To stab or not to stab

Reactiescore
7.918
De reden dat Bert zo te zien persé in ging zetten op een gehele nap met de stam is vanwege de fusie die net met kaboom heeft plaatsgevonden. Hadden we daarmee in zee gegaan zouden onze massa's nu niet meer plaats kunnen vinden. Well played @heis sport maar helaas geen prijs vooralsnog.
 
Reactiescore
1.647
De reden dat Bert zo te zien persé in ging zetten op een gehele nap met de stam is vanwege de fusie die net met kaboom heeft plaatsgevonden. Hadden we daarmee in zee gegaan zouden onze massa's nu niet meer plaats kunnen vinden. Well played @heis sport maar helaas geen prijs vooralsnog.

Toen wij hoorde van situatie zeiden we gelijk dat toch niet voor ons zou gelden omdat wij totaal niks met deze situatie te maken hebben ;)
 
Reactiescore
756
Dag lieve AF'ers

Velen onder jullie zullen mij niet kennen omwille van het feit dat ik eerst en vooral eerder een lezer ben van het AF in plaats van een poster en verder omdat ik ook gewoon nog nooit een prominente rol heb gespeeld op een bepaalde wereld.
Maar goed voor deze ene keer wil ik eens uit mijn comfortzone stappen omdat ik vind dat wij (Tring) voorgelogen en tekort zijn gedaan.

Het begon allemaal toen er binnen onze stam wat onenigheid kwam over de toekomstvisie, omwille hiervan verlieten de accounts boregore en Ithyphallophobia ons. Daardoor kwam het account Qzdr een beetje in nauwe schoentjes te staan aangezien ithy en boregore tussen Tring en hun lagen. Ze bleven nog 2 weken in onze stam om na te denken over hun toekomst.
In deze periode wordt er blijkbaar beslist om een fusie aan te gaan met boregore en ithy en om over te stappen naar Imago. Of course waren wij daar niet echt happy mee maar konden we de keuze begrijpen van het account qzdr. Enerzijds omdat hun ligging gewoon niet meer optimaal was met Tring anderzijds omdat de heren van ithy erbij kwamen en geen goesting meer hadden in Tring. Echter waren we teleurgesteld in Imago omdat deze rekruut totaal niet nodig was om hun positie nog meer te versterken binnen het continent 54.
Vlak voor de leave kwam het team qzdr nog met een nette post voor afscheid te nemen.
Bekijk bijlage 20940

Een vrij normale afscheidspost, behalve het laatste topic waarin ze vermelden ons NOOIT te zullen aanvallen en een PERMANENTE nap af te sluiten. Wij gingen hiermee akkoord omdat wij het met Nick en Dax wel goed konden vinden + het ons ook safezone gaf voor in het later stadium een onvermijdelijk gevecht met Imago. Ondertussen konden zij dus in alle rust hun fusie doorvoeren zonder maar enige dreiging.
Paar dagen later ging ik voor de zekerheid nog eens vragen of de permanente NAP door ging en kreeg ik het volgende bevestigend antwoord:
Bekijk bijlage 20942

Ongeveer een kleine maand later krijgen wij ineens een bericht dat de permanente NAP opgezegd wordt.
Bekijk bijlage 20943
Als we het woord permantent opzoeken dan kom ik met de volgende betekenis: Als iets altijd blijft, doorgaat. En je dus niet nadat je doodleuk rustig je fusie hebt kunnen voltooien en het account terug sterk staat, je permanentie opzeggen.
Ik ging dus verhaal halen bij Nick waarom dit zo ineens beslist werd. Toen kwam er aan het licht dat hij dit achtergehouden had bij het joinen van Imago (Hadden ze Qzdr dan wel gerekruut als ze hiervan wisten?) en dus wist de leiding van Imago dus niet af van de permanentie van de NAP (dat is mij toch verteld tenminste en vertrouw erop dat dit ook de waarheid is). Nadat de leiding van Imago kennis hiervan vernam, bleven zij bij hun standpunt om de nap op te heffen uit stambelang voor Imago. Ze verplichtten Nick dus om zijn afspraak met ons te breken.
Bekijk bijlage 20944
In mijn ogen zijn er dus ondertussen al meerdere fouten gebeurd: het verzwijgen van een permanente nap ten opzichte van je leiding en het breken van afspraken.

