Toekomst van de speedwereld

Reactiescore
575
Beste spelers,

We willen jullie uitnodigen deel te nemen aan onderstaande evaluatie en discussie over de toekomst van de speedwereld. Lees daarom onderstaand aandachtig door en neem a.u.b. de moeite om je reactie achter te laten.

Circa anderhalve maand geleden hebben we naar aanleiding van een verzoek vanuit de community de mogelijkheid bekeken (wegens teruglopende spelersaantallen en verminderde activiteit op het forum) om het aantal speedrondes te reduceren. Na positieve feedback hebben we besloten wijzigingen door te voeren, zodat er per week nu minder speedrondes zijn dan in vergelijking met vroeger. Dit is gedaan om de speedrondes die er zijn, 'belangrijker' te maken en meer waarde toe te kennen. Tegelijkertijd hebben we beloofd om speedrondes voortaan eerder (ca. 2 weken van tevoren) aan te kondigen, maar helaas moeten we concluderen dat we deze doelstelling niet gehaald hebben. Echter, we zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te bewerkstelligen, mogelijkerwijs (via een middenweg) door de rondes minimaal één week van tevoren aan te kondigen. Laat weten wat je hiervan vindt!

Inmiddels zijn we dus anderhalve maand verder en willen we jullie vragen de nieuwe (huidige) structuur kritisch, met opbouwende kritiek, te bekijken. Wat vind je van de vermindering van het aantal speedrondes ten opzichte van vroeger? Moeten we dit zo houden of niet?

Ook hebben we, om de speedwereld onder de aandacht te brengen van nieuwe, beginnende spelers, speciale rondes georganiseerd om kennis te maken met de speedwereld of om nieuwe tactieken uit te proberen. Wat vond je van deze rondes? En hoe kunnen we er voor zorgen dat de speedwereld aantrekkelijk blijft voor nieuwe spelers?

Tenslotte willen we jullie vragen naar jouw ideale speedwereld. Hoe ziet jouw ideale speedwereld eruit?

Besef goed dat we hier op zoek zijn naar jouw input en dat je nu kan meebeslissen over de toekomst van de speedwereld!

Met vriendelijke groeten,
Jullie tribalwars.nl speedteam
 

DeletedUser71900

Guest
Ik zou de huidige opzet gewoon zo laten in schoolweken, en in vakanties met de oude opzet werken. Het ver van tevoren aankondigen is wel beter dan 1 dag van tevoren.
 

DeletedUser74613

Guest
Ik heb gekeken en mensen meelaten doen van zaterdag t/m maandag wat ze er van vonden ze vonden het van zaterdag het leukst omdat het niv. 4 was en dr waren zo veel barbaren dorpen. Ook keek ik naar de laatste speed van .com en dat was wel lang geleden maar toch was t een vrij lange speedwereld van 1/2 maanden en zo iets zou ook leuk zijn voor de kerstvakantie 1.5 weken lang en dan wel op niv 0 beginnen. En ook vantevoren aankondiggen dus rond 5 december ongeveer ook een grote speed aankondiggen wat het best lijkt.
 

DeletedUser

Guest
Wat vinden de beginners van de oefenrondes? Laten de "pro's" van nu jullie met rust, of worden jullie alsnog afgemaakt?:p

Zo ja, wat is hier de reden van en hoe kunnen we dat veranderen?
 
Reactiescore
534
Ik merk zelf positieve dingen en negatieve dingen op. Ik vind het zelf jammer dat er minder rondes zijn. Bijna alle spelers die minder rondes wouden zie ik hier nooit meer, terwijl de gemiddelde noob die niet op het forum komt en waar er op dit moment best veel van zijn juist zoveel mogelijk rondes zien omdat diegene voor zijn plezier speelt, en niet voor de 'speciaalheid'. Jammer dat hier nooit rekenen mee is gehouden maar dat er puur naar is gekeken wat de pro's en forumgebruikers wilden.
Ik vind het ook jammer dat de belofte van 2 weken niet is nagekomen, maar jij/jullie zijn ook maar mens(en) en ik kan dit wel begrijpen. Hopelijk kan de 1 week zoals je nu zegt wel waargemaakt worden.
Om even af te sluiten met een goed punt; ik vind de speedrondes en de variatie veel beter geworden. Ga zo door!
 

