Toekomst van de speedwereld

Reactiescore
534
Ik hoop inderdaad dat er nieuwe en meer rondes komen + meer afwisselende rondes maar ook bijvoorbeeld woensdag middag missen speler en als ik vrij ben ook :)

Ik speel geen speed om pp te verdienen maar wil er voor de rest geen tot weinig geld aan spenderen, ook zijn de niv ook erg gezakt doordat het allemaal laat word aangekondigd, vaak dezelfde speeds (weinig afwisseling van de leuke speeds) kortom speed is te makkelijk geworden ook, ik speelde afgelopen week na paar maanden is een potje speed en werd 2e terwijl ik van kwart voor 9 tot kwart over 9 offline was dus op een cruciaal moment en zelfs dan kom ik nog rang 2. Dit zegt alles over de speedsniveau.

Graag verandering, je kan idd wel een topic starten maar DOE er ook wat mee met deze dingen om het behoud en plezier in speed terug te krijgen.

Laurens

Afwisseling is al vooruit gegaan. Ik zag laatst bijvoorbeeld een ronde waarin de aanvaller een uur lang 2x zo sterk vecht. Zulke dingen vind ik persoonlijk leuk.
Zo zijn er imo nog veel meer (leuke) opties die benut kunnen worden; verdediger 2x zo sterk, limited haul, dorpen van 100k, pakketjes voor 1k/1k/1k zonder stijgende kosten, automatisch ingedeelde stammen, 5 of meer dorpen start en ga zo maar door.
Denk dat het voor ons als spelers de taak is om leuke concepten te bedenken en dat de taak van de moderator is om te kijken of dit haalbaar is en zo veel mogelijk van dit soort (leuke) rondes te maken. Maak bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week een "new style" (slechte benaming) ronde en voeg aan die rondes wat extra's toe zoals hierboven genoemd.
 

DeletedUser

Guest
Afwisseling is al vooruit gegaan. Ik zag laatst bijvoorbeeld een ronde waarin de aanvaller een uur lang 2x zo sterk vecht. Zulke dingen vind ik persoonlijk leuk.
Zo zijn er imo nog veel meer (leuke) opties die benut kunnen worden; verdediger 2x zo sterk, limited haul, dorpen van 100k, pakketjes voor 1k/1k/1k zonder stijgende kosten, automatisch ingedeelde stammen, 5 of meer dorpen start en ga zo maar door.
Denk dat het voor ons als spelers de taak is om leuke concepten te bedenken en dat de taak van de moderator is om te kijken of dit haalbaar is en zo veel mogelijk van dit soort (leuke) rondes te maken. Maak bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week een "new style" (slechte benaming) ronde en voeg aan die rondes wat extra's toe zoals hierboven genoemd.

De variatie is er maar is er imo nog te weinig.
 

DeletedUser

Guest
Misschien een bashronde van 1 / 2 uur met een (onbekend) startniveau of een startniveau met hoge kazerne, stal en grondstoflevels e.d. maar een muur level 0 en als het kan de optie om géén muur te kunnen bouwen. Beginnersbescherming 5 à 10 minuten. En dan dus niet te lang, maximaal 2 uur. Omdat je al vrij snel kan beginnen en weer opbouwen e.d.
 
Reactiescore
575
Graag verandering, je kan idd wel een topic starten maar DOE er ook wat mee met deze dingen om het behoud en plezier in speed terug te krijgen.
Dit topic is juist bedoeld om over de toekomst van de speedwereld te brainstormen, vandaar dat we op zoek zijn naar jullie inbreng. ;)

Om alvast al het bovenstaande (waarvoor dank) zo volledig mogelijk samen te vatten:

Er is (nog steeds) wens om de rondes eerder aan te kondigen. Dit is een punt dat we al eerder opgepakt hebben, maar helaas nog niet hebben kunnen realiseren. We gaan er alles aan doen om dit ook waar te maken, waarbij we de rondes uiterlijk één week van tevoren willen aankondigen. Bedenk wel dat dit niet van de ene dag op de andere dag is gedaan. (zie ook verder naar onderen)

Er is veel behoefte aan variatie en daar zijn we het zeker mee eens. Op deze manier blijft elke ronde uitdagend en leuk om te spelen. We stellen voor om 'schoon schip' te maken met het 'geef-je-favoriete-instellingen-door' systeem. Via dit systeem kunnen alle spelers opnieuw hun wensen kenbaar maken en we zullen hieruit putten om rondes in te stellen. Echter, we hebben wel hiervoor jullie input nodig!

