Toekomst Casualwerelden

Reactiescore
697
Laat je iedereen starten met 5 dorpen redelijk dicht bij elkaar, met een basispakket van items. Begin je dus niet opnieuw, iedereen 5 dorpen van een x aantal punten en een aantal items. (spelers die op normale werelden overstappen naar casuals hebben vaak niet heel veel items, in tegenstelling tot spelers die van casual naar casual gaan of de ervaren spelers naar een casual)
Vind ik een heel leuk idee
 

Deleted User - 487938569

Guest
De huidige casuals worden door erg goede spelers gespeeld in plaats van de beginnende spelers waar de wereld voor is bedoeld. ik heb geen idee als dit haalbaar is maar maakt vast wel andere ideeën los.

Een extra stukje moraal die 2 kanten op werkt, denk aan 30% tot 200% ofzo. Zo heb je de kleine spelers ook sterker in het aanvallen worden. Want een grote speler betaald gerust 3 clears voor een kleine speler, maar ook heeft hij minstens 3x zo veel def te gebruiken. Hierdoor is een speler van 100.000 punten beter in staat een speler van 1.000.000 punten aan te vallen. Ook worden kleine spelers een meerwaarde voor de grote spelers omdat ze sterker zijn tijden aanvallen en goedkoper deffen.

Een casual wereld is bedoeld om beginnende en minder goede spelers meer overleving kans te geven en ze rustig te laten groeien in hun spelers skills. Door meer voordeel aan de kleine accounts te geven worden ze veel belangrijker in de wereld. hierdoor gaan de huidige groep spelers veel meer waarde hechten aan een kleine/beginnende speler.

Als er meer samen gewerkt wordt tussen de groepen krijg je ook meer informatie overdracht van speler tot speler. Dit versterkt na mijn idee de bedoeling van een casual wereld zeker.

Ik ben erg benieuwd wat andere van men idee vinden.

Met vriendelijke Groeten,

Justin | Buurman Bolderbast
 

DeletedUser79785

Guest
Je zou juist de casuals wat groter moeten maken door meer barbaren toe te voegen.

Als je het een dusdanig probleem vind dat er ook betere spelers op de casual spelen, dan zou je je af kunnen vragen waarom dat zo is? Persoonlijk speel ik zelf casuals omdat ik niet genoeg tijd heb voor een normale wereld, en de casuals in de begin fase niet al te druk hoeven te zijn.

Om dit op te lossen zou je bvb ook een normale wereld kunnen starten met wat onderdelen / instellingen van een casual, zodat de spelers die eigenlijk te veel ervaring hebben voor een casual, maar te weinig tijd voor een normale wereld, hier kunnen gaan spelen.

Aan de andere kant heb je ook ervaren spelers nodig op de casual, om de onervaren spelers die daar spelen om het spelletje te leren, te helpen / trainen / begeleiden enzo.
 

DeletedUser70435

Guest
Inventaris niet meenemen en ridders lijkt mij heel moeilijk om te realiseren. Uiteindelijk snap ik de redenatie maar het is ook zo dat een casual wereld niet als volledig herbeginnen moet voelen voor nieuwere spelers. Er zal daarin altijd een balans gezocht worden.
Ik snap trouwens wel wat je hier bedoelt. Echter hebben nieuwere spelers die naar de Casual gaan vaak nog niet zoveel dorpen gehad op de voorgaande wereld waardoor 1 - 2 ridders maximaal hebben. Daarnaast zal hun inventaris ook niet zo gevuld zijn als bij meer ervaren spelers. Daarom denk ik dat je ze juist een plezier doet om niks mee te laten nemen. Ervaren spelers nemen juist de tijd en steken er de moeite in om een volle inventaris mee te nemen.
 
Reactiescore
142
Zou het interessant zijn als iedereen begon met 5 dorpen (zoals reeds gezegd) waarvan 1 je dorp die je wou meenemen (in regel het dorp met de meeste punten) en 4 extra dorpen van bijvoorbeeld 2.000 punten. Dit samen met meer BB-dorpen (die groeien tot 1.000 punten), zal wel voor terug grotere werelden zorgen.
Nogmaals: hoe minder je mag meepakken in je inventaris, hoe eerlijker de start.
 
Reactiescore
273
De huidige casuals worden door erg goede spelers gespeeld in plaats van de beginnende spelers waar de wereld voor is bedoeld. ik heb geen idee als dit haalbaar is maar maakt vast wel andere ideeën los.

Een extra stukje moraal die 2 kanten op werkt, denk aan 30% tot 200% ofzo. Zo heb je de kleine spelers ook sterker in het aanvallen worden. Want een grote speler betaald gerust 3 clears voor een kleine speler, maar ook heeft hij minstens 3x zo veel def te gebruiken. Hierdoor is een speler van 100.000 punten beter in staat een speler van 1.000.000 punten aan te vallen. Ook worden kleine spelers een meerwaarde voor de grote spelers omdat ze sterker zijn tijden aanvallen en goedkoper deffen.

