Tips op Plaatjes + Tutorial - Topic

Reactiescore
603

Ik vind de tekst van time does matter echt ziek. Mis alleen wat scherpte in de stock. Denk dat dit een groot effect kan hebben.

Persoonlijk doe ik altijd eerst de laag toepassen -> deze filter -> vervagen -> gaussiaans vervagen op 3 pixels.

Daarna pas ik de afbeelding nog eens toe en verscherpen -> scherper. Als deze iets te heftig is kan je deze verminderen door op bewerken te klikken -> Vervagen scheper (of ctrl + shift + f)
 
Reactiescore
603
Hmm, hoever zet je je opacity dan? Ik speel zelf altijd gewoon wat met blur/sharpen op lighten/darken/multiply, ook met apply images.

Bij het toxic plaatje staat de blur layer op 39%
 
Reactiescore
464
v0T0mTb.gif
NeHFr6X.png
ZXF7eUe.gif


Tips/commentaar?
 
Reactiescore
2.367
In de twee linkse plaatjes had ik graag een lichtpuntje gehad op de wolf ipv in het midden onderaan, aangezien de wolf wel een mooi teken is die bij de naam past. Verder vind ik de sneeuw bij het gifje veel te dominant en had ik liever een rustigere sneeuwstorm gehad (snap het sneeuwstormgedeelte niet goed want de zon schijnt heel erg duidelijk in je plaatje).
Derde is ok maar niks wauw imo, maar kan preferentie zijn
 
Reactiescore
464
In de twee linkse plaatjes had ik graag een lichtpuntje gehad op de wolf ipv in het midden onderaan, aangezien de wolf wel een mooi teken is die bij de naam past. Verder vind ik de sneeuw bij het gifje veel te dominant en had ik liever een rustigere sneeuwstorm gehad (snap het sneeuwstormgedeelte niet goed want de zon schijnt heel erg duidelijk in je plaatje).
Derde is ok maar niks wauw imo, maar kan preferentie zijn

Thanks ;) Moet zeggen dat je analyse veel meer bedacht is dan ik zelf had tijdens 't maken haha ;p Wilde gewoon voor een mooi plaatje gaan zonder de focus als bij taggen bijvoorbeeld. Waardeer 't commentaar iig!
 
Reactiescore
2.367
Thanks ;) Moet zeggen dat je analyse veel meer bedacht is dan ik zelf had tijdens 't maken haha ;p Wilde gewoon voor een mooi plaatje gaan zonder de focus als bij taggen bijvoorbeeld. Waardeer 't commentaar iig!
No worries :tongue: je vroeg tips/commentaar, maar op kwaliteit of stocks kan ik niks zeggen want die zijn altijd wel ok :wink:
 
Bovenaan