Toekomst Casualwerelden

DeletedUser70435

Guest
Beste Casualspelers en niet-casualspelers,

Graag open ik dit topic ruim optijd voor de volgende Casual, nummero 8. In dit topic wil ik de volgende dingen bespreken:

- Inventaris meenemen naar nieuwe Casual
- Instellingen van de wereld

Allereerst de inventaris. Persoonlijk zie ik het liefste helemaal geen inventaris meenemen naar de nieuwe Casual. Het geeft mensen met een volle inventaris een voorsprong op andere spelers, zowel met als zonder grondstofpakketten. Ook aanvalsboosters, rekruteringboosters, etc etc geven een oneerlijk voordeel. De Casual lijkt me niet bedoeld om een voordeel aan een select groepje te geven, dit moet dan ook zoveel mogelijk tegengehouden worden.

Daarnaast wil ik de instellingen bespreken. De instellingen zijn al sinds Casual 1 hetzelfde, enkel met de toevoeging van de nieuwe ridder en uitkijktoren etc erbij. Ik stel voor om de instellingen eens wat aan te passen:
- Geen kerk
- Geen uitkijktoren
- Meer bb's per speler

Graag hoor ik wat anderen hiervan vinden.
 

Deleted User - 487871837

Guest
cc: @Duckje, voor eventuele reacties op dingen die wel/niet mogelijk zijn.
 
Reactiescore
693
We geven ook maar eens onze mening

Geen inventaris of standaard welkomstpakket lijkt me een goed idee. Dat welkomstpakket was iemand anders idee en lijkt me idd echt goed. Dan is iedereen gelijk op vlaggen en +20% gs boost na. Maar dan betaal je wel voor die gs boost.
Als je dan ook nog eens meer barbaren per speler toevoegt duurt het veel langer vooraleer alles is opgeëdelt en dan maakt het de wereld al iets interessanter. Ipv na 4 maand al een dunne lijn barbaren te hebben. Uiteraard gaan de barbaren na verloop van tijd eens opgeraken. Meer dan logisch. Het duurt allesinds langer en spelers kunnen ook later nog starten met meer kans.
Je krijgt niet zomaar een alle inventaris abusers in de top en de harde farmers kunnen ook nog makkelijk zich naar boven werken.

-kerk
De kerk was er niet op casual 5 (enkel weet ik dit niet van cas3) Sommigen hadden daardoor soms uitstekende dorpen uit hun cluster waar je anders een kerk aan moet geven en minder troepen krijgen.
Kerk maakt niet echt veel uit voor het leerproces. Eenmaal je dat onder de knie hebt lukt dat wel.

-Uitkijktorens
Ik denk dat tw nog eens moet inzetten op het gebruik van torens. Ik heb gemerkt dat sommige noobs niet echt weten hoe ze het moeten gebruiken en dan is het verschil met de goeien nog groter.
Desnoods kan er ergens nog een guide komen voor de toren.
Toren maakt voor mij niet uit of die wel of niet toegevoegd wordt.


Ik kom niet dorect op extra ideëen om te plaatsen. Misschien later

Groetjes
 
Reactiescore
338
Helemaal geen inventaris lijkt me ook het eerlijkst.
Meer barbaren zijn idd ook een must, kijk naar casual 7, daar zijn de barbaren op en is het nog wachten tot in het najaar op een rangeverbreding.
 
Reactiescore
693
Doordat er geen inventaris is start iedereen met max 13-17 munten dat 4-5 (6) edels kan opleveren.
Ik heb geen exacte berekeningen gemaakt btw.
Ze starten niet met 15-35 edels die ze kunnen opbergen waardoor het langer duurt vooraleer die barbaren geëdelt zijn. Als er dan nog eens meer barbaren zijn per speler gaan alle barbaren misschien pas op zijn bij de rangeverbreding.
Mensen gaan ook compactere clusters hebben in het begin en meer motivatie hebben om door te gaan.
 