Uiteraard gaan wij hier niet akkoord mee en blijven wij achter ons standpunt staan dat de NAP gewoon moet blijven duren en ik trek ermee naar de leiding.
Zij stellen ondertussen een opzeg van 3 weken voor, maar dat vinden wij geen compensatie aangezien wij tekort zijn gedaan om zomaar afspraken te breken. WIJ zouden nu moeten 'boeten' omwille van HUN fouten. Neen zo werkt dat niet in mijn ogen. Ons voorstel was dus om een NAP tussen Tring/Ding en Imago/Swift van 3 weken te houden zodat we binnen onze stam wat konden gaan herstructureren. Wat in onze ogen een fair aanbod was.
Deze werd geweigerd omdat er besloten is dat wij naïef waren in een PERMANENTE nap en het om een foute woordkeuze gaat. Grappig als er meerdere keren voor de woorden NOOIT ZULLEN AANVALLEN en PERMANENTE NAP worden gekozen. Complete bullsh*t in mijn ogen. Vervolgens wordt er aangehaald dat het weinig tot geen verschil uitmaakt voor ons dus dan stel ik mij de vraag waarom de nap dan opgezegd moet worden of zit er meer achter...

Om tot een conclusie te komen, moet ik zeggen dat er veel fouten gebeurd zijn met betrekking tot Imago en Qzdr die toch resoluut in gaan tegen waardes en spectrum als die überhaupt nog bestaat. Hiervoor zouden wij dan moeten boeten zonder enige compensatie. Een echte fairplay actie dus...
Ohja om deze post volledig in lijn te maken met de rest van het AF:
"HeT sPeCtRuM iS fAkE"
"SpReAd R2W"
"SpReAd En ImAgO zIjN fLoP"

Mijn excuses voor de saaie post, volgende keer zal ik er wat meer humor in plaatsen
cheeky.gif
en proficiat aan degen die het tot het einde gehaald hebben
laugh.gif

Ik begrijp zeker jullie teleurstelling in het verbreken van deze NAP. Ik kan het echter niet aanzien als een echte 'stab'. Wel vind ik het een zeer slechte afspraak die gemaakt geweest is. Het is me vrijwel onwaarschijnlijk dat een stam een permanente NAP zou afspreken zonder hierna een stammenfusie of een persoonlijkeBG te gaan uitvoeren of afsluiten.

Een opzegtermijn van 3 wekend vind ik dan weer zeer redelijk om deze slecht gemaakte afspraak toch nog enigszins recht te zetten. Mijn eindconclusie is dan ook dat dit misschien voor beide partijen een les mag zijn om in de toekomst niet meer zo'n onwaarschijnlijke afspraken te maken die uiteindelijk toch niet nageleefd kunnen worden.
 
Reactiescore
967
Hoe is dit een les voor beide partijen? Zie hier veel berichten langskomen dat het ook de fout is van tring en dat ze naïef waren etc... ik vind het gewoon een logische zet van tring. Zij kregen een aanbod wat voor hun ontzettend gunstig is, waarom zou je dat niet accepteren? Dat het ongunstig is voor imago dat zeker, maar dat is geheel niet hun probleem. Ik snap eigenlijk ook niet hoe ze het hadden moeten zien aankomen? Het is niet alsof zij om dit voorstel hebben onderhandeld, het werd hun letterlijk aangeboden.
 
Reactiescore
241
Hoe is dit een les voor beide partijen? Zie hier veel berichten langskomen dat het ook de fout is van tring en dat ze naïef waren etc... ik vind het gewoon een logische zet van tring. Zij kregen een aanbod wat voor hun ontzettend gunstig is, waarom zou je dat niet accepteren? Dat het ongunstig is voor imago dat zeker, maar dat is geheel niet hun probleem.

Iedereen praat over Imago in het geheel maar eigenlijk gaat het gewoon over een NAP met 1 speler. Persoonlijk vind ik dat QZDR zelfs niet superveel front met zich meebrengt... (+ 3 weken is echt lang)
Alleen al om dramaqueen Heis Sport niet te moeten aanhoren zou ik die NAP met QZDR behouden en full met de rest van Imago erop bashen. Maar wie ben ik? :biggrin:
 
Reactiescore
756
Hoe is dit een les voor beide partijen? Zie hier veel berichten langskomen dat het ook de fout is van tring en dat ze naïef waren etc... ik vind het gewoon een logische zet van tring. Zij kregen een aanbod wat voor hun ontzettend gunstig is, waarom zou je dat niet accepteren? Dat het ongunstig is voor imago dat zeker, maar dat is geheel niet hun probleem. Ik snap eigenlijk ook niet hoe ze het hadden moeten zien aankomen? Het is niet alsof zij om dit voorstel hebben onderhandeld, het werd hun letterlijk aangeboden.
Hier heb je grotendeels je gelijk. Maar een permanente NAP aanbieden is naar mijn mening nog steeds iets dat in de eerste plaats niet aangeboden zou mogen worden omdat dit bijna nooit waargemaakt kan worden. Persoonlijk zou ik dit nooit aannemen ook al is het gunstig. liever strijdend ten onder gaan dan. Dat is natuurlijk maar mijn mening. Image hoort hier niet in betrokken te worden eigenlijk.
 
Reactiescore
389
Leg eens in jouw woorden uit wat een backstab is dan, want iemand duidelijk zeggen dat dat een permanente nap een verkeerde woordkeuze was en dan een nap aanbieden met redelijke tijd, is niet iets wat ik als stab zou labelen. Je kan het vuil spel noemen, je kan het laf noemen en nog zo veel meer. Maar als er nu wordt gezegd sorry de permanente nap was een foute woordkeuze en we bieden nu 2 weken nap aan, is deze actie echt geen backstab.

Moet jij eens uitleggen hoe je niet aan 'permanent' denkt, maar toch perongelijk het woord 'permanent' gebruikt? Voor welke term wilde je dan gaan?

Het is natuurlijk makkelijk om permanente nap aan te bieden om zo zelf alles zonder enige zorg te kunnen regelen, en als dat klaar is ineens aan komen met 'verkeerde woordkeuze', maar echt, dat is natuurlijk wel een extreem dom argument.
 
Reactiescore
290
De reden dat Bert zo te zien persé in ging zetten op een gehele nap met de stam is vanwege de fusie die net met kaboom heeft plaatsgevonden. Hadden we daarmee in zee gegaan zouden onze massa's nu niet meer plaats kunnen vinden. Well played @heis sport maar helaas geen prijs vooralsnog.

Als dit perse de reden was, waarom werd er dan niet gewacht tot jullie met een nieuw voorstel of antwoord kwamen? Mochten jullie beslissen dat er een gehele nap zal gelden dan zullen de pas aangetrokken rekruuts hierin ook niet betrokken moeten worden als dat een wens is. De gesprekken over een fusie waren wel al langer aan de gang dan het hele qzdr verhaal.

Verder doel je erop dat ik "prijs" zou willen hebben wat niet klopt. Wij willen gewoon een compensatie als de afspraak tussen ons en qzdr verbroken wordt.
Naar mijn mening ben ik niet naar iets aan het hengelen maar wil ik onrecht voorkomen.
 

Deleted User - 487920325

Guest
Permanente nap lijkt me een vrij duidelijke afspraak inderdaad. Wil Qzdr hiervan af zou hij compensatie moeten aanbieden waarmee de tegenpartij akkoord gaat. Indien de tegenpartij dit afwijst dient Qzdr zich gewoon aan de nap te houden. Niet slim van hem om die af te spraken als die spelers in zn edelrichting liggen, maar die blaam kan je natuurlijk niet bij tring neerleggen.
 
Reactiescore
476
Ik ben wel benieuwd hoe de compensatie er in jullie ogen uit moet zien? Een paar dagen NAP erbij wordt hem natuurlijk niet en is ook waardeloos, kratje pils misschien?:biggrin:
 
Reactiescore
290
Nou, dan is het bij deze geregeld.
Je mag me een pm sturen met de aflevergegevens voor een kratje pils naar keuze.

En over 3 weken is er vuurwerk in de rim:tongue:
Als er pas over 3weken vuurwerk gaat komen dan teken ik ervoor :p
 
Reactiescore
290
Kan ik moeilijk mee akkoord gaan aangezien alleen ik er dan profijt aan heb
 

DeletedUser81766

Guest
Ik lees veel reacties als naïviteit en verwijten naar Tring voor een afspraak en onderhandeling wat vanuit qzdr is ontstaan. Het is qzdr zijn fout, ook zij konden bedenken dat het tegen ze zou werken en nooit stand zou houden.

Eerlijk gezegd zou ik er als top stam niet van wakker liggen dat je 3 weken nap verleend voor je stamgenoot zijn fout. De slechte communicatie van qzdr naar de stam toe is een interne zaak, waar jullie zelf raad mee weten. Maar om er netjes en schoon mee af te komen is de compensatie vraag van Tring niet eens de moeite waard je stamnaam door het slijk te trekken.

Probeer te overleggen, als je drie weken te veel vind misschien dat ze met 2,5 akkoord gaan.
 
Bovenaan