DeletedUser34690

Guest
Na een aantal maanden ben ik gister ook maar weer eens een kijkje komen nemen bij de speed.
Naar mijn idee kun je het beste gewoon elke dag een speed inplannen, dus ook elke avond op een doordeweekse dag.
En waarom? Omdat je dan zelf kunt bekijken welke je graag wilt spelen als je eens zin hebt. Stel je stelt maar 2 speeds in per week voor de doordeweekse avonden, dan heb je niet heel veel keus meer. Soms begint een speed om 6 uur, en soms om 7 uur. Veel mensen kunnen 1 van die 2 tijden al niet mee spelen, dus valt er al wat af. Dan heb je natuurlijk ook nog de instellingen, niet iedereen houdt van hetzelfde dus dat betekent automatisch ook dat veel mensen niet elke speed zullen/kunnen spelen. Wanneer je dan maar een klein aantal speeds hebt in de week, wordt het voor veel mensen alleen maar lastiger om nog regelmatig te kunnen meespelen.

Naar mijn idee kun je dus het beste gewoon de speeds minimaal een week van te voren inplannen, en dan elke dag een speed, ook op een doordeweekse avond.
 
Reactiescore
133
Inderdaad ben het eens met axfire zijn punten.
 

DeletedUser

Guest
Na een aantal maanden ben ik gister ook maar weer eens een kijkje komen nemen bij de speed.
Naar mijn idee kun je het beste gewoon elke dag een speed inplannen, dus ook elke avond op een doordeweekse dag.
En waarom? Omdat je dan zelf kunt bekijken welke je graag wilt spelen als je eens zin hebt. Stel je stelt maar 2 speeds in per week voor de doordeweekse avonden, dan heb je niet heel veel keus meer. Soms begint een speed om 6 uur, en soms om 7 uur. Veel mensen kunnen 1 van die 2 tijden al niet mee spelen, dus valt er al wat af. Dan heb je natuurlijk ook nog de instellingen, niet iedereen houdt van hetzelfde dus dat betekent automatisch ook dat veel mensen niet elke speed zullen/kunnen spelen. Wanneer je dan maar een klein aantal speeds hebt in de week, wordt het voor veel mensen alleen maar lastiger om nog regelmatig te kunnen meespelen.

Naar mijn idee kun je dus het beste gewoon de speeds minimaal een week van te voren inplannen, en dan elke dag een speed, ook op een doordeweekse avond.

Helemaal mee eens, ook al heb ik twee jaar niet gespeed.

Ik probeer al een maand een speedje te doen maar nog geen een keer gelukt, komt ook door mijzelf omdat ik andere dingen op het moment liever doe, maar als ik dan een keer kan is er geen speed. :(
 
Reactiescore
604
Ik zou gewoon zeggen elke dag een speed omdat iedereen andere werktijden etc heeft. Ik werk per week verschillend bij de Jumbo. Soms dinsdag+donder+zaterdag en dan weer Maandag+woensdag+zaterdag noem maar op. Ik denk dat dit ook bij meer mensen voorkomt en dat ze daarom wat speeds missen.
 

