Top/flop spelers

Reactiescore
983
Dat is toch ook helemaal het probleem niet, dat inno er geld mee zou verdienen?
Het probleem is toch de enorme ongelijkheid die het brengt, vooral in de starts van werelden.

Het antwoord van @.MortuaMemoria is waarom ik dit zeg.

Ook is het zo dat vaak mensen Inno de schuld geven van het verdienmodel dat bij de beurs komt kijken, dat is ook te verwaarlozen door al het nep geld/ gefarmde pp dat er omgaat in Tribalwars.
 

Deleted User - 487936070

Guest
Of gewoon een wereld winnen zonder PP te abusen, heb je dat hele PP farmen niet nodig en is het ook nog een grotere prestatie om de wereld te winnen.
 
Reactiescore
1.454
Hij ontkent de beurs toch ook helemaal niet. Echter mag men er wel wat van vinden. Naar mijn mening mag je best kritisch blijven kijken naar ingevoerde spelelementen. Zelf vind ik de komst van alle pp functies, zoals gs kopen (sinds wereld 38 vgm), spelbederf van de bovenste plank. Daarnaast is het best handig om ervoor te zorgen dat big-pp-spenden niet de normaalste zaak van de wereld word. Als je een negatief imago kunt creeren als community (zoals we met katapult gebruik hebben gedaan) dan kan de massa daar van profiteren.

Rond de implementatie van de pp beurs was de kritiek erop heel wijdverbreid. Echter loopt pp abuse steeds meer uit de hand, raakt het steeds meer geaccepteerd/omarmd, en dit is daar zo een uiting van. Maar inderdaad; het is op zich wel een beetje triest om te pochen met het spenderen van enorme bedragen. Sommige mensen jagen er prima duizend euro door heen (tezamen) tijdens ene start. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn geld te verkwisten aan een browser spelletje, terwijl ik van dat geld een paar maanden huur of een paar weken naar Sri Lanka kan o.i.d.

Helaas is het tegenwoordig bijna onvermijdelijk om geen (excl pa/fa/am) pp functies te gebruiken (als je een succesvol speler wilt zijn iig). Een account dat de +20% gs nooit activeert kan nooit opboksen tegen de gene die dat wel doen. Zonder halveren start je te traag t.o.v. andere abusers.. etc etc. Dus ja, ook ik/mijn account doet er aan mij (net als iedereen). Maargoed, de mate waarin je het doet is nog wel iets om bij stil te staan, ermee pochen is misschien wel overtrokken.

Tuurlijk mag je er kritisch op zijn. Ik ben ook niet blij met de premiumbeurs. Ik heb al duizende keren mijn onvrede geuit. Echter helpt het zeiken geen zak. We hebben allemaal ons zegje gedaan. Wil je dat dit veranderd, moeten we allemaal stoppen met normale werelden te spelen en allemaal classic spelen. Daarnaast was het een puur satirische post vanwege hun farm record, wat wel duidelijk geholpen was door PP gebruik en mogelijk geboost. Daar moet je de humor dan ook maar van in zien, in plaats van met z'n alle er op te gaan bashen. Het is nou eenmaal een feature van het spel (helaas). Mensen gaan dit gebruiken en sommige mensen gaan dit misbruiken. Als je niet wil dealen met het misbruik, moet je gewoon geen normale werelden spelen. INNO gaat het toch niet veranderen. In plaats van zeiken op het gebruik kan je ook gewoon zorgen dat de over-de-top abusers kneiterhard worden weggespeeld in midgame. Is een stuk vermakelijker dan het eeuwige gejammer op het AF over PP gebruik.
 
Reactiescore
389
Er is geen ongelijkheid, want iedereen kan op dezelfde manier deze PP vergaren. Gewoon 2 wereldjes PP-farmen en je draait in de top mee op een wereld die je serieus speelt. Heb je daar geen zin in, doe je het lekker niet, dat is om het even. Juist het feit dat je PP kan farmen, maakt dat het gelijk is getrokken. Zoals hierboven al wordt aangegeven, zijn die events veel schadelijker naar mijn mening.

