wordt, bestempel ik nou niet als een 'prima functionerend team'. Maar goed zo heeft iedereen zijn of haar manier om het voor zichzelf te laten werken op een account.

Verder zou ik willen voorstellen dat we dit onderwerp laten rusten gezien de actie niet is doorgevoerd en grotendeels van het af dit waarschijnlijk niet interessant vindt.
Ik wil even inhaken op het vetgedrukte. Allereerst heb ik TAD nergens 'zwart proberen te maken'. Ik heb enkele terechte, kritische kanttekeningen geplaatst bij bepaalde posts waarna vervolgens meerdere NF spelers m'n inbox kwamen binnenwandelen. Spelers die ik totaal niet kende en zelfs nog nooit van had gehoord (nee, niet Rick). Waarschijnlijk omdat ze vonden dat ik het goed beschreef en mijn kritiek wel degelijk ergens op sloeg. Niet iedereen is op communicatief vlak even goed onderlegd en kan zichzelf goed verwoorden. Ik heb NF daarin een stem gegeven waar ze dit zelf blijkbaar niet zagen zitten en daarmee meerdere, onbekende zaken naar boven gehaald. Vind het daarom grappig dat ik hier meermaals lees dat alles is weerlegd, want ieder persoon die dat topic een beetje heeft gevolgd weet dat dat niet zo is. Verder weinig zin om hier weer over te discussieren, dus dat laat ik zitten. Het zou inderdaad vrij hypocriet zijn als ik onze actie nu zou gaan verdedigen, daarom dat ik er ook niet op heb gereageerd. Ik ga geen kromme zaken proberen recht te breien, in tegenstelling tot de situatie bij TAD waardoor dat topic uit 24 pagina's bestaat en dit van Colla met drie a vier wel gedaan is. Zijn daarnaast ook weinig overeenkomsten.

Dus in de rij gestaan om TAD zwart te maken? Nah. Ik heb een ondervertegenwoordigd NF een luide stem gegeven en TAD behoedt voor het binnenhalen van een stabber. Ik verdien een fucking lintje.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
207
Zeer fijn dat je NF proberen vertegenwoordigen hebt. Wel jammer van de tijd die je hier in gestoken hebt.

Dus ik hoop voor jou dat je inbox binnenkort leeg blijft met berichtjes, en je gewoon lekker je eigen ding kan doen!

Je lintje hangt wel klaar om afgehaald te worden. Die heb je inderdaad verdiend!
 
Reactiescore
2.444
Ik wil even inhaken op het vetgedrukte. Allereerst heb ik TAD nergens 'zwart proberen te maken'. Ik heb enkele terechte, kritische kanttekeningen geplaatst bij bepaalde posts waarna vervolgens meerdere SF spelers m'n inbox kwamen binnenwandelen. Spelers die ik totaal niet kende en zelfs nog nooit van had gehoord (nee, niet Rick). Waarschijnlijk omdat ze vonden dat ik het goed beschreef en mijn kritiek wel degelijk ergens op sloeg. Niet iedereen is op communicatief vlak even goed onderlegd en kan zichzelf goed verwoorden. Ik heb SF daarin een stem gegeven waar ze dit zelf blijkbaar niet zagen zitten en daarmee meerdere, onbekende zaken naar boven gehaald. Vind het daarom grappig dat ik hier meermaals lees dat alles is weerlegd, want ieder persoon die dat topic een beetje heeft gevolgd weet dat dat niet zo is. Verder weinig zin om hier weer over te discussieren, dus dat laat ik zitten. Het zou inderdaad vrij hypocriet zijn als ik onze actie nu zou gaan verdedigen, daarom dat ik er ook niet op heb gereageerd. Ik ga geen kromme zaken proberen recht te breien, in tegenstelling tot de situatie bij TAD waardoor dat topic uit 24 pagina's bestaat en dit van Colla met drie a vier wel gedaan is. Zijn daarnaast ook weinig overeenkomsten.

Dus in de rij gestaan om TAD zwart te maken? Nah. Ik heb een ondervertegenwoordigd SF een luide stem gegeven en TAD behoedt voor het binnenhalen van een stabber. Ik verdien een fucking lintje.

NF niet SF ;).

Verder helemaal eens met je laatste zin, ik zou als TAD bijzonder opgelucht/dankbaar zijn dat er is aangedrongen op verder onderzoek op het AF. Anders had er nu een stabber bij TAD op het account gezeten.
 
Reactiescore
1.892
Zeer fijn dat je SF proberen vertegenwoordigen hebt. Wel jammer van de tijd die je hier in gestoken hebt.
Binnen SF liep ook niet echt alles gesmeerd, waardoor er al enkele leden niet meer behoren tot de stam als ik me niet vergis

Inmiddels behoort SF ook niet meer tot de topstammen der W73. En wie weet is er binnenkort helemaal geen sprake meer van:)

Dus ik hoop voor jou dat je inbox binnenkort vol loopt met berichtjes, van een andere stam die zich niet kan vertegenwoordigen.
Waarom jammer van m'n tijd? Ik heb mensen hun spelplezier weer een boost gegeven, hen gehoord laten voelen en onwaarheden boven tafel gehaald. 'T zal mij werkelijk aan m'n reet roesten of ze niet meer tot de topstammen behoren of dat jij hier sarcastische comments komt plaatsen.

NF niet SF ;).

Verder helemaal eens met je laatste zin, ik zou als TAD bijzonder opgelucht/dankbaar zijn dat er is aangedrongen op verder onderzoek op het AF. Anders had er nu een stabber bij TAD op het account gezeten.
Ohja, thanks. Aangepast.
 
Bovenaan