DeletedUser

Guest
Zou idd iedere dag speed doen en afwisseling in tijdstippen.
Je heb mensen die nog naar school gaan en die werken dus zo zorg je ervoor dat beiden
wel een paar speeds kunnen spelen , zo ook dat ze kunnen kiezen welke ze spelen ( ieder heeft wel zijn lievelingsinstelling) . Natuurlijk hebben de beginnende speeders zo ook meer de kans om te leren op speeds naar dermate er meerdere zijn in de week. :)
 

DeletedUser68400

Guest
Na een aantal maanden ben ik gister ook maar weer eens een kijkje komen nemen bij de speed.
Naar mijn idee kun je het beste gewoon elke dag een speed inplannen, dus ook elke avond op een doordeweekse dag.
En waarom? Omdat je dan zelf kunt bekijken welke je graag wilt spelen als je eens zin hebt. Stel je stelt maar 2 speeds in per week voor de doordeweekse avonden, dan heb je niet heel veel keus meer. Soms begint een speed om 6 uur, en soms om 7 uur. Veel mensen kunnen 1 van die 2 tijden al niet mee spelen, dus valt er al wat af. Dan heb je natuurlijk ook nog de instellingen, niet iedereen houdt van hetzelfde dus dat betekent automatisch ook dat veel mensen niet elke speed zullen/kunnen spelen. Wanneer je dan maar een klein aantal speeds hebt in de week, wordt het voor veel mensen alleen maar lastiger om nog regelmatig te kunnen meespelen.

Naar mijn idee kun je dus het beste gewoon de speeds minimaal een week van te voren inplannen, en dan elke dag een speed, ook op een doordeweekse avond.

Inderdaad ben het eens met axfire zijn punten.

Zeker niet mee eens.
Achja, het is ook maar net wat je wilt bereiken met de speeds. Dikke winst voor innogames, of spelplezier en een hoog niveau.
Kan het jullie nog wel even verduidelijken met een voorbeeldje: stel je plant per maand een speed van +- 2 dagen (weekend speed). Geloof mij maar, dan zullen ineens weer een hele boel toppers terugkomen. Want met een groep van 3 personen 2 dagen in de maand speeden is zeker te doen, het niveau van die speed stijgt dan enorm en de speed word weer wat waard. Echter maakt innogames zo totaal geen winst en zal dit dus nooit gebeuren. Dit lijkt wel ietwat op .de, waar je vroeger al een giga baas was als je top 20 finishte.
 

DeletedUser

Guest
Hey,

Ropiloot, ik vind dit een beetje jammer dat er zijn weinig rondes zijn + de rondes die er zijn is de helft een beginners ronde en kan je er geen PP mee verdienen dit vind ik egt zonde.

Tegenwoordig zijn er zo weinig speeds dat je je eigen PP er geen eens mee kan terug betalen, daarom zijn er zoveel mensen met speeds gestopt, als daar nou eens aan gewerkt gaat worden krijg je misschien weer is nieuwe en oude spelers terug.

Helemaal mee eens, ik vind het eigenlijk belachelijk dat er nog zo weinig rondes zijn.. Sommige mensen betalen voor speed omdat ze alleen speed spelen, zoals ik. Ik ga door totdat me punten opzijn en als het dan nog zo weinig rondens zijn ga ik er ook mee stoppen als het niet verandert is.


Nouja direct stoppen zou beetje raar zijn maar elke dag een speedje was altijd leuktoen ik nog actief was, nu wil ik weer actief spelen maar omdat er nu weinig speeds zijn kan dat niet echt.
Anyways we investeren ook in de speeds(wat ik al zei daarboven) daarbij zou het eerlijk zijn als we elke dag een speed mogen genieten toch ;)?
Al zetten jullie maar de prijs van 0 PP in, kunnen we toch spelen :p

Grtjes
 
Reactiescore
534
Kan het jullie nog wel even verduidelijken met een voorbeeldje: stel je plant per maand een speed van +- 2 dagen (weekend speed). Geloof mij maar, dan zullen ineens weer een hele boel toppers terugkomen.