Waarom zijn die events dan schadelijker?
Je kan gewoon 2 wereldjes pp farmen om aan die events uit te geven. Heb je daar geen zin in dan doe je het lekker niet.
 
Reactiescore
972
Waarom zijn die events dan schadelijker?
Je kan gewoon 2 wereldjes pp farmen om aan die events uit te geven. Heb je daar geen zin in dan doe je het lekker niet.

Het effect van de pp op directe groei is veel groter bij die events, dus als je iets de schuld geeft, zou ik dat eerder kiezen dan de premium beurs. Daarnaast heb je ook die selectieve events, waarbij je inventaris items krijgt als je PP koopt. Mid-game zijn die gewoon hartstikke waardevol, maar heb er zelf nog nooit 1 gekocht.
 

DeletedUser79303

Guest
Aan 10k pp heb je meer dan genoeg om met de start (tot de eerste aantal dorpen) een top 5 account te krijgen.
Zoals iemand zei, kan je in één wereld wel ongeveer 50k+ pp farmen als je het serieus aanpakt

Het "probleem" is inderdaad de events. Als je tegen die tijd nog veel pp hebt liggen, dan kan je (ligt aan het event) tussen de 400% - 1000%+ (w69) aan gspakketjes vangen en als je dan nog genoeg pp hebt om op al je dorpen de bouwtijden te halveren, dan heb je pas een grote voorsprong. Daar valt met 10k pp niet tegen op te boksen, maar zoals eerder gezegd, farm even 2 werelden pp en je heb tussen de 50k en 100k+ pp en dan kan je abusen wat je wil

Voor w66 kon je zelfs ieder op een ander acc pp farmen en dat naar 1 account toe sturen als die 60 dagen(?) voorbij waren, nou dan had je pas een account met deftige pp erop
 
Reactiescore
1.478
Aan 10k pp heb je meer dan genoeg om met de start (tot de eerste aantal dorpen) een top 5 account te krijgen.
Zoals iemand zei, kan je in één wereld wel ongeveer 50k+ pp farmen als je het serieus aanpakt

Het "probleem" is inderdaad de events. Als je tegen die tijd nog veel pp hebt liggen, dan kan je (ligt aan het event) tussen de 400% - 1000%+ (w69) aan gspakketjes vangen en als je dan nog genoeg pp hebt om op al je dorpen de bouwtijden te halveren, dan heb je pas een grote voorsprong. Daar valt met 10k pp niet tegen op te boksen, maar zoals eerder gezegd, farm even 2 werelden pp en je heb tussen de 50k en 100k+ pp en dan kan je abusen wat je wil

Voor w66 kon je zelfs ieder op een ander acc pp farmen en dat naar 1 account toe sturen als die 60 dagen(?) voorbij waren, nou dan had je pas een account met deftige pp erop
Maar dan is het geen tribalwars meer maar ppwars. Het geeft een extra dimensie aan het spel waar weinig mensen behoefte aan hebben.
 

DeletedUser79303

Guest
Sinds w38, yep.
Ik vind het wel fijn, daarvoor gaf ik weleens echt geld uit voor PA en FA. Sinds w37 nooit meer een cent hoeven uit te geven, totaal niet p2w meer.
 
Reactiescore
1.892
Gewoon lekker gefarmed hoor, mag wel meer respect voor zijn. Naast het abusen zijn ze een van de enigen die weten hoe ermee om te gaan.
Grapjas. Respect? My ass. M’n respect krijg je als je dat verdiend hebt. Hoe denk je dat die farminkomsten in eerste instantie zijn gegenereerd: overmatig PP gebruik zorgt voor meer beschikbare GS = sneller kazerne & stal uitbouwen = aanzienlijk kortere rekruteringstijden = sneller een clear die qua omvang ver voorloopt op je omgeving = sneller hogere farminkomsten. Dit zorgt dan uiteindelijk voor een misplaatst gevoel van succes wat resulteert in misplaatste arrogantie (zie bijv. de quote hieronder). Wil ik daar respect voor hebben? Nee. Ga ik daar respect voor hebben? Nee.

