[Test] Trofeeën op het Tribalwars.nl forum

Reactiescore
1.752
@Boy Meets World proficiat met je mooie ratio (451 berichten, 2348 reactiescore), daarin sta je #1 net zoals Turkije
 
Reactiescore
2.878
@Boy Meets World proficiat met je mooie ratio (451 berichten, 2348 reactiescore), daarin sta je #1 net zoals Turkije
Dank Joppe, en dat alles op een account van 11 maanden oud. De Turkse roots werpen zijn vruchten af.
 
Reactiescore
24
Het Trofeeënsysteem loopt gewoon door en wordt doorlopend geevalueerd, het enige dat op dit moment op pauze staat is het manuele trofeepunten krijgen voor wedstrijden winnen en dat soort dingen.

De huidige ranglijst vind je hier:

Groeten

Het is een erg mooie link. Maar je verwijst hier naar de reactiescores, dat zijn letterlijk het aantal likes dat iemand krijgt op zijn berichten.
Ik heb het over de trofeeënpunten dat zijn hele andere scores? Het feit dat je al met de link naar de meeste likes komt verplaats dat je weet dat het over de trofeeën gaat, is al vrij veelzeggend
De link naar de trofeeënpunten is dit: https://forum.tribalwars.nl/index.php?members/&key=most_points

Zoals in deze post

Beste spelers,

Een maand nadat het trofeeën systeem is ingevoerd, is er alweer een toevoeging bijgekomen. Buiten automatische trofeeën toevoegen kunnen er ook manueel trofeeën worden toegevoegd. In de bijlage vinden jullie hier een overzicht van.

Het idee is dat er meer initiatief/inzet vanuit jullie komt qua forum activiteit en content. Intern zijn we nog aan het kijken of we 'prijzen' aan een bepaald aantal trofeeën kunnen koppelen. Voor nu zijn we vooral benieuwd naar jullie mening/visie over deze (nieuwe) ontwikkeling van het trofeeën systeem.

Zoals jullie zien krijgen jullie trofeeën voor het winnen van werelden en contesten. Vanaf nu gaan wij dit actief bijhouden. Wil je dat je trofeeën van oude contesten/wereldwinsten ook worden geregistreerd neem dan contact met mij (The Minion) op per PM of op Discord. Ik verwacht dat jullie bij een claim ook het bewijs leveren. Linkjes van stats en forumtopics. Jullie deadline is 1 december, hierna kunnen jullie trofeeën uit het verleden niet meer claimen.

@tim010 en @miketijger zullen binnenkort bijvoorbeeld 50 trofeeën krijgen voor hun inzet voor de speed en casual community.

Vragen en opmerkingen mogen hier gesteld worden.

staat aangegeven zouden we middels bewijzen ook manueel trofeeën kunnen krijgen n.a.v. wereldwinst. Dit is nooit gebeurd. Ik heb althans allerlei bewijzen opgestuurd, en nooit een reactie gekregen.
Verder werd in diezelfde post gewezen naar trofeeën voor Tim010 en Miketijger, voor hun inzet voor hun delen van de community. Trofeeën die ze nooit hebben gekregen.
Hier vind je namelijk een overzicht https://forum.tribalwars.nl/index.php?help/trophies/ (jouw link in beginpost) van alle trofeeën , en deze 'inzet' trofeeën staan er niet tussen.
Ook als je naar de profielpagina van Tim010 en Miketijger gaat, dan zul je ontdekken dat die claim dat er trofeeën worden uitgedeeld voor hun inzet, gewoon onjuist is.

Ook staat er in de post van the minion een referentie naar trofeeën die worden uitgedeeld voor mentor guides en bijdragen aan dicsussies:

Wordt dit actief bijgehouden? Het antwoord is nee. Al zie je dat op de algemene trofeeën pagina er trofeeën bestaan voor november en december 2019 discussie bijdragen. Daarna geen een meer. Dus iemand heeft wel gepoogd dit te doen.
Hetzelfde geldt voor wereldwinst trofeeën, ze staan wel op de algemene lijst, maar 95% van de users die bewijzen hebben opgestuurd hebben nooit een reactie gekregen. Dus wederom pure willekeur.

Sterker nog het wordt zelfs verkeerd toegekend. Als je bijvoorbeeld naar de user Dragonshield3 gaat dan zul je zien dat deze persoon 10 punten heeft gekregen voor het eindigen in de top 3 bij de Tribalwars Community Awards 2020. In het plaatje wat the minion heeft gedeeld staat dat je 25,15 of 5 punten kan krijgen (rang 1,2,3 respectievelijk). 10 is dus niet eens een optie. Dus waar die 10 punten vandaan komen????

Uiteindelijk willen we hier graag specifieke forumtitels aan koppelen. Op dit moment denken we aan de eenheden van Tribal Wars maar we staan open voor goede ideeën

Dit wordt dus ook niet gedaan.