Dik gedrukte vertelde je eerst ook, maar dan als er een paar speeds per week waren. Nou ik zie het niet hoor? Word alleen maar minder. Zoals de mensen hierboven ook al aankaarten; niet iedereen heeft veel tijd. Wat als je in het weekend niet kan? Afspraken, werk e.d. gaan voor een spelletje lijkt mij. Het is ook maar een spelletje.. Die moet je spelen voor de lol en niet voor de zogenoemde toppers. De mensen die nu speeden zijn misschien lang niet zo goed, maar ze hebben er wel plezier in. Is dat niet waar het allemaal om draait?

Overigens denk ik dat het belangrijk is de speedwereld beter te gaan promoten. Maak het nieuwe spelers interessant, 'normale' speeds vinden ze vaak saai. Neem een barbaren ronde of een special round, en promoot deze dan goed via bijvoorbeeld een IGM. Of onderaan de TW pagina beginscherm. Maak kort maar krachtig duidelijk hoe leuk een speedwereld wel niet kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
604
Kijk ik vind die 2 dagen speed niet erg chill want dit weekend heb ik namelijk helemaal geen tijd. Mischien zaterdag overdag en zondag avond. Lange speeden kan je beter veel eerder plannen dan normaal omdat mensen er rekening mee kunnen houden en wat dingen kunnen afspreken om samen te spelen etc
 

DeletedUser66264

Guest
ik moet zeggen het niveau is ook erg gezakt aangezien ik nu in de top 3 kan komen niet eens heel lastig en vroeger moeite had met de top 20 zegt toch wel aardig wat dat de ''pros" niet meer spelen kan ook komen doordat er te weinig speeds zijn zelf kan ik op maandag en woensdag ook niet vaak meedoen en als ik wel kan zijn de speeds weer op andere dagen en net als morgen is de speed laat aangegeven en moet ik zien of ik nog een co kan regelen die s'avonds voor mij kan spelen als dat iets eerder was voor de grotere speeds en doordeweeks misschien een keer speed op maandag dinsdag donderdag vrijdag of in ieder geval 3 die niet iedere keer op vrijdag komen zijn want laten we eerlijk zijn de meeste mensen zitten op vrijdag eerder uit te gaan dan te speede dus misschien op vrijdag een paar vroege speeds met naam uitgaan zodat andere op tijd klaar zijn in plaats van niet af te maken en dan nog een van 2 uur er achter aan het kan ook zijn dat veel mense gewoon niet van de speed wereld weten maar dat vind ik persoonlijk een kwestie van een beetje in de nieuwsbrief zetten zodat spelers van de normale werelden het ook komen proberen ik probeerde het en vond het leuk ik denk dat 2/10 dat wel zou vinden


mvg mij ;0
 

DeletedUser

Guest
ik moet zeggen het niveau is ook erg gezakt aangezien ik nu in de top 3 kan komen niet eens heel lastig en vroeger moeite had met de top 20 zegt toch wel aardig wat dat de ''pros" niet meer spelen kan ook komen doordat er te weinig speeds zijn zelf kan ik op maandag en woensdag ook niet vaak meedoen en als ik wel kan zijn de speeds weer op andere dagen en net als morgen is de speed laat aangegeven en moet ik zien of ik nog een co kan regelen die s'avonds voor mij kan spelen als dat iets eerder was voor de grotere speeds en doordeweeks misschien een keer speed op maandag dinsdag donderdag vrijdag of in ieder geval 3 die niet iedere keer op vrijdag komen zijn want laten we eerlijk zijn de meeste mensen zitten op vrijdag eerder uit te gaan dan te speede dus misschien op vrijdag een paar vroege speeds met naam uitgaan zodat andere op tijd klaar zijn in plaats van niet af te maken en dan nog een van 2 uur er achter aan het kan ook zijn dat veel mense gewoon niet van de speed wereld weten maar dat vind ik persoonlijk een kwestie van een beetje in de nieuwsbrief zetten zodat spelers van de normale werelden het ook komen proberen ik probeerde het en vond het leuk ik denk dat 2/10 dat wel zou vinden


