To stab or not to stab

Reactiescore
1.363

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Hoe vaak hoor jij van een permanente NAP?

Op W71 brak een partij een permanente nap en die zijn daarvoor prominent op de stablist gezet, van andere werelden geweigerd en met een edelspam van 750 getimede edels is het account weggevaagd :).

Als een dergelijke nap verbroken wordt, terwijl je die met volledig verstand zelf gesloten hebt, dan bega je gewoon een stab. Een logisch gevolg is dat alle ethische normen en waarden jegens dat account met de nap mee overboord mogen.
 
Reactiescore
1.049
Op W71 brak een partij een permanente nap en die zijn daarvoor prominent op de stablist gezet, van andere werelden geweigerd en met een edelspam van 750 getimede edels is het account weggevaagd :).

Als een dergelijke nap verbroken wordt, terwijl je die met volledig verstand zelf gesloten hebt, dan bega je gewoon een stab. Een logisch gevolg is dat alle ethische normen en waarden jegens dat account met de nap mee overboord mogen.
Ik denk (ik heb geen weet van die situatie) dat deze situatie niet vergelijkbaar is. Ten eerste is de NAP momenteel nog niet gebroken. Dus dat zou al het grootste verschil moeten zijn, daarnaast is er altijd een verschil in ligging/communicatie/oplossingsvermogen e.d. op het moment dat e nog met een gepaste compromis komen lijkt het goed voor de eigenaar van dit topic.

Daarnaast zullen jullie als Anti-Imago nu toch constant zeggen dat dit niet kan bla bla bla
En zullen ze bij Imago het goedpraten onde rhet mom ''logisch nadenken''

Ik denk dat we beide partijen niet meer serieus in zo'n situatie kunnen nemen omdat ze een gekleurde bril hebben en daarnaast beide niet vies zijn discutabele zaken. Als ik er als buitenstaander even naar mag kijken is het voor mij geen stab, wel moet deze worden rechtgezet door qzdr waardoor voor mij de kous af lijkt. Ik zie het momenteel wel als simpele manier van P&P voeren maar aan de andere kant doet Imago de betreffende speler hier wel tekort gezien die er blind vanuit ging.

Dit is mijn besluit en hier zult u het mee moeten doen!
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Als een dergelijke nap verbroken wordt, terwijl je die met volledig verstand zelf gesloten hebt, dan bega je gewoon een stab.
Sorry maar wat is hier een "stab" aan? Terugkomen op een afspraak is niet per definitie een stab
 
Reactiescore
290
Wat zou jij dan als compensatie willen zien? Naast de 3 weken termijn?
3weken is geen compensatie. Wij hadden in ons achterhoofd een permanente nap dus die 3weken kan je niet beschouwen als een compensatie. Ons voorstel was een 3weken nap tussen de volledige stammen.

EDIT: om te verduidelijken: 3weken termijn wat imago voorstelde was enkel geldig tussen qzdr en Tring
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
656
Op W71 brak een partij een permanente nap en die zijn daarvoor prominent op de stablist gezet, van andere werelden geweigerd en met een edelspam van 750 getimede edels is het account weggevaagd :).

Als een dergelijke nap verbroken wordt, terwijl je die met volledig verstand zelf gesloten hebt, dan bega je gewoon een stab. Een logisch gevolg is dat alle ethische normen en waarden jegens dat account met de nap mee overboord mogen.
Persoonlijk vind ik de vijand recruiten een grotere stab dan een NAP verbreken ( met opzeg termijn ).
Dat ben ik natuurlijk... Als mijn stamgenoot de vijand joined kan die rustig kata's verwachten ;).
Vind het wel grappig dat Spread mensen steeds over 'normen en waarden' beginnen terwijl die mensen volgens mij de normen en waarden rustig aan hun laars lappen als het over hun eigen praktijken gaat.

Hoe doet dat er iets toe?
Was gewoon serieus benieuwd, want dit is de 1e x dat ik zoiets achterlijks hoor.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Sorry maar wat is hier een "stab" aan? Terugkomen op een afspraak is niet per definitie een stab

Momenteel is er (nog) geen stab inderdaad, maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat men die nap niet opzegt om daarna niet aan te vallen. Bedoel waarom zou je anders al het gezeik op je hals halen?


Persoonlijk vind ik de vijand recruiten een grotere stab dan een NAP verbreken ( met opzeg termijn ).
Dat ben ik natuurlijk... Als mijn stamgenoot de vijand joined kan die rustig kata's verwachten ;).
Vind het wel grappig dat Spread mensen steeds over 'normen en waarden' beginnen terwijl die mensen volgens mij de normen en waarden rustig aan hun laars lappen als het over hun eigen praktijken gaat.

Mochten ze een vergeldingsactie richting een van onze recruits doen, dan hebben we daarmee te dealen inderdaad. Hoe zij het met hun oude stam oplossen is geheel hun zaak, het enige waar ik vanuit ga is dat ze dit netjes doen. Iets wat toevallig in deze situatie niet gebeurd, maar ik kan concluderen dat jij Kata’s op qzdr ook een gerechtvaardigde maatregel vindt?
 
Reactiescore
742
als je al een permanente NAP durft aan te bieden/aan te nemen spoor je toch al niet, wat een onzin... maak er dan gewoon 1 maand van met mogelijkheid tot verlening...

daarnaast tuurlijk word een permanente NAP vroeg of laat opgezegd, wat moet je dan?
 

Deleted User - 487957162

Guest
Laten we eerlijk zijn. Het is niet netjes vanuit QZDR. Als je een “Arbeidscontract” maakt, kan je ook niet opeens het salaris aanpassen. Alleen er is geen enkele sprake van een stab. Ik denk dat een topic openen geen meerwaarde heeft, gezien er nog niks echt is gebeurd toch?
 
Reactiescore
656
Mochten ze een vergeldingsactie richting een van onze recruits doen, dan hebben we daarmee te dealen inderdaad. Hoe zij het met hun oude stam oplossen is geheel hun zaak, het enige waar ik vanuit ga is dat ze dit netjes doen. Iets wat toevallig in deze situatie niet gebeurd, maar ik kan concluderen dat jij Kata’s op qzdr ook een gerechtvaardigde maatregel vindt?

Zou ik ook geen probleem mee hebben eerlijk gezegd.
Tegenwoordig naaien spelers andere spelers zo snel als het maar kan.
Vijand joinen, afspraken niet nakomen etc. in mijn ogen is allemaal iets wat niet netjes is.
Mag best wat feller op worden gereageerd, want kan zo al meerdere dingen noemen die op deze wereld zijn gebeurt die in mijn ogen niet door de beugel kunnen.
Een van de grotere redenen geweest om voor mij op deze wereld te stoppen, want het gaat nergens over.
Partij A kan iets doen, maar als die mensen op het AF hebben zitten die iets mooi kunnen verwoorden zullen die minder de gevolgen voelen dan een Partij B, waar er mensen zitten die dit niet kunnen.

Maak wereldafspraken met de grote stammen, hou je eraan en hou het spel leuk ( als dit nog kan ).
Oftewel, als jij ergens fel op zou reageren als iemand anders het doet, zou je zelf ook niet moeten doen ( vijanden recruiten, afspraken niet nakomen, kata's, stabs en andere bullshit ).
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Momenteel is er (nog) geen stab inderdaad, maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat men die nap niet opzegt om daarna niet aan te vallen. Bedoel waarom zou je anders al het gezeik op je hals halen?
Leg eens in jouw woorden uit wat een backstab is dan, want iemand duidelijk zeggen dat dat een permanente nap een verkeerde woordkeuze was en dan een nap aanbieden met redelijke tijd, is niet iets wat ik als stab zou labelen. Je kan het vuil spel noemen, je kan het laf noemen en nog zo veel meer. Maar als er nu wordt gezegd sorry de permanente nap was een foute woordkeuze en we bieden nu 2 weken nap aan, is deze actie echt geen backstab.
 
Reactiescore
656
Iets wat wel oke zou zijn zou bijvoorbeeld is dat Act of Divinity het account edelt en dan daarna de dorpen afstaat aan QZDR?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Leg eens in jouw woorden uit wat een backstab is dan, want iemand duidelijk zeggen dat dat een permanente nap een verkeerde woordkeuze was en dan een nap aanbieden met redelijke tijd, is niet iets wat ik als stab zou labelen. Je kan het vuil spel noemen, je kan het laf noemen en nog zo veel meer. Maar als er nu wordt gezegd sorry de permanente nap was een foute woordkeuze en we bieden nu 2 weken nap aan, is deze actie echt geen backstab.

Je probeert de situatie nu zo neer te zetten als “foutje sorry”, maar je kan het ook als volgt zien:

Zijn ex-leden worden rustig gehouden met een permanente nap, waardoor ze niet direct op qzdr kunnen klappen. In het begin (net na de join) staat hij waarschijnlijk veel zwakker, maar de kans om hem dan aan te vallen wordt ontnomen met valse beloftes.

Daarna bouwen deze jongens aan hun account, investeren daar veel tijd in en wellicht ook nog pp. Op eens is qzdr groot genoeg en liggen deze jongens in zijn edelgebied, waarna hij de nap wilt verbreken “want verkeerde woordkeuze”. Heeft hij deze jongens dan niet gewoon flink genaaid, want eerlijk is eerlijk zonder de nap is de kans aanzienlijk groter dat ze binnenkort weg zijn.

Je kan niet mensen enkele weken/maanden voorliegen met nep beloftes zodat ze zich koest houden en daarna zeggen “oeps foutje” de nap is binnenkort weg. Mits zij niet meegaan in een andere oplossing, blijft de permanente nap staan tot qzdr deze met een stab verbreekt.


Iets wat wel oke zou zijn zou bijvoorbeeld is dat Act of Divinity het account edelt en dan daarna de dorpen afstaat aan QZDR?
Ja, want Act heeft nooit een nap afgesloten.
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
241
Dit heeft niets te maken met het feit dat we geen confrontatie aanwillen gaan, wij willen deze gewoon aangaan met een zo best mogelijke positie en dan was deze NAP in ons voordeel aangezien enkel Mind, Colla, Noire front hebben met ons en de rest al op zeer lange looptijden moet lopen.
Verder is er zowel via ons forum als via discord afgesproken over een NAP.
En ik geef hier ook aan dat Nick fouten heeft gemaakt daarom vind ik niet dat wij daarvoor deels moeten opdraaien

Ik weet niet of je de nieuwe recruits al hebt gezien in je stam... Maaruuhhhm, ik zie wel meerdere Imago spelers grenzen aan Tring :p
 
Bovenaan