Tips op Plaatjes + Tutorial - Topic

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Dat plaatje net boven je comment.

Een profielplaatje is geen kunstwerk waarin uren werk hoort te zitten, dan kan je beter gaan taggen ofzo. Maar bon, als het zo gemakkelijk was dan zag ik wel meer plaatjes in mijn stijl. Niet dat ik zeg dat het moeilijk is, alles behalve. Maar jij doet net alsof mijn plaatjes onorgineel zijn, terwijl ik op dit moment niemand zie die hetzelfde doet.

Heb je ook gelijk in. :)
 

DeletedUser76153

Guest
Iemand vroeg me of hij eens met teamviewer kon meevolgen hoe ik eigenlijk men plaatjes in elkaar flanste.
Dit is uiteindelijk het resultaat geworden:
ikhmbyg5l1jh8.png


T/C?

Stock:
 

DeletedUser76153

Guest
@itsARTificial
Voeg me even toe op skype! (RebounceTagg)
Heb in het verleden ook plaatjes proberen te maken maar was toen nog aardig jong en begreep nooit wat ik nou moest doen.
Photoshop CC is me aangeraden, welke taal (NL/ENG)?
CS6 of CS5 is ook voldoende, is niet zoveel verschil in de versies. Raad de ENG-versie aan want als je tutorials volgt, zou het nogal snel voor verwarring kunnen zorgen. ;)
 

DeletedUser78388

Guest
Hoe hebben jullie leren designen? Hoe leer je bij?

Ik probeer wat nieuwe dingen te leren kennen maar vind er geen goeie filmpjes/forums over die passen bij het 'plaatjes' thema..
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik krijg indd me ps niet meer in t engels.... Hij staat nl momenteel.

En een filmpje zou tof zijn, ben altijd benieuwd naar andere hun tags
 
Reactiescore
308
Avond besteed aan het maken van plaatjes, oefenen oefenen en nog eens oefenen.. Wat vinden jullie?
& ja, @itsARTificial heeft me echt enorm veel geholpen vandaar dat die wat qua style op die van hem lijkt!

oktkgzwxertbe.gif


Graag nog meer TIPS etc. Het is mijn eerste dag. Ik heb nog een liggen die ik wel mooi vind alleen wil daar nog even de tekst op oefenen! Dat is namelijk echt mijn slechtste punt!
Beetje slecht afgewerkt maar dat is omdat ik hem heb afgerond!
& ohja, hoe doe je op PS5 een border van 1px?
 

DeletedUser76153

Guest
Avond besteed aan het maken van plaatjes, oefenen oefenen en nog eens oefenen.. Wat vinden jullie?
& ja, @itsARTificial heeft me echt enorm veel geholpen vandaar dat die wat qua style op die van hem lijkt!

oktkgzwxertbe.gif


Graag nog meer TIPS etc. Het is mijn eerste dag. Ik heb nog een liggen die ik wel mooi vind alleen wil daar nog even de tekst op oefenen! Dat is namelijk echt mijn slechtste punt!
Beetje slecht afgewerkt maar dat is omdat ik hem heb afgerond!
& ohja, hoe doe je op PS5 een border van 1px?
Is niet mijn stijl hoor. Zeer soms maak ik een ripple plaatje, maar dit is Clinda zijn stijl. Ik moet wel zeggen, je hebt dit zeer mooi in elkaar geflanst met de beperkte kennis die je hebt! Ik zou proberen het groene en het gele er wat meer uit te krijgen aan de hand van softbrushes (Groene en gele) op verscheidene blend modes.
Keep it up!


(Border: Layer --> New layer
--> Control + A
--> Edit --> Stroke --> Zwart kleur nemen, 1 pixel en op inside zetten en dan oke)
 

DeletedUser74373

Guest
X8zNYYo.png


Dit heb ik er in 1 minuut van kunnen maken met 4 extra layers.
Layer 1: gele softbrushes op de gele delen van de ripple - linear dodge 13 % opacity.
Layer 2: apply image > gaussian blur 4.0 > layer op lighten zetten 100% opacity > gedeelte op ash en pikachu zo goed als weggummen.
Layer 3: gradient map paars/oranje toevoegen, layer op soft light zetten 100% opacity
Layer 4: border eromheen > Control + A > Edit > Stroke > Zwarte kleur > 1px> inside
 

DeletedUser76153

Guest
Ik voeg een border altijd toe met Nieuwe layer > Apply Image > Dubbelklik Stroke 1px ''inside''.
Ja maar wat als je iets wilt aanpassen aan je plaatje? Dan moet je die stroke weer verwijderen en dan weer nadien een nieuwe maken. Op de andere manier kan die gewoon blijven staan ;)
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ja maar wat als je iets wilt aanpassen aan je plaatje? Dan moet je die stroke weer verwijderen en dan weer nadien een nieuwe maken. Op de andere manier kan die gewoon blijven staan ;)

Das indd iets waar ik altijd tegen aan liep (a).
 
Bovenaan