Een casual wereld is bedoeld om beginnende en minder goede spelers meer overleving kans te geven en ze rustig te laten groeien in hun spelers skills. Door meer voordeel aan de kleine accounts te geven worden ze veel belangrijker in de wereld. hierdoor gaan de huidige groep spelers veel meer waarde hechten aan een kleine/beginnende speler.

Als er meer samen gewerkt wordt tussen de groepen krijg je ook meer informatie overdracht van speler tot speler. Dit versterkt na mijn idee de bedoeling van een casual wereld zeker.

Ik ben erg benieuwd wat andere van men idee vinden.

Met vriendelijke Groeten,

Justin | Buurman Bolderbast

Dit vind ik een van de beste ideeën tot nu toe.
Je geeft er de kleine spelers een serieuze kans mee.
Maar een probleem. De aanvalsrange op een casual wereld zal dan verwijderd of zeer groot moeten zijn, wilt moraal een functie hebben.
Dus het zal pas effect hebben zodra de aanvalsrange verwijderd wordt.

Mijn ideeën:

- Heel veel meer BB-dorpen per speler voor casual 8.

- De ruimtes tussen dorpen mag ook groter, waardoor we weer eens een écht grote wereld kunnen krijgen.

- Mogelijkheid voor iedereen om direct te kunnen beginnen in de causal wereld. Niet pas zodra ze verslagen zijn.

- Indien mogelijk, iedereen laten beginnen met een volledig gemaximaliseerd dorp.

- Beginnersbescherming van 60 dagen met optie om deze uit te schakelen. Bij uitschakelen kun je zelf ook aangevallen worden. Geeft mensen de kans en keuze om veel te farmen en snel te groeien.
 
Reactiescore
2.489

DeletedUser71298

Guest
Als je een beetje degelijke casual wilt hebben dan zal er veel aangepast moeten worden aan het huidige systeem.
-Wereldsnelheid 1.0 is wel een must voor casual.
-De snelheid waarmee de range veranderd zal iets ruimer moeten waardoor beginnende spelers meer kans hebben om groter te worden en meer ervaringen kunnen op doen.
-Oude riddersysteem, het nieuwe systeem zorgt alleen maar voor boosts wat een wereld enorm versneld.
-Meer barbarendorpen per speler
-Standaard Premium functies (PA, AM, FA,)
-Alle andere PP functies eruit laten zoals PP-Beurs
-Wachttoren weglaten, vreet boerderij en echt nuttig is het niet. Mensen moeten maar gewoon leren taggen en daar is een casual prima voor.
-Het moraal idee van Justin | Buurman Bolderbast

Met bovenstaande zou je al een casual kunnen krijgen met ongeveer 50%-75% van wat casual 1 is geworden in formaat.

Edit. Het niet meenemen van goudmunten en inventaris kan ook helpen om een wereld eerlijk te houden.
Als ik nu bijvoorbeeld met mijn cas1 inventaris zou overstappen dan kan ik in no-time in de top 10 staan vanwege alle gs-pakketten en overige boosters.

Los van alle bovenstaande punten lijkt het mij beter om nieuwe spelers niet meer op een casual te plaatsen.
Als we de Casual zouden gebruiken voor de Casual-spelers (Casual in de zin van lekker rustig aan) en een geheel nieuwe wereldonderdeel maken met een goed mentor-systeem voor de nieuwe spelers.
Dan heb je een aparte wereld waar ervaren spelers zich alleen kunnen aanmelden als Mentor (Zou je kunnen baseren op behaalde prestaties of algemene speeltijd) en de nieuwe spelers kunnen zich dan alleen aanmelden als Leerling.

Dan zou je eventueel stammen kunnen instellen zodat alleen een Mentor leiding kan zijn en dat de leden dan zijn leerlingen zijn o.i.d.

Lijkt mij een zeer leuke twist en ik denk ook dat er in de community genoeg spelers zijn die wel als Mentor willen spelen om zo hun kennis te delen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
182
Laat je iedereen starten met 5 dorpen redelijk dicht bij elkaar, met een basispakket van items. Begin je dus niet opnieuw, iedereen 5 dorpen van een x aantal punten en een aantal items. (spelers die op normale werelden overstappen naar casuals hebben vaak niet heel veel items, in tegenstelling tot spelers die van casual naar casual gaan of de ervaren spelers naar een casual)

Nice:cool:
 

DeletedUser80547

Guest
Eventuele ideeën voor op een CASUAL wereld.