Moet ik nog doorgaan met voorbeelden geven hoe slecht dit systeem wordt onderhouden of wil je inmiddels je woorden rectificeren?
Dus zoals ik in mijn eerdere post heb gezegd, het is erg leuk dat troffeensysteem. Maar het wordt niet actief onderhouden, en we zijn nu een jaar verder. Waarom gaan we hiermee door? Het is nu meer een show-off van ''kijk hoe oud mijn account is in combi met hoeveel ik heb gespamd''. Het is totaal nutteloos, het wordt verkeerd toegepast en het is eigenlijk pure willekeur.

Ik wacht je dit keer wel inhoudelijke reactie af.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.237
Kan je lang wachten ?

proza van een niet nader te benoemen gevleugelde individu zei:
De twee posts hierboven bevatten geen vraag enkel een statement. Waarin we je inmiddels geinformeerd hebben en uitgelegd hebben wat ons standpunt hierin is.

We gaan niet verder in discussie daarover.
 
Reactiescore
2.489
Het is een erg mooie link. Maar je verwijst hier naar de reactiescores, dat zijn letterlijk het aantal likes dat iemand krijgt op zijn berichten.
Ik heb het over de trofeeënpunten dat zijn hele andere scores? Het feit dat je al met de link naar de meeste likes komt verplaats dat je weet dat het over de trofeeën gaat, is al vrij veelzeggend
De link naar de trofeeënpunten is dit: https://forum.tribalwars.nl/index.php?members/&key=most_points

Zoals in deze post



staat aangegeven zouden we middels bewijzen ook manueel trofeeën kunnen krijgen n.a.v. wereldwinst. Dit is nooit gebeurd. Ik heb althans allerlei bewijzen opgestuurd, en nooit een reactie gekregen.
Verder werd in diezelfde post gewezen naar trofeeën voor Tim010 en Miketijger, voor hun inzet voor hun delen van de community. Trofeeën die ze nooit hebben gekregen.
Hier vind je namelijk een overzicht https://forum.tribalwars.nl/index.php?help/trophies/ (jouw link in beginpost) van alle trofeeën , en deze 'inzet' trofeeën staan er niet tussen.
Ook als je naar de profielpagina van Tim010 en Miketijger gaat, dan zul je ontdekken dat die claim dat er trofeeën worden uitgedeeld voor hun inzet, gewoon onjuist is.

Ook staat er in de post van the minion een referentie naar trofeeën die worden uitgedeeld voor mentor guides en bijdragen aan dicsussies:

Wordt dit actief bijgehouden? Het antwoord is nee. Al zie je dat op de algemene trofeeën pagina er trofeeën bestaan voor november en december 2019 discussie bijdragen. Daarna geen een meer. Dus iemand heeft wel gepoogd dit te doen.
Hetzelfde geldt voor wereldwinst trofeeën, ze staan wel op de algemene lijst, maar 95% van de users die bewijzen hebben opgestuurd hebben nooit een reactie gekregen. Dus wederom pure willekeur.

Sterker nog het wordt zelfs verkeerd toegekend. Als je bijvoorbeeld naar de user Dragonshield3 gaat dan zul je zien dat deze persoon 10 punten heeft gekregen voor het eindigen in de top 3 bij de Tribalwars Community Awards 2020. In het plaatje wat the minion heeft gedeeld staat dat je 25,15 of 5 punten kan krijgen (rang 1,2,3 respectievelijk). 10 is dus niet eens een optie. Dus waar die 10 punten vandaan komen????



Dit wordt dus ook niet gedaan.

Moet ik nog doorgaan met voorbeelden geven hoe slecht dit systeem wordt onderhouden of wil je inmiddels je woorden rectificeren?
Dus zoals ik in mijn eerdere post heb gezegd, het is erg leuk dat troffeensysteem. Maar het wordt niet actief onderhouden, en we zijn nu een jaar verder. Waarom gaan we hiermee door? Het is nu meer een show-off van ''kijk hoe oud mijn account is in combi met hoeveel ik heb gespamd''. Het is totaal nutteloos, het wordt verkeerd toegepast en het is eigenlijk pure willekeur.

Ik wacht je dit keer wel inhoudelijke reactie af.

Alle puntjes die je aanhaalt zijn allen gekoppeld aan de “manuele uitdeling.

Het is dus inderdaad zo dat het systeem nooit echt van de grond gekomen is. We moeten binnen het moderator team keuzes maken over tijdsverdeling (want heel veel moderators hebben we niet).

Ditzelfde geldt voor de community awards.

Maar ik zie dat je je opgooit als vrijwilliger Mac Duck, dus drop me even een PM hier of op discord en dan hebben we het erover.

