Toekomst van de speedwereld

DeletedUser

Guest
Ontopic,

Ik zie weinig voor het idee om beginnersrondes in te stellen. Mij ontmoedigd dat juist nog meer om te gaan spelen, niet dat ik überhaupt tijd heb. De afname van activiteit is inderdaad omdat solo-spelers minder tijd hebben, omdat ze voornamelijk ouder worden. Hieraan kan je niets veranderen, behalve de tijden aan te passen van de rondes van 4 naar bijv 1/2uur. Dan zal je weer meer en nieuwe spelers aan kunnen trekken. In de vakanties zijn deze rondes niet/minder nodig, omdat mensen dan meer tijd hebben.

Natuurlijk is dit maar een mening van mij, maar ik ben van mening dat meer mensen zo denken.

Volledig mee eens. Die ronden van 4uur of langer wil je meestal gewoon niet solo spelen. Die korte rondes die ik dus hier te zien krijg als voorbeeld lijkt me echt een goed idee. Ofcourse wel met wat veranderingen.
 

DeletedUser73972

Guest
Schrikt idd af :p
Langere rondes met een kleine snelheid vind ik anders ook wel een goed idee dat hier gezegd is,
een 3 dagen snelheid 100 speed kan veel meer tactiek en rust opleveren :D

Voornaamste is denk ik dat er meer moet gevariëerd worden met de lengtes en snelheden van speeds
 

DeletedUser71235

Guest
ik vindt het erg jammer dat er nog zo weinig speeds zijn ik zelf heb weinig tijd en vindt al leuk als er een speed is dat ik dan mee zou kunnen doen.
Alleen door dit nieuwe systeem zijn er nog maar ongeveer 4 speed in de week en de speed die er zijn maak je dan maar het beste van. Zeker lange rondes vindt ik persoonlijk helemaal niks mensen gaan toch niet 2 dagen lang spelen ze hebben buiten tw ook nog een leven van werk en anderen verplichtingen.
Omdat de kerstvakantie eraan komt en ik verwacht dat er weer een speed toernooi komt zou ik zeggen probeer lekker veel speeds in te plannen met maar een paar hele lange rondes en vooral veel korte waardoor mensen met weinig tijd toch een paar rondes helemaal af kunnen spelen.
 

DeletedUser66220

Guest
Schrikt idd af :p
Langere rondes met een kleine snelheid vind ik anders ook wel een goed idee dat hier gezegd is,
een 3 dagen snelheid 100 speed kan veel meer tactiek en rust opleveren :D

Voornaamste is denk ik dat er meer moet gevariëerd worden met de lengtes en snelheden van speeds

Lange speeds is iets voor de vakantie.
Het lijkt zo mooi hoe het hier verteld wordt, maar een 3 dagen speed op snelheid 100 kan je ook weer niet solo spelen, tenzij jij nachten van 6 uur wilt maken en de hele dag op je kamer TW spelen. Je denkt dat het weinig voorbereiding kost, maar voor mij kost zo´n speed voorbereiden bijvoorbeeld al 1 uur. Eerst een goeie nachter zien te vinden, goeie co´s. Mensen die op bepaalde dagen kunnen etc.
Lange rondes = voor de vakantie.
 

DeletedUser74517

Guest
In de vakantie misschien wel wat meer rondes dan zoals het nu is. Verder vind ik het prima zo :)
 

DeletedUser73972

Guest
Lange speeds is iets voor de vakantie.
Het lijkt zo mooi hoe het hier verteld wordt, maar een 3 dagen speed op snelheid 100 kan je ook weer niet solo spelen, tenzij jij nachten van 6 uur wilt maken en de hele dag op je kamer TW spelen. Je denkt dat het weinig voorbereiding kost, maar voor mij kost zo´n speed voorbereiden bijvoorbeeld al 1 uur. Eerst een goeie nachter zien te vinden, goeie co´s. Mensen die op bepaalde dagen kunnen etc.
Lange rondes = voor de vakantie.

Slaapmodus van zes uur minimum? :eek:
En sorry, maar het lijk mij 'ontspannender' moest je eens een speed kunnen doen waar je ff een uurtje iets anders gaat doen, en niet gegarandeerd al je troepen en dorpen kwijt bent.
Op die manier kan ik een keer perfect met 1 vriend aflossen, 8 uur slaapmodus doen, en nog steeds een degelijke plaats halen.
Misschien niet eerste, maar... dat is altijd bij zulke lange rondes voor de 'freaks' geweest, nee?
een overwinning halen terwijl er 4 man op je account heeft gespeeld op een 2 dagen speed vind ik echter wel niet echt een 'prestatie'.
 

DeletedUser68400

Guest
Slaapmodus van zes uur minimum? :eek:
En sorry, maar het lijk mij 'ontspannender' moest je eens een speed kunnen doen waar je ff een uurtje iets anders gaat doen, en niet gegarandeerd al je troepen en dorpen kwijt bent.
Op die manier kan ik een keer perfect met 1 vriend aflossen, 8 uur slaapmodus doen, en nog steeds een degelijke plaats halen.
Misschien niet eerste, maar... dat is altijd bij zulke lange rondes voor de 'freaks' geweest, nee?
een overwinning halen terwijl er 4 man op je account heeft gespeeld op een 2 dagen speed vind ik echter wel niet echt een 'prestatie'.

