Terrorisme

Reactiescore
770
En ondertussen heb jij meer energie gestoken in het denouncen van de mensen die als een kudde hun profielfoto aanpassen, dan in het denouncen van de mensen die de aanslag hebben gepleegd.

Ja en wat heb jij al gedaan? Enkel een knop indrukken. Ik zeg gewoon mijn mening over dit maar jij wilt dat demoniseren (je impliceert dat ik het erger vind hoe mensen hier op reageren dan de eigenlijke tragedie zelf) en liever censureren omdat het niet stookt met je wereldbeeld.

Voor mij is dit negatief doen om negatief te kunnen doen, en is dit juist aandachtstrekkerij.

Je kan het steeds negatief gaan noemen maar inhoudelijk zeg je niets. Beetje flauw dat je er zo op ingaat. Tis meer gevoelsmatig dan beargumenterend.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72524

Guest
[video=youtube;PPfQ9JVLf8Q]https://www.youtube.com/watch?v=PPfQ9JVLf8Q[/video]
 

DeletedUser73016

Guest
Maar onze helden, de politieke leiders van Europa die overal verstand van hebben gaan dit goed aanpakken.
(Sarcasme voor mensen die dat niet opmaken).

Komop man, waar is heel deze politiek toch mee bezig.
We halen ze met open armen binnen, we wisten maanden terug al dat er mensen van IS of andere terroristische bewegingen Europa binnen kwamen. Met de stroom van afgelopen maand is dit alleen maar erger geworden.
Hierboven werd het al gezegd, dit had overal plaats kunnen vinden, Amsterdam, Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Eindhoven, Berlijn noem het maar op. Want deze mensen met zieke gedachten zijn overal.
Het probleem is, wat doe je eraan? Hoe kunnen we ons weren tegen deze steeds erger wordende terroristisch gevaar?

Ik heb echter een vraag, zijn jullie bang/angstig?
Ik kan er zelf niet achterkomen wat ik daar rondom voel, geen angst, maar wel enigzins alertheid bij mij dan.
Dus ik ben benieuwd hoe zit dat bij jullie ?

Nogmaals: 0.001 procent is hiervan slecht, de rest zijn gewoon mensen zoals jij en ik die hulp nodig hebben. Die mensen hulp weigeren omdat 0.001 procent slechte gedachten hebben en mogelijke terroristen zijn fout. Zelfs zonder de vluchtelingenstroom zou hetgeen wat nu gebeurd zijn, ook gebeurd zijn. Ook al omdat de beveiliging sowieso al niet sterk genoeg is, en het merendeel van de mensen al voor de vluchtelingencrisis zich in Europa bevindt, of zelfs geboren is. Zelfs Jihadi John is afkomstig uit Londen om maar iets te noemen. Zie de vluchtelingencrisis los van wat er nu gebeurd. Wel mag er iets meer screening zijn, en moeten we een selecte groep vluchtelingen in het land laten, maar vluchtelingen als slecht beschouwen of dit als argument gebruiken is nonsens.

Kijk, ik ben vrij liberalistisch ingesteld, echter vind ik Hollandes beslissing dubbel. Enerzijds goed dat hij nu de grenzen sluit, anderzijds slecht omdat het op de verkeerde manier en op de verkeerde plaats gebeurt. Ik ben helemaal geen voorstander van het terugkeren naar grenspostjes langs iedere grens in Europa, dit omdat het enerzijds de duur van transport verlengt en anderzijds de kostenraming van transport verhoogt, en dit is dan enkel en alleen nog maar op economisch standpunt bekeken. Europa is uniek omdat het net zoals Rusland en Amerika, binnen de unie open grenzen heeft, de mensen kunnen overal gaan en staan waar ze willen.

Echter ben ik anderzijds wel akkoord dat er grenzen moeten afgesloten worden, niet binnen Europa, maar aan de buitengrenzen van de Europese Unie. Ieder land dat niet deel uitmaakt van de Europese Unie en dus niet onder Europese supervisie valt, moet dus afgesloten worden van de Europese Unie. Wie er binnen leeft, kan vrij gaan en staan waar ze willen, uiteraard onder het standaard reglement dat je je altijd moet kunnen identificeren; wie buiten de Europese Unie leeft en een land wil betreden binnen de Unie, moet langs een grenspost passeren. Verder moeten er nog strengere controles gevoerd worden op de luchthavens en de havens. Combineer dit met een recht waarin elk politie lid zijn job kan uitoefenen binnen de Europese Unie, ongeacht in welk Europees land hij werkt en ongeacht in welk Europees land hij een interventie uitvoert, en je hebt een sterk systeem.

Terroristen gaan veel moeilijker van buitenaf binnen de Europese Unie geraken, geradicaliseerde burgers kunnen beter, krachtiger en sneller aangepakt worden om de maatschappij te beschermen.

Nu is het gewoon kinderspel voor criminelen en terroristen. Woon in Frankrijk, kom snel naar België, vermoord er enkele, Belgische politie achtervolgt je, ze komen aan de Franse grens, moeten toestemming vragen aan Franse politie om verder te mogen gaan of moeten hun hulp inroepen om op Franse bodem de interventie verder uit te voeren. Ik woon aan de Franse grens en de grenscriminaliteit komt ons de oren uit, vooral omdat onze politie geen Europees recht heeft om te opereren in Frankrijk, tenzij Frankrijk daar zelf toestemming voor geeft om een interventie door Belgische politie uit te voeren, maar dan nog moet daar een Franse commissaris bij zijn om een oogje in het zijl te houden. Dus alle Noord-Franse criminelen komen net over de grens in België hun ding doen en maken dat ze zo snel mogelijk weer over de grens in Frankrijk zijn en missie geslaagd.