Duckje
 
Reactiescore
24
Alle puntjes die je aanhaalt zijn allen gekoppeld aan de “manuele uitdeling.

Het is dus inderdaad zo dat het systeem nooit echt van de grond gekomen is. We moeten binnen het moderator team keuzes maken over tijdsverdeling (want heel veel moderators hebben we niet).

Dat klopt, en ik begrijp dat dat tijdrovend is daarom heb ik de introductie hiervan ook nooit zo begrepen. En aangezien het hier om een test ging, lijkt het me dat het in dat opzicht niet bepaald een succesvolle test is geweest.

Wel wil ik nog even vermelden, dat niet alleen de manuele uitdeling het enige is wat er mis is met het troffeensysteem. Jij claimt in de beginpost dat er forum titels aan het troffeeensysteem wilt hangen, maar ook dat heeft nooit een vervolg mogen hebben

Ditzelfde geldt voor de community awards.

Dit vind ik in tegenstelling tot de troffeeen wel min of meer geslaagd, atlthans hoe het de afgelopen jaren is uitgevoerd (dit jaar helaas nog niet, en afgezien van de dubbele stemmers).
Het scheelt wellicht dat dit een soort van eenmalige actie is per jaar, en dat daar wel tijd vrij voor kan worden gemaakt, of althans genoeg.
Waarbij de troffeeenpunten eigenlijk constant iemand dat moet onderhouden, wil dat van de grond komen.

Maar daarom denk ik dat de troffeeenpunten gewoon opgedoekt moeten worden. Die geautomatiseerde punten zijn leuk, maar het blijft een soort van combinatie van hoge post count, en een oud account hebben. En dat zegt niet zo heel veel. Hier en daar een vleugje awards of een random ander puntje en dan zijn de verschillen er, weliswaar minimaal.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.489
Ik bespreek het intern bij de volgende team meeting :)
 
Reactiescore
24
Er zijn maar gelimiteerde opties wat betreft de geautomatiseerde punten voor het troffeeensysteem. Je zou wellicht posts aan punten kunnen koppelen op specifieke fora zoaks spelers zoeken fora en politiek en propaganda fora. Maar echt heel veel meer dan dat kan je er qua geautomatiseerde punten denk ik niet meer van maken. Zodat het naar mijn idee een vrij nutteloze functie heeft.

Ik zou zeggen, verwijder het. Als er toch niemand tijd en moeite wil nemen manuele punten toe te kennen. Het like-systeem is daarvoor al een prima vervanger
 
Reactiescore
24
Is er nog iets naar voren gekomen? Want ik mis nog steeds het nut van deze forum toevoeging zolang er manueel niets wordt bijgehouden.

Ik wil ook nog toevoegen aan mijn eerdere argumenten dat nieuwe troffeen (neem ik aan) manueel gecreerd moeten worden. Deze zullen ongetwijfeld een vereiste hebben. Dat vereiste kan wel een automatische toevoeging zijn (of manueel maar dat gaat toch niet gebeuren) zolang die eis wordt gehaald, maar je zult toch die nieuwe troffee moeten maken. Maar zolang er manueel geen nieuwe troffeeen worden gemaakt, heeft het ook vrij weinig nut om ook maar een seconde langer door te gaan, want dan kan je de ranglijst zoals die op dit moment is afvlaggen. Want veranderen gaat het toch vrijwel niet.

Sterker nog, de ranglijst is sinds vorig jaar ook nagenoeg niets veranderd
 
Reactiescore
24
Je maakt je wel heel erg druk over een forum waar je enige posts van de laatste maanden in dit topic zijn?
Beetje statistiekjes bij houden is toch prima dat die ranglijst die er aangekoppeld is niet perfect is cava lekker belangenrijk.

Goed het wel of niet hebben van deze functie is natuurlijk geen big issue. Maar ik vind je post derhalve wel wat kort door de bocht.
Je laatste zin geeft me niet echt een indruk dat je weet hoe dit systeem werkt en wat het precies doet. Dat is niet erg, maar het voelt wat maf dat je me dan erover aanspreekt terwijl ik me er wel in heb verdiept.
Verder mag ik toch gewoon kritiek uiten over deze 'test'? Als jij wilt beweren dat dit geslaagd is be my guest, bewijs me het ongelijk. Maar gezien de aard van je laatste zin betwijfel ik dat, want nee die troffeen zijn verre van 'statistieken'. Ik heb juist al aangetoond dat het pure willekeur is op die 2 of 3 geautomatiseerde troffeecategorien na.


Ik wil mijn argumenten nog wel even beknopt op een rijtje zetten:
Ten eerste was het een test, zoals de prefix aanduid. Waarvan ik al aangetoond heb dat bepaalde ideen niet zijn nageleefd. Geen titels, geen troffeen voor awards, P&P posts, bijdragen aan subfora (zie Miketijger/Tim010 discussie) of andere contests, geen beloningen, helemaal niets. Ook de punten aantallen kloppen niet. Als dit een test was en deze dingen worden beloofd en niet geleverd, dan is er toch maar 1 conclusie mogelijk?

