Terrorisme

Reactiescore
1.730
Als mensen die net zo denken als jij aan de macht zijn en blijven zou ik ook bang worden. Aan die wegkijkers heb je niks. Die halen de problemen met veel plezier binnen.
 

DeletedUser72524

Guest
Op dit moment moet je juist alles hebben behalve angst, angst blijft een slechte raadgever.
 

DeletedUser58575

Guest
En ik stik liever niet in mijn boterham, maar daar ben ik ook niet erg bang van. En tbh, de kans van beide doodsoorzaken zal niet ver van elkaar afliggen...
 
Reactiescore
7.939
Neu dat weet ik ook wel, maar ik was vanmiddag bijvoorbeeld op Apeldoorn centraal en daar stond een tas midden op de weg. Hij was achteraf leeg, maar toch ben je wel meer oplettend.
 

DeletedUser58575

Guest
Kijk dat snap ik dus niet. Waarom zou je er meer oplettend op zijn? De enige reden dat men zich er überhaupt mee bezig houdt is de media. Ik at vanmiddag bijvoorbeeld nog een boterham. En toen zaten daar stukjes in waarin ik had kunnen stikken. Ik stikte achteraf niet, maar ik let voortaan toch maar goed op !!! :confused:
 
Reactiescore
38
Het is misschien erg om te zeggen, maar gelukkig zijn de aanslagen in Parijs uitgevoerd geweest door idioten. Misschien zitten er wel een paar tussen met een klein beetje verstand in hun hoofd waardoor hun plannen niet vroegtijdig zijn uitgelekt. Maar als je kijkt naar de uitvoering van de aanslagen waren die echt slordig uitgevoerd. Ik ben blij dat er geen strategisch genie tussen zat, want anders zou het aantal slachtoffers potentieel nog een heel stuk hoger kunnen liggen. Stel je eens voor dat ze met z'n allen op bataclan aanwezig waren en de nooduitgangen gebarricadeerd hadden of er een mannetje hadden staan. Met 1500 bezoekers zou dat een gigantisch bloedbad geweest zijn. Hetzelfde bv. met de aanslagen aan het Stade de France. Met z'n 3'en slechts 1 dode maken is belachelijk slecht. Uit mijn oogpunt is Parijs er nog 'goed' van af gekomen gezien de omstandigheden.

Verder is de islam ook zeker niet de reden van de terreur. Islam is slechts de 'verantwoording' die door de terroristen gegeven wordt. Misschien zitten er in IS wel een aantal gekken die echt denken dat ze de islam in praktijk aan het zetten zijn, maar ik kan je verzekeren dat dat voor de meesten zeker niet het geval is. Of het nu is uit afkeer of haat tegen de wereld, machogedrag met wapens, misschien zelfs angst... het is alleszins niet uit het eigen geloof en om goed te doen ten opzichte van Allah. Voor IS is terreur enkel maar voor de terreur en/of uit eigenbelang/machtsvertoon. De islam is het masker dat opgetrokken wordt, net zoals het christendom vroeger het masker was voor bv. de kruistochten. Ook daar zaten af en toe wel een aantal gekken tussen (ook koningen) die écht dachten dat ze voor het christendom vochten, maar voor het merendeel was het ook slechts de 'verantwoording' in plaats van de reden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Op dit moment moet je juist alles hebben behalve angst, angst blijft een slechte raadgever.

Je moet ook niet in angst leven maar wel in de realiteit plaatsen dat er iets kan gebeuren. Zelfde dat als ik op de fiets zit dan ben ik er mij van bewust dat er een verkeersongeluk zich kan voordoen. Ik ben daar voor dus oplettend. Dat neemt mijn plezier in fietsen niet weg. Als ik uit ga check ik sowieso vluchtroutes en waar de nooduitgangen zich bevinden voor als er zich een calamiteit voordoet. Nu is dit enkel relevanter geworden.
 

DeletedUser73016

Guest
Als mensen die net zo denken als jij aan de macht zijn en blijven zou ik ook bang worden. Aan die wegkijkers heb je niks. Die halen de problemen met veel plezier binnen.

Ik zou een asociale leider zijn die wel zal proberen om sociaal te zijn, maar daar wellicht niet altijd in slaag. Ik zou weinig emoties tonen, maar ik zou wel goede progressieve maar soms kordate maatregelen nemen (hoe je het ook draait of keert; soms moet je eens iets doen wat een bevolking liever niet heeft). Qua economische standpunten ben ik redelijk centrumgericht (niet links, niet rechts). Qua sociaal beleid vrij links. Qua rechten zeker links. Maar ik zou alle tekenen van een zwakkere maatschappij elimineren (dat betekent een beter rechtssysteem, beter verkeer, beter onderwijs (met ook meer verwachtingen). Net zoals ik de normen en waarden zou respecteren die nu aanwezig zijn (gratis onderwijs, goedkoop openbaar vervoer, progressief op bepaalde standpunten zoals homoseksualiteit, en cannabis legaliseren op grote schaal. En drugs decriminaliseren maar medische ondersteuning toe laten nemen. De overheid zou vrij veel middelen beschikbaar moeten laten stellen, op dehene na die dodelijk zijn op korte termijn (anders heb je dodelijke pillen). Zware straffen op dehenen die toch illegaal zulke drugs verhandelen. Je moet wat kunnen toelaten (en mensen kansen geven wanneer ze iets verkeerd doen) maar toch kordaat optreden wanneer het de spuigaten uitloopt of men iets grondigs verkeerd doet.