Volledig mee akkoord, en kan ik beamen. Zo heb ik onlangs door alertheid een overval op mezelf (op klaarlichte dag) kunnen voorkomen. Franstalige allochtonen die me bewust proberen aanreden tot driemaal toe (70 km/u) wanneer ik te voet met waardevol materiaal liep (korte afstand). Daarbij werd een andere stilstaande auto geraakt. Ik weet nog dat die mij op een haar mistte (want ik voelde nog iets aan mijn been).
 
Reactiescore
5.686
Nogmaals: 0.001 procent is hiervan slecht, de rest zijn gewoon mensen zoals jij en ik die hulp nodig hebben. Die mensen hulp weigeren omdat 0.001 procent slechte gedachten hebben en mogelijke terroristen zijn fout. Zelfs zonder de vluchtelingenstroom zou hetgeen wat nu gebeurd zijn, ook gebeurd zijn. Ook al omdat de beveiliging sowieso al niet sterk genoeg is, en het merendeel van de mensen al voor de vluchtelingencrisis zich in Europa bevindt, of zelfs geboren is. Zelfs Jihadi John is afkomstig uit Londen om maar iets te noemen. Zie de vluchtelingencrisis los van wat er nu gebeurd. Wel mag er iets meer screening zijn, en moeten we een selecte groep vluchtelingen in het land laten, maar vluchtelingen als slecht beschouwen of dit als argument gebruiken is nonsens.

Ik zeg niet dat het slecht is om de vluchtelingenstroom binnen te halen, maar waar ik me aan irriteer is dat er op het nieuws overal gezegd word:"Er is geen bewijs dat er IS of andere terroristen Europa binnen komen" of "Maar een klein gedeelte hiervan is slecht".
Nou de mensen die dat zeggen zijn een stel imbecielen bij elkaar, links geleuter. Tuurlijk komen ze nu naar binnen, dit is hun kans. Natuurlijk is het misschien 0,1 procent van alle vluchtelingen die binnen komen, maar deze 0,1 procent kan ons voor honderden levens armer maken.
Als er dan iets gebeurt , dan worden ze opeens wakker en "gaan ze met harde hand" optreden. Ja doei en ondertussen peert die Hollande als eerste het stadion uit.

Tuurlijk zaten die gasten al overal, tuurlijk moest je al die vluchtelingen wel opnemen zonder strikte screening en ja deze aanslagen waren er anders ook geweest.
Echter na de toekomst kijkend, is dit gevaar wel degelijk groter geworden en mede door die vluchtelingenstroom.

Heel die IS is in en in ziek en wordt het gevaar als maar groter en groter. Want nu wij hier gezellig achter onze laptop of telefoon aan het discussiëren zijn, zijn die gekken weer bezig met iets anders voor te bereiden.
Tja, wat doe je er in godsnaam aan?
Ze zitten al met tientallen of meer in Europa, in Nederland.
Hoe wil je ooit voorkomen dat er weer iets gebeurt ergens in Europa, kan niet.
 

DeletedUser48278

Guest
Ook hierop eens reageren. Op een ander forum werd precies hetzelfde gezegd. Daar was het argument dat velen die hun profielfoto aanpasten zelfs niet eens bezig waren met de aanslag. Ik heb het wel gedaan (wel geen blauw-wit-rode aangepaste pf, maar gewoon mijn pf van hier die ik hier ook heb aangepast). Ik ben er ook mee bezig.

Even dit kopieren:

" en heb op facebook een bericht gepost waar ik blij was dat zoveel mensen "meededen aan die actie", en ik respect had voor die mensen. Daar is toch niets mis mee? Al doe ik wel niet de franse vlag, maar is mijn profielfoto (de foto die ik hier als avatar gebruik). Maar daar is voor mij niets mis mee, en ik ben blij dat zo een grote kudde dit doet. Ik versta de negatieve reacties hieromtrent niet, in tegendeel: dit is negativiteit zoeken om negatief te kunnen doen en bovendien juist vrij ongepast.

Aan de andere kant: ik ben ermee bezig ja, wat anderen doen dat weet ik niet, en hoef ik niet te weten. Maar ik ben tevreden dat mensen toch de moeite nemen om op een knop te drukken"

"Enige argument dat ergens op slaat, is dat het ook moest mogelijk zijn bij de Russische vliegtuigbombardement van een week geleden, en dergelijke. Maar... iedereen heeft toch het recht om zijn pf te veranderen. Er wordt altijd iets negatiefs gezocht om negatief te doen, dit is gewoon negatief doen om negatief te kunnen doen.

Die negativiteit die hier heerst over die facebookactie is voor mij ook een schreeuw om aandacht. Ik kan er alvast weinig respect voor uitbrengen. Integendeel zelfs, ik vind het walgelijk en onmenselijk."

Ik mag mijn mening hier plaatsen, dus probeer me niet de mond te snoeren wanneer je het niet met me eens bent.

Ik zal proberen uit te leggen wat mijn probleem is met al die internettrends. Allereerst kost het, zoals Stalov aangeeft, geen enkele moeite om via sociale media je steun te betuigen. Het is simpel en goedkoop naar mijn mening. Nu maakt mij dat niet eens zoveel uit want een simpel gebaar kan ook een betekenis hebben natuurlijk. Waar ik over val zijn personen die massaal inhaken op een trend. Iedereen wil ineens zo graag laten zien enorm betrokken te zijn bij zo'n tragische gebeurtenis. De ENIGE reden dat al die hashtags en profielplaatjes een trend zijn is omdat terroristische aanslagen in de nabije omgeving zoveel aandacht krijgen. Je ziet dat de items die enorme media aandacht krijgen razendsnel opgepikt worden en vervolgens een karikatuur van zichzelf worden. Het gaat niet meer om de essentie, dit zijnde oprechte steun vanwege een emotionele gebeurtenis, het gaat om het creëren van een identiteit. Dit is het karikatuur: De identiteit van 'een steunbetuiger' aannemen. Het wordt een hol iets. Het keert steeds weer terug met elke nabije ramp, de massale volksemoties om de leegte van het dagelijks bestaan mee op te vullen. Steun betuigen wordt bijzaak, het gaat om het tonen van de steunbetuiging, steun als pronkstuk in het museum dat je ego heet. Dit is het essentiële verschil waar ik problemen mee heb.

