terugkerende speler

DeletedUser85607

Guest
Hoi allemaal,

Ik zal hier wellicht niemand meer kennen (buiten duckje) herken ik nog uiteraard >.< fossiel!
Een wereld 1 old school speler die toevallig weer hier is beland! Ik heb tot wereld 22 gespeeld en daarna de brui aan gegeven. Natuurlijk werd mijn account verwijderd dus genoodzaakt een nieuw account te starten ben ik alvast weer begonnen op w90 om me eens wat feeling te geven. Wat zijn de werelden kleiner geworden zeg! hooguit 4 halfgevulde continenten :eek: Enigszins merk ik toch dat er hier en daar kleine updates zijn geweest over de jaren heen!

Ik zit dan ook met enkele vraagjes over het algemeen :oops:

- De functie rooftochten is bijvoorbeeld voor mij iets nieuws. Is dit de nieuwe farm methode of is het eerder de handmatige aanvallen manueel uitvoeren de beste manier om te farmen?

- Wat zijn nu tegenwoordig de gebruikelijke methodes om een dorp te overnemen? Zijn er bepaalde plug ins of dergelijke om je edels te coordineren en te plannen? Of is het 4 tabs openen en snel zijn binnen de 50ms? :rolleyes:

- Worden er hulpmiddeltjes tegenwoordig gebruikt om te cancelsnipen, snipen, aanvallen coordineren,...?

Ik ga jullie niet al teveel bombarderen met vragen, de rest zal ik met de tijd wel ondervinden. Ik denk dat dit de belangrijkste zijn dat ik graag zou willen weten!

Groetjes en veel spelplezier!
Michael
 
Solution
- De functie rooftochten is bijvoorbeeld voor mij iets nieuws. Is dit de nieuwe farm methode of is het eerder de handmatige aanvallen manueel uitvoeren de beste manier om te farmen?
Klopt het is eigenlijk de nieuwe farm methode voor langzame units.
Gewoon farmen gebeurt ook nog steeds maar bij rooftochten kijkt hij enkel naar draag capaciteit en niet naar looptijd.
Speer is in deze dus de beste unit voor rooftochten maar ook bijl, zwaard en boog ect. kun je er prima op uit sturen.

Je had het misschien al door maar er zijn 4 verschillende rooftochten per dorp waarbij de meest rechter het efficiëntst is.
de eerste pakt 10% van je draag capaciteit mee
de tweede 25%
de derde 50%
en de vierde 75%

Dus als voorbeeld kun je 1k gs mee...
Reactiescore
1.139
- De functie rooftochten is bijvoorbeeld voor mij iets nieuws. Is dit de nieuwe farm methode of is het eerder de handmatige aanvallen manueel uitvoeren de beste manier om te farmen?
Klopt het is eigenlijk de nieuwe farm methode voor langzame units.
Gewoon farmen gebeurt ook nog steeds maar bij rooftochten kijkt hij enkel naar draag capaciteit en niet naar looptijd.
Speer is in deze dus de beste unit voor rooftochten maar ook bijl, zwaard en boog ect. kun je er prima op uit sturen.

Je had het misschien al door maar er zijn 4 verschillende rooftochten per dorp waarbij de meest rechter het efficiëntst is.
de eerste pakt 10% van je draag capaciteit mee
de tweede 25%
de derde 50%
en de vierde 75%

Dus als voorbeeld kun je 1k gs mee nemen = 40 speer
bij de eerste pakt hij dan 100 gs, de tweede 250, de derde 500 en de vierde 750 gs.

Echter is het wel zo dat hoe lang een rooftocht onderweg is weer afhankelijk is van hoe veel gs je binnen harkt.
dus als jij 1300 speer hebt en je stuurt:

750 bij de eerste = 750 * 25 * 0,1 = 1875 gs
300 bij de tweede = 300 * 25 * 0,25 = 1875 gs
150 bij de derde = 150 * 25 * 0,5 = 1875 gs
100 bij de vierde = 100 * 25 * 0,75 = 1875 gs

ze allemaal precies even lang onderweg zijn.
iets wat als je veel dorpen krijgt wel zo makkelijk is dan kun je gewoon zeggen van ik stuur ze telkens 4 uur weg dan kom ik elke 4 uur even terug om die knop in te drukken.

Nog wel klein detail eenmaal verzonden ben je je troepen ook echt kwijt tot ze weer terug zijn dus pas erg op met te ver weg sturen heb wel mee gemaakt dat co's van stamgenoten perongeluk de troepen 3 dagen op pad stuurde :santa:

- Wat zijn nu tegenwoordig de gebruikelijke methodes om een dorp te overnemen? Zijn er bepaalde plug ins of dergelijke om je edels te coordineren en te plannen? Of is het 4 tabs openen en snel zijn binnen de 50ms? :rolleyes:
Treinen sturen is nu een ingebouwde functie in tw zelf dus als jij een aanval stuurt krijg je automatisch de optie om tot en met 5 aanvallen gelijktijdig te versturen. (minimale ms van de wereld settings er tussen)

Daarnaast zijn alle user scripts niet meer toegestaan alle scripts die nog toegestaan zijn kun je hier op het AF terug vinden.
Scripts
De meest gebruikte time tool is Bottenkraker deze laat een timertje zien waardoor je zeer nauwkeurig op het juiste moment kunt klikken.
Meeste massa's komen de edels en aanvallen nu allemaal binnen een paar ms op het zelfde dorp aan.


- Worden er hulpmiddeltjes tegenwoordig gebruikt om te cancelsnipen, snipen, aanvallen coordineren,...?
voor dit geldt eigenlijk ook bovenstaande ^
hangt beetje van de stam af wat men gebruikt maar er zijn wel wat geavanceerde scripts en externe tools die samen veel kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Solution
Reactiescore
2.369
Voeg me maar even toe op discord (niet meer Skype :wink:), dan help ik je waar ik kan.
Kerouac#5989
 
Bovenaan