We nemen ons ook voor om de speedwereld meer te promoten (blog/igm/forum). Speedronde #1900 komt er binnenkort aan en we zullen, zoals gewoonlijk, proberen hier een speciale ronde van te maken. Daarnaast komt de kerstperiode eraan en die willen we inluiden met een thema-ronde. Hiernavolgend zullen we het (individuele) Speedkampioenschap 2014 organiseren, uiteraard rekening houdend met de feestdagen in deze periode. Meer informatie over bovenstaande evenementen volgt zo snel mogelijk/in een later stadium. Deze evenementen zullen we in ieder geval groots aankondigen via de gebruikelijke kanalen om veel spelers over de speedwereld te laten horen. Echter, probeer ook eens zelf spelers te enthousiasmeren voor de speedwereld!

Naar het lijkt, gaat de voorkeur toch uit naar 'onbeperkte' rondes, zoals dat ook was, voordat we de structuur gewijzigd hebben. Op deze manier kan iedereen zelf kiezen wanneer hij speelt. Hoe kunnen we dan toch zorgen dat er voldoende spelers op een willekeurige ronde zijn? Moeten we doorgaan met 'beginnersrondes' en eventueel in welke vorm? We stellen in dat geval voor hiermee opnieuw aan te vangen bij de start van 2015. Enerzijds om ons de mogelijkheid te geven het een en ander goed te regelen, want haasten en vlug werk levert over het algemeen geen resultaten. Anderzijds om jullie de mogelijkheid te geven jullie voorkeuren door te geven, zodat we hier rekening mee kunnen houden tijdens het instellen van de rondes. Daarnaast is het een mooi moment in tijd om 'verandering' in te luiden.

Dit is een voorstel onzerzijds op basis van de feedback die jullie tot dusver hebben gegeven. We hebben tijdens verschillende speedrondes inmiddels de aandacht op dit topic gevestigd, om een (zo veel mogelijk) representatieve mening te krijgen. Dit is dus nog geen definitieve beslissing! Laat weten wat je hiervan vindt en wat jouw mening over de toekomst van de speedwereld is!
 

DeletedUser

Guest
Hey,

Ik ben benieuwd, ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
En als er wat meer animo weer komt nadat het gepromoot is of nu al wat meer rondes.

Mvg,
 

DeletedUser73972

Guest
De maatregelen die écht nodig zijn om het spelersaantal weer op te krikken gaan toch niet doorgevoerd denk ik.
Ik denk hier vooral aan beloningen: eerste keer dat je een speed speelt? 7 dagen gratis PA en FA op de speedwereld!
speel je altijd, maar raak je nooit in de top? Zoals de banken: een getrouwheidspremie van 5 a 10pp per ronde in de top 25 vanaf dat je minstens 10 rondes in het huidige seizoen hebt gespeeld, en die betalingen dan ook echt instant maken, dat je niet meer moet wachten.

Dit zijn naar mijn mening vooral kleine prijzen, maar vooral dat laatste kan spelers met genoeg tijd aansporen om te evolueren van een "noob" in speedwerelden naar een subtopper of pro.
Want als je dan toch voor die top 25 plaats gaat, waarom niet ineens top 10 proberen? en dan ligt de top 5 ook ineens binnen handbereik? En dan ga je voor het podium.
Dit moedigt nieuwe spelers aan én beloont ook nog eens de spelers waar het om draait: de vaste speeders.

Met deze regels zou ik ook terug meer speeds meedoen denk ik, als ook misschien eens proberen om sprint-rondes in te lassen? gewone weekdagen komen er veel terug van school en hebben geen tijd om 4 uur aan een stuk te speeden (waaronder ik), maar moest er eens een sprint-ronde zijn van 1u30 a 2uur met volledig uitgebouwd dorp starten (na 1 uur zijn die speeds vaak al beslist) of een bash met uitgebouwd dorp van 1u30 of kata sprint rondes.

Speeds kort maar krachtig, ze zijn toch al vaak beslist na het eerste uur.

