Top/flop spelers

Reactiescore
323
De dag dat je 33.000 aanvallen op je teller ziet staan zal je anders piepen.

Je hebt idd deffen en deffen deffen ;p

Zoals voorafgaand gezegd kan iedereen tegenwoordig dodgen, snipen, quicksnipen etc.

Maar wat doe je als je nog amper deffence hebt, welke opofferingen maak je, etc..

Het is het organiserende en structurerende werk dat ik vind dat een deffer moet hebben.
Scheelt dat die dag niet meer komt aangezien accounts zelden nog groter zijn dan 8/10 mil op de kleine werelden van tegenwoordig.
 

DeletedUser71618

Guest
Als warre er nog zat had het gekund, die had zn sloopscriptje ff opgetrommeld :p
 

DeletedUser74358

Guest
Nee bij AMC zijn ze meteen overgestapt op kata's, ze hadden al het gevoel dat zelfs 33k incomings niet ging werken na het aanvallen van PP

Zaeres is 1 van de weinigen die geroemd wordt om zijn offensief vermogen binnen de community. Hij zal vast naar dezelfde norm deffen, maar je hoort mensen veel zeggen dat iemand een goede deffer is. Vandaar vind ik offer specialer.

OFF T: Jeroentjeee. Hoe gaat ie met je?

Ja alles prima hoor, W47 eventjes zo snel mogelijk afmaken op Krondor. Dan allemaal maar is kijken wat het spelletje allemaal brengt. Met jou?

Tuurlijk is offer specialer, maar dat hangt natuurlijk ook af van de verdedigers. Ook op Krondor heeft bjarne dat inzicht laten zien, maar moet ook wel bekennen dat de tegenstanders niet van dermate hoog niveau waren. Christie was het lastigste van allemaal, maar ook dat heeft niet super lang geduurd. En nee, de stop van Christie reken ik Krondor niet helemaal toe, want dat kwam ook door stamgezeik, maar verder was het allemaal wel appeltje eitje eigenlijk..

En dan heb je nu Royalist, waar een speler op zit die te incapabel is voor dat account en maar meteen een katabeleid heeft geprobeerd in te voeren, helaas heeft het nog gewerkt ook.. Maar Bjarne heeft zich wel meer bewezen indd :)
 

DeletedUser71618

Guest
Hij heeft de discussie aangewakkerd en was zelf voorstander, waarna hij de acties op krondor begon met alle kata's. Dus aangewakkerd heeft hij het zeker.

Maar als je niks beters te zeggen hebt dan "klopt deels" kan je beter niks zeggen.
 

DeletedUser74358

Guest
Jawel het klopt wel, Royalist had namelijk als doel om binnen AMC een pro-katabeleid te hanteren. Dit heeft hij gedaan door dit ter discussie te stellen binnen AMC, tevens is .Royalist nog steeds leiding als ik het stamprofiel mag geloven. Dus hij is zeker één van de mensen geweest die het heeft geprobeerd in te voeren. Nog iets?
 
Reactiescore
215
Ja uiteraard want je verkoopt onzin, en als je meer aandacht had besteed in het lezen van de pm's die ik je zond ipv me te blokeren. Kon je weten dat lintouchable met een speler daar genoemd in de pm het katabeleid invoerde en niet royal.

Kom maar met een catchy comeback maar dat is hoe het is, en iemand besmeuren zonder dat je geheel weet waar je overpraat is gewoon jammer.
 

DeletedUser63354

Guest
Ik lees nu even de discussie van gisteren terug en ben verbaasd dat men het niet over de activiteit van de deffer heeft.

Foutloos deffen is niet moeilijk, echter staat het buiten kijf dat je situaties wel correct moet inschatten, en de enige skill die ik echt zie in deffen, buiten snipen of recappen (wow), is de manier waarop je je troepen altijd mobiel weet te houden & hoe jij, ook tijdens de aanvallen, het overzicht kunt behouden.

Plaats tijdens de incs nog eens extra recapedels. Zorg dat je alles op orde hebt.
Kijk of er dorpen zijn waar mobiele def teruggetrokken kan worden (en of deze ook veilig worden teruggetrokken), normaal had je dit al gedaan ivm je tags en je activiteit.

Stelling:

Activiteit is een deffers belangrijkste 'skill'.
 