Ten tweede wordt er niks actief aan bijgehouden, dus het is geen bijdrage aan dit forum. Het zijn geen statistieken want je kan op een enkele troffee na (uitsluitend ge-automatiseerde (denk aan leeftijd forum account en posts)) geen troffee meer verdiennen, bovendien zijn alle manuele punten met pure willekeur uitgedeeld. Dus dit (link) is wat het is. Want er worden simpelweg geen troffeen meer gemaakt door het tw team. Leeftijd van het forum account en aantal posts worden al op andere manieren aangegeven dus het nut voor die geautomatiseerde troffeen is er niet per se.

Behalve dat zijn de geautomatiseerde troffeeen op een gegeven moment verzadigd en leveren geen punten extra op.
Het gevolg is dus dat als je over 5 jaar de ranglijst aanklinkt zal je dus zien dat er qua punten en stand vrijwel niets is veranderd.
Dus er zit geen nut meer achter. Behalve dat het een andere manier van vertellen is dat iemand zn forum account oud en of een combinatie van veel posts heeft. En die functies bestonden al op het forum...

Ik zou graag zien dat het wordt bijgehouden, maar daar heb je tijd en vrijwilligers voor nodig. Dat gaat niet gebeuren. Afgezien daarvan zijn het gewoon wat random nietszeggende nietveranderende getallen zonder beloofde titels of andere in de begin post en de posts van The Minion (ex mod) genoemde dingen.

Ik vind het prima dat men compleet nutteloze functie van het forum in leven wilt houden, maar er is letterlijk geen enkele reden toe. Alles wat de troffeen tot nu toe zeggen (leeftijd forum account en posts) kan je ook in andere systemen van het forum terugvinden. Het aantal likes is daartoe zelfs in mijn idee een beter systeem voor. En werkt perfect.

EDIT: Heb post wat aangepast
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Beetje statistiekjes bij houden is toch prima dat die ranglijst die er aangekoppeld is niet perfect is cava lekker belangenrijk.

Statistieken? Dat zijn geen statistieken hoor Jur. Die trofeeën houden wat posts, likes en je forumaccleeftijd bij maar ook niet echt goed. Hé dat is toevallig want we hebben al een like-counter, een post-counter en als je op iemands profiel klikt kan je ook de leeftijd zien. Dat werkt toch veel beter en dat maakt die trofeeën wat dubbelop toch?

Er vallen ook weinig nieuwe punten verdienen. Ik krijg 50 trofeeënpunten voor 1000 posts, maar ik zit inmiddels op 4000 posts, geen nieuwe punten. Misschien dat ik er nog een tien of honderdtal krijg voor 5000 posts of wat likes. Maar het enige wat het gaat doen is dat ik ongeveer gelijk ga komen met Laurens en Danny die nu bovenaan staan. Maar dat zijn punten die zij al hebben gehad. De helft van de mensen in die top 20 lijst hebben ook dezelfde aantal punten als elkaar, omdat de beschikbare trofeeën zo beperkt zijn. Of staan precies 50/100 punten achter omdat ze zo'n threshold nog niet hebben gehaald. Zegt genoeg toch? Waardeloze statistiek imo.

Voorderest is er niets wat punten oplevert behalve wat random eenmalig uitgegeven punten waar ze nu echt geen tijd meer aan gaan besteden haha.

Dusja ik vind het ook een nutteloze functie als ik eerlijk mag zijn
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Last niet nee maar het voegt werkelijk 0 toe.
En er zijn denk ik geen opties na 2 maanden wat p&p punten uitgedeeld te hebben in 2019 is er niets meer mee gedaan en zo te zien aan Duckje's bericht en het feit dat dit gebeure al 2 jaar stilstaat gaat er ook niets meer mee gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
24
We zijn anderhalfjaar verder en ik merk dat de functie nog in het forum zit, maar er is geen toepassing meer voor te vinden.

Hier zijn de trofeeënpunten rankings uit verdwenen. Terwijl ze nog wel op je profiel vermeld staan, maar ze zijn niet meer te zien naast getypte reacties.
Dus ze worden niet onderhouden en de ranking is nu stilzwijgend ook verdwenen...

Dit was echt bij uitstek de meest nutteloze ranking/forumfunctie die dit spel ooit heeft gehad. Willekeurige punten voor 3 discussies in 2019/2020, een paar titels met notabene verkeerde puntenhoeveelheid en verder krijgt iedereen dezelfde punten van wat geautomatiseerde categorieën. Verder wordt en is er nooit iets nieuws toegevoegd, onderhouden of wat meegedaan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan