Toekomst Casualwerelden

Reactiescore
693
Door het steeds maar weer herhalen op het forum van dezelfde discussies, ben ik 23 september naar @The Minion gestapt.
Ik vroeg of ik hem vragen kon stellen over casual-(instellingen) en het idee om moeite te steken in een equête-lijst op te stellen en alle discussiepunten eens netjes op te lijsten etc.
Ik moest kort mijn idee samenvatten, zodat The Minion het idee kon opgooien tijdens de TW-team meeting.

Mijn idee was:
pm's rondsturen naar iedere speler op casual. (Ook op TW-stats kijken naar spelers die al op delete en nog w69/w70 spelen --> tijdsintensief)
Ik wist niet dat je een ban kon riskeren door iedereen een pm te sturen :eek:

In die mededeling.
  • Inleiding
  • Lijst van de voorgaande casual wijzigingen
  • Huidige ideeën
  • Vragenlijst om in te vullen


Het antwoord was positief. Ik werd in een groepje geplaatst met The Minion en Duckje.
Ze zeiden hun visie over hoe hun het idee zagen en ik ging ermee aan de slag.

@The Minion heeft me heel goed geholpen doorheen het proces van het opstellen van alles wat je je maar kan bedenken.

Enkele uren tijd wanneer ik kon, maar plezant was het wel :)

Waar staan we nu?
Nu staat de gehele inhoud voor de komende topic klaar, het idee voor de tekst van een IGM zit al in mijn hoofd en de vragenlijst is al deels gemaakt (enkele aanpassingen nodig, hernieuwing en categoriseren).

Nu ben ik op zoek naar ongeveer 3 tot 5 mensen die even de tijd zouden willen nemen om de inhoud te controleren. (naargelang het animo van het aantal geïnteresseerden)
Het huidige document bevat 17 pagina's aan tekst (word, arial 11). Daarvan gaat ongeveer 11-13 over discussiepunten. Je zal het zelf wel merken.
Vereisten:
  • liefst 2 of meer casuals gespeeld hebben (zodat je een vergelijkend idee hebt tegenover vroeger)
  • Redelijk actief geweest/zijn op het forum
  • Gemotiveerd zijn
  • liefst Microsoft word kunnen openen (andere opties mogelijk, maar dan zoek je zelf een converter :p)
  • liefst niet 5 spelers uit 1 stam / partij om zoveel mogelijke visies te hebben.
  • Er mag 1-2 spelers zijn die nu slechts hun eerste casual spelen
Groetjes,
Mike
 
Reactiescore
127
Door het steeds maar weer herhalen op het forum van dezelfde discussies, ben ik 23 september naar @The Minion gestapt.
Ik vroeg of ik hem vragen kon stellen over casual-(instellingen) en het idee om moeite te steken in een equête-lijst op te stellen en alle discussiepunten eens netjes op te lijsten etc.
Ik moest kort mijn idee samenvatten, zodat The Minion het idee kon opgooien tijdens de TW-team meeting.

Mijn idee was:
pm's rondsturen naar iedere speler op casual. (Ook op TW-stats kijken naar spelers die al op delete en nog w69/w70 spelen --> tijdsintensief)
Ik wist niet dat je een ban kon riskeren door iedereen een pm te sturen :eek:

In die mededeling.
  • Inleiding
  • Lijst van de voorgaande casual wijzigingen
  • Huidige ideeën
  • Vragenlijst om in te vullen


Het antwoord was positief. Ik werd in een groepje geplaatst met The Minion en Duckje.
Ze zeiden hun visie over hoe hun het idee zagen en ik ging ermee aan de slag.

@The Minion heeft me heel goed geholpen doorheen het proces van het opstellen van alles wat je je maar kan bedenken.

Enkele uren tijd wanneer ik kon, maar plezant was het wel :)

Waar staan we nu?
Nu staat de gehele inhoud voor de komende topic klaar, het idee voor de tekst van een IGM zit al in mijn hoofd en de vragenlijst is al deels gemaakt (enkele aanpassingen nodig, hernieuwing en categoriseren).

Nu ben ik op zoek naar ongeveer 3 tot 5 mensen die even de tijd zouden willen nemen om de inhoud te controleren. (naargelang het animo van het aantal geïnteresseerden)
Het huidige document bevat 17 pagina's aan tekst (word, arial 11). Daarvan gaat ongeveer 11-13 over discussiepunten. Je zal het zelf wel merken.
Vereisten:
  • liefst 2 of meer casuals gespeeld hebben (zodat je een vergelijkend idee hebt tegenover vroeger)
  • Redelijk actief geweest/zijn op het forum
  • Gemotiveerd zijn
  • liefst Microsoft word kunnen openen (andere opties mogelijk, maar dan zoek je zelf een converter :p)
  • liefst niet 5 spelers uit 1 stam / partij om zoveel mogelijke visies te hebben.
  • Er mag 1-2 spelers zijn die nu slechts hun eerste casual spelen
Groetjes,
Mike
Ik wil wel helpen, als je me prive aanspreekt stuur ik mijn email door zodat ik het bestand kan bekijken.
 