- Niet toestaan van meerdere spelers op 1 account.
Ik begrijp dat je dit bijv. op een Classic wereld doet of een normale wereld, maar de Casual wereld is toch bedoeld voor mensen die net beginnen / het willen leren? Wat is er leuk aan voor beginnende spelers om gedomineerd te worden door accounts waar 3/4/5 mensen op spelen? Die altijd online zijn, die altijd als eerste bij de BB's zijn (waar Casuals o.a. om draaien). Ik vind dit behoorlijk oneerlijke concurrentie, zeker op een Casual wereld. Ik hoor hier eigenlijk HEEL VEEL mensen over klagen op de Casual server. 1 speler per account lijkt mij een stuk eerlijker.
- Max. aan mee te nemen inventaris items.
In plaats van dat je nu je hele inventaris kan mee nemen, zoals 900 GS pakketjes van 20% of 30%, er een maximaal mee te nemen items van maken. Zodat je bijv. er maar maximaal 10 / 20 pakketjes kan mee nemen naar de volgende Casual. Dan heb je toch nog een kleine voorsprong als Casual speler, maar niet meer zó groot als die nu is.

Verder ideeën die al door andere geopperd worden die ik ook goed vind:
- Indien mogelijk, iedereen laten beginnen met een volledig gemaximaliseerd dorp.
- Ridders weer vanaf level 0 laten beginnen.

Idee in het algemeen.
- Het verbieden van externe scripts.
Dit punt is wellicht een beetje random, vandaar ook onderaan, maar ik vind dit eigenlijk sowieso vreemd dat het word toegestaan. Waarom kan TW niet gewoon gespeeld worden met de functies die gewoon in het spel zitten? Ik vind het zelf behoorlijk raar dat er scripts worden toegestaan waarmee je met 2 drukken op de knop 100+ aanvallen op iemand kan lanceren. Als je die scripts niet gebruikt zou je daar handmatig minimaal 30 / 45 minuten mee bezig zijn. Dus ik zou zeggen, integreer die scripts al in TW, zodat het een functie is VOOR IEDEREEN, of verbied het, zodat het ook gelijk is voor iedereen.
Ik vind dat de kansen zo gelijk mogelijk gemaakt zouden moeten worden, dus dat je je écht onderscheid met: Skill, erg actief zijn, of door middel van betalen (PP).
 

DeletedUser80547

Guest
Dit is niet waar, want alle scripts moeten 1:1 zijn.
Oke, bedankt voor uw reactie, ik zal er niet teveel verder over in discussie treden om dit topic puur over de toekomst van de Casual werelden te houden.
Het zou kunnen dat dit dus niet klopt, ik gebruik geen scripts, maar ik heb via mijn stamgenoten gehoord dat ze via (1COM heten het dacht ik?) invullen dat ze bijv. om 07:00:10 de aanvallen willen laten aankomen, en dan met 1 druk op de knop er uit verschillende dorpen aanvallen op dat dorp komen die allemaal om die tijd aankomen.
 

DeletedUser70435

Guest
Oke, bedankt voor uw reactie, ik zal er niet teveel verder over in discussie treden om dit topic puur over de toekomst van de Casual werelden te houden.
Het zou kunnen dat dit dus niet klopt, ik gebruik geen scripts, maar ik heb via mijn stamgenoten gehoord dat ze via (1COM heten het dacht ik?) invullen dat ze bijv. om 07:00:10 de aanvallen willen laten aankomen, en dan met 1 druk op de knop er uit verschillende dorpen aanvallen op dat dorp komen die allemaal om die tijd aankomen.
Dat gaat je nooit in 1x lukken met 1Command, dus dan geven ze je verkeerde informatie.
 

DeletedUser79332

Guest
@Koelkast

Ik kan je echt aanraden om met toegestane scripts te werken. Dit maakt het echt veel gemakkelijker voor je.

Ik kan me in alles wel vinden wat je aangeeft op het punt alleen spelen na.
Op een casual is dit te doen zolang de range er is. Als die weg valt moet je er veel tijd in stoppen. Dit word makkelijk met meerdere spelers zodat je ook tijd overhoud voor andere zaken buiten tw om.
 
Reactiescore
2.177
Oke, bedankt voor uw reactie, ik zal er niet teveel verder over in discussie treden om dit topic puur over de toekomst van de Casual werelden te houden.
Het zou kunnen dat dit dus niet klopt, ik gebruik geen scripts, maar ik heb via mijn stamgenoten gehoord dat ze via (1COM heten het dacht ik?) invullen dat ze bijv. om 07:00:10 de aanvallen willen laten aankomen, en dan met 1 druk op de knop er uit verschillende dorpen aanvallen op dat dorp komen die allemaal om die tijd aankomen.

Klinkt als een bot
 
Reactiescore
2.489
Weekje later, zie dat de server de 13/14e al is aangemaakt, any news?

Helaas zijn we genoodzaakt de Casual wereld te starten zonder enige van de eerder aangegeven wijzigingen. Helaas stond InnoGames niet open voor de ideeën hieromtrent.

Met vriendelijke groeten,
Duckje
 
Bovenaan