DeletedUser79785

Guest
Geen inventaris maakt het inderdaad voor iedereen het eerlijkst!

Verder mogen de werelden ook wel weer een stuk groter worden, wat gerealiseerd kan worden door meer bb's toe te voegen.

Ik vind het een prima idee :D
 
Reactiescore
142
Geen inventaris meenemen. Ook misschien ridders moet je terug vanaf 0 beginnen lijkt me.

Over de wereldinstellingen, lijkt mij geen kerk en geen uitkijktoren eens leuk. Ook meer BB die misschien maar tot 1.000 punten gaan. Maar dat laatste hoeft niet, zolang er maar een pak extra BB zijn.
 

DeletedUser78605

Guest
En meer ruimte tussen spelers en bb dorpen. Afstand groter maken, looptijden korter houden, creeer je ook grotere wereld :)
 
Reactiescore
323
En zo krijgen noobs ook meer kans om een groter acc te krijgen --> meer kans om in een grotere stam te komen --> meer kans om meer te leren.
Ipv dat ze na 3 week vastliggen omdat ervaren spelers meer farmen en alle bbs hebben geedeld. Want atm maken noobs ook nauwelijks nog een kans op een casual wereld.
 

DeletedUser70435

Guest
Concreet:

- Inventaris niet meenemen
- Ridders niet meenemen
- Meer bb's per spelers, 10? Eventueel niet tot 3.000 bouwen
- Kerk en uitkijktoren blijven opties

@Duckje ?
 
Reactiescore
24
Concreet:

- Inventaris niet meenemen
- Ridders niet meenemen
- Meer bb's per spelers, 10? Eventueel niet tot 3.000 bouwen
- Kerk en uitkijktoren blijven opties

@Duckje ?

Ik denk dat het ook wel eens leuk is om zonder kerk en uitkijktoren te spelen.
 
Reactiescore
2.489
Concreet:

- Inventaris niet meenemen
- Ridders niet meenemen
- Meer bb's per spelers, 10? Eventueel niet tot 3.000 bouwen
- Kerk en uitkijktoren blijven opties

@Duckje ?

Inventaris niet meenemen en ridders lijkt mij heel moeilijk om te realiseren. Uiteindelijk snap ik de redenatie maar het is ook zo dat een casual wereld niet als volledig herbeginnen moet voelen voor nieuwere spelers. Er zal daarin altijd een balans gezocht worden.

Ik heb ze hoe dan ook opgegooid als improvement:

Dit worden dan de volgende code's:
DS-18875 & DS-18874

De andere zaken zijn wereldinstellingen en die kan ik met InnoGames bespreken vlak voor de wereldlancering en zijn realiseerbaar.

De volgende casual zal in principe in Augustus/September starten echter vind ik dat veel te lang en ga ik kijken of dat nog in te korten valt naar voor de zomer.
 

DeletedUser78605

Guest
Laat je iedereen starten met 5 dorpen redelijk dicht bij elkaar, met een basispakket van items. Begin je dus niet opnieuw, iedereen 5 dorpen van een x aantal punten en een aantal items. (spelers die op normale werelden overstappen naar casuals hebben vaak niet heel veel items, in tegenstelling tot spelers die van casual naar casual gaan of de ervaren spelers naar een casual)
 

DeletedUser79332

Guest
Laat je iedereen starten met 5 dorpen redelijk dicht bij elkaar, met een basispakket van items. Begin je dus niet opnieuw, iedereen 5 dorpen van een x aantal punten en een aantal items. (spelers die op normale werelden overstappen naar casuals hebben vaak niet heel veel items, in tegenstelling tot spelers die van casual naar casual gaan of de ervaren spelers naar een casual)

Hier kan ik me wel in vinden. Dit is voor minder ervaren spelers ook prima om te doen en zo heeft iedereen dezelfde start qua items, ridders, dorpen etc.
 
Bovenaan