En ter compensatie tijdens de weekends vaak dagrondes of weekendrondes voor de mensen die lange speeds willen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Die sprint rondes vind ik een goed idee, maar dat over getrouwheidspremie etc. Is denk ik niet haalbaar.
 

DeletedUser73972

Guest
Dat eerste gaat idd niet doorgevoerd worden, omdat het meer pp zal kosten (wat is pp tegenwoordig nog waard?),
maar het is wel de manier om nieuwe pro's te maken, de vaste speeders te belonen en alleszins lichtelijk het spelersaantal te boosten.

Die sprintrondes kwamen ook maar in me op toen ik ze aan het typen was :p
een startronde die 1 uur duurt met niveau 1 start zodat het farmen degelijk is :cool:
 

Nomen est omen

Speed Kampioen 2013 (Goud) 2014 (Zilver)
Reactiescore
2
scholierenrondes heb ik nog niet terug gezien, denk dat dit nogsteeds heel veel zal toevoegen aan de speed. een bb ronde die door de week gespeeld kan worden. Veel toppers (met namen van damn) vinden het leuk om barb rondes te spelen en dit met een lage snelheid zodat er ook nog enige tactiek in zit. Ik zou wel eens zo'n ronde willen zien van snelheid 150-200 en kijken wat er gebeurd.

Verder had ik liever een stamkampioenschap gezien, maar ik hoop dat ik onze titel kan verdedigen.
 

DeletedUser68400

Guest
scholierenrondes heb ik nog niet terug gezien, denk dat dit nogsteeds heel veel zal toevoegen aan de speed. een bb ronde die door de week gespeeld kan worden. Veel toppers (met namen van damn) vinden het leuk om barb rondes te spelen en dit met een lage snelheid zodat er ook nog enige tactiek in zit. Ik zou wel eens zo'n ronde willen zien van snelheid 150-200 en kijken wat er gebeurd.

Verder had ik liever een stamkampioenschap gezien, maar ik hoop dat ik onze titel kan verdedigen.

Zou er niet teveel op hopen dat er nog is Damn'ers komen spelen hoor :p
 

DeletedUser73972

Guest
probeer eens een reünie te organiseren zou ik zeggen! :D

Heb al lang tegen niemand meer van damn gespeeld... ookal zijn de meesten beter dan me...
Dat was altijd leuker :p
 

DeletedUser

Guest
Denk dat enkele kortere rondes van 2 uur ook wel eens fijn / leuk zijn. Een solo speler ziet erop tegen om 4 uur achter elkaar te spelen denk ik.
 

DeletedUser73686

Guest
Ik denk dat het meest belangrijke is dat het eerder aangekondigd wordt.
ik ben een echte noob met speeden. maximaal 10 gespeeld over mijn hele cariere.
Ik wil hier best wat tijd voor maken, maar ik weet gewoon pas veel te laat als er een speed is.
Misschien om meer spelers te lokken eerste uur gratis FA? of de hele ronde gratis AM? (geen idee of er wel AM is. heb nooit meer gehad dan 4 dorpen)
Ik denk dat er hierdoor meer mensen zullen gaan starten.

Eventueel PA kopen voor 30PP voor 1 dag. maar dan zodra de wereld gesloten is, deze tijd stopzetten?
Of een all inclusivpack per speed?
grote speed hogere prijs? kleinere speed lagere prijs?

zijn enkel een paar ideeen.
Meer verschillende speeds heb ik echt GEEN idee over.

mvg
 

DeletedUser66220

Guest
Dat eerste gaat idd niet doorgevoerd worden, omdat het meer pp zal kosten (wat is pp tegenwoordig nog waard?),
maar het is wel de manier om nieuwe pro's te maken, de vaste speeders te belonen en alleszins lichtelijk het spelersaantal te boosten.

Die sprintrondes kwamen ook maar in me op toen ik ze aan het typen was :p
een startronde die 1 uur duurt met niveau 1 start zodat het farmen degelijk is :cool:

Ik zal je vertellen waarom dat eerste niet doorgevoerd kan worden.
Ropiloot regelt alle Premium punten, hij berekent daarbij de prijzen die we krijgen en kijkt naar de top 3. Als hij naar de top 25 moet kijken gaat dat veels te lang duren, hij zal hier 5x zoveel tijd aan kwijt zijn wat hij zelf niets zou vinden.