Bij PP-abuse heb ik mij al heel lang geleden neergelegd, maar bij die spelertjes die hier dan openbaar over komen opscheppen en hier respect voor willen hebben niet. Geef iedere kutnoob met basiskennis van TW zo’n bedrag aan PP en ze zetten dezelfde prestaties neer.


Wat veel voor jou is met 10euro zakgeld hoeft niet voor ons zo te zijn, dien maar een klacht in bij het TW team als je wilt maar wij spelen het op een eerlijke manier :p.
Wat nou als we op afgelopen werelden met 8 man pp hebben gefarmd?

Allemaal aanames.

Zure mensen!
Dan zeg ik bullshit. PP is niet meer overdraagbaar dus probeer het nu maar niet te verdraaien. Dat je hier begint over zakgeld geeft overduidelijk aan hoe infantiel je eigen denkwijze is. Ik verwacht dat dit het nieuwe AF-account van Mikey is aangezien dit zijn schrijfstijl volledig karakteriseert? (correct me if I’m wrong). Misschien moeten jullie intern een AF-beleid gaan overwegen, want ik zou me diep schamen als mijn co’s zich zo op het AF zouden gedragen en profileren. Het benadeelt immers het gehele account. En de rest wat ik wilde zeggen is hierboven te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Is zeker niet zo moeilijk als je denkt imo

Ben op 67 gestart na een pauze van vier jaar en zonder te weten dat er een premium beurs was. De gehele wereld geen pp gekocht of gebruikt op PA, FA en AM na. Het is ontzettend lastig om goed mee te draaien zonder, ik had ontzettend mazzel dat ik direct goed contact had met boosters in mijn regio want als ze wilden had ik de start niet overleeft, ondanks dat ik in de begin fase telkens top.10 farm stats behaalden. Het lijkt me overduidelijk dat tientallen duizenden pp's uitgeven een gigantisch voordeel geeft en om te zeggen dat het niet moeilijk is om goed mee te draaien zonder klopt imo niks van.
 

DeletedUser79303

Guest
Nou als we eerlijk zijn klopt het wel meer met het middeleeuws thema, er was ook corruptie alom, het ene gebied rijker dan het andere. Waar is jullie drang naar realisme?
Ik had een aantal jaar geleden ook zo'n argument gebruikt voor spionnen haha
Viel niet goed in de smaak, iedereen triggered
 
Reactiescore
1.367
Ik had een aantal jaar geleden ook zo'n argument gebruikt voor spionnen haha
Viel niet goed in de smaak, iedereen triggered

Of backstabs, of kata's
 

Deleted User - 487936070

Guest
Ben op 67 gestart na een pauze van vier jaar en zonder te weten dat er een premium beurs was. De gehele wereld geen pp gekocht of gebruikt op PA, FA en AM na. Het is ontzettend lastig om goed mee te draaien zonder, ik had ontzettend mazzel dat ik direct goed contact had met boosters in mijn regio want als ze wilden had ik de start niet overleeft, ondanks dat ik in de begin fase telkens top.10 farm stats behaalden. Het lijkt me overduidelijk dat tientallen duizenden pp's uitgeven een gigantisch voordeel geeft en om te zeggen dat het niet moeilijk is om goed mee te draaien zonder klopt imo niks van.

Het klopt zeker dat het ontzettend lastig is. Bij het spelen zonder PP abuse weet je dat er spelers in de omgeving zijn die sterker zijn en die eerder een edeltrein zullen hebben. Dit moet je zien te compenseren op een andere manier zoals slim diplomatiek spel of een andere starttacktiek.
Als je de start hebt overleefd is het vervolgens al een stuk makkelijker om tegenstand te bieden aan PP abusers. Wel is het dan belangrijk dat je een stam hebt die goed samenwerkt en de skills om met weinig troepen zoveel mogelijk weerstand te bieden.
 