DeletedUser69389

Guest
Nee bij AMC zijn ze meteen overgestapt op kata's, ze hadden al het gevoel dat zelfs 33k incomings niet ging werken na het aanvallen van PP



Ja alles prima hoor, W47 eventjes zo snel mogelijk afmaken op Krondor. Dan allemaal maar is kijken wat het spelletje allemaal brengt. Met jou?

Tuurlijk is offer specialer, maar dat hangt natuurlijk ook af van de verdedigers. Ook op Krondor heeft bjarne dat inzicht laten zien, maar moet ook wel bekennen dat de tegenstanders niet van dermate hoog niveau waren. Christie was het lastigste van allemaal, maar ook dat heeft niet super lang geduurd. En nee, de stop van Christie reken ik Krondor niet helemaal toe, want dat kwam ook door stamgezeik, maar verder was het allemaal wel appeltje eitje eigenlijk..

En dan heb je nu Royalist, waar een speler op zit die te incapabel is voor dat account en maar meteen een katabeleid heeft geprobeerd in te voeren, helaas heeft het nog gewerkt ook.. Maar Bjarne heeft zich wel meer bewezen indd :)


Blijft treurig hoe alles is gelopen inderdaad. Eerst tijdens mijn afwezigheid vanwege mijn vakantie in Italie en het runnen van een speler van ons acc en daarna hoe het in de stam ging. Had me er meer van voorgesteld inderdaad. Want die 2 weken die ik er uiteindelijk was tijdens de incs heb ik als uitermate tof ervaren. Zeker toen ik dat diepe dorpje van jullie pakte en Leo met zo´n toffe opmerking kwam hihi.
 

DeletedUser74396

Guest
Verkeerd topic voor een stelling, maar ben het er maar half mee eens.
Early/midgame is activiteit van het grootste belang. Van zodra de korste looptijden +20u worden (wat tegenwoordig niet meer gebeurd idd of je moet het verkeerde target kiezen) is activiteit een pak minder belangrijk.
Om maar even een voorbeeld te geven van mijn mening: Kijk naar Poekieboe, dat accie ken je waarschijnlijk nog wel. Daar bawnden we de vijandige stam (ff naam kwijt, Brain?) zonder activiteit toen ik en nikki erop speelden.
En nee, voor de spelers die gaan klagen over het niveau: geen idee wat het niveau er was, maar als er daar stamgenoten wel domweg werden weggespeeld door dezelfde vijand waar wij het easy hadden, dan was het niveau goed genoeg om minstens een gevaar te vormen lijkt me.
 

DeletedUser74358

Guest
Blijft treurig hoe alles is gelopen inderdaad. Eerst tijdens mijn afwezigheid vanwege mijn vakantie in Italie en het runnen van een speler van ons acc en daarna hoe het in de stam ging. Had me er meer van voorgesteld inderdaad. Want die 2 weken die ik er uiteindelijk was tijdens de incs heb ik als uitermate tof ervaren. Zeker toen ik dat diepe dorpje van jullie pakte en Leo met zo´n toffe opmerking kwam hihi.

Haha ja, geweldig die PM. Moet er nog steeds om lachen, Leo is te gehecht aan z'n veroverde dorpjes ;)
Maar indd jammer, had ook wel een leukere strijd verwacht..

Verkeerd topic voor een stelling, maar ben het er maar half mee eens.
Early/midgame is activiteit van het grootste belang. Van zodra de korste looptijden +20u worden (wat tegenwoordig niet meer gebeurd idd of je moet het verkeerde target kiezen) is activiteit een pak minder belangrijk.
Om maar even een voorbeeld te geven van mijn mening: Kijk naar Poekieboe, dat accie ken je waarschijnlijk nog wel. Daar bawnden we de vijandige stam (ff naam kwijt, Brain?) zonder activiteit toen ik en nikki erop speelden.
En nee, voor de spelers die gaan klagen over het niveau: geen idee wat het niveau er was, maar als er daar stamgenoten wel domweg werden weggespeeld door dezelfde vijand waar wij het easy hadden, dan was het niveau goed genoeg om minstens een gevaar te vormen lijkt me.

Activiteit blijft belangrijk. Allereerst moet je een farmwereld en no-haul onderscheiden, activiteit op een farmwereld is vele malen belangrijker. Daarbij komt ook kijken dat er altijd wel iets te doen is op het account. Al is het vlaggen aanpassen van volle boertjes, dorpen indelen, stacks bijwerken. Activiteit blijft in mijn ogen altijd de nummer 2, na ervaring/skills.
 

DeletedUser77549

Guest
activiteit is altijd belangrijk, ook al heb je de skills niet. Activiteit kan veel compenseren.
 

DeletedUser63354

Guest
Activiteit is wat mij betreft het belangrijkste omdat er gewoon verdedigende acties uitgevoerd moeten worden op bepaalde momenten (en het liefst ruim op tijd).
Deffen an sich is niet moeilijk, althans, het is gewoon kiezen tussen dodgen of blocken (met genoeg troepen uiteraard) en bij edels kiezen tussen blocken of snipen (of recappen).

Als je tijdens aanvallen gewoon tijdig kan anticiperen op de incs, is deffen niet lastig en daarom vind ik dat activiteit tijdens een massa het belangrijkste is.
VV doorgeven is daarom ook uitermate belangrijk.
 

DeletedUser74358

Guest
Activiteit is wat mij betreft het belangrijkste omdat er gewoon verdedigende acties uitgevoerd moeten worden op bepaalde momenten (en het liefst ruim op tijd).
Deffen an sich is niet moeilijk, althans, het is gewoon kiezen tussen dodgen of blocken (met genoeg troepen uiteraard) en bij edels kiezen tussen blocken of snipen (of recappen).

Als je tijdens aanvallen gewoon tijdig kan anticiperen op de incs, is deffen niet lastig en daarom vind ik dat activiteit tijdens een massa het belangrijkste is.
VV doorgeven is daarom ook uitermate belangrijk.

Deffen is niet alleen maar dodgen of blocken hoor. Het hebben van goede kwaliteiten en een degelijk inzicht kan heel veel schelen in de tijd die je kwijt bent met deffen. Als je je account gewoon goed hebt staan is er weinig voorbereiding nodig, gewoon de incomings afwerken zoals jij zegt en de desbetreffende handelingen uitvoeren. Maar als jij op een no-haul actiever bent dan de ander, mits deze persoon ook genoeg aanwezig is om een account te bespelen, zal kwaliteit het waarschijnlijk wel van activiteit winnen. Maar dan ook alleen als de persoon met kwaliteit wél genoeg tijd heeft om goed te kunnen spelen natuurlijk.
 

DeletedUser63354

Guest
Ik snap zelf ook dat deffen niet enkel dodgen of blocken is, maar ik wilde even een schematische schets maken.

Ik wil hier eigenlijk mee aantonen dat veel mensen zichzelf ophemelen vanwege hun 'defskills', maar dat het eigenlijk gewoon een systeem is wat je aanhoudt en of je daarbij actief genoeg bent. Dat is niet moeilijk.

E: Verder ben ik het eens met je zegt trouwens. Maar mijn onderwerp is echt puur het deffen zelf, en hoeft niet per se relevant te zijn aan een no-haul of normale wereld.
 

DeletedUser74358

Guest
Ik snap zelf ook dat deffen niet enkel dodgen of blocken is, maar ik wilde even een schematische schets maken.

Ik wil hier eigenlijk mee aantonen dat veel mensen zichzelf ophemelen vanwege hun 'defskills', maar dat het eigenlijk gewoon een systeem is wat je aanhoudt en of je daarbij actief genoeg bent. Dat is niet moeilijk.

E: Verder ben ik het eens met je zegt trouwens. Maar mijn onderwerp is echt puur het deffen zelf, en hoeft niet per se relevant te zijn aan een no-haul of normale wereld.

Degene die zich goede deffers noemen, waaronder natuurlijk Laurens, noemen zichzelf geen goede deffer vanwege het kunnen snipen of blocken. Kijk Laurens, die kan niet eens cancelsnipen hehehe. Er komt veel meer bij kijken, de middelen waarmee zij deffen kunnen een stuk minder zijn dan anderen. Mits je dan hetzelfde resultaat boekt, kan je je gewoon een goede deffer noemen. Maar jezelf goed noemen is altijd subjectief en soms inderdaad wat overschat ;)
 
Bovenaan