[Concept] Tikkertje

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Deleted User - 2265087

Guest
Ik heb geen idee of het daadwerkelijk wat kan worden, maar een soort van 'tikkertje' op het forum. (geen idee hoe het spel in het echt heet:p)
In het echt schrijven alle deelnemers aan het spel hun naam op een briefje, die gaan in een bak, en iedere deelnemer trekt een briefje. Hij of zij mag niet haar eigen naam trekken. Daarna gaat het spel beginnen. Het doel is om bij de persoon in de buurt te komen die op jouw briefje staat. In een straal van 5 meter mag geen enkel ander persoon staan.
Dus stel, Susan trekt Sander, en ze gaat naar Sander toe, die alleen staat (loner:p), en ze tikt hem, dan is hij af.
Als Susan naar Sander toe gaat, en Sander staat met een paar vrienden te praten, dan telt het niet. Je moet echt alleen zijn.
Stel dat Sander met een paar vrienden staan te praten die niet meedoet, en Susan tikt hem af, dan telt het wel. Het gaat dus puur om degene die meedoen.
Zodra Susan Sander heeft afgetikt, ligt Sander uit het spel. Susan krijgt dan het briefje die Sander eerst had. (Dus stel dat Sander een briefje had met Gijs' naam erop, dan is Susans nieuwe 'doelwit' Gijs.) Het was wel vanaf het begin een stille regel dat je in ieder geval eens in de zoveel tijd alleen ging staan, of naar de WC ging oid.

Op het forum is het misschien leuk dat je in een topic moet posten (let wel, spam is nog steeds verboden!). Je moet minstens een paar posts per dag maken. Je moet proberen om te reageren op degene die op 'jouw briefje' staat, maar dat een half uur lang niemand anders reageert.
Dus, stel dat Capricorno op 'haar briefje' Sander heeft staan. Als Sander ergens post, moet Capricorno zo snel mogelijk ook reageren. Je moet binnen 24 uur van een post reageren, want anders kun je gewoon heel oude topics naar boven halen. Beetje oneerlijk:p Daarna moet ze maar hopen dat er geen andere deelnemer is die ook reageert. (Sander telt niet) Sander moet dit dus proberen te voorkomen, door andere deelnemers te porren ergens te reageren.

Dit kan eventueel ook op Skype, maar dat is lastiger.
Er zal ook een spelleider zijn, die aan het begin iedereen een naam geeft, en later een beetje in de gaten houdt wie nu een briefje heeft, maar in principe is het met dit spel lastig valsspelen. Ook zal hij/zij doorgeven wat de volgende naam is (dus als Capricorno Sander heeft 'afgetikt', dan geeft de spelleider door dat Capricorno nu DZ moet 'aftikken')
Een spelleider kan natuurlijk niet 24/7 aanwezig zijn, dus het is ook wel sociaal als Sander zelf doorgeeft aan Capricorno dat DZ het volgende 'doelwit' is.

Aan het einde zijn er dus nog 2 deelnemers over, die elkaars naam hebben. Dan is het een kwestie van reageren op de ander. Reageert hij níet binnen het kwartier, heb jij gewonnen. Reageert hij wel binnen het kwartier, dan zul jij weer binnen het kwartier moeten reageren.
Stel dat Capricorno en Sander aan het einde elkaar hebben, en Sander om 13.45 iets heeft gezegd als reactie op Capricorno (en daar mogen verschillende posts tussen zitten van niet deelnemende mensjes) in het WvW discussie topic, dan moet Capricorno dus voor 14.00 reageren op Sander.
Stel dat Capricorno ergens op Sander reageert in een ander topic om 13.46, dan zal Sander wel moeten zorgen voor 14.01 te reageren, anders is hij zelf af. Het kan dus gespeeld worden in verschillende topics. Dat maakt het best wel lastig.

Zeg maar of dit een beetje haalbaar is, en leuk om te doen. Ik heb geen idee namelijk, ik kwam gewoon ineens op het idee om dit te gaan doen :p
 
Reactiescore
770
omg ben je van lotje getikt?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Tikkie caprie is hem xD
 

DeletedUser74005

Guest
Maar ik zei toch ABC KAP ER MEE, WAT SNAP JE DAAR NIET AAN? :mad::mad2::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad:
Je kunt mij helemaal niet tikken :sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad:
 

DeletedUser35251

Guest
Stefan duwde mij en daardoor viel ik ja! :( *rent verder en tikt Dragon*
 

Deleted User - 2265087

Guest
Maar lieve Gijsjemeisje, jij was toch gestopt? Mag je ook niet meer tikken hoor!
 
Bovenaan