DeletedUser71679
Guest
is opzich toch logisch?
de regel staat in percentages, dus als je dezelfde percentages bij verschillende puntenaantallen toepast krijg je verschillen. Met 1 grens moet je steeds bij 2 spelers die van de kleinste nemen. Op die manier krijg je geen bug zoals dit:
speler 1 van 7.100.000 punten valt speler 2 aan van 4.500.000 punten. Volgens de regel als we boven en ondergrens toepassen namelijk 60%-140% is dit haalbaar.
namelijk: 7.100.000 * 0.6 = 4.260.000
Als speler 2 van 4.500.000 punten wil terug aanvallen moet je dus de bovengrens van 140% gebruiken. helaas kan hij dit niet
namelijk: 4.500.000 punten * 1.4 = 6.300.000
Kortom er zit een gigantisch groot gat in waarin de grote speler voordeel heeft en de kleine niet. Dit lijkt mij waarom men bij percentages maar van 1 grens namelijk de bovengrens spreekt. Met alleen een ondergens zou het ook gaan maar dat zou denkik je aanvalsrange meer benadelen.
zekers waar. daarom snap ik ook niet dat die onderste er is. een speler kan het berekenen dan zou een mod daar toch ook over na hebben gedacht voor het maken van de wereld. maar is nie gebeurd. is niet erg want er word toch niet mee gerekend maar toch. zoals je zegt veroorzaakt alleen maar voordeel bij de grotere terwijl je die juist met deze regel wil benadelen. en niet de kleintjes.