Maar dit is nog niet alles. Waar blijven de steunbetuigingen wanneer er andere tragische gebeurtenissen plaatsvinden? Wie heeft het over Jemen, waar onschuldige burgers bij bosjes neervallen? Wie heeft het over Beiroet, waar tientallen mensen opgeblazen worden? Wie heeft er een profielplaatje van de Middellandse Zee, waar duizenden bootvluchtelingen omkomen? Wie is zich er van bewust dat er in Iraq sinds 1980 meer dan tien miljoen mensen zijn omgekomen? Maar he, wanneer er 130 mensen omkomen in het nabije, bekende Parijs dan halen we alles uit de kast. Dan moeten we massaal onze steun betuigen omdat ons eigen gevoel van veiligheid in het geding komt. Het effect van terrorisme werkt dus en dit is het ironische: door te laten zien dat men 'zich niet bang laat maken' laat men juist zien enorm angstig te zijn. Hier is niets mis mee: onze veiligheid is in het geding en dit is zeker een kwalijke zaak. Als het ware zijn al die trends naast een leegteopvuller ook nog een manier om om te gaan met angst. Erg logisch natuurlijk. Het is allemaal een grote poppenkast, maar wel een logische poppenkast.

En als je denkt dat ik niets geef om de aanslagen in Parijs: mijn broer woont met zijn vriendin in Parijs dus het gaat me persoonlijk aan het hart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
770
Marneus slaat de spijker hard op de kop.

Nogmaals: 0.001 procent is hiervan slecht, de rest zijn gewoon mensen zoals jij en ik die hulp nodig hebben. Die mensen hulp weigeren omdat 0.001 procent slechte gedachten hebben en mogelijke terroristen zijn fout. Zelfs zonder de vluchtelingenstroom zou hetgeen wat nu gebeurd zijn, ook gebeurd zijn. Ook al omdat de beveiliging sowieso al niet sterk genoeg is, en het merendeel van de mensen al voor de vluchtelingencrisis zich in Europa bevindt, of zelfs geboren is. Zelfs Jihadi John is afkomstig uit Londen om maar iets te noemen. Zie de vluchtelingencrisis los van wat er nu gebeurd. Wel mag er iets meer screening zijn, en moeten we een selecte groep vluchtelingen in het land laten, maar vluchtelingen als slecht beschouwen of dit als argument gebruiken is nonsens.

We halen miljoen vluchtelingen hier waarvan we weten dat er minstens 10% terroristen zijn, de IS waarschuwde zelf ons ervoor, en dan zouden we verwonderd zijn als ze daad bij het woord voegen.

Hier gaat het gewoon niet bij eindigen maar bij beginnen. We gaan steeds meer terroristische aanslagen hebben die telkens honderden levens kost, en dan gaan we telkens zeggen van: "Maar gelukkig hebben we die andere arme vluchtelingen kunnen opvangen!".

We hebben ons continent ingeruild voor dat van een ander, we hebben bij Parijs 130 mensen opgeofferd voor ze op te vangen en een beter leven te geven dan de nabestaanden van de slachtoffers in Parijs, omdat we ons tolerant voelend, omdat discriminatie en racisme de geest van Hitler zou oproepen, omdat wij ons boven de feiten van 70 jaar geleden willen stellen, waardoor het zo uit den boze is niet akkoord te gaan met de opvang van al deze mensen.

Ik vraag mij zelfs af of die vluchtelingen rouwen voor wat er in Parijs gebeurd is. Wat zij er van denken. Heb er nog niets van gezien. Een mars van hen om hun steun te betuigen zou nu eens echt ideaal zijn.

En dan heb ik nog een vraag voor jou, Lakigigar; je bent tegen het concept van eigen volk eerst, dus hoe zou jij het vinden als ze volgende week jou en je gezin, en je familieleden, uit hun huis zetten zodat er een paar vluchtelingen in komen, zoals in Duitsland en ook al in België gebeurt?
Geen betreur, je mag meeste van je gerief meenemen naar een appartement dat uitgekozen is voor je.
Het zou hypocriet zijn als je nee zegt!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser7072

Guest
Weet niet hoe jullie hier tov staan, maar lijkt me 'leuk' signaal naar de moslim-community die ongefundeerd ge-attackeerd wordt door vele onverschillige- vaak gevoelsarme mensen. Bij deze heb ik dus alvast naar aanleiding van de verschrikkelijke aanslagen in Parijs deze avond mijn dorpsnamen veranderd naar: "Terrorism Has No Religion". Ik hoop dat er nog spelers zijn die dit zullen overnemen om zo met de TW-community een signaal te sturen naar alle moslimhaters hier op Tribalwars.

Verder gaan al mijn gedachten deze avond uit naar iedereen die op één of andere manier geaffecteerd zijn door deze zinloze tragedie in Parijs.

Bram.

Ik zou eerder zeggen: 'Terrorism can have a religion, but no religion has terrorism'.

Marneus slaat de spijker hard op de kop.



We halen miljoen vluchtelingen hier waarvan we weten dat er minstens 10% terroristen zijn, de IS waarschuwde zelf ons ervoor, en dan zouden we verwonderd zijn als ze daad bij het woord voegen.

Hier gaat het gewoon niet bij eindigen maar bij beginnen. We gaan steeds meer terroristische aanslagen hebben die telkens honderden levens kost, en dan gaan we telkens zeggen van: "Maar gelukkig hebben we die andere arme vluchtelingen kunnen opvangen!".

We hebben ons continent ingeruild voor dat van een ander, we hebben bij Parijs 130 mensen opgeofferd voor ze op te vangen en een beter leven te geven dan de nabestaanden van de slachtoffers in Parijs, omdat we ons tolerant voelend, omdat discriminatie en racisme de geest van Hitler zou oproepen, omdat wij ons boven de feiten van 70 jaar geleden willen stellen, waardoor het zo uit den boze is niet akkoord te gaan met de opvang van al deze mensen.