mvg mij ;0

Van al die interpunctie. :p
 

DeletedUser68400

Guest
Dik gedrukte vertelde je eerst ook, maar dan als er een paar speeds per week waren. Nou ik zie het niet hoor? Word alleen maar minder. Zoals de mensen hierboven ook al aankaarten; niet iedereen heeft veel tijd. Wat als je in het weekend niet kan? Afspraken, werk e.d. gaan voor een spelletje lijkt mij. Het is ook maar een spelletje.. Die moet je spelen voor de lol en niet voor de zogenoemde toppers. De mensen die nu speeden zijn misschien lang niet zo goed, maar ze hebben er wel plezier in. Is dat niet waar het allemaal om draait?

Overigens denk ik dat het belangrijk is de speedwereld beter te gaan promoten. Maak het nieuwe spelers interessant, 'normale' speeds vinden ze vaak saai. Neem een barbaren ronde of een special round, en promoot deze dan goed via bijvoorbeeld een IGM. Of onderaan de TW pagina beginscherm. Maak kort maar krachtig duidelijk hoe leuk een speedwereld wel niet kan zijn.

Oh ik zeg ook niet dat het nu beter wordt, alleen dat het niveau hoger wordt op die ronde en dat er op die ronde meer spelers mee zullen doen.
Maar speeds zijn gewoon iets doodslopend, tw is een beetje een doodlopend spel, er zit geen nieuwigheid meer aan. Wil je een speed op rang 1 starten, dan volg je een lijstje wat je altijd dood. Er zijn helemaal geen nieuwe tactieken meer te bedenken om te winnen omdat vrijwel alles al bedacht is. Dan word t niet echt leuk als je altijd t zelfde moet doen.
 
Reactiescore
534
Oh ik zeg ook niet dat het nu beter wordt, alleen dat het niveau hoger wordt op die ronde en dat er op die ronde meer spelers mee zullen doen.
Maar speeds zijn gewoon iets doodslopend, tw is een beetje een doodlopend spel, er zit geen nieuwigheid meer aan. Wil je een speed op rang 1 starten, dan volg je een lijstje wat je altijd dood. Er zijn helemaal geen nieuwe tactieken meer te bedenken om te winnen omdat vrijwel alles al bedacht is. Dan word t niet echt leuk als je altijd t zelfde moet doen.

Mee eens. Daarom vind ik variatie in speed belangrijk en daar is het zeker op vooruit gegaan vind ik.
 

DeletedUser68400

Guest
Mee eens. Daarom vind ik variatie in speed belangrijk en daar is het zeker op vooruit gegaan vind ik.

Juist. Ik weet nog wel dat ik bij robby met het idee kwam van een no-haul met onbekend startniveau. Ja dat was allemaal ook erg leuk, voor een speed of 5. Maar ook daarna zijn de echt goede tactieken zo ongeveer wel bedacht :p
Tw is eigenlijk een te makkelijk spel :eek:

De variatie zorgt er natuurlijk wel voor dat de specials wel echt vet blijven om te spelen, dit is dan ook het enige wat ik nog wel is doe :D
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop inderdaad dat er nieuwe en meer rondes komen + meer afwisselende rondes maar ook bijvoorbeeld woensdag middag missen speler en als ik vrij ben ook :)

Ik speel geen speed om pp te verdienen maar wil er voor de rest geen tot weinig geld aan spenderen, ook zijn de niv ook erg gezakt doordat het allemaal laat word aangekondigd, vaak dezelfde speeds (weinig afwisseling van de leuke speeds) kortom speed is te makkelijk geworden ook, ik speelde afgelopen week na paar maanden is een potje speed en werd 2e terwijl ik van kwart voor 9 tot kwart over 9 offline was dus op een cruciaal moment en zelfs dan kom ik nog rang 2. Dit zegt alles over de speedsniveau.

Graag verandering, je kan idd wel een topic starten maar DOE er ook wat mee met deze dingen om het behoud en plezier in speed terug te krijgen.

Laurens
 
Bovenaan