Tips op Plaatjes + Tutorial - Topic

DeletedUser75791

Guest
Best vet plaatje, kleurencombo vind ik goed en de tekst ook. Je had wel iets minder blur lighten kunnen gebruiken vind ik en dan vooral op je focal.
 

DeletedUser75791

Guest
h2zfit.png
 

DeletedUser74418

Guest
Hey Designers,

Puur nieuwsgierigheid maar hoe staan jullie tegenover gif plaatjes. Verveelde me vandaag dus op inspiratie van @Cacturne ben ik met wat gif's gaan klooien, resultaat:

34JHVus.gif


Deze is gemaakt met een site die ik na 1 google gevonden had (vandaar beroerde font) omdat ik zelf nog nooit heb gewerkt met Gif bestanden in Photoshop (Ben zeker niet nieuw in het designen maar heb altijd meer praktischere dingen gemaakt op PS behalve dan af en toe plaatjes voor eigen acc nooit voor andere). Maargoed, ik ben dus benieuwd hoe er naar gifs word gekeken door de designers en of ze zelf misschien hun ervaringen kunnen delen tips kunnen geven wat dan ook geef je mening :)

PS: Het origineel van de gif was top kwaliteit maar ivm max size formaat van tw moest ik de gif optimizen :confused:
 

DeletedUser75791

Guest
Lijkt mij beetje LQ en het contrast is te hoog. Verder is er nog een rare rode splatter brush rechts, lijkt mij niet dat die al in de stock zat? Deze komt ook nog terug op de focal zelf, maar de kleur hiervan past niet bij de rest van het plaatje en de plaatsing is ook niet optimaal. Verder vind ik het kleurverloop in de wolken ook niet optimaal en sinds wanneer is tekst overbodige luxe bij een profielplaatje? :p
Hey Designers,

Puur nieuwsgierigheid maar hoe staan jullie tegenover gif plaatjes. Verveelde me vandaag dus op inspiratie van @Cacturne ben ik met wat gif's gaan klooien, resultaat:

34JHVus.gif


Deze is gemaakt met een site die ik na 1 google gevonden had (vandaar beroerde font) omdat ik zelf nog nooit heb gewerkt met Gif bestanden in Photoshop (Ben zeker niet nieuw in het designen maar heb altijd meer praktischere dingen gemaakt op PS behalve dan af en toe plaatjes voor eigen acc nooit voor andere). Maargoed, ik ben dus benieuwd hoe er naar gifs word gekeken door de designers en of ze zelf misschien hun ervaringen kunnen delen tips kunnen geven wat dan ook geef je mening :)

PS: Het origineel van de gif was top kwaliteit maar ivm max size formaat van tw moest ik de gif optimizen :confused:

Sommige gifs kunnen best mooi zijn, maar de kwaliteit daalt altijd heel erg ten opzichte van "de png", om het zo even te zeggen. Daarbij is wat jij maakt niets meer dan een textdrop en een border, want de gif zelf heb je gewoon gepakt van internet, daarom vind ik er weinig "design" aan.
 

DeletedUser74418

Guest
Lijkt mij beetje LQ en het contrast is te hoog. Verder is er nog een rare rode splatter brush rechts, lijkt mij niet dat die al in de stock zat? Deze komt ook nog terug op de focal zelf, maar de kleur hiervan past niet bij de rest van het plaatje en de plaatsing is ook niet optimaal. Verder vind ik het kleurverloop in de wolken ook niet optimaal en sinds wanneer is tekst overbodige luxe bij een profielplaatje? :p


Sommige gifs kunnen best mooi zijn, maar de kwaliteit daalt altijd heel erg ten opzichte van "de png", om het zo even te zeggen. Daarbij is wat jij maakt niets meer dan een textdrop en een border, want de gif zelf heb je gewoon gepakt van internet, daarom vind ik er weinig "design" aan.

Dit plaatje is dan ook absoluut niet heel veel werk geweest het was meer aanklooien met frames etc. En kwaliteit door bestandsgrootte is idd zonde dat grotere bestanden niet mogelijk zijn. Maar als je verder kijkt na dit nadeel denk ik wel dat het bewerken van gifs hele toffe resultaten zou kunnen opleveren.
 
Reactiescore
464
Ach, als je dingen begint te rimpelen in Clinda style, is het teken dat je sowieso niet veel kan xD
Smudge zou veel lekkerder zijn in het algemeen en je maakt zelf je diepte hiermee.
Gradients zijn soms handig maar niet altijd ideaal vind ik.. ik zit dan liever met hue/saturation en brushes op clipping mask dan enkel een gradient over een plaatje te gooien en zeggen dat het klaar is.

Lol
 

DeletedUser79953

Guest
Zijn er nog plaatjesmakers die mij dit willen leren?
Ben wel graag creatief bezig met z'n dingen! :D
 

DeletedUser80650

Guest
ik gooi nochtands altijd gradients erover, zo ziet het plaatje er altijd er meer samenhangend uit. Ik doe altijd 4 gradient maps standaard. Bv zwart wit gradient op luminosity is echt een mooie shade :p
Smudge is inderdaad heel mooi maar echt heel moeilijk.
Vind dit nogal een foute beredenering. 4 gradients standaard doen dan, denk dat je elke stock, elke plaatje, beter vanuit een ander standpunt bewerkt, en probeert bij elk plaatje een andere aanpak te doen. Mijn mening natuurlijk. :)
 
Bovenaan