Ik vraag mij zelfs af of die vluchtelingen rouwen voor wat er in Parijs gebeurd is. Wat zij er van denken. Heb er nog niets van gezien. Een mars van hen om hun steun te betuigen zou nu eens echt ideaal zijn.

En dan heb ik nog een vraag voor jou, Lakigigar; je bent tegen het concept van eigen volk eerst, dus hoe zou jij het vinden als ze volgende week jou en je gezin, en je familieleden, uit hun huis zetten zodat er een paar vluchtelingen in komen, zoals in Duitsland en ook al in België gebeurt?
Geen betreur, je mag meeste van je gerief meenemen naar een appartement dat uitgekozen is voor je.
Het zou hypocriet zijn als je nee zegt!

10% lijkt me wat overdreven, maar dat ze ertussen zitten is wel duidelijk. 1 van de daders had zelfs een vals Syrisch paspoort, dus deze aanslag is volgens mij zelfs de eerste waar een (nep) vluchteling bij betrokken is. Voorheen ging het altijd om teruggekeerde Syrië gangers of Moslims die hier al gevestigd waren, niet vluchtelingen.

Als dit waar is is het een politieke bom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
770
Mooi gezegd Dirk die quote
 

DeletedUser

Guest
Marneus slaat de spijker hard op de kop.



We halen miljoen vluchtelingen hier waarvan we weten dat er minstens 10% terroristen zijn, de IS waarschuwde zelf ons ervoor, en dan zouden we verwonderd zijn als ze daad bij het woord voegen.

Hier gaat het gewoon niet bij eindigen maar bij beginnen. We gaan steeds meer terroristische aanslagen hebben die telkens honderden levens kost, en dan gaan we telkens zeggen van: "Maar gelukkig hebben we die andere arme vluchtelingen kunnen opvangen!".

We hebben ons continent ingeruild voor dat van een ander, we hebben bij Parijs 130 mensen opgeofferd voor ze op te vangen en een beter leven te geven dan de nabestaanden van de slachtoffers in Parijs, omdat we ons tolerant voelend, omdat discriminatie en racisme de geest van Hitler zou oproepen, omdat wij ons boven de feiten van 70 jaar geleden willen stellen, waardoor het zo uit den boze is niet akkoord te gaan met de opvang van al deze mensen.

Ik vraag mij zelfs af of die vluchtelingen rouwen voor wat er in Parijs gebeurd is. Wat zij er van denken. Heb er nog niets van gezien. Een mars van hen om hun steun te betuigen zou nu eens echt ideaal zijn.

En dan heb ik nog een vraag voor jou, Lakigigar; je bent tegen het concept van eigen volk eerst, dus hoe zou jij het vinden als ze volgende week jou en je gezin, en je familieleden, uit hun huis zetten zodat er een paar vluchtelingen in komen, zoals in Duitsland en ook al in België gebeurt?
Geen betreur, je mag meeste van je gerief meenemen naar een appartement dat uitgekozen is voor je.
Het zou hypocriet zijn als je nee zegt!

Rob, jongen, wat kan jij toch enorm doorslaan. 10% vluchtelingen labelen als terroristen, waar haal je die onzin toch weer vandaan. Ik zal hier verder geen woorden aan verspillen. Praat eens met wat vluchtelingen. Ik ben twee dagen bij verschillende azc's en opvangcentra geweest om met vluchtelingen in gesprek te gaan. Ik kan je van harte aanraden om hetzelfde te doen om wat nuances aan te brengen aan jouw ridicule spookbeeld van vluchtelingen.

Wat betreft de rest van je tekst kan ik je enkel doorverwijzen naar wat ik eerder schreef richting Conabonita. Begin hier maar met lezen. Als je in staat bent om een alternatief aan te bieden, waar niet tienduizenden dan wel honderdduizenden vluchtelingen in levensgevaar zullen komen, dan pas neem ik je serieus. Tot die tijd spuw je hier enkel immorele, populistische nonsense uit. We kunnen serieus discussiëren over de nuances en over praktische problemen en oplossingen, maar houd alsjeblieft op met deze kansloze meuk. Je gelooft zelf niet eens wat je schrijft, daar ben ik van overtuigd.
 
Reactiescore
770
Rob, jongen, wat kan jij toch enorm doorslaan. 10% vluchtelingen labelen als terroristen, waar haal je die onzin toch weer vandaan. Ik zal hier verder geen woorden aan verspillen. Praat eens met wat vluchtelingen. Ik ben twee dagen bij verschillende azc's en opvangcentra geweest om met vluchtelingen in gesprek te gaan. Ik kan je van harte aanraden om hetzelfde te doen om wat nuances aan te brengen aan jouw ridicule spookbeeld van vluchtelingen.

Wat zeggen die mensen er dan over? Dat wil ik wel weten. De vijand is altijd iemand wiens verhaal je nog niet gehoord hebt, is mijn motto.

Wat betreft de rest van je tekst kan ik je enkel doorverwijzen naar wat ik eerder schreef richting Conabonita. Begin hier maar met lezen. Als je in staat bent om een alternatief aan te bieden, waar niet tienduizenden dan wel honderdduizenden vluchtelingen in levensgevaar zullen komen, dan pas neem ik je serieus. Tot die tijd spuw je hier enkel immorele, populistische nonsense uit. We kunnen serieus discussiëren over de nuances en over praktische problemen en oplossingen, maar houd alsjeblieft op met deze kansloze meuk. Je gelooft zelf niet eens wat je schrijft, daar ben ik van overtuigd

Welke conclusie moet je als jong mens dan trekken in tijden als deze? We groeien op in een tijdje van comfort en afscherming door virtuele technologie, waardoor gebeurtenissen als deze ons compleet vreemd zijn, omdat we generatie zijn die vrede kent in ons eigen contreien, tot nu. Hoe moet je daar dan tegenover staan? Ik heb zelf mensen in mijn vriendenkring die moslim zijn, en ik heb zelf passages gelezen uit de Koran, maar wat er dan vervolgens in de wereld gebeurt, van bewapening van rebellen door de VS (naar wat ik hoor?), tot Assad die niet de slechterik is en steun voor Poetin, en mensen die in naam van de Islam zo'n feiten plegen.
Dan zeg je inderdaad, wat waar is, dat ik er zelf ook niet volledig in geloof, van overtuigd ben.