Speedrondes van 1/2 uur heb ik al voorgesteld en er was er zowaar 1tje. We hebben ze alleen in de ban gedaan omdat de dorpjes die ik had verzonnen te groot waren, dit verpeste de twtotal rankings. Wat je wel kan voorstellen is een grotere GS inkomsten inpv 16k per minuut naar 32k per minuut en dat je troepenproductie ook versneld wordt, zoals op. Uk. Maar hiervoor moet je dan een goed voorstel typen en aan ropiloot voorleggen.
 

DeletedUser73972

Guest
Als ropiloot interesse toont zal ik het breder en uitgebreider uittypen, dat durf ik wel proberen,
Als hij me zegt wat er allemaal moet instaan etc.

Het eerste deel ik geheel je mening ook, maar ik wou maar aangeven...
Dat zou een echte boost geven... Maar jammer genoeg moeilijk realiseerbaar
 

DeletedUser68400

Guest
Die korte sprintrondes zijn qua tijd leuk, maar ik heb die wel is gespeeld en het gaat eigenlijk niet te snel. Het komt dan meer op geluk dat je niet gebasht wordt aan dan op skills. Maar voor de afwisseling kan het zeker wel is ingesteld worden.
 
Reactiescore
575
Ik zal even reageren op de reacties hierboven:

We kunnen helaas niet zoveel sleutelen in de prijzen. We hebben een vast 'bedrag' aan premium punten dat we per speedronde (op basis van lengte van de ronde) mogen uitdelen en er blijft dan niet veel premium punten p.p. over, als we dan moeten verdelen over de top 25. Daarnaast kost het ons heel veel tijd om dit allemaal bij te houden en tijdig uit te delen.

Daarnaast kunnen we helaas niets aanpassen in de premium pakketten. Deze worden globaal vastgesteld door InnoGames en gelden op elke taalversie. We zullen het moeten doen met de huidige pakketten (en prijzen).

Sprintrondes zijn daarnaast wel een goed idee. In het verleden hebben we de minimale duur van een speedronde op 2 uur gezet, maar we kunnen dit natuurlijk aanpassen als het idee van sprintrondes aanslaat. Enkele suggesties kunnen alvast naar mij worden doorgestuurd. Vermeld even wat precies je ronde inhoudt, dat zal ik bekijken of dit ronde-technisch haalbaar is en daarna opnemen in het programma. Scholierenronde(s) is inderdaad al even geleden, ik zet deze alvast weer op de programma.

Daarnaast zie ik (tot dusver) weinig tot geen afkeurende reacties met betrekking tot het voorstel dat we gedaan hebben. Mag ik daaruit (voorlopig) concluderen dat jullie je in de basis kunnen vinden?
 

DeletedUser66220

Guest
Ontopic,

Ik zie weinig voor het idee om beginnersrondes in te stellen. Mij ontmoedigd dat juist nog meer om te gaan spelen, niet dat ik überhaupt tijd heb. De afname van activiteit is inderdaad omdat solo-spelers minder tijd hebben, omdat ze voornamelijk ouder worden. Hieraan kan je niets veranderen, behalve de tijden aan te passen van de rondes van 4 naar bijv 1/2uur. Dan zal je weer meer en nieuwe spelers aan kunnen trekken. In de vakanties zijn deze rondes niet/minder nodig, omdat mensen dan meer tijd hebben.

Natuurlijk is dit maar een mening van mij, maar ik ben van mening dat meer mensen zo denken.
 

DeletedUser

Guest
Ontopic,

Ik zie weinig voor het idee om beginnersrondes in te stellen. Mij ontmoedigd dat juist nog meer om te gaan spelen, niet dat ik überhaupt tijd heb. De afname van activiteit is inderdaad omdat solo-spelers minder tijd hebben, omdat ze voornamelijk ouder worden. Hieraan kan je niets veranderen, behalve de tijden aan te passen van de rondes van 4 naar bijv 1/2uur. Dan zal je weer meer en nieuwe spelers aan kunnen trekken. In de vakanties zijn deze rondes niet/minder nodig, omdat mensen dan meer tijd hebben.

Natuurlijk is dit maar een mening van mij, maar ik ben van mening dat meer mensen zo denken.

Ben ik het mee eens. Ik heb zelf ook weinig tijd, en als ik tijd heb en ik zie 'beginnersronde' staan, heb ik al geen zin meer om te spelen.
 
Bovenaan