DeletedUser81766

Guest
Tuurlijk mag je er kritisch op zijn. Ik ben ook niet blij met de premiumbeurs. Ik heb al duizende keren mijn onvrede geuit. Echter helpt het zeiken geen zak. We hebben allemaal ons zegje gedaan. Wil je dat dit veranderd, moeten we allemaal stoppen met normale werelden te spelen en allemaal classic spelen. Daarnaast was het een puur satirische post vanwege hun farm record, wat wel duidelijk geholpen was door PP gebruik en mogelijk geboost. Daar moet je de humor dan ook maar van in zien, in plaats van met z'n alle er op te gaan bashen. Het is nou eenmaal een feature van het spel (helaas). Mensen gaan dit gebruiken en sommige mensen gaan dit misbruiken. Als je niet wil dealen met het misbruik, moet je gewoon geen normale werelden spelen. INNO gaat het toch niet veranderen. In plaats van zeiken op het gebruik kan je ook gewoon zorgen dat de over-de-top abusers kneiterhard worden weggespeeld in midgame. Is een stuk vermakelijker dan het eeuwige gejammer op het AF over PP gebruik.

Ik zeik er niet over. Mijn post is een duidelijke weergave waar ik tegen ben dat er mee gepocht word. Dat spelers PP gebruiken voor een voordeel ga ik niet over klagen. Het is tenslotte de bedoeling van ‘premium’ om een voordeel te krijgen, of dit nu via de beurs of account manager is.

De manier waar er hier gepraat word over het besteden van honderden zo niet duizenden euro’s, daar gaat mijn post over. Het lijkt mij ook zeer duidelijk geschreven.

Het verbaast mij enorm dat deze gesprekken toegestaan zijn op het algemeen forum. Ik kan een grote lijst opnoemen van fora’s bij andere spellen waar dit strafbaar is.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Ik heb al duizende keren mijn onvrede geuit. Echter helpt het zeiken geen zak.

Vergelijk het met een echte situatie; op het moment dat je alles maar slikt en (relatief snel) accepteert wek je ook de impressie dat men 'van boven' alles door de strot kan duwen. Het klopt dat letterlijk alleen 'zeiken' niet constructief is. Maar op het moment dat men ermee op gaat scheppen is dat wel het moment om aan te geven dat het grootste deel van de community daar zeker niet over denkt. Het kan ook geen kwaad om het TW team te laten weten dat ze op het randje dansen van acceptabel en niet acceptabel. Ik ben er zeker van dat zodra er meer pay to win features komen / het pp farmen onaantrekkelijker maken dat het eind van tw is. De gewone tw'er (zelfs een groot deel van de top) geeft niet tot nauwelijks geld uit aan tw.

Het enige wat ik positief vind aan big pp spenders is dat ik het spel gratis kan spelen over hun ruggen en dat vaak niet eens winnen.

Overigens draagt het werelden lang moeten farmen ook bij aan kleinere werelden. Dit omdat men minder vaak serieus zal starten en omdat nieuwe spelers op de community echt niet snappen dat ze eerst even een jaar moeten pp farmen voordat ze een wereld kunnen proberen. Nieuwe spelers worden vrijwel altijd direct geslacht. Het probleem van weinig kansrijke spelers per wereld wat resulteert in één/twee fatsoenlijke (eind)stammen ligt dus gewoon bij het early game pp misbruik van de toplaag van de community.

Wil je dat dit veranderd, moeten we allemaal stoppen met normale werelden te spelen en allemaal classic spelen. Als je niet wil dealen met het misbruik, moet je gewoon geen normale werelden spelen.

Ik vind dat altijd een non argument; ''speel maar een classic''. Dat heb ik wel eens gedaan namelijk. Voor de onbekende lezer; het staat als een paal boven water dat een classic (met véél hogere speelsnelheden, kleinere wereld, boerderijlimiet) véél intensiever is om te spelen. Met intensiever bedoel ik vooral qua tijdsbesteding. Een frontaccount op een reguliere wereld kun je met twee uurtjes per dag prima onderhouden en bij een massa ben je misschien zes uur (12 x 30 min) bezig. Op een classic moet je vrijwel continu online/standby zijn. Dat kan (en wil) ik mij echt niet permitteren.
 
Reactiescore
1.365
Een frontaccount op een reguliere wereld kun je met twee uurtjes per dag prima onderhouden en bij een massa ben je misschien zes uur (12 x 30 min) bezig.

Hoelang ben je met de rebuild bezig van de backtime op jou? :)
 
Bovenaan