Tips voor beginnende TribalWars spelers!

Reactiescore
2.490
Beste Community,

Om onze nieuwere spelers te blijven helpen zijn we op zoek naar korte en krachtige tips voor de nieuwere TW-spelers. Dit

om hun net dat beetje meer kans te geven om te overleven tussen al onze pro-spelers.

De bedoeling is dus dat je een korte (of langere) tip opgeeft. Wij verzamelen al deze tips en zullen deze verspreiden op

alle mogelijke platformen:
  • Blogberichten
  • Social Media
  • In-game
  • Hoofdpagina

We zien je tips graag verschijnen!

Met vriendelijke groeten,
Jullie TribalWars.nl Team
 
Reactiescore
1.367
Gedraag je altijd vriendelijk, als je lief bent zijn mensen eerder geneigd je te helpen.

Probeer in een vroeg stadium in een stam te komen met "betere" spelers, deze kunnen je helpen en tips geven

Als je tijd en zin hebt kun je altijd bij een ervaren speler co-speler worden, deze legt je dan ook vaak heel veel uit en zorgt ervoor dat je beter word
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Geef mij pp en ik doe je vv.

Lekker pakkend, lekker kort, lekker effectief. Beste tip.
 

DeletedUser70476

Guest
Eerst allemaal zeggen dat er te weinig nieuwe leden komen blablahblah en dan wordt er eens een leuk initiatief opgezet, en kunnen jullie niet eens serieus reageren.:eek:
 

DeletedUser74361

Guest
Stop niet gelijk als je hebt verloren. Bekijk wat je fout hebt gedaan, begin opnieuw en verbeter de punten die je eerst fout deed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser56459

Guest
Hou je punten laag en troepen hoog. Je bent geen aantrekkelijk doelwit door je punten en je veel troepen. Zo kun je rustig groter worden en met de tijd leer je het spel beter.
 

DeletedUser35251

Guest
Eigenlijk zijn er op het forum zelf ook al genoeg guides en tips te vinden alleen doen de meeste daar de moeite niet voor ;) In de PM die je krijgt zodra je op een wereld start wordt je ook al naar het forum gelinkt maar kom je hierbij in het forum overzicht. Misschien in diezelfde PM ook naar het volgende topic linken? http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?80309-Guide-Bibliotheek

Maakt het ze alweer iets gemakkelijker. Dan zijn ze tenslotte meteen op de goede plek.
 
Reactiescore
2.490
Eigenlijk zijn er op het forum zelf ook al genoeg guides en tips te vinden alleen doen de meeste daar de moeite niet voor ;) In de PM die je krijgt zodra je op een wereld start wordt je ook al naar het forum gelinkt maar kom je hierbij in het forum overzicht. Misschien in diezelfde PM ook naar het volgende topic linken? http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?80309-Guide-Bibliotheek

Maakt het ze alweer iets gemakkelijker. Dan zijn ze tenslotte meteen op de goede plek.

Veel meer spelers ervaren gewoon en leren door langs de ene kant geluk te hebben of een beetje te kennen hoe het werkt. Daarom korte tips en hints en geen boeken tekst ;)
 

DeletedUser35251

Guest
^Dat is waar ;)

Wat me meestal opvalt bij beginners is dat ze meteen hun aanvaller(s) gaan uitschelden zodra ze aanvallen binnen krijgen. Dit moet je dus vooral niet doen.
Verder;

1. Scout je omgeving, zorg dat je informatie over de spelers in je buurt hebt. Zijn ze offensief, defensief?
2. Reken via de simulator uit of je het gevecht kunt winnen, dit voorkomt onnodig troepenverlies.
3. Scout voordat je aanvalt, dit voorkomt onnodig troepenverlies.
4. Clear niet met verdedigende troepen (speer, zwaard, boog, ZC).
5. Neem geen vriendschappen aan van buiten de stam en negeer berichten van vijanden, dit kan gezien worden als een indicatie over je online tijden (reageer desnoods maar op 1 moment van de dag op vijandelijke PM's).
6. Gebruik je grondstoffen verstandig en ga geen gebouwen upgraden enkel omdat je hier de grondstoffen voor hebt.

Vaak zie ik ook dat beginnende spelers te weinig troepen hebben en pas troepen gaan bouwen zodra ze aanvallen binnen krijgen maar dan is het meestal al te laat.

Dus;
7. Punten zijn niet belangrijk, troepen wel. Zorg voor minstens evenveel troepen als punten. Meer is altijd beter!

En misschien ook niet onbelangrijk; je leeftijd op je profiel verraad veel over je. Ben je bijvoorbeeld <18 dan ben je leerplichtig en zit je doordeweeks meestal op school, vijanden zouden dan bijvoorbeeld in de ochtend aan kunnen vallen.
 

DeletedUser44415

Guest
Het beste wat je kan doen om te leren is om in een stam met ervaren spelers of co zijn van een ervaren speler. Toon je leergierigheid en eerlijkheid aan de speler en de speler wilt je met veel plezier aannemen om aan te leren qua inzicht, skills en tactiek. Je leert er onbeseft dingen bij en gaat op strijd met ervaren speler om je kwaliteit nog meer te verbeteren.
 

DeletedUser65921

Guest
Gewoon van zodra je de kans krijgt vriendelijk vragen hoe mensen het spel spelen, bijna iedereen zal wel wat uitleg willen geven en van alles kan je wel wat leren.

Kort gezegd: vriendelijk zijn en alle informatie opslorpen die je tegen komt.

En laat je niet tegen houden door één tegenslag!
 

DeletedUser

Guest
Verdiep je in het spel en de mogelijkheden. Stel vragen aan jezelf; waar dient de speervecht voor? Waar dient bijl voor? etc.
Zo heb ik het mezelf een 5 jaar geleden ook geleerd :)
 

DeletedUser24338

Guest
Aan de start van je wereld volg je de quests - die opdrachten links - for starters. Probeer zo snel mogelijk LC te ontwikkelen en blijf LC bouwen. (Hier stop je in principe nooit mee.) Als je goed actief bent, vaak farms verstuurt - 1 lc op zich kan in het begin zonder problemen - en een beetje begeleiding zoekt in een goede stam, kom je er zeker wel. Je bouwt enkel bijl, lc, ram & wat kata's, met de nadruk op LC in je eerste dorp.
 

DeletedUser

Guest
Tip 1. Ga in een stam in je naaste omgeving en geef aan wat jouw ervaringsnivo is.
Wind er geen doekjes om als je voor het eerst TW speelt.

Tip 2. Hou je aan de regels, ook betreffende taalgebruik, schelden is uit den boze.

Tip 3. Onthou dat dit een SPEL is en geen real-life ! Geniet van het spel, het is bedoeld om plezier aan te beleven.
 
Reactiescore
1.140
Aan de start van je wereld volg je de quests - die opdrachten links - for starters. Probeer zo snel mogelijk LC te ontwikkelen en blijf LC bouwen. (Hier stop je in principe nooit mee.) Als je goed actief bent, vaak farms verstuurt - 1 lc op zich kan in het begin zonder problemen - en een beetje begeleiding zoekt in een goede stam, kom je er zeker wel. Je bouwt enkel bijl, lc, ram & wat kata's, met de nadruk op LC in je eerste dorp.

Dit is een tip die ik vaak gegeven zie worden maar waar ik vaak mijn twijfels bij heb deze strategie word in de top natuurlijk door het merendeel gebruikt en is naar mijn mening ook de beste.
echter denk ik dat deze manier van spelen een activiteitsniveau vraagt wat de meeste beginnende spelers gewoon nog niet hebben.
Daarom zou ik voor de beginnende speler zeggen probeer veel contacten te leggen met ervaren spelers zoek een stam die goed vertegenwoordigt is in je buurt en probeer niet een preregistratie start te doen in de core ga je het vrijwel zeker niet redden als je het spel nog moet leren.
Probeer als je heel actief bent te farmen als je wat minder tijd kwijt wilt zijn is gs gebouwen een goede 2e keus. maar bedenk wel dat je altijd aan je leger moet blijven werken anders ben je een makkelijk target voor andere spelers. als je minder in je leger wilt investeren kun je altijd de gok wagen en enkel veel scouts maken. dit verkleint de kans op een echte aanval aanzienlijk :) echter zul je zelf ook niet een al te groot 2e dorp kunnen pakken. Daarom is communicatie en een goede stam in je buurt erg belangenrijk op die manier kun je vaak samen toch wat grotere spelers weg werken.
 
Bovenaan