Ik wil er een mening over vormen maar het lukt me blijkbaar amper.
 

DeletedUser7072

Guest
De vraag is wellicht of we wellicht moeten kiezen tussen voor veiligheid en een inhumaan beleid richting miljoenen goedwillende vluchtelingen of een toename in onveiligheid maar wel een humaan beleid richting vluchtelingen.

Jullie zijn beiden emotioneel over deze kwestie, en dat begrijp ik best. Feit is dat er IS strijders meekomen in de stroom EN er mensen tussen zitten die bijna vatbommen op hun hoofden kregen en onder het juk van jihadisten moesten leven. Er is volgens mij geen enkele oplossing denkbaar zonder inhumane implicaties, linksom of rechtsom.
 

DeletedUser

Guest
Wat zeggen die mensen er dan over? Dat wil ik wel weten. De vijand is altijd iemand wiens verhaal je nog niet gehoord hebt, is mijn motto.

Ik heb hen hoofdzakelijk gesproken om te achterhalen wat zij vinden van de opvang hier in Nederland, wat zij eventueel zouden willen verbeteren, hoe het proces is gegaan sinds zij in Nederland terecht zijn gekomen en hun toekomstplannen. Heb daarover met vluchtelingen uit Irak, Syrië en Eritrea gesproken. Ik ga hier ook een artikeltje over schrijven, dus die zal ik je als het af is wel toesturen. Heel veel is voor jou denk ik niet interessant om hier te melden, want dat gaat namelijk over hoeveel (en of) ze 'zakgeld' krijgen, wat zij zouden willen dat de gemeente, COA of andere instellingen en verenigingen (bijv. voetbalverenigingen) zouden kunnen doen om het voor de vluchtelingen wat aangenamer te maken. In ieder geval was het duidelijk dat alle vluchtelingen die ik hier heb gesproken hier willen blijven. Dus niet een tijdelijke opvang tot de situatie in Syrië en Irak is verbeterd. Althans, daar waren ze enigszins terughoudend in, want dat is afhankelijk van hoe het loopt. Ze verwachten in ieder geval hier in Nederland hun toekomst verder op te bouwen. Had ik overigens niet verwacht. Daarnaast viel het op hoe tevreden zij waren met de opvang. Ze vonden het ook niet echt netjes om nu heel kritisch te zijn, en vergeleken met de helse tocht die ze achter de rug hebben gehad, is alles goed. Het enige waar wel veel kritiek op was, was dat zij heen en weer worden gestuurd. Eén man was in vier weken tijd al drie keer van plaats veranderd en ging de week daarna weer naar een andere locatie. Ook zouden jonge mensen graag willen sporten, het liefst voetballen. Eén Syriër koos Nederland uit als bestemming vanwege de voetbalcultuur. Vooral de Syriërs waren hoog opgeleid en hadden mooie telefoons. De vluchtelingen die in Nederland zijn aangekomen, is echt niet de onderklasse van Syrië. Althans, de mensen die ik heb gesproken.

De vraag is wellicht of we wellicht moeten kiezen tussen voor veiligheid en een inhumaan beleid richting miljoenen goedwillende vluchtelingen of een toename in onveiligheid maar wel een humaan beleid richting vluchtelingen.

Jullie zijn beiden emotioneel over deze kwestie, en dat begrijp ik best. Feit is dat er IS strijders meekomen in de stroom EN er mensen tussen zitten die bijna vatbommen op hun hoofden kregen en onder het juk van jihadisten moesten leven. Er is volgens mij geen enkele oplossing denkbaar zonder inhumane implicaties, linksom of rechtsom.

Ik heb mij nog helemaal niet uitgesproken over wat ik precies vind en denk van de vluchelingenkwestie. Het enige dat ik hier tot dusver heb gedaan is het bestrijden van het mantra dat ik hier beschreef.

Wat je zegt dat er geen uitkomst is zonder 'inhumane implicaties' ben ik het mee eens en heb ik hier toegegeven: 'Zelfs de grootste gekkies zullen niet van mening zijn dat alle moslims en vluchtelingen IS-strijders zijn. De kans dat je met een golf van nieuwe islamitische vluchtelingen wel IS-strijders binnenhaalt is natuurlijk wel groter dan als je ze niet toelaat. Dat is het punt dat mensen proberen te maken en dat is een helder punt. Ik erken de mogelijke gevolgen, maar vind het niet voldoende om vluchtelingen die willen ontsnappen aan het geweld te laten creperen in Syrië.'

Wat ik overigens ook al tijden roep, is dat ik het prima vind dat iemand zijn mening is dat vluchtelingen niet worden toegelaten, omdat hij/zij bang is voor zijn eigen hachje. Prima verder, maar dan hoeven we ons niet de illusie voor te houden hier een serieuze morele discussie te voeren, want die is er dan niet. Dat is wel de discussie die ik hier wil voeren.
 