Ik denk dat ik een charismatisch leider zou zijn. Ik kan goed toespraken doen. Ik kan goed op een podium staan. Ik kan goed liegen (wat je als leider ook moet doen) en ik heb een stem waar anderen direct naar zouden luisteren (zeker mijn engels is niet zoals morgan freeman, maar komt wel in de buurt). En ik kan acteren! Ik denk dat ik wel een soort Poetin zou zijn, maar dan met linkse en progressieve gedachtes met nadruk op vrede proberen behouden, een goede multiculturele samenleving opbouwen waar voor iedereen wel wat wils te doen is, en met de gedachte: voor wat, hoort wat. (dus iedereen zal wel wat verplichtingen hebben, maar dat is normaal in een goed functionerende maatschappij) en iedereen die problemen heeft moet ergens terecht kunnen.

Verder vooral eens met dragon slasher.
 
Reactiescore
770
ja en wie gaat dat allemaal betalen laki????
 
Reactiescore
1.730
Ik zou een asociale leider zijn die wel zal proberen om sociaal te zijn, maar daar wellicht niet altijd in slaag. Ik zou weinig emoties tonen, maar ik zou wel goede progressieve maar soms kordate maatregelen nemen (hoe je het ook draait of keert; soms moet je eens iets doen wat een bevolking liever niet heeft). Qua economische standpunten ben ik redelijk centrumgericht (niet links, niet rechts). Qua sociaal beleid vrij links. Qua rechten zeker links. Maar ik zou alle tekenen van een zwakkere maatschappij elimineren (dat betekent een beter rechtssysteem, beter verkeer, beter onderwijs (met ook meer verwachtingen). Net zoals ik de normen en waarden zou respecteren die nu aanwezig zijn (gratis onderwijs, goedkoop openbaar vervoer, progressief op bepaalde standpunten zoals homoseksualiteit, en cannabis legaliseren op grote schaal. En drugs decriminaliseren maar medische ondersteuning toe laten nemen. De overheid zou vrij veel middelen beschikbaar moeten laten stellen, op dehene na die dodelijk zijn op korte termijn (anders heb je dodelijke pillen). Zware straffen op dehenen die toch illegaal zulke drugs verhandelen. Je moet wat kunnen toelaten (en mensen kansen geven wanneer ze iets verkeerd doen) maar toch kordaat optreden wanneer het de spuigaten uitloopt of men iets grondigs verkeerd doet.

Ik denk dat ik een charismatisch leider zou zijn. Ik kan goed toespraken doen. Ik kan goed op een podium staan. Ik kan goed liegen (wat je als leider ook moet doen) en ik heb een stem waar anderen direct naar zouden luisteren (zeker mijn engels is niet zoals morgan freeman, maar komt wel in de buurt). En ik kan acteren! Ik denk dat ik wel een soort Poetin zou zijn, maar dan met linkse en progressieve gedachtes met nadruk op vrede proberen behouden, een goede multiculturele samenleving opbouwen waar voor iedereen wel wat wils te doen is, en met de gedachte: voor wat, hoort wat. (dus iedereen zal wel wat verplichtingen hebben, maar dat is normaal in een goed functionerende maatschappij) en iedereen die problemen heeft moet ergens terecht kunnen.

Verder vooral eens met dragon slasher.

Een goede komiek zou je wel zijn. Een goede leider denk ik niet. Je wordt hier op dit forum al niet serieus genomen, laat staan dat het volk je wel serieus gaat nemen.
 

DeletedUser73091

Guest
Een goede komiek zou je wel zijn. Een goede leider denk ik niet. Je wordt hier op dit forum al niet serieus genomen, laat staan dat het volk je wel serieus gaat nemen.

Er zit wel een heel groot verschil in die 2 zaken he. Niet dat ik zeg dat laki een goede leider zou zijn, mr de manier waarop eenieder zich presenteert op een spel en als politieker zit werkelijk MIJLENVER uit elkaar :).
 

DeletedUser75237

Guest
Gaat wel lekker in Brussel momenteel :(

Ik ben benieuwd naar die informatie eerlijk gezegd. Want ik kan me moeilijk indenken waarvoor deze draconische veiligheidsmaatregelen zijn ingesteld.
 

DeletedUser44415

Guest
Gaat wel lekker in Brussel momenteel :(

Ik ben benieuwd naar die informatie eerlijk gezegd. Want ik kan me moeilijk indenken waarvoor deze draconische veiligheidsmaatregelen zijn ingesteld.

We mogen zelfs niet meer op gemak een pint drinken op een bank of de politie staat er :(
 
Bovenaan