toekomst van casual

Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Naar aanleiding van de stemming van afgelopen week hebben we besloten voor deze Casual wereld de aanvalsblokkade waarin je spelers wel of niet kan aanvallen te verbreden.

Omdat Casual #1 volgens onze gegevens een goede actieve Casual is, is het hoofdkantoor ook niet geneigd grote wijzigingen aan te brengen. Wel hebben we een verbreding van de aanvalsblokkade verkregen die ook onmiddellijk effectief is.

Spelers kunnen elkaar nu enkel aanvallen wanneer de punten van de grotere speler niet boven 140% punten van de kleinere speler uitkomen.

We hopen dat met deze wijzigingen we tegemoet kunnen komen aan jullie vragen en opmerkingen en we zullen deze beslissing in de toekomst evalueren en kijken of we nog andere wijzigingen moeten doorvoeren.

Je kan je mening geven in het discussietopic

Met vriendelijke groeten,
Jullie TribalWars.nl Team
 

DeletedUser

Guest
hartstikke mooi, maar waarom de grens naar beneden niet ook bijgesteld?
 
Reactiescore
2.490
Hoe bedoel je naar beneden?

De grens naar beneden is eveneens bijgesteld (60% - 140%) al was er wat discussie over hoe de instellingen nu feitelijk gelden. De info in onze tools geeft aan dat enkel de bovengrens nog gebruikt wordt, onze Lead Community-Manager (die we net nog gebeld hebben om dit te verifiëren) zegt beide. De in-game info praat enkel over de bovengrens.

Daarom dat we dus ook enkel de bovengrens gecommuniceerd hebben, maandag zoeken we het verder uit. (al is de ondergrens wel degelijk gewijzigd). Als het geen effect heeft -> Prima, als het wel effect heeft -> Bedoeld.

Groeten,
Duckje
 

DeletedUser72293

Guest
De grens naar beneden is eveneens bijgesteld (60% - 140%) al was er wat discussie over hoe de instellingen nu feitelijk gelden. De info in onze tools geeft aan dat enkel de bovengrens nog gebruikt wordt, onze Lead Community-Manager (die we net nog gebeld hebben om dit te verifiëren) zegt beide. De in-game info praat enkel over de bovengrens.

Daarom dat we dus ook enkel de bovengrens gecommuniceerd hebben, maandag zoeken we het verder uit. (al is de ondergrens wel degelijk gewijzigd). Als het geen effect heeft -> Prima, als het wel effect heeft -> Bedoeld.

Groeten,
Duckje

Dat dacht ik ook
 

DeletedUser71121

Guest
Goed dat het veranderd is! Vind het wel vreemd dat het zo snel veranderd wordt en niet pas over bv 1 week we zijn al maanden aan het vragen om dit aan te passen en nu kan alles ineens op 1 week tijd.
 

DeletedUser72293

Guest
Niet beginnen zagen straks veranderen ze het weer. Wees blij dat het niet nog eens weken moet duren.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Bedankt,

Ik ben trouwens zeer tevreden dat de spelers dus wel inspraak kunnen hebben, iets wat niet vaak blijkt.


Nog 1 vraagje is dit nu het einde of kan er over een jaartje bijvoorbeeld nog is 20% bijkomen (na een nieuwe stemming)
 
Reactiescore
746
Bedankt,

Ik ben trouwens zeer tevreden dat de spelers dus wel inspraak kunnen hebben, iets wat niet vaak blijkt.


Nog 1 vraagje is dit nu het einde of kan er over een jaartje bijvoorbeeld nog is 20% bijkomen (na een nieuwe stemming)

Ik denk dat dat een vraag is voor dan. Binnen een jaar gaat er weer veel veranderen op de wereld, en is de kans dus wel reëel dat er nog veranderingen kunnen gebeuren. Afwachten denk ik :)
 

DeletedUser70434

Guest
toch krijgen jullie allemaal van mij een staande ovatie :D
 
Reactiescore
60
tnx voor de verruiming, nu effe wachten tot de mensen om mij heen wat bijgegroeid zijn :)
 

DeletedUser71679

Guest
zo heerlijk dit meer vrijheid meerdere doelen ik ben helemaal blij met de verandering :D en inderdaad ingame word alleen de bovenste grens gebruikt. je merkt nooit wat van die onderste grens.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
zo heerlijk dit meer vrijheid meerdere doelen ik ben helemaal blij met de verandering :D en inderdaad ingame word alleen de bovenste grens gebruikt. je merkt nooit wat van die onderste grens.

is opzich toch logisch?

de regel staat in percentages, dus als je dezelfde percentages bij verschillende puntenaantallen toepast krijg je verschillen. Met 1 grens moet je steeds bij 2 spelers die van de kleinste nemen. Op die manier krijg je geen bug zoals dit:

speler 1 van 7.100.000 punten valt speler 2 aan van 4.500.000 punten. Volgens de regel als we boven en ondergrens toepassen namelijk 60%-140% is dit haalbaar.

namelijk: 7.100.000 * 0.6 = 4.260.000

Als speler 2 van 4.500.000 punten wil terug aanvallen moet je dus de bovengrens van 140% gebruiken. helaas kan hij dit niet

namelijk: 4.500.000 punten * 1.4 = 6.300.000



Kortom er zit een gigantisch groot gat in waarin de grote speler voordeel heeft en de kleine niet. Dit lijkt mij waarom men bij percentages maar van 1 grens namelijk de bovengrens spreekt. Met alleen een ondergens zou het ook gaan maar dat zou denkik je aanvalsrange meer benadelen.
 
Bovenaan