DeletedUser7072

Guest
Ik heb hen hoofdzakelijk gesproken om te achterhalen wat zij vinden van de opvang hier in Nederland, wat zij eventueel zouden willen verbeteren, hoe het proces is gegaan sinds zij in Nederland terecht zijn gekomen en hun toekomstplannen. Heb daarover met vluchtelingen uit Irak, Syrië en Eritrea gesproken. Ik ga hier ook een artikeltje over schrijven, dus die zal ik je als het af is wel toesturen. Heel veel is voor jou denk ik niet interessant om hier te melden, want dat gaat namelijk over hoeveel (en of) ze 'zakgeld' krijgen, wat zij zouden willen dat de gemeente, COA of andere instellingen en verenigingen (bijv. voetbalverenigingen) zouden kunnen doen om het voor de vluchtelingen wat aangenamer te maken. In ieder geval was het duidelijk dat alle vluchtelingen die ik hier heb gesproken hier willen blijven. Dus niet een tijdelijke opvang tot de situatie in Syrië en Irak is verbeterd. Althans, daar waren ze enigszins terughoudend in, want dat is afhankelijk van hoe het loopt. Ze verwachten in ieder geval hier in Nederland hun toekomst verder op te bouwen. Had ik overigens niet verwacht. Daarnaast viel het op hoe tevreden zij waren met de opvang. Ze vonden het ook niet echt netjes om nu heel kritisch te zijn, en vergeleken met de helse tocht die ze achter de rug hebben gehad, is alles goed. Het enige waar wel veel kritiek op was, was dat zij heen en weer worden gestuurd. Eén man was in vier weken tijd al drie keer van plaats veranderd en ging de week daarna weer naar een andere locatie. Ook zouden jonge mensen graag willen sporten, het liefst voetballen. Eén Syriër koos Nederland uit als bestemming vanwege de voetbalcultuur. Vooral de Syriërs waren hoog opgeleid en hadden mooie telefoons. De vluchtelingen die in Nederland zijn aangekomen, is echt niet de onderklasse van Syrië. Althans, de mensen die ik heb gesproken.

Wel interessant inderdaad om daar wat meer over te weten te komen.

Ik heb mij nog helemaal niet uitgesproken over wat ik precies vind en denk van de vluchelingenkwestie. Het enige dat ik hier tot dusver heb gedaan is het bestrijden van het mantra dat ik hier beschreef.

Wat je zegt dat er geen uitkomst is zonder 'inhumane implicaties' ben ik het mee eens en heb ik hier toegegeven: 'Zelfs de grootste gekkies zullen niet van mening zijn dat alle moslims en vluchtelingen IS-strijders zijn. De kans dat je met een golf van nieuwe islamitische vluchtelingen wel IS-strijders binnenhaalt is natuurlijk wel groter dan als je ze niet toelaat. Dat is het punt dat mensen proberen te maken en dat is een helder punt. Ik erken de mogelijke gevolgen, maar vind het niet voldoende om vluchtelingen die willen ontsnappen aan het geweld te laten creperen in Syrië.'

Dus in feite zeg je, ja het brengt een verhoogd risico(hoeveel is voer voor discussie) voor de burgers in Europa met zich mee, MAAR de nood en situatie van de meeste vluchtelingen is dermate erg dat we hen moeten accepteren ondanks het feit dat dit een verhoogd risico voor ons mee kan brengen.

Dat standpunt is dapper, en ik respecteer het. Het is alleen jammer dat veel politici dit niet expliciet aangeven, dat is wel zo eerlijk naar de kiezers toe.

Wat ik overigens ook al tijden roep, is dat ik het prima vind dat iemand zijn mening is dat vluchtelingen niet worden toegelaten, omdat hij/zij bang is voor zijn eigen hachje. Prima verder, maar dan hoeven we ons niet de illusie voor te houden hier een serieuze morele discussie te voeren, want die is er dan niet. Dat is wel de discussie die ik hier wil voeren.

Maar je moet dat argument wel serieus nemen. Als mensen bang zijn voor hun veiligheid(terecht of niet) moet je dat serieus nemen en kijken wat je eraan kan doen. Als je die mensen afdoet als racisten of iets in die geest, dan vergroot je de problemen enkel. Je eigen hachje is namelijk wel iets cruciaals, voor iedereen hier denk ik.
 

DeletedUser73016

Guest
info@marilynesworld.com

dit meisje zegt ook exact waar het op staat.

“Aanslag Parijs: Sowieso een islamitische aanslag. “Allah akbar” werd geroepen en sommigen spreken zelfs van onthoofde lichamen. (Nog niet bevestigd!)
De grenzen van Frankrijk zijn per direct gesloten en Frankrijk is in staat van beleg.
Gelukkig worden in Vlaanderen 50 extra moskeeën erkend en blijven onze grenzen wagenwijd openstaan, met dank aan de N-VA.”

Bovenstaande bullshit stuurde Filip Dewinter de wereld in nog voor de lichamen van al die onschuldige mensen koud waren. Al dansend op het graf van zoveel onnodige doden schuift hij de schuld, alweer, in de schoenen van de moslims.

Meneer Dewinter: Niet alle Duitsers waren nazi’s, niet alle islamieten willen de wereld overnemen en niet alle blanken zijn gestoorde zotten die in scholen in de VS kindjes afknallen. Het gaat telkens weer over een klein groepje extremisten, maar alleen in het geval van de islam wordt elke moslim persoonlijk verantwoordelijk gehouden. Wel, ik kan u verzekeren dat al mijn moslimvrienden zelfs nog gechoqueerder zijn door deze vreselijke gebeurtenissen dan ik. Het is niet omdat enkele mensen beesten aanslagen plegen in naam van de islam, dat zij ook daadwerkelijk tot die godsdienst behoren.

Natuurlijk zijn zij in hun eigen ogen de perfecte moslim, maar geloof me als ik u zeg dat haat en moord prediken noch in de bijbel staat, noch in de koran. Misschien moet u eens leren verder kijken dan uw neus langs is. Bent u daadwerkelijk al eens in een moskee geweest?

Waarom moest ik me niet verantwoorden toen Hans Van Themsche twee onschuldigen afknalde op klaarlichte dag of toen Kim De Gelder kinderdagverblijf Fabeltjesland aanviel? Waarom wordt nu wel de hele moslimgemeenschap geviseerd?!