Reactiescore
2.478
Wat mij betreft stop je ze ook in de dicordgroep
 
Reactiescore
2.478
Wij ondersteunen skype niet (wait)
 
Reactiescore
693
Het gaat wel lukken op discord. Ik ga nog enkele pm's naar stamleiders sturen.
Ik heb niet heel graag dat er teveel mensen uit dezelfde stam / partij komen

Huidige geïnteresseerden / inhoud controleurs

miketijger cas7 en cas8
Je-maintiendrai cas7
Unlimited634 cas8
St. Jimmy cas8
 
Reactiescore
2.489
Reactiescore
693
Tw bestaat sinds 2003
Skype 2003
Discord 2015

Het is ergens logisch dat skype het meest gebruikt wordt. So what? Laten we het hier houden op de toekomst van de casuals en niet over onnodige discussies.
Bedankt
 
Reactiescore
142
Wil mijn mening wel geven,mocht je nog op zoek zijn;)
 
Reactiescore
2.478
Stop met mensen opdragen wat ze moeten gebruiken.

We dragen niks op maar geven je een extra communicatie mogelijkheid. Persoonlijk vind ik dit een goede ontwikkeling. We bieden de community een optie/kanaal om ons, minder officieel, te kunnen benaderen. Hiervoor is gekozen voor Discord over skype wegens praktische inzet (meer functies) en veiligheidsoverwegingen (minder makkelijk hackbaar en stabieler).
 
Reactiescore
142
Als je op deze posts terug leest, zie je vaak dat mensen terug grotere werelden willen. Een oplossing is in feite meer BB-dorpen. Alleen creëer je zo een probleem terug. Want spelers met een volle inventaris hebben meer voordeel. Zij kunnen sneller edelmannen ontwikkelen en dus grotere clusters uitbouwen. Er komt waarschijnlijk een grotere kloof tussen grote en kleine spelers. De oplossing is dat die inventaris niet meer meekan. Of dit ook gaat geïmplementeerd worden is nog maar de vraag.
Deze korte tekst is nu al meermaals gezegd geweest. Maar ik dacht opeens. Zouden we niet een oplossing kunnen bedenken met datgene wat al bestaat. Momenteel zijn BB-dorpen passief. Deze doen niet veel. Groeien tot een gegeven aantal punten, bouwen geen troepen. Wat als dit nu eens lichtjes veranderd. Stel dat BB-dorpen nu eens actiever worden, dwz troepen opbouwen, kunnen aanvallen en defensiever iets harder worden? Dit hoeft niet voor gewone werelden lijkt mij, maar voor een Casual (daarom dat ik het hier neerschrijf) kan dit volgens mij wel interessant zijn. De combi van actieve BB-dorpen zou het sneller toelaten, volgens mij, meer BB-dorpen te zetten op werelden.

Misschien is dit volgens andere het slechtste idee ooit, maar wou het voor de zekerheid toch eens zeggen.
Al heb ik geen flauw benul of dit niet al elders gezegd is.
 
Reactiescore
323
Of meer bb's en minder inventaris. Gewoon geen inventaris meenemen, of spelers een beperkt inventaris geven. Of spelers de keuze geven uit een paar items. Is zelfs nog een voordeel voor Inno ook, want bij events willen spelers meer items halen dus boosten ze meer :D

Geweldige optie toch? spelers blij, inno blij, wat willen we nog meer/
 
Reactiescore
693
Of meer bb's en minder inventaris. Gewoon geen inventaris meenemen, of spelers een beperkt inventaris geven. Of spelers de keuze geven uit een paar items. Is zelfs nog een voordeel voor Inno ook, want bij events willen spelers meer items halen dus boosten ze meer :D

Geweldige optie toch? spelers blij, inno blij, wat willen we nog meer/
Geef dat binnenkort maar als mening
 

DeletedUser80547

Guest
Casual werelden aantal dorpen (en dus de grootte van de wereld) :

Casual 1: 431,718 dorpen
Casual 2: 195,965 dorpen
Casual 3: 45,883 dorpen
Casual 4: 63,930 dorpen
Casual 5: 50,456 dorpen
Casual 6: 24,464 dorpen
Casual 7: 19,458 dorpen
Casual 8: 11,029 dorpen

Bron: TWstats

Schrik toch wel een beetje van die cijfers.
De instellingen van de Casual wereld zijn naar mijn weten ook iedere keer hetzelfde (weet iemand dat zeker?), dus de spawn rate van BB's zijn hetzelfde. Wat gewoon simpel weg betekend steeds minder spelers en/of de Casual werelden kortere tijd open.
Als mensen op grotere werelden willen spelen kan je inmiddels beter op een gewone wereld starten want alle normale actieve werelden w63 t/m w69 zijn allemaal groter.
Aangezien er vanuit de Casual Community al zo lang, en zo veel leuke ideeën en veranderingen zijn voorgesteld en daar niks mee gedaan word, denk ik dat het beter is om gewoon nog 1 laatste GROTE Casual te organiseren en er daarna mee te kappen (met de casual-servers).
 
Bovenaan