To stab or not to stab

Reactiescore
290
Dag lieve AF'ers

Velen onder jullie zullen mij niet kennen omwille van het feit dat ik eerst en vooral eerder een lezer ben van het AF in plaats van een poster en verder omdat ik ook gewoon nog nooit een prominente rol heb gespeeld op een bepaalde wereld.
Maar goed voor deze ene keer wil ik eens uit mijn comfortzone stappen omdat ik vind dat wij (Tring) voorgelogen en tekort zijn gedaan.

Het begon allemaal toen er binnen onze stam wat onenigheid kwam over de toekomstvisie, omwille hiervan verlieten de accounts boregore en Ithyphallophobia ons. Daardoor kwam het account Qzdr een beetje in nauwe schoentjes te staan aangezien ithy en boregore tussen Tring en hun lagen. Ze bleven nog 2 weken in onze stam om na te denken over hun toekomst.
In deze periode wordt er blijkbaar beslist om een fusie aan te gaan met boregore en ithy en om over te stappen naar Imago. Of course waren wij daar niet echt happy mee maar konden we de keuze begrijpen van het account qzdr. Enerzijds omdat hun ligging gewoon niet meer optimaal was met Tring anderzijds omdat de heren van ithy erbij kwamen en geen goesting meer hadden in Tring. Echter waren we teleurgesteld in Imago omdat deze rekruut totaal niet nodig was om hun positie nog meer te versterken binnen het continent 54.
Vlak voor de leave kwam het team qzdr nog met een nette post voor afscheid te nemen.
Schermafbeelding 2020-05-22 om 12.09.38.png

Een vrij normale afscheidspost, behalve het laatste topic waarin ze vermelden ons NOOIT te zullen aanvallen en een PERMANENTE nap af te sluiten. Wij gingen hiermee akkoord omdat wij het met Nick en Dax wel goed konden vinden + het ons ook safezone gaf voor in het later stadium een onvermijdelijk gevecht met Imago. Ondertussen konden zij dus in alle rust hun fusie doorvoeren zonder maar enige dreiging.
Paar dagen later ging ik voor de zekerheid nog eens vragen of de permanente NAP door ging en kreeg ik het volgende bevestigend antwoord:
Schermafbeelding 2020-05-28 om 19.41.33.png

Ongeveer een kleine maand later krijgen wij ineens een bericht dat de permanente NAP opgezegd wordt.
Schermafbeelding 2020-05-28 om 19.42.36.png
Als we het woord permantent opzoeken dan kom ik met de volgende betekenis: Als iets altijd blijft, doorgaat. En je dus niet nadat je doodleuk rustig je fusie hebt kunnen voltooien en het account terug sterk staat, je permanentie opzeggen.
Ik ging dus verhaal halen bij Nick waarom dit zo ineens beslist werd. Toen kwam er aan het licht dat hij dit achtergehouden had bij het joinen van Imago (Hadden ze Qzdr dan wel gerekruut als ze hiervan wisten?) en dus wist de leiding van Imago dus niet af van de permanentie van de NAP (dat is mij toch verteld tenminste en vertrouw erop dat dit ook de waarheid is). Nadat de leiding van Imago kennis hiervan vernam, bleven zij bij hun standpunt om de nap op te heffen uit stambelang voor Imago. Ze verplichtten Nick dus om zijn afspraak met ons te breken.
screen qzdr verzwijging.jpg
In mijn ogen zijn er dus ondertussen al meerdere fouten gebeurd: het verzwijgen van een permanente nap ten opzichte van je leiding en het breken van afspraken.

Uiteraard gaan wij hier niet akkoord mee en blijven wij achter ons standpunt staan dat de NAP gewoon moet blijven duren en ik trek ermee naar de leiding.
Zij stellen ondertussen een opzeg van 3 weken voor, maar dat vinden wij geen compensatie aangezien wij tekort zijn gedaan om zomaar afspraken te breken. WIJ zouden nu moeten 'boeten' omwille van HUN fouten. Neen zo werkt dat niet in mijn ogen. Ons voorstel was dus om een NAP tussen Tring/Ding en Imago/Swift van 3 weken te houden zodat we binnen onze stam wat konden gaan herstructureren. Wat in onze ogen een fair aanbod was.
Deze werd geweigerd omdat er besloten is dat wij naïef waren in een PERMANENTE nap en het om een foute woordkeuze gaat. Grappig als er meerdere keren voor de woorden NOOIT ZULLEN AANVALLEN en PERMANENTE NAP worden gekozen. Complete bullsh*t in mijn ogen. Vervolgens wordt er aangehaald dat het weinig tot geen verschil uitmaakt voor ons dus dan stel ik mij de vraag waarom de nap dan opgezegd moet worden of zit er meer achter...

Om tot een conclusie te komen, moet ik zeggen dat er veel fouten gebeurd zijn met betrekking tot Imago en Qzdr die toch resoluut in gaan tegen waardes en spectrum als die überhaupt nog bestaat. Hiervoor zouden wij dan moeten boeten zonder enige compensatie. Een echte fairplay actie dus...
Ohja om deze post volledig in lijn te maken met de rest van het AF:
"HeT sPeCtRuM iS fAkE"
"SpReAd R2W"
"SpReAd En ImAgO zIjN fLoP"

Mijn excuses voor de saaie post, volgende keer zal ik er wat meer humor in plaatsen
cheeky.gif
en proficiat aan degen die het tot het einde gehaald hebben
laugh.gif
 
Reactiescore
656
OMG, wij zijn Spread en wij gaan nu hier kei hard op hameren zodat iedereen stopt met zeuren over het recruiten van de vijand.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.760
Shiieeet
 
Reactiescore
1.367
tsja, had niet anders verwacht :')
 
Reactiescore
656
Dus iemand zegt 'permanente nap' ze geven aan dat niet meer te willen.
Oh nee, wat erg...
Je krijgt een 3 weken opzeg termijn, doe normaal joh.
Haal die tampon uit je reet en stop hem rustig in je handtas en speel het spel ipv deze onzin
 
Reactiescore
416
ik ga heel eerlijk zijn, niemand doet aan een permanent nap.... 3 weken opzegtermijn is heel erg ruim als je t mij vraagt lol
 
Reactiescore
290
Wij kwamen ook niet af met het voorstel... Een permanente NAP is inderdaad iets wat niet gebruikelijks is deze dagen, maar hier wel duidelijk afgesproken.
Al krijgen we 10weken opzeg termijn, er zijn afspraken gebroken zonder maar enige zin van compensatie.
 
Reactiescore
207
Dus iemand zegt 'permanente nap' ze geven aan dat niet meer te willen.
Oh nee, wat erg...
Je krijgt een 3 weken opzeg termijn, doe normaal joh.
Haal die tampon uit je reet en stop hem rustig in je handtas en speel het spel ipv deze onzin
Wat als die tampon rood ziet?
 
Reactiescore
207
Wij kwamen ook niet af met het voorstel... Een permanente NAP is inderdaad iets wat niet gebruikelijks is deze dagen, maar hier wel duidelijk afgesproken.
Al krijgen we 10weken opzeg termijn, er zijn afspraken gebroken zonder maar enige zin van compensatie.
Verman je en laat zien wat jullie waard zijn als account. Dan komen ze misschien wel terug op die beslissing ;)
 
Reactiescore
656
Wij kwamen ook niet af met het voorstel... Een permanente NAP is inderdaad iets wat niet gebruikelijks is deze dagen, maar hier wel duidelijk afgesproken.
Al krijgen we 10weken opzeg termijn, er zijn afspraken gebroken zonder maar enige zin van compensatie.
wtf voor compensatie wil je?
Het spel heet tribalWARS, niet tribalBESTFRIEND4EVER. Als je ging nadenken over de toekomst wist je sowieso al dat dit er een x aan zat te komen.
Je hebt 3 weken om je voor te bereiden, gas erop.
 
Reactiescore
614
Kom gewoon samen tot een redelijke compensatie.
3 weken is te veel nou dan doe je 2 weken.
Qzdr heeft vast nog wel een intern staan en kunnen ze hun troepen opbouwen tot die tijd en jullie kunnen je voorbereiden.
Opgelosttttt!!
 
Bovenaan