WAT IS VERDOMME HET VERSCHIL?

Uitte u uw medeleven en steun aan de nabestaanden van de slachtoffers? Neen. Natuurlijk niet. U predikt haat. En weet u, dat is toevallig hetzelfde als wat al die afschuwelijke extremisten de hele tijd staan te roepen.

Leert u het dan nooit, Filip? Haal uw kop uit het zand. Haat is niet de oplossing. Liefde wel.
 

DeletedUser7072

Guest
Meneer Dewinter: Niet alle Duitsers waren nazi’s, niet alle islamieten willen de wereld overnemen en niet alle blanken zijn gestoorde zotten die in scholen in de VS kindjes afknallen. Het gaat telkens weer over een klein groepje extremisten, maar alleen in het geval van de islam wordt elke moslim persoonlijk verantwoordelijk gehouden. Wel, ik kan u verzekeren dat al mijn moslimvrienden zelfs nog gechoqueerder zijn door deze vreselijke gebeurtenissen dan ik. Het is niet omdat enkele mensen beesten aanslagen plegen in naam van de islam, dat zij ook daadwerkelijk tot die godsdienst behoren.

Ik wil vooral even op je eerste analogie reageren, omdat ik denk dat je die om verschillende redenen nog verder door kan trekken. Niet alle Duitsers waren NAZI's nee, maar desondanks waren de NAZI's in staat een groot deel van Europa te veroveren. En dat kwam toen ook doordat veel mensen het probleem bagetalliseerden. Een belangrijk punt wat dat laat zien, is dat een minderheid buitenproportionele schade kan aanrichten en daarom zeer serieus genomen moet worden.

Verder kregen de NAZI's in de jaren '30 extreem veel stemmen, dit hing samen met de omstandigheden waarin Duitsland verkeerde. Aan het begin waren er dus wel degelijk veel Duitsers pro Nazi, ik denk dat IS hetzelfde soort populistische appeal kan hebben op sommige Moslims als de NAZI's hadden op veel Duitsers. Dus het is wel degelijk een probleem dat vanuit de Islamitische gemeenschap erkent en aangepakt moet worden, omdat het veel van hun jongeren raakt.

Je ziet op sommige plekken in de wereld dan ook dat groepen als IS populair worden onder een significant deel van de bevolking, en dat dit samenhangt met hun situatie. Armoede, westerse interventie, dictatuur, etc voeden allemaal extremisme. De specifieke tak van de Islam die IS aanhangt, namelijk salafisme/wahabisme is een gewelddadige ideologie die tevens de staatsgodsdienst is van Saudi Arabië. Deze tak van de Islam wordt populairder onder veel Moslimjongeren, en dat geeft zuurstof aan organisaties als IS. En als het nou alleen maar IS was, dan had je het wellicht kunnen afdoen als een vreemde eend in de bijt.

Maar we hebben niet alleen IS, je hebt ook Boko Haram, Al Shabaab, Al Qaeda, Ansar al Sharia, de Taliban, Hamas, ansar dine, etc. Als je het statistisch bekijkt klopt het inderdaad dat elke gemeenschap zijn gekken heeft, maar waarom zijn er dan zoveel militante Islamitische organisaties, en nauwelijks Christelijke militante organisaties(KKK telt niet eens mee, ik heb het over LRA niveau, de enige equivalent die ik kan bedenken), terwijl er wel 2 miljard Christenen zijn en 1,5 miljard Moslims? Hoe kan het dat ik meer risico loop als ik een spotprent van Mohammed maak dan als ik een of andere flauwe tekening over het Christendom maak, terwijl er meer Christenen zijn, en dus bij een gelijk percentage gekken, ook meer gestoorde Christenen? Dan zou het maken van een spotprent over Jezus toch gevaarlijker moeten zijn dan een van Mohammed, puur en alleen al omdat er meer Christenen in NL zijn?

Ik zou het anders formuleren, ja IS gasten behoren tot de Islam, ook die aanslagplegers, maar ze vertegenwoordigen niet ALLE Moslims. Dus ja die aanslagplegers zijn Moslims, en hun ideologie komt voort uit de Islam maar dat betekent niet dat alle Moslims er hetzelfde over denken. De Islam bestaat namelijk uit verschillende takken die hun religie op verschillende manieren interpreteren, zowel Baghdadi als Malala zijn Moslim. Het is geen monolithische groep waar we over praten, maar blijkbaar denken zowel jij als de winter daar anders over.
 
Reactiescore
5.686
Ik heb hen hoofdzakelijk gesproken om te achterhalen wat zij vinden van de opvang hier in Nederland, wat zij eventueel zouden willen verbeteren, hoe het proces is gegaan sinds zij in Nederland terecht zijn gekomen en hun toekomstplannen. Heb daarover met vluchtelingen uit Irak, Syrië en Eritrea gesproken. Ik ga hier ook een artikeltje over schrijven, dus die zal ik je als het af is wel toesturen. Heel veel is voor jou denk ik niet interessant om hier te melden, want dat gaat namelijk over hoeveel (en of) ze 'zakgeld' krijgen, wat zij zouden willen dat de gemeente, COA of andere instellingen en verenigingen (bijv. voetbalverenigingen) zouden kunnen doen om het voor de vluchtelingen wat aangenamer te maken. In ieder geval was het duidelijk dat alle vluchtelingen die ik hier heb gesproken hier willen blijven. Dus niet een tijdelijke opvang tot de situatie in Syrië en Irak is verbeterd. Althans, daar waren ze enigszins terughoudend in, want dat is afhankelijk van hoe het loopt. Ze verwachten in ieder geval hier in Nederland hun toekomst verder op te bouwen. Had ik overigens niet verwacht. Daarnaast viel het op hoe tevreden zij waren met de opvang. Ze vonden het ook niet echt netjes om nu heel kritisch te zijn, en vergeleken met de helse tocht die ze achter de rug hebben gehad, is alles goed. Het enige waar wel veel kritiek op was, was dat zij heen en weer worden gestuurd. Eén man was in vier weken tijd al drie keer van plaats veranderd en ging de week daarna weer naar een andere locatie. Ook zouden jonge mensen graag willen sporten, het liefst voetballen. Eén Syriër koos Nederland uit als bestemming vanwege de voetbalcultuur. Vooral de Syriërs waren hoog opgeleid en hadden mooie telefoons. De vluchtelingen die in Nederland zijn aangekomen, is echt niet de onderklasse van Syrië. Althans, de mensen die ik heb gesproken.



