Toegankelijkheid gevraagd

Reactiescore
397
Ben nieuw op het forum
Weet niet hoe deze boodschap over komt
Ben visueel beperkt

hoop dat het duidelijk genoeg gaat zijn
Waarom ik nu wat laat horen komt mede door
Dat forum niet heel overzichtelijk is voor mij
Heb verder geen logische optie meer
Door mini update of lay-outs veranderingen is het niet meer mogelijk om tw te spelen als je blind ben
Een deel van mijn vrienden zijn volledig blind
Dat ze niet kunnen meer spelen is oneerlijk
Dat het uiterlijk van tw belangrijker wordt gevonden dan toegankelijkheid is slecht

tw is voor jong en oud
Man of vrouw en alles er tussen in
Ziek of gezond
Met of zonder beperking
Dus ook mensen die blind zijn

ik zelf heb er voor gekozen tw te boycotten tot het weer kan met een geblindeerde bril
Dit is nog geen oproep tot boycot
Maar een oproep tot steun
Steun voor meer besef bij de ontwikkelaars
Laat je steun blijken met een reactie
 
Reactiescore
397
Alsof je eerder wel tw kon spelen toen je blind was hahaha

ja dat was mogelijk
Heb vorig jaar op wereld 75 gespeeld zonder mijn ogen te gebruiken
Ruim 1 miljoen punten
150 miljoen verslagen tegenstanders
Alsof je eerder wel tw kon spelen toen je blind was hahaha

dat was relatief makkelijk tot en met de 7de van deze maand
Maar verwachtte wel zo reactie
Dat geeft me de mogelijkheid om uit te leggen hoe
Vind het met de telefoon aan met voice over aan het makkelijksten uit te leggen
Wel te verstaan via tw-ep
Nadat je in gelogd bent
Dan beweeg je 4 keer van rechts na links dan dubbel klikken dan 1 keer van omlaag en 2 keer van links na rechts dan tikken
En dan zit je in hoofdgebouw en dan beweeg je van links na rechts of van boven na beneden om bouw opdrachten door te geven
Via barakken en stal kan je als je er op staat klik
Zodat je via bewegen bij invul velden komt en dan een klik en dan type hoeveel en dan na recruut gaan om te klikken
Wil best ook uitleggen me ervaring met het snel handelen maar het gaat mij niet om om precies uit te leggen hoe je blind tw kan spelen
Dat wil ik best als de tw instelling weer het zelfde zijn als begin dit jaar en van vorig jaar
Betere toegankelijkheid zou nog beter zijn
Maar mijn uitleg is nu toch nutteloos omdat het nu niet werkt

Vind jou quote best te begrijpen was v
Alsof je eerder wel tw kon spelen toen je blind was hahaha
Alsof je eerder wel tw kon spelen toen je blind was hahaha
 
Reactiescore
397
Het citeren ging belachelijk slecht
Het aanpassen lukte me niet
Ben hier niet heel handig mee
Daar voor me excuse
 
Reactiescore
581
Beste Jan,

Ik begrijp dat je tot voor kort wel TW kon spelen als blind persoon en nu, na een recente update niet meer.

Zoiets moet je gewoon rechtstreeks melden aan support of als je daar het gevoel krijgt dat men je niet serieus neem, rechtstreeks aan de community manager. Het lijkt mij namelijk dat InnoGames zoiets niet opzettelijk veroorzaakt en dat men de toegang tot hun spellen voor de visueel beperkte en/of de visueel gehandicapte mens, graag behoudt. Uiteraard kan ik dat mis hebben, is de doelgroep gewoon te klein voor een commercieel bedrijf... maar deze groep expres buiten sluiten, dat lijkt me ook voor InnoGames een brug te ver.

Het laatste wat je moet doen is hier zoiets melden of hier om bijval vragen, te veel mensen die je dan afzeiken of smakeloze grappen gaan maken. Het eerste voorbeeld daarvan heb je al gehad.

Misschien is er zelfs wel een mooie constructie mogelijk. Dat jij (ook) beta werelden gaat spelen en dit soort problemen daar al meldt, zodat het spel de toegankelijkheid voor visueel gehandicapten spelers niet verliest met updates. Kortom neem contact op met Duckje, dat kan InGame via support en/of hier op het AF, door een gesprek met hem te starten.

Ik wens je veel succes en hopelijk ook veel spelplezier!

MvG,

Edwin
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Wat Triador zegt, neem maar even contact met ons op via support. Dit is zeker iets dat bekeken moet worden, we willen namelijk niemand uitsluiten!
 
Reactiescore
397
Heb dit al besproken met duckje via het support systeem
Daar heb ik de optie meer besproken van forum en van beta
Dat van beta is zeker een goed idee
Maar volgens duckje is er tijdens het ontstaan geen grote updates geweest
heb onlangs op beta gestart dat gaat wel redelijk
Dat spelers zeggen dat iets niet kan terwijl het wel kan vind ik een verkapte compliment
Ben verbaast dat den duvel zeg dat het forum ongeschikt is
Had al bij eerdere support aanvragen het advies gekregen om het forum te gaan gebruiken
Maar allebei bedank voor het mee denken
 
Reactiescore
338
Heb dit al besproken met duckje via het support systeem
Daar heb ik de optie meer besproken van forum en van beta
Dat van beta is zeker een goed idee
Maar volgens duckje is er tijdens het ontstaan geen grote updates geweest
heb onlangs op beta gestart dat gaat wel redelijk
Dat spelers zeggen dat iets niet kan terwijl het wel kan vind ik een verkapte compliment
Ben verbaast dat den duvel zeg dat het forum ongeschikt is
Had al bij eerdere support aanvragen het advies gekregen om het forum te gaan gebruiken
Maar allebei bedank voor het mee denken

Hier is zeker een optie om het bespreekbaar te maken en onder de mensen te brengen! Begrijp me niet verkeerd, maar als het echt een probleem is, ben je het makkelijkst geholpen via support.

Misschien vind je hier nog spelers, die ene oplossing hebben voor je probleem!
 
Bovenaan