toekomst van casual

DeletedUser71679

Guest
is opzich toch logisch?

de regel staat in percentages, dus als je dezelfde percentages bij verschillende puntenaantallen toepast krijg je verschillen. Met 1 grens moet je steeds bij 2 spelers die van de kleinste nemen. Op die manier krijg je geen bug zoals dit:

speler 1 van 7.100.000 punten valt speler 2 aan van 4.500.000 punten. Volgens de regel als we boven en ondergrens toepassen namelijk 60%-140% is dit haalbaar.

namelijk: 7.100.000 * 0.6 = 4.260.000

Als speler 2 van 4.500.000 punten wil terug aanvallen moet je dus de bovengrens van 140% gebruiken. helaas kan hij dit niet

namelijk: 4.500.000 punten * 1.4 = 6.300.000



Kortom er zit een gigantisch groot gat in waarin de grote speler voordeel heeft en de kleine niet. Dit lijkt mij waarom men bij percentages maar van 1 grens namelijk de bovengrens spreekt. Met alleen een ondergens zou het ook gaan maar dat zou denkik je aanvalsrange meer benadelen.

zekers waar. daarom snap ik ook niet dat die onderste er is. een speler kan het berekenen dan zou een mod daar toch ook over na hebben gedacht voor het maken van de wereld. maar is nie gebeurd. is niet erg want er word toch niet mee gerekend maar toch. zoals je zegt veroorzaakt alleen maar voordeel bij de grotere terwijl je die juist met deze regel wil benadelen. en niet de kleintjes.
 
Reactiescore
0
zekers waar. daarom snap ik ook niet dat die onderste er is. een speler kan het berekenen dan zou een mod daar toch ook over na hebben gedacht voor het maken van de wereld. maar is nie gebeurd. is niet erg want er word toch niet mee gerekend maar toch. zoals je zegt veroorzaakt alleen maar voordeel bij de grotere terwijl je die juist met deze regel wil benadelen. en niet de kleintjes.

ik begrijp niks van wat je zegt, als ik mijn puntenaantal deel door 1.4 (niet maal 0.6 ofc) kom ik het juiste aantal uit :D
 

DeletedUser71121

Guest
volgens mij moet je maal 1.4 doen maar wiskunde is te lang geleden dus zou het ook niet weten:)
 

DeletedUser71679

Guest
ik begrijp niks van wat je zegt, als ik mijn puntenaantal deel door 1.4 (niet maal 0.6 ofc) kom ik het juiste aantal uit :D

weet ik maar de regel bestaat uit 2 percentages 1 is voor kleine speler die grote aanvallen (nu 140%) en de andere is voor grote spelers die kleine spelers aanvallen (nu 60%) maar met die laatste word niet gewerd. in mijn vorige stuk zeg ik dat ik niet begrijp wrm dat percentage er dan is. snap je het nu wel? :p

en indd keer 1,4 of delen door 1,4 ;)
 

DeletedUser65921

Guest
Was er eerst, maar met de rekensom (van ik dacht Tim?) zie je dat dat dan niet zelfde uitkomt.
Dus nu is het gewoon x1,4 voor groter dan je en /1,4 voor kleiner dan je.
 

DeletedUser

Guest
De onderste grens zou dan eigenlijk 71.42857143% moeten zijn :3
 
Bovenaan