Ik heb mij nog helemaal niet uitgesproken over wat ik precies vind en denk van de vluchelingenkwestie. Het enige dat ik hier tot dusver heb gedaan is het bestrijden van het mantra dat ik hier beschreef.

Wat je zegt dat er geen uitkomst is zonder 'inhumane implicaties' ben ik het mee eens en heb ik hier toegegeven: 'Zelfs de grootste gekkies zullen niet van mening zijn dat alle moslims en vluchtelingen IS-strijders zijn. De kans dat je met een golf van nieuwe islamitische vluchtelingen wel IS-strijders binnenhaalt is natuurlijk wel groter dan als je ze niet toelaat. Dat is het punt dat mensen proberen te maken en dat is een helder punt. Ik erken de mogelijke gevolgen, maar vind het niet voldoende om vluchtelingen die willen ontsnappen aan het geweld te laten creperen in Syrië.'

Wat ik overigens ook al tijden roep, is dat ik het prima vind dat iemand zijn mening is dat vluchtelingen niet worden toegelaten, omdat hij/zij bang is voor zijn eigen hachje. Prima verder, maar dan hoeven we ons niet de illusie voor te houden hier een serieuze morele discussie te voeren, want die is er dan niet. Dat is wel de discussie die ik hier wil voeren.

Wat ze willen verbeteren? Met alle respect maar ze hebben niks te willen én we kunnen niets verbeteren.
 
Reactiescore
770
info@marilynesworld.com

dit meisje zegt ook exact waar het op staat.

Ik vind de reactie op het artikel er onder toch wel meer draagkracht hebben.

Het is ook altijd al in België super makkelijk en populair geweest om op Vlaams Belang te vitten en te blijven demoniseren als een kult die satan en hitler willen oproepen.

Laat deze filtering van democratie, om zo van democratie geen democratie te maken, stoppen.
 

DeletedUser73016

Guest
Ik vind de reactie op het artikel er onder toch wel meer draagkracht hebben.

Het is ook altijd al in België super makkelijk en populair geweest om op Vlaams Belang te vitten en te blijven demoniseren als een kult die satan en hitler willen oproepen.

Laat deze filtering van democratie, om zo van democratie geen democratie te maken, stoppen.

Partijen die de wereldvrede bedreigen zouden verboden moeten worden. Vlaams Belang is een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet, verbieden dus die handel.
 

DeletedUser7072

Guest
Partijen die de wereldvrede bedreigen zouden verboden moeten worden. Vlaams Belang is een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet, verbieden dus die handel.

Als je ze verbied gaat het alleen maar erger worden Lakigigar en dat weet je best. Feit is dat ze met hun standpunten een significant deel van de bevolking vertegenwoordigen. Door ze een stem te geven voorkom je(of verklein je de kans) dat er Breivikjes gaan ontstaan die op eigen houtje gekkigheid uithalen. Verder is verbieden ook niet zomaar mogelijk, alleen een rechter kan dat doen(en zo hoort het). En dat kan alleen als ze echt uitspraken doen die je kan zien als aanzet tot genocide.

Daarom heeft Wilders ook een rechtszaak tegen zich gehad, en dat heeft hij gewonnen. Dat is simpelweg aan de rechtbank, als je de politiek partijen laat verbieden is het einde zoek namelijk. Hetzelfde geldt overigens voor radicale imams, die kunnen ook behoorlijk ver gaan in hun uitspraken voor ze de wet overschrijden. Dat heet vrijheid van meningsuiting.

En waarom reageer je niet op mijn vorige reactie?
 
Reactiescore
770
Partijen die de wereldvrede bedreigen zouden verboden moeten worden. Vlaams Belang is een partij die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet, verbieden dus die handel.

Ja en de mensen die op die partijen stemmen dan? Neem anders ook hun stemrecht af omdat ze op de verkeerde partij stemmen. Of weet je wat, doe gewoon maar een partij, zoals China. Dat is ook zo'n grote democratie. Want daar komt het toch op neer, partijen in een democratie verbieden die ingaan tegen de opinie van anderen?

Bovendien vind ik dat echt gevaarlijk gedachtegoed dat je hebt; je claimt tolerant te zijn, open en vrij van geest, maar je kan het niet verdragen - je ziet het zelfs liever de wereld uit - dat er mensen bepaalde visies, ideologieën en/of partijen aanhangen die niet de jouwe zijn, die tegenover die van jou staan.
Je staat al de hele tijd te pleiten voor het verbieden wat tegen multiculturalisme en verdraagzaamheid is, maar ik heb je nog geen enkele keer horen uitspreken over een oplossing, een aanpak voor deze terroristen, hier én in Syrië.

Tenslotte, heeft Charlie Hebdo ons dan niet geleerd dat een van onze Westerse waarden en normen, er ruimte moet zijn voor vrijheid van meningsuiting, via welk kanaal dan ook, en welke mening dan ook, rechts of links, racistisch of socialistsich, en dat deze bedreigd werd en word door moslimterroristen? Schiet de redactie nog maar eens overhoop, zodat we er weer aan herinnerd worden, want de Je Suis Charlie parade is ook alweer voorbij.
Het toont maar dat men niet geleerd heeft uit de fouten die toen gemaakt werden, maar dat we wel weten hoe we een hashtag met een holle slogan er aan gekoppeld moeten opstellen en ons facebook profiel aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan