Nogmaals, dat weet ik zelf ook wel. Hij had het over middelbare wiskunde, en eigenlijk pure rekenen. Snap niet waarom we hier überhaupt een discussie over voeren.
Ik wil hier opzich nog wel even de discussie over aangaan als je daar behoefte aan hebt, ik deel je mening namelijk niet. Allereerst wil ik kwijt dat de defenities rekenen en wiskunde in de discussie namelijk door elkaar worden gebruikt. Rekenen is niet hetzelfde als wiskunde, ook niet op de middelbare school. Want hoewel de rekenkunde noodzakelijk is om wiskunde te bedrijven, is wiskunde absoluut niet hetzelfde als rekenkunde. Om het even te verklaren: je moet rekenen (hetzij aan cijfermatig hetzij algebraïsch) om een wiskundig probleem op te lossen, maar als je kunt rekenen kan je nog geen wiskunde bedrijven. De essentie van wiskunde is doorgaans het bedenken van een oplossingsproces, waarbij de uitkomst van het vraagstuk (m.a.w. het rekenen) van ondergeschikt belang is.
Dit gezegd hebbende is de competentie die achter wiskunde huist eerder het bedenken van oplossingen voor problemen (of in het geval van TW zijn het eerder situaties). Het uitvoeren ervan is slechts het rekenwerk dat iedereen kan. Zoals ik in het verleden al enorm vaak heb aangehaald zijn dingen als snipen, backtimen en al die andere trucjes die worden weggezet als 'skills' door iedereen uit te voeren die een stappenplan krijgt. Het inschatten van de situatie en de beste oplossing kiezen is hetgeen dat de toppers van de subtoppers onderscheidt. Het snipen is in dit geval het rekenen, de oplossing (of anders gezegd de tactiek uitzetten) is de wiskunde: het bedenken van een oplossing(sproces).
Om deze reden deel ik je mening niet betreffende de uitspraak
Howlin zei:
Wiskunde heeft verreweg iets met tacktische, strategische en spelzicht te maken
dan ook niet. Ik ben van mening dat het vermogen om op deze manier wiskundige manier te denken weldegelijk overeenkomt met het vermogen om tactieken en strategieën uit te zetten binnen dit spel.
EDIT: Overigens deel ik wel de meningen dat het veel over iemand zijn persoon zegt hoe hij of zij zich op het AF profileert en dat de tekst van Jack op niks trekt zoals deze op het moment is verwoord.