Ach, vroeger moest je op speed 100 ook gewoon constant online zijn (laatste dag wellicht eens in de 2 minute munten slaan) wilde je meedraaien in de top 5 hoor :D
 

DeletedUser73972

Guest
Die goeie tijden toch, toen je nog moeite moest doen voor een top 5 plaats :cool:
 

DeletedUser66289

Guest
Nouja denk niet dat speed wordt zoals het eerder was, veel spelers etc. maar ik denk wel zoals candice als zei dat je met wat langere rondes 2 a 3 dagen (liefst in vakantie of weekend) wel meer oude spelers gaat aantrekken ;)
Dat is hoe ik er op het moment over denk.
 
Reactiescore
534
Vroeger was het inderdaad de moeite om een account in je handtekening te zetten als je ook maar 1 bronze beker had. Nu moet je minstens 10 goud achtereen hebben gehaald wil je nog pro genoemd worden.
 

DeletedUser

Guest
Als de beginnersronde voorlopig blijven, kan je deze ronde beter 150ms time-gap doen in plaats van 50ms? Is iets makkelijker te snipen voor die spelers.
 

DeletedUser

Guest
scholierenrondes heb ik nog niet terug gezien, denk dat dit nogsteeds heel veel zal toevoegen aan de speed. een bb ronde die door de week gespeeld kan worden. Veel toppers (met namen van damn) vinden het leuk om barb rondes te spelen en dit met een lage snelheid zodat er ook nog enige tactiek in zit. Ik zou wel eens zo'n ronde willen zien van snelheid 150-200 en kijken wat er gebeurd.

Verder had ik liever een stamkampioenschap gezien, maar ik hoop dat ik onze titel kan verdedigen.

Een ronde van 2-3 weken mag anders ookwel (is zo'n halfjaar geleden denk ik). Alleen zonder die barbs dan.


Moesten dan uiteindelijk de speciale rondes, die dan spelers moesten lokken niet elke keer hetzelfde zijn zou dit ook al een verschil maken.
Ik herinner mij de eerste "scenario" ronde waar iedereen in 6 stammen werden ingedeeld en kris kras door elkaar lagen, deze ronde duurde 2 weken en dit was pas een speed. Voor degene die van die tijd nog waren kunnen jullie even zien welke het net was ik vind hem niet op de moment.

Zou er niet teveel op hopen dat er nog is Damn'ers komen spelen hoor :p

Moesten er mensen meedoen en terug in team zou ik terug meedoen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
534
Merk dat die 'speciale' ronde toch aardig wat spelers op af kwamen, en ook het topic is vergeleken de andere ronde topics veel op gereageerd. Heb het over die 3 uitgebouwde dorpen met 60 min beginnersbescherming en een aanvalsbonus ronde.
 

DeletedUser53132

Guest
Ik vond die supergrote rondes altijd leuk waarbij je automatisch bij 1 van de 2 of 4 stammen was ingedeeld, deze rondes waren altijd spannend en interessant om te spelen. Is het mogelijk dat er binnenkort weer zo'n ronde komt?
 
Reactiescore
575
Zoals jullie misschien al hebben gezien, zullen we weer steeds elke avond een ronde instellen. We hebben besloten om terug te keren naar de 'oude' structuur, omdat er geen significante verschillen zijn ten opzichte van de (tijdelijk) geprobeerde nieuwe structuur. Daarnaast kan iedereen op deze manier zelf zijn speelschema indelen en zelf kiezen wanneer hij wilt spelen. De oude structuur valt meer in de smaak dan de nieuwe structuur, blijkens het merendeel van jullie reacties.

We hebben echter wel besloten de woensdagmiddagronde niet langer in te stellen, omdat de animo op deze ronde terugliep. We zullen mogelijk incidenteel een ronde op woensdagmiddag doen.

Daarnaast hebben we een begin gemaakt met het tijdig aankondigen van de nieuwe speedrondes, waarbij we proberen de rondes (ongeveer) een week op voorhand bekend te maken.

Kort samengevat gaat de speedwereld er in 2015 als volgt uitzien:

Doordeweeks één ronde per avond, met om de paar weken een nachtronde op vrijdag naar zaterdag.
In het weekend variërend van 1 of 2 rondes per dag, afwisselend tussen één lange ronde of verscheidene korte(re) rondes.

(Met natuurlijk speciale rondes/thema-rondes en toernooien)

Uiteraard zullen we blijven variëren in de instellingen van de rondes. We zullen schoon schip maken in het voorkeurensysteem. Daarom zullen we alle openstaande aanvragen binnenkort archiveren en willen we jullie vragen om jouw favoriete instellingen (eventueel opnieuw) vanaf zaterdag 3 januari weer door te geven via http://speed.stolk-it.nl/. Bij voorbaat dank!

We hopen dat deze beslissing gewaardeerd kan worden. Voor nu een fijne jaarwisseling en tot volgend jaar op de speedwereld!
 

DeletedUser71900

Guest
Goede keuze, mooi dat er woensdagmiddag niet meer wordt gespeeld. :)

Jij ook gelukkig nieuwjaar
 

DeletedUser72420

Guest
Het punt is dat z'on speciale ronde lang van te voren georganiseerd moet worden, dat is niet in een week gebeurd:p
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dadat als je andere senario's in gaat voegen dat mensen weer meer speeds gaan spelen heb wel ideeën mot hier intressen naar zijn even een prive berichtje en ik zal hier binnen 2 dadagen op antworden
 
Reactiescore
575
Ik denk dadat als je andere senario's in gaat voegen dat mensen weer meer speeds gaan spelen heb wel ideeën mot hier intressen naar zijn even een prive berichtje en ik zal hier binnen 2 dadagen op antworden
Je mag je ideeën via een privébericht naar mij toesturen. Je mag ze ook hier delen, zodat andere forumgebruikers ook hun mening kunnen geven. We zijn benieuwd. ;)
 
Bovenaan